1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

514928 inlägg · 4114 ämnen

GodJul-tråden

« · 356957 · » Till forumet

Sv: GodJul-tråden
Frisco:

ÖSK i allsvenskan? Friska Viljor ? Is-racing? Frisco i bangolf ?

Hur mycket julglögg har dom petat i sig på redaktionen? Frågorna är många...
Kommentera

Aftonbladet idag:

Örnsköldsvik, Sveriges 5:e bästa idrottskommun. Kommentar: Två hockeylag i de högsta serierna: Modo Hockey (ishockey, elitserien), Örnsköldsviks SK (ishockey, allsvenskan).

HEJA AFTONBLADET!!!!!!!!

Vilken som är bäst? Knätofs och knäckebröd!!!!

www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,409492,00.html

www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,409445,00.html
Kommentera

Tillägg till mitt senaste inlägg:

Uppdaterar man lite till får man helt plötsligt en "pimme" i stället för en "ziki". Fascinerande!
Kommentera

På tal om nostalgi så satt jag och kollade på modohockey.se-forumet sen ett par år tillbaka. I en av trådarna förekom ganska många inlägg av någon som kallade sig *sara* (hmm...tycker mig känna igen nicket, men kan inte riktigt placera det...). När jag laddade om sidan var alla inlägg som tidigare var skrivna av *sara* helt plötsligt skrivna av en Ziki. Mycket lustigt. (Ah, nostalgi...)
Kommentera

Lumber Jack: Det är tyvärr de enda inlägg från HS som jag kan hitta på nätet. Men man får gotta sig åt det lilla. Micke P ja. Hittade en fantastiskt vacker Micke P-tröja från tiden när han spelade i Lillebror som då var hade ett förhållande med Nike89s gäng. Inaveln var då större än någonsin där nere.

Bilden ligger hemsidan där man kan se den fantastiska samling Bärra Litmars har.
www.littmar.se/

[bild]www.littmar.se/bilder/trojor/mikael_pettersson_stor.jpg[/bild]
Kommentera

Frisco: Igår avhandlade vi poffaismen, och idag avhandlar vi mannen som uppfann namnet för den. "poffamannen".
Kommentera

Lumber Jack:

Det värsta med Micke P-historien är att han har en...inte ful bror, som sedan Micke P bytte lag inte synts till i Kempis. Eller?

Ja, nog gjorde han en miss när han valde Leksand i ett år till, i stället för att flytta tillbaka till Övik inför den här säsongen! Bara att hoppas att han inser sitt misstag, så han får skämmas lite för't... Fast det är klart, Leksand kanske får ett topplag nästa säsong?
Kommentera

Frisco:

Hehe, du har alltså sparat alla gamla HS-trådar. Ambitiöst.

Intressant att läsa undertecknads inlägg där Micke P hyllas.

"Det är härligt när man läser hur Micke P säger:" - Som det är idag funderar jag mellan Kassel och Modo. Klart är också att jag aldrig skulle lämna Modo för en annan klubb i Sverige.
- Jag har ett stort Modohjärta, påpekar han."

Det visar på klubbkänsla, något som snart är lika ovanligt som dronter i idrottsvärlden. "

Där fick man så man teg av den gamle Antjärnsspelaren som likt en öststatskapitalist tappade alla koncept och all fattning. De enda positiva i den historien är att karln varken har utvecklats i sin nya antihockeymiljö eller för den delen är saknad. En vedhuggare bland andra vedhuggare i f.d. Liraranas Lag. Så kan det gå och MoDo finns ju alltid kvar, men frågan är om MoDo finns där för Herr P...
Kommentera

Frisco:

Det skadar aldrig att gräva ner sig i lite historik och nostalgi såhär när man snart inleder ett nytt år...
Kommentera

NuMo, knaskamilla: Vad ni julchattar.
Kommentera

knaskamilla: Jo, men han kanske tyckter att han hade gjort den perfekta kuppen. Vare sig HS eller han fanns ju längre kvar när han återupptog sitt seriösa skrivande.
Kommentera

Paddan:

Vi får väl se vad personen har att försvara sig med när personen loggar in här nästa gång! Såvida inte personen bara scrollar förbi trådar med titeln "GodJul-tråden", förstås.
Kommentera

NuMo:

Jo, men räknas verkligen det? Jag menar: är inte personen i grunden samma person som personen var innan personen bytte person?
Kommentera

knaskamilla: Hmm, var det inte så att han hade vissa synpunkter på seriositeten i diskussionerna på HS och sen så börjar personen att skriva inlägg på modohockey.se. Jaja, seriösa forum var det ja...
Kommentera

knaskamilla: Har han inte bytt person sen dess?
Kommentera

NuMo:

Jag tror att personen som skrev det är en person som en gång i tiden dyrt och heligt lovade att aldrig skriva på HS igen - och se så rätt personen fick! (Tur att det blev omgjort till SpS. För personens heder, menar jag.)
Kommentera

knaskamilla: Hittade det citatet:

"så tycker jag det är orättvist att knas och scim får leka med 600 lego-bitar när kompetenta jag bara får knappt 200!"

