1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

504510 inlägg · 4099 ämnen

Frölunda vs Modo

« · 498707 · » Till forumet

Sv: Frölunda vs Modo
Poffa: Han lyckas irritera dem möjligvis, men inte trycka fast dem. Snart höjs den fysiska nivån ytterligare ett snäpp, och då är han chanslös. Men hans tid kommer.
Kommentera

Förresten, på tal om ingenting... Jag har en liten fråga bara. Går det nån buss från Ö-vik till Gävle på torsdag?
Kommentera

Lumber Jack: Nej, han lär knappast få nåt nytt kontrakt. Synd, jag tycker om Damgaard. Men man måste väl erkänna att han inte gör sin bästa säsong direkt. Men jag tycker ändå att han jobbar ganska bra. Han syns väl inte så mycket och gör inget stort väsen av sig. Men jag tycker att han är nyttig i det långa loppet.
Kommentera

Lumber Jack:

Ja, vad det gäller Damgaard så håller jag med dig. Men jag håller INTE med dig om Viklund. Tycker han, trots sin storlek, gör en bra match och visar att han kan hålla undan storstjärnor som Alfie.

Kabben är för övrigt ingen fysiskt spelande back och kommer knappast bidra med det fysiska spel du saknar hos Viklund. Däremot kommer han kunna bidra med snabba uppspel och blir även en offensiv kraft att räkna med.
Kommentera

Poffa: Främst vid sargen.

När vi ändå talar backar så är det tråkigt att Daamgard nog gör sin sista säsong i MoDo. Tror knappast att han erbjuds något nytt kontrakt, då det minst sagt går trögt för honom. Är det månde kvalitetshöjningen av ES som visar att den gamle kämpen förrut gick på sitt max, och inte kan öka ett snäpp?
Kommentera

Poffa: Haha, det var nog före min tid. Men vad fan, det är inte samma sak! ;)
Kommentera

Emma no15:

Äääh, Kempispubliken buade ju åt Tornberg i tre säsonger så vi skall nog kanske inte säga något.
Kommentera

Tråkigt att dom inte kunde rå på Frölunda idag. Det såg ju onekligen bra ut ett tag. Men det räcker inte mot serieledarna. Synd.

Otroligt löjligt av publiken att bua så fort Steen tar i pucken!! Att dom bara orkar. Snacka om att lägga energi på fel saker.
Kommentera

Lumber Jack:

När väger han för lätt i den här matchen? Han är 20 kg lättare än Timander men gör mer fysiskt och framför allt gör han det bättre.
Kommentera

Poffa: Han väger för lätt, titta med samma ögon på honom som när du bedömer de andra backarna. Man vinner inga slutspelsmatcher på att man har en lätt och lovande back på plan.
Kommentera

NuMo:

Jag bedömer Viklund efter det han gör under hela matchen. Han var pigg framåt, checkade hårt bakom offensivt mål och gjorde få misstag. Han var fullständigt orädd för att ge sig in i närkamper, oavsett vem han mötte och han klarade det mycket bra. Enda gången han gick bort sig var då han tappade klubban och blev tvingad att hålla i i första perioden.
Kommentera

Poffa: Timander var inte bra idag, det erkänns. Men att Viklund var så himla bra, det köper jag inte. Du måste nog sluta bedöma spelare efter enskilda fragment.
Kommentera

Lumber Jack:

Viklund var ju enorm i dag. Han kämpade ju och tryckte ju undan både Pebben och Alfie. T ex då Alfie är på väg förbi och Viklund med en snabb handrörelse lite lätt hakar upp Alfies hand så att han tappar pucken.

Nä, då är det värre ställt med Timander som oftast hamnar i ingenmansland. Han är inte tillräckligt nära för att kunna  störa vid skott och passningsmottagningar, men han är heller inte nabb nog för att kunna följa med dem då de har lyckats vända upp. Och när skall han använda sin tyngd?
Kommentera

Lumber Jack: Ja, in med Kabben nu. Sen så tror jag att Macke kommer så småningom, antagligen är han sliten nu av den plötsliga kommigångningen.
Kommentera

Blekt värre i femtio av matchens sextio minuter. Ska man försöka se något positivt med det hela, måste det bli att Frölunda bara mäktar med 2 mål än fast vi spelar som ryggradslösa krattor. Ja, åsså ett i tom bur förstås.

Inte bra om Tobias blev långtidsskadad, då måste vi ha hit Kabben lite pronto. Idag syntes det med all tydlighet att Viklund inte är mogen för ett slutspel än. Keh-råssa Lulio.

