1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507175 inlägg · 4105 ämnen

Grattis ståplatsare!

« · 287748 · » Till forumet

Sv: Grattis ståplatsare!
Robert P: Menar du att man ska ta bort ståplats pga att det hänt två gånger att folk gjort Hitlerhälsningar där?
Kommentera

LUNDSTRÖM 6:

Och ståplats står för de personer som står och drar en Hitler-hälsning, vilket jag sett ett par ggr?
Kommentera

”Råsundafettot” – supportern som häcklar det egna laget...

Vilka är ”Råsundafetton”? ”Gubbar som fått en sexa för mycket i VIP-rummet

Det är vad sittplats står för.

Fram för mer ståplats.
Kommentera

knaskamilla: Men samtidigt är det ett faktum likväl att det även är stora luckor på sittplats under serielunken. De fylls naturligt igen när det blir slutspel och attraktionskraften ökar. Platserna är ju betalda i förväg och det blir intressant även för den ointresserade att titta på hockey, alternativt festa med kompisarna i företaget som äger ("äger" inom parentes.) (Ny variant av parentesbruk.) platserna.

Modo tror nog, som vi andra tror, att attraktionskraften kommer att öka för Modo de närmaste åren framför oss, vilket kommer att täppa igen luckorna även på ståplats i högre utsträckning än förut. Det innebär att argumentet att det är så glest på ståplats kommer på skam i samma takt som foppor m.fl kommer hem.
Kommentera

NuMountain:

Grejen är ju den att det på de flesta matcher är väldigt glest på ståplats, och på de matcherna skulle de ju inte göra något (annat än att de återigen planerar att göra om de bästa ståplaterna till sittplats) om det fanns fler sittplatser - eftersom de drar in mer pengar på det. Så finns det då de där fåtaliga matcherna då det kommer mycket folk, och då tycker jag att det är förkastligt att de som står inte ska kunna dricka när de blir törstiga. Det bästa vore alltså om sittplatserna var väldigt mobila. Man kan kanske ställa upp campingstolar på ståplats när man inte räknar med storpublik, och kommer det mer folk än beräknat så fäller man bara ihop stolarna? Det vore väl ett utmärkt sätt för The REDS att tjäna ännu mer pengar?

På tal om ståplats så verkar det som att scim sover stående i natt igen. Stackars scim.
Kommentera

Jag har alltid hävdat att efterfrågan på produkten ökar i takt med attraktionskraften på den. Kan verkligen Modo Hockey på det bestämdaste argumentera för att attraktionskraften inte kommer att öka för Modo de närmaste åren? Kan de det så stödjer jag en utrotning av ståplats, så mycket de vill. Själv tycker jag att det är hemskt att man knappt kan få upp armarna för att klappa fram sitt lag när det börjar närma sig 4700 inlösta. Vad värre är att man inte kan få ner armarna om man lyckats börja med dem uppe innan periodstart. Man kan ju bli törstig.
Kommentera

knaskamilla: Lite urval har vi faktiskt, ang Olle
Kommentera

65 Selander:

Nåja. Jag har hört rykten som säger att westerlind också har skrivit på för BIF. Det kan nog bli en...intressant kedja.
Kommentera

knaskamilla: hm...

Foppa på väg hem?
Starka rykten (Westerlind) säger att han redan har skrivit på för Brynäs i fem år tillsammans med Näslund!
Kommentera

Många står ju också helt enkelt för att det är roligare att stå. De få gånger de är tryck i kempis är iaf jag hellre på ståplats än sittplats. Tyvärr är det många gånger under grundserien stora hål på ståplats där man skulle kunna slå upp ett tält utan att störa nån.
Kommentera

LUNDSTRÖM 6:

Många av dom som har ståplats handlar inte heller speciellt mkt eftersom många av dom har köpt just ståplats eftersom dom inte har råd med sittplats.

