popcorn:
Modo har inte en 3poängare på de SEXTON senaste omgångarna. Dom är sämst i PP och i BP. Det är väldigt få Allsvenska lag som skulle haft lika dåliga stats om dom bytt plats med Modo, så är det bara.
Förbered er för en kamp på liv och död!
S-vikaren:
Tror nog du förstod vad jag menade även om det var lite dumt formulerat.
Men om du nu inte gjorde det så säger jag väl så här, vi har spelarna som kan göra målen, vi behöver bara en som ger dom lägena.
Redigerad kommentar
Amitiel:
Du säger först att det finns tillräcklig spets i laget, men sen säger du att det saknas en produktiv center. Alltså saknas det spets.
Cyklob:
Finns tillräckligt med spets nu, en riktig playmaker center hade gjort all skillnad.
Tänk en Sundström i form mellan Smolenak och Haataja så hade det ramlat in mål.
Cyklob:
Man har förmodligen sen säsongens början vetat om den nya "4 miljoner i eget kapital-regeln". Vilket lett till att man har budgeterat för ett positivt resultat i kassan efter säsongen. Man saknar 2 miljoner för det.
Därför har man nu varit stenhårda med att hålla budgeten. Håller man inte den och hamnar på ett sämre ekonomiskt resultat, så spelar man inte i SHL nästa säsong oavsett hur det går i kvalet. Därför ser vi inga nyförvärv utan hjälp av externa finansiärer.
Monno:
Jag tolkar det på samma sätt. Missförstånd mellan coacherna.
Monno:
GBG: Vad finns på din önskelista?
Perra: Ett par stycken.
Fritt att tolka!
Redigerad kommentar
tjern:
BRA MODO!
Men ingenting är omöjligt!
Redigerad kommentar
tjern:
7 spelare var nått nytt, det är ju det som vi kanske behöver för att vinna.
modomille:
riktigt snyggt mål.
Kommentatorn tvingas sluta prata om att en spelare i frölundas bås flinar och berätta kal å ada-historier till en annan frölundaspelare.
Haha frågade de domaren om det räknades som mål eller?
Bara två till! Tre till, vi ska ju vinna.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Carl Lejonkräk:
Halvskadad. MoDo behöver alla poäng man kan få. Man chansar med Ullmark i mål.
NuMo:
Han kan spela ishockey. Det är bara bristen på farten som ställer till det.
tjern:
Brashear spelar helt ok och tacklar bäst i laget. Inga tabbar öht. I intervjuerna är han klockren.
El Maco:
Vilka Modo än möter kommer det att bli jävligt jobbigt. Jag hoppas bara att det löser sig.