Gott gry i Frölundapubliken i alla fall, dom kan nog bli en äkta hemmapublik vad det lider...
Kommentera

Dawidovski: Tyckte Hinote mest verkar frustrerad och handlingsförlamad med pucken...
Kommentera

Salle: Släng upp Hinote med Svarten och Weinis, Näslund får lira med Steena och Gästrin. Kan inte bli bättre.
Kommentera

NuMo:Grym inställning Hinote visar iaf, Häftigt när han körde upp en Frö-spelare i sargen på slutet.
Kommentera

NuMo: Det var det det. MoDo bleka idag. Blixtrar till i slutet av 2:a och nån minut i 3:e annars på tok för ovilliga att offra sig.

Timmander hade en sån där dag... Såg ni hur nära det var att han stoppat Sami Salos 3-0 skott med högergrillan.

Om Macke ser ut så här blek ut så måste dom hitta en ny 3:e länk till Svarten och Weinis. Kent måste börja coacha mao...
Kommentera

Jaja. Minst 3-0 fölust, men det var inget snack idag, det hade inte ens hjälpt med en Foppa i form, det saknas något.

Jag kommer ihåg när en av mina kompisar fick lägga en straff i en fotbollsmatch när han var åtta år gammal. Straffen blev plockpotatis för målvakten men han var överlycklig ändå. För första gången hade han lyckats skjuta högre än gräshöjd. En höjdare alltså. Framgång är relativt.
Kommentera

NuMo: Imponerande soloraid av Hinote, otroligt starkt att komma runt mål där från sargen hela vägen runt!
Kommentera

NuMo: Kul att du såg det iaf;=)
Kommentera

Dawidovski: Den hade gått utanför.
Kommentera

NuMo: Såg du när Timander höll på att göra självmål i andra perioden?
Kommentera

Dawidovski: Ja, det verkar som att det var en styrning. Skulle ändå vilja se det.
Kommentera

NuMo: Nu erkände calle johansson att det var en styrning på winhandlarns skridsko:) annars hade skottet gått utanför målet!
håller med om att domaren tagit ut för en del skitgrejjer, och släppt grövre saker, tex, hinotes överfall på niklas andersson.
Kommentera

Salle: Kommentaren var rolig, men sann. Tyvärr så tycker jag domaren blåser utan anledning i de lägena.
Kommentera

Salle: Han har ju rätt i detta. Han säger också att spelarna måste stå upp och inte slänga sig så fort det är något.

Det skulle bli lättare för domarna då iaf.
Kommentera

Dawidovski: Jag har fösökt att se den styrningen, men inte lyckats upptäcka den än. Kanske det kommer någon bra vinkel så småningom.

Modos fösta tio-tov minuter var en mardröm. Vi kom undan med blotta förskräckelsen. På något sätt lyckades man kombinera att inte komma över halva planen men samtidigt kontras sönder. Antagligen hade man råkat snöra på sig spikskorna i stället för skridskorna.

Efter det kom man faktiskt komma igen. Svårt att säga om det var Frölunda som tappade lite tempo eller om det var Modos förtjänst. Varenda avslut efter isen än så länge, totalt dödfött. Som Salle säger: Upp med pucken i nättaket.

Matchen är ju riktigt snäll och om sanningen skall fram så tycker jag att domaren har släppt värre förseelser än vad spelarna åkt ut för.
Kommentera

NuMo: Mycket dålig start av 2:a för MoDo men dom jobbade upp sig och var klart närmast en kvittering. 4:e kedjan jobbade till stor del in oss i matchen. Hoppas 1:a & 2:a kan ta vara på det. Macke ser dock hemskt blek ut. Våga coacha, Kent...

Rolig kommentar av Calle J vid Hasse Jonssons utvisning i slutminuten: Dessa spelare tränar styrka nästan varje dag men om dom får en klubba, som hålls med en hand, på sig så faller dom. Det måste vara nåt fel på den träningen om sånt sker...
Kommentera

Hälge: Enström har lirat färdigt för idag... mycket tråkigt för en så lovande kille! hoppas det inte var så allvarligt som det såg ut.
Kommentera

Emma no15: Adrian Aucoin har varit jäkligt bra i första perioden!
Synd att Calle johansson och hans kompanjon är blind, dom såg ju inte ens att alfies skott styrde på Weinis skridsko! syndes ju hur tydligt som helst.
Onödigt av Timander att dra på sig utvisning för crosschecking, eller vad säger du? Modo började bra, med snurr i frö-zon med sedin kedjan!
Näslund och aucoin var ju också nära, med Adrian Aucoins friläge efter bra läst spel, och näslund i sitt favoritläge på slutet.
Kommentera

Poffa: Tyvärr har vi fortfarande problem med uppspelen. Det finns ingen röd tråd att falla tillbaks på verkar det som. Sen är det en enorm attitydskillnad när det gäller beslutsamhet att utmana för att komma till avslut. Modospelarna snirklar hela tiden utåt medan Frölundaspelarna går direkt på mål. Calle Johansson har rätt i att Modo vägrar lyfta blicken för att använda backarna i anfallsspelet, ett problem vi haft hela säsongen. Fast det ser ändå förhoppningfullt ut inför nästa.
Kommentera

Poffa: Inte så välspelad från MoDos sida än så länge. Mycket puck men lite skott som vanligt. Frölunda ligger på bra och MoDo måste ligga närmare (Timander främst) motståndarna.