En omdömeslös person skrev det, ifråga om proportioner.
Kommentera

knaskamilla:

Dumma knas. Man kan inte använda sådana tecken mitt i en text om man vill få med resten... Nåväl, vad som stod efter vänsterparentesen var först en pil och sedan: hintar om profilskapet.

Samt:

Intressant är också westerlinds alla smileys i det där brottstycket av ett HS-liv. Vad i hela friden höll karl'n på med?

(Det där word-dokumentet med hela journalistkårens samlade yrkesverksamhet de senaste tio åren krånglar fortfarande, så det går ni nog miste om...)
Kommentera

NuMo:

Du vet nog lika väl som jag att chansen att jag "följde andäktigt med" är lika stor som att Ove Porslin kommer att spela i MoDo. Intressant är dock att även vår kära MoDorator scum tydligen räknas höra till samma liga som mig (<-- hintar ang. profilskapet).

En kul grej tycker jag är westerlinds alla smileys. Herregud, vad höll karl'n på med?

(Det där word-dokumentet med journalistkårens hela yrkesverksamhet de senaste tio åren fortsätter f.ö. att krångla, så det kanske ni går miste om...)
Kommentera

knaskamilla: Antagligen följde du andäktigt med. Dina inlägg tenderar ändå att försvinna i mängden om övriga inlägg innehåller fler än fyra rader. Öhh? Javisstja! ;o)

Undantag som i går, när du klistrade in den samlade journalistskårens hela yrkesverksamhet de senaste fem åren, här i gästboken. Öhh? Javisstja! :)
Kommentera

NuMo:

Man undrar vad knas egentligen gjorde när det där skrevs...
Kommentera

NuMo: Det är riktigt roligt att läsa faktiskt. Många fina visdomsord också.

[Vi MoDoratorer ser till att det inte förekommer sprickor i stenarna.]
Kommentera

Frisco: Haha!, Jag skrattar i dag också när jag läser det där.

Citat som

"Tanken slog mig - Skulle det inte gå att fixa så att jag själv kan MoDorera bort inlägg som inte känns helt lyckade?"

(En djup önskan om att få bli MoDorator. )

"(Hejhej 200 inlägg, här kommer jag!)"

Nuförtiden tar det ett par timmar för vissa att tillverka 200 inlägg.]

"Själv skulle jag bara vilja lägga en kvalitetsmässig certifiering på vissa moderatorer, saknar lite initierad statistikrunk och brinnande pamflettskrivande från deras sida för att kunna ta dem på allvar i det långa loppet."

(om andra moderatorer, men det är väl bara en som skriver på det här sättet här?)

"Det visar på klubbkänsla, något som snart är lika ovanligt som dronter i idrottsvärlden."

(Stora ord från en stor man, men så fela de var.)

"Så länge moderatorer och skribenter är överens om att den utlagda vägen är den rätta så finns inget att ha synpunkter på..."

(El Presidente.)

""

(Ja, det var allt från vår mästerspammare knas i det brottsstycket.)
Kommentera

Lumber Jack:

Sanning broder, men den här gången står scim för lorden (jorå)!

Trådmissbrukare och rättshaverister:

Nästa möte har försenats av den enkla anledning att vår gemenskap utökats, men vi har redan beslutat att fullständigt ignorera inläggsräknarsystemet här på SpS som bara belönar tomma inlägg och dubbelposter!
Kommentera

Var det bättre förr? Alltså på Hockeysnacks tid?

[se länk]
Kommentera

Lumber Jack:

Jahaaaa...du tänker så! Ja, 26:e december ser jag verkligen fram emot. Vi får hoppas att det blir en trevlig tillställning. Själv ska jag ta tillfället att öva på min förståelse av andra språk den dagen (inte skaunska).
Kommentera

knaskamilla:

26:e december kl 17.00 vid nedsläpp börjar åter allvaret, jakten på guldet medelst den mellinderska islossningen.

