1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

514497 inlägg · 4114 ämnen

GodJul-tråden

« · 476021 · » Till forumet

Sv: GodJul-tråden
knaskamilla:

Oj, då kanske det behövs två omformateringar.
Kommentera

Poffa:

Vad grundar du det på? Jag är bara hemma tre dagar till innan nyår...
Kommentera

knaskamilla: Nygatankänsla. Måste vara snöigt och vinterligt med andra ord. Storleken har väl ingen betydelse?
Kommentera

knaskamilla:

Den där datorn kommer behöva en omformatering innan nyår, det hör ju jag.
Kommentera

Poffa:

Det är ju det jag gör! ;)
Kommentera

knaskamilla:

Meeen, gör flera saker samtidigt.
Kommentera

Poffa:

Jo, jag jobbar på det. Jag har dock prioriterat annat före, typ Norton och Win SP2 och sådär.
Kommentera

knaskamilla:

Seså, installera drivrutinerna nu så att du ser mer än 7 tum eller vad det nu är på Nygatan.
Kommentera

Frisco:

Välkommen hem. Från Vintergatan kan rapporteras att bilden på min skärm har Nygatankänsla för tillfället.
Kommentera

knaskamilla: >>>PS. Var är alla? Jag är uttråkad.

Här är jag.
Kommentera

Paddan:

Nä, den tappade hon redan innan hon var till Malmö/Danmark.
Kommentera

knaskamilla: En skruv?
Kommentera

Äh, vad tråkigt här är. Här får ni ett julrim, så kan ni få gissa vad det var i paketet:

"Fra Danmark får du lidt till maven
noget til hovedet er der også i gaven
ryst på hovedet - lyt til lyden
som minder dig om din tur til syden"
Kommentera

knaskamilla: Tja, ibland kan kvällen ta fort slut, som den gången när jag efter en knapp timme gick All-In mot en kompis som bluffar 99 gånger av 100, det där var tyvärr den gången han hade bra kort.
Andra gånger kan det ta nästan 8 timmar innan någon av oss vunnit av de andra alla pengar. Fast eftersom det brukar handla om enkronas poker så blir förlusterna inte alltför häftiga.
Kommentera

Paddan:

Det kan jag tänka mig, men det är ändå roligare att vinna en massa småtomtar än att förlora Monopolpengar. Förresten så är jag urkass i alla sorters poker, typ.

Lite oväntat var det min mor som utmanade min (i spelet kunnige) bror när vi andra hade spelat bort våra pengar. Detta genom djärvt satsande som vi trodde berodde på okunskap, men det vette fan om hon inte satt inne med lite kunskap ändå...
Kommentera

knaskamilla: Äh, det är ju mycket roligare att vinna riktiga pengar av sina kompisar när man spelar Texas Hold´Em än att vinna/förlora Monopolpengar.
Kommentera

Paddan:

Karaoke, säger du. Själv förlorade jag en massa Monopolpengar när jag försökte lära mig Texas Hold 'em. Fast först vann jag en massa småtomtar i samma spel. Det var roligare när jag vann.
Kommentera

knaskamilla: Hmm, kan det måhända vara så att de sitter och leker med de julklappar som de fick igår och/eller laddar upp för morgondagens match mot LHF? Själv hamnade jag igår, på något obegripligt sätt, ståendes framför teven hemma hos brorsdöttrarna skrålandes karaokelåtar.

Eftersom det lät som att det varken blir PPV eller webradiosändning från Coop så kanske det var tur att man beslutade sig för att följa med bussresan upp till Luleå.
Kommentera

Såg att AB:s artikel om Sveriges bästa idrottskommun hamnade i den här tråden ifjol, så jag tänkte att jag kan väl lika gärna citera årets artikel i den här tråden också. Eller, what the hell, jag citerar bägge artiklarna.

