1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506669 inlägg · 4103 ämnen

Frölunda - MODO

« · 192757 · » Till forumet

Sv: Frölunda - MODO
Frisco:

Naturligtvis får du muffins någon annan gång. Du klagar ju inte på hur de smakar.
Kommentera

knaskamilla: Jag får väl kanske muffins en annan gång?

Flight: SK 050
Flygbolag: SAS Scandinavian Airlines
Avgång: Stockholm Arlanda Apt
Terminal: Terminal 4
Avgångstid: 14:40, Söndag 19 Januari 2003
Ankomst: Sundsvall
Ankomsttid: 15:30, Söndag 19 Januari 2003
Stopp: Non-Stop
Restid: 50 minutes or 50mins
Flygplanstyp: 738 (Boeing 737-800)
Klasser: Affärs Ekonomi
Anm.:
Kommentera

Frisco:

Ja, det verkar inte bättre. Jag var inne på att flyga till Gideå ett tag, men jag hade nog hunnit se sista tio minuterna eller något sådant, max, så atte...

Jag undrar om det är tredje matchen jag missar den här säsongen?
Kommentera

knaskamilla: Jag brukar utelämna en massa a bara för att mitt tangentbord är underligt.

Så du ska åter missa en hockeymatch på hemmaplan?
Kommentera

Frisco:

Eller, som de sa i Värsta språket: "Använd konsonanter - de kan rädda liv". Eller var det kanske bara "Konsonanter - kan rädda liv"? Nåja.

Det är lättare att förstå ett ord där man utelämnat vokalerna än ett där man utelämnat konsonanterna.

Klockan 14.40 på söndag lyfter planet jag ska åka med.
Kommentera

knaskamilla: Du skriver Sthlm. Det finns nåt som heter vokaler. Jag vill gärna ha muffins klockan 14.40 på söndag.
Kommentera

scim:

Jaja, men tricket ligger i gräddningstiden - serru.

Äh, jag stannar nog här nere ett tag till. Så sugen är jag inte på muffins.

Konstiga spelare som gjorde mål igår, förresten. Antos, t.ex., han är väl totalt värdelös och borde skickas till ÖSK (eller hur var det nu igen?). Naturligtvis har jag dessutom glömt att byta in honom i mitt poängjaktslag, vilket jag hade planerat att göra. Nåja, jag fick ju i alla fall ihop 18 poäng i förra matchen. Det var mer än vad t.ex. poffa fick.
Kommentera

knaskamilla:

Ja men jag varnar dig:
Jag har mjöl i mina muffins.
Kommentera

scim:

Jaha. Bjuder du på muffins om jag kommer upp?
Kommentera

knaskamilla:

Det var väl mest en undran var du var tillsammans med en förväntan att du var på väg.
Kommentera

scim:

Undrar du vart jag är på väg?

(Som norrlänning får du naturligtvis använda dig av "vars" om du vill också.)
Kommentera

knaskamilla:

Om du är på väg någonstans då? t.ex. hit?
Kommentera

scim:

Det heter "var är knas", inte "vart är knas". Vart är ett riktningsord. Om du har svårt att komma ihåg det kan du tänka på att om någon ska dit eller hit så ska det vara ett vart (om du ska fråga om vad hit eller dit är), medan om du undrar var en person är så heter det var.

Det var dagens svenskalektion.

(PS. Sthlm.)
Kommentera

scim: Modo ska ju ännu högre upp på kanten dessutom.
Kommentera

NuMountain: Och det är ju mycket riktigt en uppochner-vänd formtopp, för den egentliga toppen på formen är ju egentligen en kant, vilket gör att Modo har väldigt svårt att balansera på den.
Kommentera

scim: Det är i botten av formsvackan som kakan befinner sig.
Kommentera

NuMountain:

Ja, det är ju inte så att man står på formtoppen (som är botten på sockerkakan), hmm, vart är knas när man behöver henne?
Kommentera

scim: Men rider man inte "på" en formtopp när man befinner sig "i" en formtopp?
Kommentera

Björn VII:

Klart det gör, för man bakar ju sockerkaka i en form, inte på en form, att jag inte tänkte på det.
Kommentera

scim:

Hmm, det där stavade visst "VF" 10 ggr om, eftersom vi vann mot nämnda VF så måste det betyda att det blir 10 raka vinster nu?
8 kvar alltså!
Kommentera

scim:

Det heter:

I minimalistisk form.

men...