Framtiden är vår!
Kommentera

Lumber Jack:

Varför bara till juldagen? Man borde i alla fall ha på sig till det nya året, tycker jag.
Kommentera

knaskamilla:

Ojoj, fram t.o.m juldagen får ni härja fritt, sen blir det inte nådigt för dåliga one-liners och dubbelpostningar. Ta väl hand om den här tiden, chansen till profilering minskas den 26:e...
Kommentera

Frisco:

Det är tyvärr ett omöjligt uppdrag. Jag börjar misstänka att de där "nästa MoDoratorsmöte":na inte existerar.
Kommentera

knaskamilla: Det luktar avundsjuka. Se till att du blir ... vad hette det?Ja, profil nu va.
Kommentera

Frisco:

Svårt att riktigt ta en legend på allvar som blivit legend tack vare en massa inlägg om flyktade Timrå-spelare.
Kommentera

knaskamilla: Profil? Trodde det var kådisar det.

Hälsningar från [f]legend[/f] nummer 1.
Kommentera

scim:

Vad orättvist att ni MoDoratorer får skriva i fel trådar bäst ni vill, medan en annan inte ens har lyckats kvalificera sig som profil än... =/
Kommentera

Frisco: "Var e tråden broder, ge mig tråden broder, längtan och skräck jag känner var, var, var..." : )
Kommentera

scim: Det är nåt scumt med dina trådval. God Jul broder.
[bild]www.frisco.se/hs/scum.jpg[/bild]
Kommentera

knas:

Judge rules...rätt tråd, tjifickdu.
Kommentera

mike66: Jovisst. Man hade ju hellre sett att dom visade
"Vargtimmen" eller nå´t annat upplyftande...
Nej, nu blir det till att lägga sig, fast först några avsnitt ur en god bok.
Har en utmärkt ångestframkallande kioskvältare på nattygsbordet:
"Året i Brynäs"
En hockeytränares vandring i dödsskuggans dal.
Författare: Esko Nokelainen.... :-)

Gonatt...
Kommentera

Huge: Visst var det en "magtränare" det handlade om. Härligt med lite Bergman över julhelgen också. Fast denhäringa Fanny o Alexander är väl egentligen lite för oångestaktig och mesig för att komma från Bergman. Allt som har att göra med elakhet och ångest passar oss TIK-supportrar helt ypperligt.

Ingmar Bergman och Timrå IK går hand i hand!
Kommentera

mike66: Låter ju som en sån däringa "Ab-trainer" eller va fan det heter.
Som man kan köpa på TV-shop....

Apropå Bergman: såg att dom skulle visa "Fanny och Alexander" under julen ngn gång.
Vore inte den elake biskopen ngt för Timrå?
Som coach eller nå´t...
Får inte spelarna ångest av det, då vete fan....
Kommentera

Huge: Hahaha, du menar att lära en gammal hund att sitta dårå. Smaka på den häringa dårå;

Du tillhör ju de som är sunda,
och gärna tar dig en runda,
kanske du lyckas göra par,
om ej dessa ut i skogen far

Hahaha, det är väl självklart att de uti skogen far för varför skulle man annars få nya i julklapp.
Kommentera

jenza: När nu. Fast igenkligen så kan man använda denna tingest till att träna med utan Annatomasstenciler. Bara det att det tar lite längre tid att få till "tvättbrädan" dårå.
Kommentera

mike66: Hmm, kan inte trean vara den nya spännande skriften "Mike 66:s guide till den totala Beach 2004-ångesten"?
Kommentera

mike66: Ähhh...
Du får köpa en egen bröst- eller hakputter. Min bröstdito funkar annars utmärkt som bollhåv.
Fast det bästa vore om du i stället lärde dig att slå rakt... :-)
Kommentera

Dream Team: Nää Edwall för faen. Han medverkade ju också i en del av Ingmar Bergmans produktioner, du vet han som är ångestens stamfader dårå. På nått vis så bär alla vägar genom Ingmar.

Ingmar Bergman och Allan rular fett!
Kommentera

mike66:

Ja vet! Trean är anabolasteroider!!!
Kommentera

mike66: Allan i dalen?
Kommentera

zigge: Bra svar. Men trean har ni inte lyckats klura ut ännu.

Huge: En sånhäringa skulle jag vilja ha i julklapp av tomtejäveln;

Boll i vattnet vill jag nå,
med denna du hjälp kan få
Kommentera

mike66: Man tackar....
Trean låter som ett årskort på Friskis & Svettis. :-/
Kommentera

« · 356957 · »