1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507172 inlägg · 4104 ämnen

God Fortsättning...

« · 362373 Till forumet

Sv: God Fortsättning...
knaskamilla:
Andreas Pihl rutor då? :D
Kommentera

Paddan:

Nu tycker jag att du är lite kinkig. Det ska ju vara Hirsch-rutor, så klart! Jag kan iofs tänka mig att offra mig och titta på Hasse J-rutor också...
Kommentera

knaskamilla: Hmm, är det inte bara att skriva ut det där kollaget? Då får du ju sex rutor med Snygg-Janne, om du sedan vill klistra de på din mage så är det väl helt upp till dig, antar jag.
Kommentera

Kickan:

Det finns väl båda delarna?
Kommentera

Martin S: Jag säger nåt i stil med va Boooorken sa om Twinsen i historisk tid: Lägg inte A L L T för stor press på denne yngling!
Kommentera

knaskamilla: Nalle heter väl Fu, alltså Phu. Felstavat men fullt begripligt om någon väljer nick efter en björn med en extremt liten hjärna.
Kommentera

Frisco:

Tack så hemskt mycket. Nu har jag äntligen läst igenom det skrivna också. Puh (inte Nalle).

PS. Jag saknade lite magrutebilder i det där kollaget... DS.
Kommentera

NuMo: Det är bara att hålla med om MoDo och skytte. När hade MoDo en "egen" produkt som verkligen kunde skjuta... Hasse hade en hyffsat bössa innan NHL-trippen men den var långsam att ladda. Likadant var det ju med de flesta av våra backar.

Skulle inte man kunna få Virkesaffären eller dyl att sponsra med en masonitskiva och nya garageportar till killarna så dom skulle kunna sommarträna hemma.
Kommentera

Martin S:

Jag hoppas han har fel angående skottet, det är trots allt en ganska viktig egenskap.
Kommentera

Frisco:
De juniormatcher jag sett så har mina tankar alltid fallit på Lintner när Hedman varit inne på isen, mest för att han burit tröjan nr 41. Lite för att han tagit för sig framåt också.
Lintnerstilen är ganska bra, om de övriga på isen är beredd så att någon täcker upp bakåt, när han går till anfall.
Hedman verkar ha bra blick för spelet också.
Kommentera

Martin S: Hmm? Kan inte skjuta och Modo, det verkar gå hand i hand. Ett bra skott kan alltså inte bara vara att ta i så hårt man kan. Fast Näslund har ju fina handleder och Foppa. Sedinarna är nöjda om fösaren går mot mål bara...
Kommentera

NuMo: Hedman har helt klart de offensiva egenskaperna. Han är bra både framåt och bakåt, har tex 17 poäng som B Junior i J20 SuperElit så här långt denna säsong.

Oscar tycker själv att detta är hans bästa egenskaper och sämsta
Styrka: Bra passningsspelare
Svaghet: Jag kan inte skjuta

Han är dessutom en ganska säker straffskytt och har satt några straffar under årens lopp i J20/J18.

Att Hedman kommer att bli en storback råder det inga tvivel om. Personligen rankar jag Hedman som större talang än Enström.
Kommentera

NuMo: Jag vet inte. Martin S kanske ge en liten kommentar. När jag är på J20-matcherna ser jag bara 10 spelare som åker runt på planen i 180 km/h. Sen går vi och dricker kaffe i Modohallens cafeteria.
Kommentera

Frisco: Har han de offensiva egenskaperna? Hur brukar han spela?
Kommentera

NuMo: Kanske lite fel ord att säga att Hedman skulle bli PETAD om han inte fick spela nästa match.
Hoppas vi får se lite mer offensiva takter från honom framöver. Ja kanske inte i Lintnerstil men ändå.
Kommentera

Platschans: Hedman får garanterat spela, det finns ingen anledninga att peta honom just nu. Räkna kallt med att det blir oförklarliga dippar i formen i spelet emellanåt. Han hade skön inställning, fina uppspel och så gick han på kropp när det var nödvändigt. Jag förstår att han fick chansen.
Kommentera