Fjolårets:

"5. Örnsköldsvik
Folkmängd:
55 059.
Stjärnor/lag: Eva Dahllöf (golf, LPGA-tour), Kristoffer Jåfs (backhoppning), Örnsköldsviks SK (innebandy, elitserien, herr), Örnsköldsviks SK (innebandy, elitserien, dam), Jon Moreaus (snowboard, cross), Modo Hockey (ishockey, elitserien), Örnsköldsviks SK (ishockey, allsvenskan).
Kommentar: Två hockeylag i de högsta serierna, två elitlag i innebandy. Dessutom golfstjärnan Eva Dahllöf. Örnsköldsvik är inte helt oväntat en stor idrottsmetropol. Och Foppaland är inte bara Foppa längre."

Årets:

"7. Örnsköldsvik (5)
Folkmängd:
54 986.
Stjärnor/lag: Friska Viljor FC (fotboll, superettan), Själevads IK (fotboll, allsvenskan dam), Eva Dahllöf (golf, LPGA-touren), Örnsköldsviks SK (innebandy, elitserien dam), Modo Hockey (hockey, elitserien), Modo Hockey (damhockey, SM-slutspel), Isak Grimholm (backhoppning), Sofia Domeij (längdåkning), Jon Moreaus (snowboard).
Kommentar: Det må kallas ”Foppaland” i övriga Sverige. Men Ö-vik är så mycket mer än så. Men hetast är ju ändå givetvis gänget som fick smeknamnet Real Modo i höstas."

Vi tappar alltså två placeringar, trots att två fotbollslag gick upp.

PS. Var är alla? Jag är uttråkad.
Kommentera

Förlåt för mitt tidigare inlägg. Jag hade nog fått en förmycket innanför västen, God Jul ivarjefall!

Kommentera

God Jul på er!
Grattis till era nya värningar!
Snart har ni inget lag kvar. (8^(/)
Hjärtat är iallafall borta.
Kommentera

Frisco:

På tal om Stig. I Stig ligger ju skidstugan, och där brukar SIK samlas lite nu och då. I dagens ÖA delar ÖA-sporten ut julklappar. Denna är rolig:
"Sidensjö IK får några Olsson, Svensson och Johansson. Så att inte alla i klubben heter Westin och Edin."
Fast kanske lite väl internt? (En av grannfamiljerna i Stig heter för övrigt Edin i efternamn.)
Kommentera

Lumber Jack: och julsnappsen:)
Kommentera

Lumber Jack:

.......().......
....../..\......
...../....\.....
.._/.......\_..
.(________).
.(/..@.@..\)
.(.._´()`_..)
...(,,,´`,,,)..
....(,,,,,,,)...
......(,,,,)....
........()......
Kommentera

Alla: Mot julmaten!
Kommentera

RödVit: Det går inget tåg till Stig. Enda sättet att hitta dit är med karta och kompass.
Kommentera

knaskamilla: Men.....Har du fått dom????
Missa ju tåget ju???
Kommentera

Oh, så fina julklappar jag fick med posten söderifrån idag. Eller igår? Nåväl - gonatt och god jul på er! (Ett "gomorron" kan jag nog också bjuda på: gomorron!)
Kommentera

Lumber Jack: skönt att inte vara ensam då;) hehe
Kommentera

willysson: Du för köra en hyllning till vintersolståndet som oss andra hedningar ;-)
Kommentera

Paddan: jag tror inte på jesus och jag firar inte jul, hur fan bär man sig då åt i dessa tider??
Kommentera

Frisco: God Jul!

Kommentera

Denna GodJultråd får tjänstgöra som zzz-tråd i afton.

z
Kommentera

Lumber Jack: Vad har hänt? Har ni köpt hela Expressen?

[bild]expressen.se/content/1/c6/21/95/40/7761f5da.jpg[/bild]
Kommentera

Kickan:

Den handlade nog om rätt mycket, tror jag. Det var fem sidor text (med bilder också, iofs).

westerlind:

Nej, det där var ju inget julklappsrim. Vad skulle det vara i paketet, menar du?