Dom som har råd att köpa sittplats en hel säsong har med mycket stor säkerhet råd att köpa en korv i pausen också. Inte i Gavlerinken kanske iofs, eftersom korven där smakar apa, men i övriga arenor.
Kommentera

LUNDSTRÖM 6: "Där sitter dom som inte batalar sin biljett". På så sätt. Annars får åtminstone LHF rätt bra betalt av företagen och företagen bokar ofta plats i restaurangen.
Kommentera

Lulekickan: Äta i restaurangen?
Har ni plats för 5000st att äta på restaurangen?
Nä jag trodde nog det där sitter dom som inte betalar sin biljett.
Många av dom som sitter handlar inte ens en korv för dom inte har råd alla deras pengar går till biljetten , inget att lägga ner på souvenirer ex. fram för flera ståplattser.
Kommentera

65 Selander:

Jag har faktiskt haft en slips i min ägo i många år nu, men jag brukar inte använda den så ofta.

Följande anledningar finns till att jag införskaffat sittplats nu:

- MoDo planerade att bygga bort de bästa ståplatserna - IGEN!
- Jag får ont i ryggen av att stå en hel match, vilket jag kan stå ut med någorlunda de matcher då det inte är så trångt på ståplats, men att trängas på ståplats är inte roligt med min rygg.
- Mina vänner sitter på H Höger (det kan väl hända att jag har en och annan vän på ståplats också, iofs...).
- Han som hade platsen jag ska sitta på har flyttat till Stockholm, och hade jag inte tagit den nu hade någon annan hamnat mitt i H höger-gänget.
- Foppa är på väg hem - och när han kommer hem kommer det att vara en välsignelse att ha en sittplats.
Kommentera

LUNDSTRÖM 6: Det beror på vad man betalar för sin sittplats respektive ståplats. Sittplatsarna torde dessutom oftare äta i restaurangen och köpa mer i barerna då de flesta på ståplats brukar föredra det billigare alternativet hamburgare/varmkorv. Många på ståplats har heller inte uppnått handla-i-baren-ålder.
Kommentera

LUNDSTRÖM 6:

Nu har jag iofs jävligt dåligt med uppdaterad fakta tillgängligt. Men tre år gamla uppgifter ger vid handen:

Gavlerinken: Sittplats 5000, Ståplats 1000

Räkna ut var biljettintäkterna är störst. På 5000x160 spänn, eller på 1000x80 spänn.

Är väl bara nån enstaka arena i Sverige som har mer ståplats än sittplats och jag garanterar att det inte är någonstans där sittplatsbiljetterna inte genererar större inkomster än ståplatsbiljetterna.
Kommentera

Robert P: Det går 100 sittplatser på 250 ståplatser, var kommer det in mesta pengararna från 100 eller 250 st .
Man har kringintäkter som är större än biljettintäkter.
Kommentera

Nu tänker jag ta semester från HS. Men jag tar inte så lång semester. Jag är tillbaka på tisdag. Lagom till MODO:s presskonferens (Undra hur JK kommer tolka detta).

Ha en trevlig fortsättning på helgen och glöm inte bort era mammor i morgon.

10-4, 10-4, över och ut.
Kommentera

Robert P: Ställer mig till skaran som alltid vill se hockey på sittplats. Jag orkar inte med att stå. Ni får säga vad ni vill, men jag tycker det är värdelöst.

Det finns möjlighet att ställa sig upp från sittplats om man känner för det.
Kommentera

LUNDSTRÖM 6:

Om hockey ska ses stående och inte sittande är det märkligt att det finns fler sittplatser än ståplatser i alla elitseriearenor.

Och hade alla som går på hockey betalat för ståplats skulle elitserien bli ett rätt stort antal stjärnor mindre eftersom det är sittplatspubliken som bidrar med mest pengar i biljettintäkter.
Kommentera

poffa: Hm får väl checka med Bangolfaren Frisco!

kan inte förstå hur Bajen och Bangolf hör hemma med Frisco, får väl omvärdera han!

Forza MFF
Kommentera

65 Selander:

Att sitta på H Höger är 100 gånger bättre än den bästa klack som ögat skådat.
Kommentera

Lumber Jack:

Får man fråga vilken plats herrn har inskaffat?
Kommentera

knaskamilla: Har du skaffat slips också eftersom du går över till sittfläsk maffian?

säger som Erold i Robinson "skämmes ta me fan"
Kommentera

LUNDSTRÖM 6:

Äh. Du är säkert bara avundsjuk... ;)

scim:

Yesss! =)
Kommentera

knaskamilla:

Din kvinnliga intuition har givetvis helt rätt, min säng står här hemma.
Kommentera

knaskamilla:

Hockey ska man se stående.