Nån som vet nåt om när söderberg, warg, jansson är tillbaka? någon redan på tisdag mot fbk kanske ? Nu med Hasse skadad så lär väl Hedman få fortsätta spela hoppas jag.
Kommentera

Nån som hört något mer om Hasses skada?
Kommentera

På tal om Nygatan. Kl. 16.00 öppnar en ny pub på Nygatan. UK Bar.
Kommentera

Martin S: Torsk med 2-0 mot Malmö i cuppremiären. Inte kul.
Kommentera

Frisco: MODO kommer till spel utan Oscar Hedman, Niklas Öhman, Andreas Selin, Andreas Molinder, Johan Dahlberg samt Johan Nilsson. Alltså saknas det 6 landslagsmän men trots detta så mönstrar MODO ett riktigt bra lag med 8 landslagsspelare

14. LUNDKVIST, Alexander
4th Line 44. RING, Kristoffer

--------------------------------------------------------------------------------

27. SJÖDIN, Niklas 43. ALEXANDERSSON, Carl 18. KERANOVIC, Aleksander
3rd Line 3. NORDÉN, Johan 2. OLSSON, Mattias

--------------------------------------------------------------------------------

7. GYLLANDER, Erik 24. ANDERSSON, Jesper 26. HÅKANSSON, Sebastian
2nd Line 38. LUNDSTEN, Gary 31. HANSSON, Emil

22. ENSTRÖM, Tommy 39. HELLSTRÖM, Mattias 40. WALL, Hampus
1st Line 34. WARGH, Tommy 32. VIKLUND, Tobias

Goalkeepers 45. WALLBERG, Niclas
29. KÖNIGSSON, Christopher
Kommentera

Någon Hedman finns inte med i dagens laguppställning i FM Mattsson Cup i Mora. Då kanske det i alla fall finns 2 backpar på träningarna så de kan köra 2-mål.
Kommentera

jenza:

Ja, det känns så. Fast nu kan det väl inte bli så mycket värre. Ska vara om Svarten blir skadad...
Kommentera

Vallin:

Jaha, allt går emot oss nu. Tragiskt!
Kommentera

jenza:

Japp. Brutit ett ben i handen. Borta några veckor enligt den första prognosen. Finns ett inlägg med en länk längre ner.
Kommentera

Frisco:

Jonsson skadad?
Kommentera

Hur fungerar backspelet på träningarna nu? Jansson skadad? Jonsson skadad! Enström i Finland. Hedman i Mora. Är det så illa att Snygg-Janne får dubblera och spela back/center på samma gång (en defensiv back med rätt att anfalla:-)?
Kommentera

Lumber Jack: Lemmy har jag sett väsa live i Orrskogen i Malung en gång i tiden. Alkoholförbudet i parken gällde visst alla utom en person. Mannen i fråga gick efter konserten omkring i parken och hälsade vänligt på allt folket och drack grogg.
Kommentera

Lumber Jack:

Glöm det, jag sparar dyr-Lorden tills imorrn!
Billig tjeckisk öl däremot!
Kommentera

58 år and still going strong, kanske ska tilläggas!!!!!!!
Kommentera

Salle:

I dag fyller Lemmy år, så häll nu i er whisky å cola.
Kommentera

Salle:

God fortsättning själv! Eftersom det är jul tänker jag låta bli att påpeka att det stavas gelikar. Snällt, va?

Det vore enormt skönt om Werner äntligen vaknade till! Det känns däremot inte så troligt...

Bara dryga dygnet kvar till match nu. Tjohoo!
Kommentera

God Fortsättning...
Fränder och jelikar

Både på julen och inte minst på hockeysäsongen.

Jag tror att Werna vaknar nu och drar med sig laget uppåt.
Kommentera

« · 362373