Nåväl. Nu är det faktiskt julafton, så nu får man säga:
GOD JUL på er, gott folk!
(Och: godnatt.)
Kommentera

knaskamilla:

Jamen vad vill du att jag ska göra
du är som en tjurig ryss
Du verkar behöva en tackling
men jag tror du vill ha en kyss.

Fniss, så kan man väl inte skriva lr. Äh, det är julafton gulleplutten: Jag trycker om dig knasboll, god natt.
Kommentera

knaskamilla: Eh, exakt vad handlade intervjun om? Eller börjar jag bara ha samma konstiga fantasier som Paddan?

Jag skulle faktiskt hoppas på mina julklappar oavsett om det är en puck eller en... eh, felstavning i paketet. Det är bara mina rim som får fantasin att skena på folk, fast det är iofs det som är meningen med dem också. Fast om det vore segerpucken från SM-finalen -96 skulle jag nog värdera den högre än väldigt mycket annat.
Kommentera

knaskamilla: Kanske det, annars kanske Kickans julklappar kan vara något?
Kommentera

Kickan:

På tal om Porslin, läste om honom i Tidningen Hockey. Här är ett citat:
"- Nej men faktisk, nio av tio gånger så gör det inte ont. Men när de väl får in den där tionde, då...då gör det riktigt ont, ha, ha. Värst är det när man tappar luften. Det är lite förnedrande att man fått sig en riktig kyss.
- Håller du god min då?
- Ja, det händer emellanåt. De ska inte få den fördelen att de ser att de gjort en illa. Fast oftast ser det värre ut än vad det är."

Ehm...

Nåväl. Jag hoppas väl på den där pucken, då.
Kommentera

knaskamilla: Det beror ju iofs på. Börjar han prata om Ove Porslin i det här sammanhanget också ska du nog hoppas på pucken ändå.
Kommentera

Kickan:

Hmm. Nu undrar jag om jag ska hoppas att det är en puck i paketet ändå?
Kommentera

knaskamilla: Han kanske stavade fel. Det är nog ingen puck i paketet.
Kommentera

westerlind:

Det är konstigt, för det där stämmer ju inte. Jag skulle mycket hellre få guld än en puck... =/ Fast rimmet var ju vackert i alla fall, förstås.
Kommentera

God Hjul på er alla Modoiter, småbröder och storebröder.. och ogod otur i omstarten på elitserien.
Kommentera

westerlind: Antingen är det en "Left" eller "right" Fast du skrev skjuta jävligt hårt och därav min tveksamhet? Jag funderar vidare i midvinternattens hårda köld.

Pjöss & kjam!
Kommentera

mike66: Tack raring, nu har jag mumsat i mig lite mer Santa Libre (rom och julmust) så nu kommer ännu en kioskvältare, especially for you (taktiktavla):

Du kan skissa på torpeder
eller kanske om Big Ice
men för oss som gillar hockey
är det samma gamla b-js
Igenkligen så är det
inte särskilt svårt
Det är bara att ta i och
skjuta j-vligt hårt

God jul miiike.
Kommentera

westerlind: Hahaha, världsklass igen. En stafettpinne.
Kommentera

mike66: Va, menar du att jag hade rätt. Tänk vad fel ute jag var när jag trodde jag gissat fel.
Kommentera

mike66: På A svarar jag B och på C vet jag inte. Äh, jag har druckit glögg, så jag sk-ter i vad som är rätt. Nu fanken har jag kommit in i en underbar lyrikeufori, så nu släpper jag ännu ett alster. Jag hade tänkt tillägna den dig, men med tanke på dess romantiska karaktär ger jag den till knas (puck):

Jag vet ju att du fnyser
åt rikedom och makt
och kärlek, ömhet, känslor
är det vackraste man sagt
Därför vill jag inte
ge dig guld och annat prål
men denna kärleksgåva
som glider in i mål
Kommentera

Paddan: Du är välkommen till knölens fot. Eller Gumsen som Elakingen skulle ha sagt.
Kommentera

« · 476021 · »