Teg.

;-P Gonatt!
Kommentera

samjo:

Klart jag hade rätt, här har ni den bittra (men sanna) statistiken på minimalistisk form:

F,F,V,V,F,V,F,V,F,V,F,F,V,V,F,V,V,F,V,F,F,V,V,F,F,V,V,F,V,F,V,F,F,F,F,V,V
Kommentera

samjo: Självklart kommer trenden att brytas. Niopoängsveckan fullbordas på söndag med seger mot Timrå.

Drar vidare mot snarkofagen och passar samtidigt på att länktipsa om en "Exceptional Two-way Talent", hmm....nåja..en som gjorde ett kortare gästspel i varje fall.

Godnatt!
Kommentera

*done*

Matchrapport skriven. Finns på min presentation som vanligt.

Kollade igenom våra gamla matcher och "scim" hade rätt när han sa att MODO aldrig vunnit mer än 2 matcher på raken. Vi får hoppas att trenden bryts till nästa match!

NU: zzZz zzzZz ZZz zZz zzzz.....
Kommentera

Paddan: Varför är det alltid så att när man en gång har "saida-feeling" angående ett resultat ja då glömmer man att lämna in tipset eller så strular maskinen. Jag hade också resultatet 2-3 i skallen innan match. Det var givetvis bara en förhoppning men ändå. Det slog ju in! :) (givetvis satsade jag inte pengar)

Härligt med seger! (många glada MODO-vänner inloggade nu förresten)
Nu ska jag skriva matchrapport på mitt eget lilla sätt. BRB...
Kommentera

Paddan: När man kollar in det länktipset kommer jag osökt att tänka på den gamla klassiska hejaramsan som Hans-Göran Elo hade: -Olé Elo olé. En aning bättre klass på den än hockeybockeylag, snickeboa och andra skandalösa ramsor.
Kommentera

Att Juha Tuohimaa fick vara med och tipsa om matchresultat gjorde tydligen en av hans landsmän lite ledsen så han ville också vara med på något sätt.
Gör väl denne före detta Modoit lite glad och skickar ett länktips där han finns omnämnd och som även passar ganska bra till de gamla bilderna på korvvagnen och bildprojektorerna.
Kommentera

Wewillwintoday: Tack för matchrapporten.
Kommentera

Wewillwintoday: Tack för rapporten. Behöver inte fråga nånting alls=)
Kommentera

Kort matchrapport:

Jag var som vanligt självklart en timme innan matchen i scandinavium och kollade på
uppvärmningen. Nu kommer ni nog att skratta er fördärvade, men jag såg ett helt
annat MODO redan på uppvärmningen än matchen i November.
Denna gång såg killarna mer fokuserade ut, och var inte så intresserade av vad Frölundaiterna
höll på med.

Första 5 minuterna såg dock inte roligt ut. Frölunda etablerar ett hårt tryck i MODO zonen.
De gör därmed 1-0, dock plötsligt börjar MODO spela riktigt bra, defensivt som offensivt.
Alldeles efter ett farligt Frölunda-anfall, blir Anders Söderberg frispelad och kan snyggt göra 1-1.
I bytet efteråt gör Damgaard 1-2 och nu känns det bra.
Andra perioden spelar MODO MYCKET bra försvarspel, och är också nära att ta ledningen med 3-1 när Magnus Hedlund träffar ribban med ett mäktigt slagskott(i powerplay). Hedlund var för övrigt, väldigt bra som center ikväll, och jag måste säga att den kedjan (söderberg, hedlund, Högardh)kanske t.om var bäst. Tråkiga nyheter var dock att Staal klev av i början av perioden, troligen pga sin ljumske.
Vidare i tredje spelar MODO enbart för att hålla ledningen och slår ifrån sig.
Väldigt bra försvarsspel även nu, och frölundaiterna kan bara ta till skott utifrån, där Riksman tar puckarna. I kontring gör sedan Tommy Pettersson 3-1 snyggt framspelad av Öhman.
Frölunda har ett par chanser, och när Hedin blir utvisad kan de reducera till 2-3.

Idag var alla backar väldigt bra, dock tycker jag Tobias Enström kanske var bäst, helt otroligt vad stark han verkar för sin ålder. Näst bäst var (hör och häpna all ni) Wilde(!), som idag var en riktigt backklippa. Han och Lehtinen spelade riktigt tufft framför kassen, på gränsen, men aldrig utvisning.

