1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507163 inlägg · 4104 ämnen

Frölunda - MoDo 27/12-06

« · 805981 · » Till forumet

Sv: Frölunda - MoDo 27/12-06
Tydligen finns det en Modoklack i Skandinavium. Sambon är där nere, sitter tydligen nära nåt Modopack som "hörs lite grann faktist". Undrar om det är HS-pojka' eller om det är Syd som lever rövare?

Modo är tydligen hetare i anfallen men det är jämnt i övrigt. Hon berättar att Timmy är bra, om man är motståndare, inte jättebra på hockey och reagerar att en back är bra så bör vederbörande vara rätt dominant kan man tycka.
Kommentera

Gidde: Nä, med bra spelare hade det stått:

18:00 MOD 0-1 Niklas Sundström (Horava, Skröder)
Kommentera

Poffa: Stackars Jessica!
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Tv? Webradio? Live ska det va. Modo håller emot bra. Ett par chanser åt båda hållen men inget bra spel. Rad 29 på J Höger. Det är så högt upp och så hög luft att man måste stå på tå för att andas. I övrigt, gud så trötta goa gubbar låter.
Kommentera

MODOJohan: Äh, inte törs man låta någon ligist där nere i storstan hantera dyrbart piratbrända CD-skivor
Kommentera

Bjuds man inte ens på musik i pauserna?
Kommentera

Gusse:

Verkar bara vara två spelare på planen sista 5 minuterna:

17:59 MOD Skott Niklas Sundström
15:47 MOD Skott Miloslav Horava
15:42 MOD Skott Niklas Sundström
13:15 MOD Skott Miloslav Horava
Kommentera

hellge: nix...
lyssnar på webradion ...
dom har klagat på spelet konstant
Kommentera

Gusse: Sänds det på TV?
Kommentera

hellge: spelet 5 mo5 verkar inte vara så bra heller ..inte för nått av lagen
Kommentera

Paddan: Föresten, bjästahallen ska inte underskattas.
Kommentera

Paddan: Senast MoDos powerplay var bra var väl innan Foppa blev skadad under lockoutsäsongen
Kommentera

hellge: Intressant att kommentatorerna alltid blir fullständigt överraskade av hur urusla MoDo är i PP. Efter mer än en och en halv säsong med totalt inkompetent PP-spel borde det ju inte direkt vara någon hemlighet.

Det var ju också intressant att hör att det fanns publik i Scandinavium, ett tag trodde jag nästan att det var liveupptagning från Bjästahallen.

Kommentera

11 MODO Hockey 32 25 192 348:43 13,02 3
Kommentera

hellge:

Nä, nu är det match. Rättning mittåt.
Kommentera

MODOJohan:

Tommy Mört
Nicola Gädda
Kommentera

MODOJohan: jag har den känslan åxå..
vi får hoppas dom kryar på sig till fredag då!
Kommentera

Salle:

Jag misstänker att det inte alls är någon klimatförrändring via har. Det är indianen Salo som hoppar och dansar regndans.
Kommentera

hellge: Det kanske hjälper? Jag har en känsla av att vi åker på torsk i fiskeborg ikväll
Kommentera

Salle: Haha!

Paddan: Haha!

Dööhh..
Kommentera

MODOJohan:

Inget speciellt. Vi lämnar magtänkandet till medelpadingarna som vår vän Gresky brukar säga.

Man kanske får fresta med ett glas samarin, det brukar göra susen för magkänslor?
Kommentera

MODOJohan: Sen är jag inte så orolig sen jag kom på att det är Sälo som ålar sig mellan stolparna för Indianerna.
Kommentera

MODOJohan: Att något på julbordet inte var rätt tillagat?
Kommentera

MODOJohan: Revenge of the julmat...
Kommentera

Jag har en dålig magkänsla.. Vad brukar det innebära Hellge?
Kommentera

Martin S: Du har så rätt. Men Enström kan ju kanske sticka till nästa år och vargen och viklund tvärstannar i utvecklingen. Då kanske.

Föresten känner jag Robinson-Robbans halvbror.

jag säger bara: - Spik i foten
Kommentera

hellge: Rahimi är ju redan under kontrakt med Vancouver så då återstår väl Hellström och Nevalainen. Med tanke på att det också ska beredas plats för den största backtalangen genom tiderna i föreningen så ser jag inte direkt vart vi ska stoppa in Alexander och Nevalainen.

Alexander Hellström är förresten barn till han Hellström från Umeå som var med i robinson för en himla massa år sedan. Han var väl fd yrkesmilitär eller något sådant.
Kommentera

hellge: Hälften rätt.

Screamer igång och matchpulsen börjar öka.
Forza MoDo!

Kommentera

Salle: tänker du på Göran P och Carl B?
Kommentera

Salle: Jag ser det som en tidsfråga. Björkar är dessutom överskattade, ja förutom hon islänskan.

Iperialism är inte alltid så trevligt, men när det gäller Modo luktar det som nybakta bullar.

Jag tänkte också på dessa Lövenlirare när jag såg småkronorna igår. Nog vore det snart tid att införliva dessa i vår perfekta organisation.
Kommentera

Martin S: Det finns många som sagt nej i historien men ändå slutat jakande. Både fet som dryg.
Kommentera

Salle: Den där Sundström-pajka har redan tackat nej till MODO once.
Kommentera

MODOJohan:

Apropå Sjödin

En panorama

www2.harnosand.se/amapp/kartor/site_panorama/biblioteket.htm

och en fet-bild

www.miun.se/upload/forvaltning/INFO/Bilder/pressbilder/Harnosand151.jpg

Roligt att en sån liten stad har ett så grymt biblotek. Härmed rekommenderas några andetag i Sambiblioteket med luft som luktar gamla böcker. Det är bra för hälsan, den intellektuella delen.
Kommentera

hellge: När skall vi börja ta in de norra förorterna som vårat upptagningsområde. Både Sundström-pajka samt Nevalainen (som väl redan har syrran sin här) vore ju schyssta tillskott inför framtiden.
Kommentera

hellge: Jo, mycket spännande. Niklas växte upp ett par stenkast från mitt barndomshem och jag har sett honom på Högslätten sedan han kunde anses som en talang. En spännande spelare tycker jag, dock så kan vi nog inte förvänta oss något spektakulärt ikväll (Hoppas jag har fel)

Jag tror som du, att vi börjar återfå den dragningskraften från hernta igen. Det finns sparkapital att hämta här.

