1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507072 inlägg · 4104 ämnen

Frölunda - MODO Hockey 2010-01-23

« · 1230873 · » Till forumet

Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-01-23
spud: Efter att ha kollat lite på detta så undrar jag hur Morten kan få 2 st straff för att ha lämnat båset? För inte åkte han väl tillbaka och satte sig. :-)

Sen klistrar jag in det lite tydligare
60.00 10 min MODO 58. HINOTE, Dan L-PLB
60.00 10 min FRÖ 24. ANDERSSON, Niklas ABUSE
60.00 2 min MODO 24. SUNDSTRÖM, Niklas ROUGH
60.00 2 min MODO 17. MADSEN, Morten L-PLB
60.00 2 min MODO 17. MADSEN, Morten L-PLB
60.00 20 min MODO 17. MADSEN, Morten GA-MI
60.00 2 min FRÖ 4. KUDROC, Kristian ROUGH
60.00 10 min FRÖ 4. KUDROC, Kristian L-PLB

Kommentera

MODOJohan: Som tidigare sagts.. Frölunda är 6 mot 4 när bråket startar.
Kommentera

Tycker den här matchen ger en hel del svar :

Hasse platsar då ingen annan back spelar det fysiska spelet som han gör. Man ska inte som motståndare kunna ha känslan av att ingen kör över mig.

Målvaktsfrågan är löst. Malek inger mig som beaktare ett helt annat lugn en Zacke och Svedberg, borde kännas likadant för spelarna och då är saken klar.

Nostalgi är kul men jag vill nog sära på 21 och 19. Näslund lyfter en egen kedja och bredd är bra. Sätt en hårt jobbande anfallare med uppgift att "ta målet" tillsammans 24 och 21 .
Kommentera

MODOJohan: Äh, tidningarna fokuserar ju på Foppas matchstraff för "den ovårdade" crosscheckingen på Pebben. Foppa blir säkert avstängd resten av säsongen och måste betala skadestånd till Pebben och till Kudroc.
Kommentera

Poffa: Absurdt.. vem var först ut om inte Kudroc
Kommentera

Dahlén skyller fighten på Hinote.

"– Det hade inte behövt bli så många inblandade, men när Dan Hinote lämnar Modos bänk för att delta i bråket så blir det så, säger Frölundas tränare Ulf Dahlén till TT."

Kommentera

Wayne Gresky: Har kontrat mitt bud, ja.
Kommentera

Nikki Nine: Så länge du kommer i tid och således inte stör de som sitter på lägre stolsnummer så skall du nog reda dig. Eller hur Kamilla?

Kommentera

Wayne Gresky:

Det är bara att inse. Pettersson är ett strå vassare. Åtminstone så har han större rymdhjälm....
Kommentera

bisterfinnen: Foppa ligger en sill, förlåt lax efter Fredrik Pettersson och då har denne 50 min kvar på sin auktion. Johan som är i farten igen?
Kommentera

Sargvarg:

Kan bara hålla med. Magic Boy.

Samma sak här i Gävle. Jag bjöd med mina kollegor från Kommunen på lite riktig hockey. Alla var fulla av beundran och många av dem, som inte är intresserade av hockey i vanliga fall var helt begeistrade.

Som ormen Kaa och 5x Mowgli var det någon som sa.
Kommentera

bisterfinnen: Inte ens en Tikare vill hamna i helvetet.
Kommentera

Det är bara att konstatera att Frölunda har mycket ”otur”. Man har gjort allt som går för att få igång laget. Men inget hjälper när motståndarna har en spelare som får alla frölundaiter att bli stela och uppträda som damhockeyspelare samtidigt som medspelarna växer lite grann. Peter Forsberg ägde Scandinavium från första nedsläpp vare sig han var på planen eller i något av båsen.

Man kan ju undra vad Joel, Bäckman, Honken, Niskala, Kallio, Niklas A etc funderar över i natt när han kan kliva in efter ännu en skada och fullständigt förnedra dem.
Kommentera

supertrött:

Sen kan han ju elda upp tröjan, eller ;-)
Kommentera

MODOJohan:

Friskt bjudet. Visst gick det att se vilka som lagt buden på någon sida?
Kommentera

bisterfinnen: Den tikaren hade fått tröjan för 10000 om han inte bjudit över sig själv.
Seriöst så är det bra att någon med hundra papp över skänker dessa pengar till ett bra ändamål
Kommentera

bisterfinnen: Jag bjöd 10 tusen och trodde att jag skulle ro det i hamn. Tji fick jag
Kommentera

supertrött:

Undra vilken lycklig tik det var som fick foppa-tröjan för fyndpriset 105000 kr.
Kommentera

Frisco: Japp, snacka om proffsigt att innan man slåss förklara varför man gör det :)
Kommentera

Björn W: Finns inte en chans , då är de fullt upptagna med att skälla på valfri back att denne stött antingen för hårt eller inte alls.
Kommentera

Bissett19: Hinote åker in efter att Kudroc har åkt in. Han påpekar det för linjedomaren på vägen fram. 
Kommentera

Nikki Nine: Jag betalar ditt matchprogram, en korv och en lott om det blir av. Få gärna farbröderna som skriker på domarn på den där sektionen att snurra med sina halsdukar efter MoDo-mål också. :-)
Kommentera

som sagt 3p
Kommentera

Lumber Jack: Ja bevare oss från surjämtar, krogkö eller ej.
Kommentera

supertrött: Du får hoppa in för att tacka för matchen, men det är ÄN värre än att hoppa in efter ´hesa fredrik ljudit. Det torde rendera i avstängningar
Kommentera