J-t synd att Aucoin inte satte läget i 4mot5. Skulle kunna fått assist till sig själv om bakommålfinten funkat till 100%.

Dags för Hedman att visa upp sig då Enströms knä inte såg bra ut.
Kommentera

Poffa: Såg inte bra ut för Enström, det där. Hoppas att det gick bättre än vad det såg ut.
Kommentera

KOM IGEN NU MODO!
Kommentera

knaskamilla:

Nu är det dags att bege sig till TV-rummet mitt över gatan. Allt för att få se en spännade och välspelad match mellan MODO och Sillstryparna.
Kommentera

Rapport från Göteborg: Dimmigt. Godmorgon, folk!

PS. Idag ska MODO Syd ha medlemsmöte. Spännande.
Kommentera

Dragan 2k: Känns lite egendomligt att man väljer att införa tvådomarsystemet lagom till slutspelet, tycker själv att det borde vara bättre både för domarna och spelarna att införa det i början av nästa säsong så man eventuellt hunnit öva upp ett någorlunda fungerande samarbete. Fast iofs så verkar ju samarbetet mellan domare och linjedomare ofta fallera så det är väl kanske sak samma.

Äh, förresten, jag vill ha Vinnerborg och Bulanov som domarpar i slutspelet.

Kommentera

Paddan: Haha. Sicket scenario. Just det. Glömde bort två domarsystemet som ska tas i bruk (?). Eller varför inte Lärking tillsammans med Patrik Sjöberg. Sjöberg tappade mycket duktigt och klockrent matchen senast mellan Frölunda och Linköping där man visade ut Linköpingsspelare så fort de äntrade isen.
Kommentera

Dragan 2k: Vinnerborg och Lindh som huvuddomarduo i slutspelet, det låter väl som en härlig kombination. Vinnerborg och Lärking kunde också bli intressant...eller förvirrande...
Kommentera

Dragan 2k: Jepp. Framtiden för Svenska svartvitrandiga.

Frisco:Hit? Dit ska det väl vara? -Ja gå och lägg dig nu.

z3

Åvär änd aot
Kommentera

Frisco: Aaah. Domare från Ljungby. Det känns ...eh tryggt?
Kommentera

Salle: Härligt med domare från Ljungby. Hoppas han har blocket med sig. Synd att det inte blev Vinnerborg bara.
Också kul att Bert Jr kommer hit igen.

Z2
Kommentera

Frölunda HC - MODO Hockey
HD Ulrik Lindh, Ljungby
LM Joakim Karlsson, Axvall
LM Per Svensson, Mjölby
Kommentera

Jag skrev "Inför matchen" på modofans om ni är intresserade.

www.modofans.se
Kommentera

Dawidovski: Nä, jag tror det du säger blir helt rätt. VF har ju inte förlorat 2 matcher i rad på en hel evighet. Så NU stödjer VI VF på söndag till 120%
Kommentera

Paddan:

Helt omedvetet faktiskt. Jag tog nämligen 24 (MODO:s enda målskytt i morgon) och dividerade det med antalet skott vi kommer skjuta, vilket är tio. Då får vi 2,4. Det adderade jag sedan med passningsläggarens nummer, vilket är 19. Nu har vi 21,4. Foppa med andra ord. Foppa blir borta 6-8 veckor och medeltalet där är väl 7 och vi subtraherar då 7 från 21,4 och får 14,4. Men eftersom man inte kan få 0,4 mål så avrundar vi till närmaste heltal, vilket är 14. Och att MODO skulle göra ett mål var ju förutsättningen för hela ekvationen så därför blir det 14-1.

Vilket Skulle Visas.
Kommentera

Paddan: Äh hur gick det där till, jag klistrade bara in citatet en gång, vad jag vet.
Kommentera

Poffa: Äh, kom med någon egen tippning vetja. Citerar mitt inlägg i VFs gästbok tidigare idag:

mok: Själv tror jag att vi spelar taktiskt inför ett eventuellt möte i slutspelet, alltså blir det 14-1 till Frölunda.
Man skall aldrig underskatta underskattningens förmåga.
Paddan @ BjästaIdag kl. 11:39
mok: Själv tror jag att vi spelar taktiskt inför ett eventuellt möte i slutspelet, alltså blir det 14-1 till Frölunda.
Man skall aldrig underskatta underskattningens förmåga.
Paddan @ BjästaIdag kl. 11:39
Kommentera

« · 498707 · »