Paddan: Laget ser sig likt ut från Ängelholm iallafall.
16. FORSBERG, Tobias | 25. MATTSSON, Joakim | 11. ENSTRÖM, Thomas | |||||||||
4th Line | 19. HOLM, Magnus | ||||||||||
| |||||||||||
13. TUOKKO, Marco | 20. STEEN, Oscar | 29. MOLINDER, Andreas | |||||||||
3rd Line | 4. KURVINEN, Mikko | 2. WESTIN, Jens | |||||||||
| |||||||||||
81. SNELLMAN, Ville | 39. SVARTVADET, Per | 79. WARG, Fredrik | |||||||||
2nd Line | 35. HEDIN, Pierre | 5. JONSSON, Hans | |||||||||
| |||||||||||
10. SKRÖDER, Per-åge | 24. SUNDSTRÖM, Niklas | 36. ZUCCARELLO-AASEN, Mats | |||||||||
1st Line | 41. HEDMAN, Victor | 3. TIMANDER, Mattias | |||||||||
| |||||||||||
Goalkeepers | 60. KRIZAN, Karol | ||||||||||
30. ZAJKOWSKI, Mikael |
Kvällens busvisslare
Referee: | Sjöberg, Patrik | ||||||||||
Linesmen: | Pihlblad, Henrik | ||||||||||
Ekenberg, Conny |
Salle: Nu får man hålla tummarna för ett tidigt ledningsmål. Lär sätta myror i skallen på vf-spelarna som då lär sätta otrolig press/stress på sig själva. Men som det stod i någon kvällstidning så måste frölunda vinna snart med det lag de har och modo brukar vara kända för att bryta negativa och positiva trender. Men jag hoppas de har fel och modo går hem med 3p.
Får vi se Svarten åka slalom i kväll? Ja chansen lär väl finnas med tanke på hur frölundas backar uppträtt. Undra om det finns något odds på om han kör en soloräd igen. Jag spelar på det i alla fall.
MorganaLefaey:
För första gången någonsin så håller jag tummarna för MODO, ta och kör över VF bigtime nu i kväll :)
Poffa: Ja visst är det så. Med tanke på den press vi hade tycker jag det nästan borde ha stått 0-3.
Sen så ser challe till så att Brynäs får 2-2. Inga fina ord som kom ur den munnen efter utvisningen för delaying the game. Sen var det nog inte långt ifrån att Robin skulle åka på ytterligare utvisningar också.
2-2 blir perfekt det och ingen som avgör i sudden men det är väl att hoppas på för mycket.
MorganaLefaey: H-vete. 20-30 sekunder kvar och man tappar det. Jaja. Med tanke på hur andra perioden såg ut så skall man väl vara nöjd med poäng, men så jävla ruttet.
Wayne Gresky: Jag tror, observerar tror, att det är så enkelt att han helt enkelt redan blåst för blockering, då han inte ser pucken. Det är en alldeles för snabb avblåsning så jag tyckte också att det borde varit mål.
Så jag ser det som ett rätt rättvist resultat.
Skröder, Susse och Aasen riktigt bra, Svarten stabil, Timmy och Viktor bra på backen. Steen och Molle tillsammans känns krystat. Krizan riktigt bra, borde kanske tagit 1-1, dock.
Känns surt just nu att vi ger bort 2 poäng, men i morgon känns det säkert helt annorlunda då 1 poäng borta mot Frölunda är riktigt bra egentligen. Men men bara ladda om till lördags matchen nu mot Djurgården då ska vi vinna bara.
Någon som hört något mer angående dom skadade spelarna hörde nått löst rykte som sa att om det vill sig illa blir Salle och Hållberg borta 1-2 månader från spel, och skulle fallet vara så är det bara öppna plånboken.
Cyklob: Hållberg är absolut inte så skadad att han är borta så länge. Han fick känning i ljumsken i måndags på förmiddagsträningen. Han klev omedelbart av och fick behandling.
Deas: Tycker det är solklart att man skall värva något om Salle och Hållberg blir borta 1-2 månader. Vi såg vad som skedde när man förra säsongen envisades med att man kunde spela med några få spelare hela tiden. De gick sönder om vart annat och när slutspelet väl dök upp så hade ingen någon kraft kvar. Man hade en liten trupp redan innan och med 2 backar skadade och 2 forwards borta så ser den inte bara liten ut utan även ganska tunn. Visst är det bra att juniorer får chansen, men det är som man skrev för länge sedan mer normalt med 2-3 på skadelistan än ingen alls och då borde man kanske ha en trupp som är lite större än normalt vilket ett antal klubber förstått.
Sen kan man titta på HV som direkt när en back blev skadad värvade en ny på korttidskontrakt. Inga krusiduller utan vill bara vara säker på att man inte en dag står där med 2 seniorbackar...
MorganaLefaey: Om VPL och Petri Liimatainen är vad man värvar så ser jag hellre att man ger Högström, Erik Persson eller Stefan Espeland chansen.
Poffa: Visst. Men då man vet hur det sett ut de senaste säsongerna så kanske man skulle haft lite större trupp redan från början. Man var väldigt tidigt klar med sin trupp och nog bör det funnits tid att sondera marknaden lite mer.
Men om det stämmer att Salle blir borta till jul som någon sa så tror jag nog man köper in en spelare till.
Kommentar
Fredrik Andersson: Skönt efter första trepoängaren
Det var glatt värre och avslappnat när MODO Hockey "körde av sig Röglematchen" i Lindab Arena på onsdag förmiddag.
- Vi körde bara ett lättare rehabpass över 40 minuter, berättar assisterande coachen Fredrik Andersson. Alla var överens om att det var skönt med första trepoängaren och stämningen i gruppen är på topp.
De perioder vi spelat bra i så här långt - har sett riktigt bra ut.
- Helt klart, säger Freddan. Synd bara att vi även mot Rögle skulle återfalla i det som var hemma mot Södertälje. Faktum är dock att grabbarna fortfarande är lite sega i benen efter den tuffa träning vi haft. Men det här är saker vi har igen senare.
Nu handlar det om Frölunda Indians för MODO i Scandinavium.
- Som vanligt en riktig utmaning. Vi vet att Frölunda är under press och att de kommer att vara laddade till tusen. Men det ska vi också vara och vi brukar trivas bra i Scandinavium.
Inget nytt angående skadorna?
- Nej, och vi chansar aldrig i det här skedet av säsongen. Det blir samma lag som senast mot Rögle när vi tar oss an Frölunda.
Tränare Andersson blir närmast lyrisk när vi pratar om Skröders 2-0 mål senast.
- Ett skolexempel på hur vi ska spela. Snabb omställning, hundra knyck och så pang bara.
Ungdomarna, inte minst debutanten Mattsson var bra också?
- Visst var det så. Juniorkedjan gjorde sitt jobb suveränt och just Joakim Mattsson visade sig mogen i sitt spel, det värmer förstås.
Noterbart om laget
Skador: Magnus Wernblom (bröst/rygg), Andreas Salomonsson ((överbelastad ljumske), Per Hållberg (känning i gammal ljumskskada), Tommy Wargh (axel).
Artistspelaren Patrick Yetman kommer i oktober.
Bröderna Victor och Oscar Hedman spelar i Scandinavium för första gången m o t varandra - båda med nummer 41 på ryggtavlan.
Målvakt:
60 Karol Krizan
(30 Michal Zajkowski)
Backpar:
5 Hans Jonsson,
35 Pierre Hedin
41 Victor Hedman,
3 Mattias Timander
2 Jens Westin,
4 Mikko Kurvinen.
Kedjor:
10 Per-Åge Skröder,