Sitta kan du göra hemma.
Kommentera

knaskamilla: Vaddå P-va
kt???
Kommentera

Lumber Jack:

Jaså, det har du?
Kommentera

knaskamilla:

Själv har man köpt sig ett högsäte på H-Höger.
Kommentera

poffa:

Jag har inte pratat med någon... Och: tack.
Kommentera

knaskamilla:

Din kvinnliga intuition? Okej, du hade pratat med honom alltså.

Vad är det där för snack? Onödigt med sittplats? Herregud, du kommer ju nu till det omtalade H Högers gudomliga finrum. Äntligen blir du en riktig medlem i H Höger. Välkommen...:)
Kommentera

poffa:

Min kvinnliga intuition säger mig att scim hade hemmamatch i natt.

Angående ståplatserna så börjar jag fundera på om det kanske var onödigt att skaffa sittplatskort om de ändå ska behålla de någorlunda bra ståplatserna.
Kommentera

Sahlander:

Naturligtvis blir det sittstrejk. Vad trodde du egentligen?
Kommentera

Eller så blir det SAOL´s nya förklaring på "sittstrejk"
Kommentera

Poffa, Lumber Jack: Omni skulle strejka så måste ni ju STÅ strejkvakt på matcherna.
Då blir det också stolar tomma så då får ju de som vill sitta sitta...

Snygg lösning...
Kommentera

poffa:

Det här skulle dessutom inte vara en meningslös lyxstrejk...
Kommentera

Lumber Jack:

Precis. Iofs kanske Elvy inte hade med det här att göra men det är ett dumt beslut. Som du skrev, endast två gånger har det varit i närheten av fullt på ståplats medans man i varje match har lyckats sälja varenda sittplats. Sedan att folk inte sitter där är en annan femma. Med 250 nya sittplatser hade man kunnat tillgodose de närmare 100 som nu står i kö för att få ett seriekort på sittplats, samtidigt som man fått ett antal platser att sälja via biljett direkt.

Gör om, gör rätt! Mer sittplatser i Kempis, annars går vi i strejk. Allihopa...
Kommentera

poffa:

Hmm, om jag inte missminner mig så var det över 5 200 vid endast två tillfällen i fjol, sista slutspelsmatchen och mot Luleå i mellandagarna. Dessutom tror jag att det vid Luleåmatchen var så att det var någon ungdoms-cup där lagen hade fritt inträde. M.a.o så verkar trycket efter ståplats vara i det närmaste obefintligt, utom när det är gratis eller avgörande matcher. Detta håller INTE för ett politiskt idiotbeslut. Störta Elvy!
Kommentera

scim:

Huvudsaken är väl att du är på läktarn...:)
Kommentera

poffa:

Eftersom jag i själva verket låg och sov så kan det vara vilket klack som helst, vilket klack vill du att jag står i?
Kommentera

knaskamilla:

Har han hemmamatch eller bortamatch?
Kommentera

poffa:

Vi kan ju alltid hoppas att han bara var lite allmänt förvirrad när han valde "Står i klacken". Eller - han kanske klickade lite fel, bara? Det är lätt att klicka fel mellan "Är på match" och "Står i klacken", t.ex.
Kommentera

Tjuvkikar man ser man att scim står i klacken. Jag undrar vilken klack det kan vara...
Kommentera

knaskamilla:

Just nu leder New Jersey med 2-1. Efter två perioder.
Kommentera

poffa:

Vilka vinner då?
Kommentera

knaskamilla:

Sova? Det pågår ju för böveln en viktig match i NHL.
Kommentera

NuMountain & poffa:

Ojoj. Ni kanske skulle sova i stället? Idag har jag förresten sett en Sedinare. Först kände jag inte igen honom, för han var mycket kraftigare än vad han brukar vara. De verkar ha byggt upp lite mer muskler! (De och de...den av dem jag såg, i alla fall...)
Kommentera

poffa: Pang, pang!
Kommentera

« · 287748 · »