Paddan: Blir säkert matchstraff för ett antal spelare men vad spelar det för roll
?
Är dock osäker vad som gäller för de som hoppade in från båset. Matchen är ju avblåst och då får man väl hoppa in för att tacka för matchen eller finns det nåt slags klartecken för det ?
Kommentera

knaskamilla: Jag är ungefär likadan så det är nog inga problem. Dock ligger jag på 2500 (~) spänn för allt nu så vi får väl se om kortet blir ledset eller inte =)
Kommentera

Nikki Nine:

...angående platsfrågan: beror på hur rädd du är för stora killar som pratar högt och skriker fula saker till domaren. Hur långt säkerhetsavstånd du behöver, liksom.
Kommentera

supertrött: Sedan måste även Joel Lundqvist ha ett hederomnämnande för sitt mycket modiga och manliga tilltag att dra ned Susse lite snett bakifrån. Sånt har han lärt sig i den finkeldoftande krogkön i Järpen.
Kommentera

Bissett19: Jo men grejjen var att Madsen och Kukdroc slogs, rätt likvärdigt men morten fick ett större straff.
Kommentera

supertrött: Blir det inte också så att det blir automatiskt matchstraff på Fredrik Pettersson och Sundström för att de kastade handskarna?
Kommentera

NuMo: LJ säger att det var en rökare, inget att hänga Malek för. Han gör en bra insats idag och kändes oändligt mycket stabilare än Svedberg gjort på sistonde. Munkavle på Bjuhr anmodas.

Kommentera

spud: madsen gör helt rätt .

Slagsmål 4 mot 6 måste man jämna ut. Våran kapten klarade 2 stycken Glenns med bravur :)
Kommentera

spud:

60.00 10 min MODO 58. HINOTE, Dan L-PLB
Kommentera

spud: Om Madsen syndade först kan man snacka om korkat.
Kommentera

Ja detta var ju en bedömning också.

20:00
2 + 2 + GM, Leaving players bench
17
Morten Madsen

2 min, roughing
4
Kristian Kudroc
10 min, Leaving players bench
4
Kristian Kudroc

Vi får nog räkna bort Morten nån match om jag känner tombolan rätt.
Kommentera

Nikki Nine:

Nära centrum, skulle jag säga.
Kommentera

Lumber Jack: Det är ju lördagkväll...
Kommentera

Jaha... vart ska man bo i Övik då?

Och vågar man sitta på sektion 401, rad 3 plats 13? :/

Redigerad kommentar

Kommentera

spud: Det måste ha varit ett praktfyllo som skrivit på SVT-text ikväll, eller vad sägs om denna lilla matchsammanfattning?

Peter Forsberg tog en matchavgörande 
  utvisning i mötet med Frölunda. 3-2  
  till Modo sedan Forsberg i slutet    
  våldsamt crosscheckat Per-Johan      
  Axelsson i försvarszon. Matchstraff. 

Efter slutsignalen blev det ett      
  våldsamt råkurr där Frölundas        
  Kristian Kudroc gjorde sig så illa   
  att läkaren fick springa in på isen."

Jag tror nog inte det var någon läkare som kom in förövrigt, det var en av Bröderna Bronett som ville skriv ett nytt clownkontrakt med Kudroc.  

Kommentera

Björn W: Havet och vi... stuck on repeat..., som Little Boots skulle sagt det.

http://www.youtube.com/watch?v=-CWBgm_-Ggs&feature=related
Kommentera

Paddan: Jag tycker att det var matchens absolut tydligaste utvisning. Med tanke på att man fick fyra minuter i första perioden för att tackla och två minuter för att nudda motståndarens handskar med klubban så kändes det som en tvåa iaf.
Kommentera

NuMo: Ja och det konstiga var väl att vissa jyckar uttryckte sin förhoppning om VF vinst idag, snacka om mindrevärdeskomplex då man hellre ser att VF rycker ifrån i slutspelsjakten än att MODO ska gå om dem i tabellen.. Skrattretande.
Kommentera

NuMo: Timrå är lillebror. Frölunda är rövva, precis som TIKarna hela tiden sagt. Eller hur länge det nu var.

Havet och vi!
Kommentera

Wayne Gresky: Ja visst var domarinsatsen väldigt diskutabel, men att ens sätta sig i den situationen att domaren kan misstänka en utv i det läget, så korkat.

Varför släppte aldrig linjemännen pucken vid tekningarna idag? Ville de skojja med centrarna eller vad satt det i?
Kommentera

Nikki Nine: Jag gillade Grundströms insats andra finalmatchen 1994, sedan dess har det varit ont om bra insatser. Generellt tycker jag dock att elitseriedomarna håller låg nivå, oavsett om utvisningarna går med eller mot oss.
Kommentera

Björn W: Ska man snart behöva hålla på tik i en match. Tvi vale.

Men.

det kunde vara värre.

Man kunde vara Timråit...
Kommentera

Wayne Gresky: Visst var det på Hinote, eller såg jag fel. Måste säga att jag blev otroligt förvånad att den händelsen inte renderade i en utvisning med tanke på hur löjliga saker han tog på tidigare under matchen.
Kommentera

Wayne Gresky: Jag håller med dig, men... är du någonsin nöjd med en domare? :)
Kommentera

spud: Det där var ju inte ens en utvisning med tanke på det domaren blundade för i tredje. Jämför det med tacklingen i ryggen på modoit med fem minuter kvar. Patetisk domarinsats, både från huvuddomare och linjemän.
Kommentera

« · 1230873 · »