1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507750 inlägg · 4105 ämnen

Frölunda - Vilja vara med

« · 229592 Till forumet

Sv: Frölunda - Vilja vara med
NuMountain: Låt mig gissa. Hedin`?
Kommentera

NuMountain: Vi kommer att få svårt i finalen på det här sättet.
Kommentera

Herregud. Modo ger bort pucken i försvarszonen igen. Helt omotiverat.
Kommentera

Björn VII: Nej ingen biljett. Inte för att det var slutsålt. Kunde nog fixat med Redssyd, men för att mina föräldrar är på besök och jag har varit tvungen att hjälpa dem med lite saker. På onsdag blir det Stars and Bars och på söndag sitter även jag i scandinavium och hejar på röda, vita och gröna :D
Kommentera

Wewillwintoday:

Ingen biljett? Ta och fråga biljettansvarig inom syd om du inte kan få köpa en...har för mig att det kan lösas på ett eller annat sätt.

På söndag sitter man ju iaf själv i Scandinavium och ser MoDo plocka hem fjärde raka och semifinalplatsen. :-)
Kommentera

MartinSedin: Han har valt Wilde framför MaJo, skulle jag också göra..
Kommentera

Vad har Martin Johansson gjort? Verkar som han är satt i kylskåpet under resten av slutspelet. Pirro väljer Wilde framför MaJo eller är han skadad?
Kommentera

poffa: Jag hänvisar till Lumber Jacks profil för en vettig förklaring.
Kommentera

NuMountain:

Jasså, 3-3 föregicks av ett tveksamt Färjestadsbyte? Ja, vad vet jag, jag ser ju på Frölunda - MODO.
Kommentera

Nu är jag nära ihjäldeppning. Modo visar en enorm kreativitet att hitta på nya egna unika sätt att göra misstag på. Nu verkar det ju iofs. räcka att göra mål ett par gånger fler än Frölunda i det som är kvar av matchen, så kanske skall man inte misströsta för mycket ändå.
Kommentera

Faan. Dropp till back, direktskott, retur och Frölunda har sju man på returen. Tänker vi fortsätta att släppa in varenda anfall så blir det svårt.
Kommentera

Det tog inte lång tid. Lindström ser till att vi inte behöver spela med flera man än dem. Sportsligt.
Kommentera

Staal Fri med målvakten och fälls. Nu jämarns. Spel 5-4.
Kommentera

Hahaha. Iskalle Söderberg. Men det föregicks av ett tvivelaktigt Färjestadsbyte. hur snyggt som helst. 3-3
Kommentera

Ännu en gång ett för enkelt mål att bjuda på. Modospelarna åker fortfarande omkring utan karta och kompass. Nu måste man åka mot Norr.
Kommentera

Frölunda - Vilja vara med
Modo startade mer än lovligt förvirrat. Har knappast sett något värre. Man bevisade att varje lite floskel som finns kring den här matchen var sann. Hemmalagets spelare rörde sig med blixtens hastighet , samtidigt som Modos spelare verkade ha drabbats av spontan nederbörd i kallingarna. Efter endast trettio sekunder tvingades Lehtinen göra ett krysstag på en Frölundait. Modo redde ut stormen och fick själva ett numerärt övertag som faktiskt såg ut att bli ganska bra. Plötsligt kommer Frölundaspelarna på bred front ensam med Riksman. Vad har hänt, var det numerära övertaget bara en chimär? Efter det enkla målet fortsatte bara eländet. Modospelare stod på ända, Modospelare svängde åt fel håll, Modospelare gjorde stora hål i luften, Modospelare stod stilla. 2-0 lät inte vänta på sig. Det fanns inga Modospelare, i alla fall inte i direkt anslutning till Göteborg. Långsamt sörjade ändå Modo återvinna mark. Ett överläge, spel 5-4 och vi hade sen grepp i Frölundaskjortan. Resten är historia. Välförtjänt har Modo slutligen kvitterat, men man får se upp. Frölunda håller på med en massa fega tjeckkontringar.
Kommentera

« · 229592