Alla centrar var också mycket bra. Jag måste säga att jag blev t.om riktigt imponerad av Warg som gjorde ett bra defensivt arbete. Tekningarna för alla centrar var exceptionellt bra.

Riksman var kanske ändå bäst på plan idag, några riktigt svettiga räddningar i andra och tredje, bla 2 frilägen, kanske var nyckeln till segern idag.

Såg just Tv4-sporten, och det var ett riktigt dåligt inslag. Man glömmer helt klart bort att MODO
ändå var närmare 3-1 i andra perioden än kvittering för Frölunda.

Nu kommer jag inte på nåt mer, fråga gärna om nån spelare och jag besvarar.
Kommentera

westerlind: Jag tar väl alltid allt på allvar, det kanske beror på att jag alltid är allvarlig själv?
Kommentera

Får allt ta och stiga in och gratulera till segern. Ni verkar ha fått i ordning på spelet igen. Inte illa pinkat att slå HV o VF borta i samma vecka!
Kommentera

Paddan:

Ska vi verkligen övervinna vår otroliga oförmåga att skapa längre vinstsviter än två matcher i följd?
Vi har nämligen inte lyckats vinna (minst 2 poäng) mer än två gånger i följd i år (rätta mig om jag har fel), men det ändras väl nu?

Eller kommer Elitserien anno 02/03 bli totalt svitlös för Modos del?

Iofs, om vi fortsätter serien med att vinna två matcher och sedan förlora en, då går klarar vi slutspel...

Jaja, 6 poäng, och därmed har vi lämnat 2 perfekta elitserieomgångar bakom oss!
Kommentera

Frisco: Hahaha - ääh, har du börjat ta mina inlägg på allvar? Jag är smickrad.
Kommentera

Frisco: Jag kom just hem från matchen. Det var så enormt härligt och vilken vilja grabbarna visade.

Jag skriver en liten matchrapport snart.
Kommentera

westerlind: Ojoj vd känslig han var idag. Kom igen Westerlind.
Kommentera

Frisco: Nämen vad är det här för sätt? Här går man in och gratulerar och vad belönas man med - fula påhopp.

Huliganfasoner.
Kommentera

ModoAnte: Låter bra.... FORZA!
Kommentera

Frisco: Häligt modo starkt att spöa frölunda i scandinavíum.Nu tar vi Timrå på söndag.HEJA MODO!!
Kommentera

westerlind: Men herr Westerlind, du borde väl veta att Modo inte får vara med i Gästriklands-DM finalen. Eller vilken final snackar du om?
Kommentera

Stort grattis, vi ses i finalen.
Kommentera

Portello: Vadå kanske, finns ingenting som kan stoppa oss just nu. Niopoängsveckan närmar sig sin fullbordan!
Kommentera

Stort grattis, vi ses i slutspelet.
Kommentera

Paddan: Själv var man ju bara ca 1 minut från att sätta min trippel.
Eländiga Hv som inte kunde vänta till OT med det målet.

Grattis till segern. Kanske blir 9 poäng som du tjatat om ett tag nu :)
Kommentera

Paddan:

9 poängsvecka var ordet, sa Bull.
Kommentera

Björn VII:
Vill bara påminna om vad jag skrev klockan 13.52 idag:
"Självklart blir det vinst för MoDo, slutresultatet skrivs till 2-3 och bara tre poäng kommer att återstå innan niopoängsveckan är i hamn."

Typiskt att när man för en gångs skull får in matchresultatet så är det fel på maskinen hos spelombudet.
Kommentera

Får gratta till en mycket stark insats ikväll, inte många som slår VF hemma
Kommentera

scim:

Kravhockeyn blir min melodi i framtiden - skönt att aldrig behöva bli upphetsad av segrar, bara som det ska vara. Nu laddar vi för semifinal.

ZZZzzzZZZzzz
Kommentera

scim: Jag var aldrig orolig.... tsssss
//Frisco svarttunga
Kommentera

scim: För andra omgången i rad går ALLA resultat precis som man önskade. SSK ledde med 4-0 med klappade sedan igenom och nu börjar även jag tro på en möjlig nio poängsvecka.

Pirro reagerar!
Kommentera

« · 192757 · »