Sambiblioteket är grymt! De har även ett förstaklassiskt café. Café Samba.
Kommentera

MODOJohan:

Niklas Sjödin från Härnösand lirar ikväll. Min känsla säger att Modo åter igen börjar vinna terräng i Hernta. Du sa ju att härnösand bör ses som förlorat område med modoögon.

Medelpadingarna är ju trots allt lite tanigare, lite fulare, lite dummare och lite fattigare. Kanske har Herntingarna insett vilka som är storebror och lillebror.

På tal om Härnösand. Stan har i mina ögon Sveriges absolut schystaste byggnad: Sambiblioteket. Upp med stället på UNESCOS världsarvslista vet ja.

www.modohockey.se/nyheter.cfm?nyhet=2711&rows=5
Kommentera

Martin S: Jag vet inte det. Men nu är det väl så att en övergång inte ska kunna ske bara huxflux. Det drabbar ju den andra parten också. Övergångarna måste väl nästan godkännas, så vitt jag vet.
Kommentera

Martin S: De så kallade rosa övergångarna, var inte de bara med under transferfönstrens tid... eller minns jag fel?
Kommentera

MODOJohan: Förut var det väl som så att juniorer kunde gå och komma som de ville? Iallafall ett visst antal utnämnda innan säsongen? Är detta helt borttaget?
Kommentera

Martin S: Det är som vanligt transferpapper som måste skickas in. Tar väl någon dag?
Kommentera

Martin S: Det bör väl vara så att Öhman är sjunde back, men vem vet.

27. SJÖDIN, Niklas4. HELLSTRÖM, Mattias43. ÖHMAN, Niklas 
 4th Line 

19. PETTERSSON, Mikael20. STEEN, Oscar18. ÖBERG, Peter 
 3rd Line35. HEDIN, Pierre8. HEDMAN, Oscar 

59. DÖME, Robert39. SVARTVADET, Per33. NILSSON, Johan 
 2nd Line32. VIKLUND, Tobias3. TIMANDER, Mattias 

10. SKRÖDER, Per-åge24. SUNDSTRÖM, Niklas28. HORAVA, Miloslav 
 1st Line6. ENSTRÖM, Tobias38. ANDERSSON, Adam 

Goalkeepers30. ZAJKOWSKI, Mikael 
  60. KRIZAN, Karol

Kommentera

Martin S: Någon som förresten vet med hur kort varsel som MODO kan kalla hem Dallas och få ha spelklar?
Kommentera

Niklas Sjödin gör debut i elitserien ikväll. Är ganska säker på att Foppa är skadad och det är anledningen till att Tobias Forsberg inte spelar i fjärde line. Ska verkligen Öhman spela forward? Personligen hade jag då hellre valt Meander eller Lindholm till fjärdekedjan.
Kommentera

shinzawai:

Bäst vi tokvärvar några gamla avlagda slovaker, eller finnar som inte platsar i andra lag!!

Agera Ecke!
Kommentera

Poffa: Skit också, vi som hade så "bred" trupp.
Kommentera

Poffa: Det förklarar lite. Justin var nämligen och handlade mat på Coopen vid 13-tiden. Tyckte det verkade lite tajt med tanke på avgång och så.

Han var ordentligt påbylsad med mössa och halsduk så en förkylning är väl trolig. Hans flickvän, OJ vad liten hon är förresten, var lika påbyltad hon. Sen såg Justin väldigt annorlunda ut med glasögon på, såg nästan lite mesig ut.

Kommentera

Cyklob: Inget konkret

"Modo fick de slantar man begärde för att släppa Tuominen och nu jobbar klubben hårt för att komplettera truppen. Med tanke på att den finske forwarden inte längre finns på lönelistan finns nu ett annat handlingsutrymme, vilket innebär att klubben kommer att göra som många andra; förstärka under januari månad.

HÖGT PÅ ÖNSKELISTAN
I likhet med sportchefen Erik Holmberg gör Fredrik Andersson ingen hemlighet av att Mattias Weinhandl står högst upp på önskelistan:
– Han är naturligtvis en av de första vi skulle vilja komplettera truppen med och vi har bra kontakt med honom. Men frågan är om inte han kommer att fullfölja säsongen där borta. Vi får se, men det känns faktiskt så.
Helst en högerfattad, men framförallt en forward som smälter in i gruppen och snabbt kan ta till sig spelsystemet. Så ser kravspecifikationen ut och innan Holmberg ropar hej får Lückner och Andersson klara sig med det som finns."

Kommentera

Cyklob:

Fråga Poffa!

Han har nog snart någon bomb att släppa ;-)
Kommentera

Någon som hört något nytt om någon ny förstärkning till MoDo ? Weinhandl vet jag om men ingen annan som det spekuleras om ?
Kommentera

Fick höra på väg till flygplatsen (jo, jag vände hemåt sen igen) att Bak-Axels far och dotter haft magsjuka på sistone. Vi kan ju alltid hoppas att det smittat av sig på lämplig mängd Frölundaspelare.
Kommentera

« · 805981 · »