1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511844 inlägg · 4110 ämnen

Ha final Björklöven-Modo 2020-03-10

« · 2046422 · » Till forumet

Sv: Ha final Björklöven-Modo 2020-03-10
7639: Kangasniemi ofokuserad såhär långt.
Låst ämne

J F K: Nu satte jag frugan på att tillverka en kvadratmeter pizza för detta blir en nattmangling med dessa målisar!!!
Låst ämne

Heyerdal: Enström gjorde ingenting..
Låst ämne

NuMo: ja vi ger bort puckar i egen zon, bra spel i övrigt men löven farliga i omställningarna
Låst ämne

JonteD: Tror att Tambellini drabbas av att flera är bra i samma kedja.
Låst ämne

NuMo: Karlkvist chansar med uppspel rakt in i mitten. Samma som vanligt. Måste vara en strategi, som är helt obegriplig.
Låst ämne

Hyfsad hakning på Norlinder, ingen reaktion från kommentatorerna. Hemmapubliken hade ordnat utvisning där.
Låst ämne

Rytter: Målisarnas jättekamp!!! Priserna Jonte fick är ju spelarna i Ha som röstat fram! Men jag kan hålla med om att Tambelini o Jonte kanske skulle kunna dela forward priset!😇😇😇
Låst ämne

J F K: Tre stolpskott och bra målvakter. Löven borde ha fördel av att spela med tomma läktare.
Låst ämne

NuMo: Tre stolpskott hittills.
Låst ämne

NuMo: Vi förlorade flera med fördel 60/40 situationer i rad vilket skapade en enormt bra chans för Löven.
Låst ämne

NuMo: Surrealistiskt.
Låst ämne

Heyerdal: Superchanser, men inga jubel. Det är irriterande.
Låst ämne

Supertrött: två kanonlägen släpper vi till direkt Bartsak grymma räddningar framförallt i andra läget, nu gav Ottosson oss ett pp
Låst ämne

7639: Risk för utvisningar vid könsord. Domarna vill ju synas.
Låst ämne

J F K:

MVP kan jag köpa då Timrå står och faller lite med honom.

Men Tambellini är så mycket bättre och skulle haft det, fick det bara för att det är medias favorit.
Låst ämne

J F K:

Är det fördel löven nu, när det inte är nå tryck
Låst ämne

Costanza: Linus var riktigt bra mot BIK, men var helt övertänd förra matchen.
Låst ämne

jonsson: Förhoppningsvis får vi höra mycket svordomar från isen!
Låst ämne

Snipan:

Synd att inte få höra jubel och allt nu när Johnson blev prisad.
Låst ämne

Costanza: Johnsson får pris, men ärligt talat känns det som ett hån att inte Tambellini fick pris som bästa forward. Det är lite som när Rolf Göran Bengtsson fick jerringpriset.
Låst ämne

Rytter: Ekot alltså!
Låst ämne

Costanza:

Intressant att se andrakedjan idag. Nu har dom smarthet och hårtjobb över banan i Olofsson, speed i From och teknik och speluppläggare i Iikka. Hoppas de kan kliva fram idag och avlasta andrakedjan.

Kedjan med Jellvert, Björka och Wahgren kan bli tung att möta.

Hoppas fjärdekedjan kan vara lika tuffa som senast och visa vägen med sin fysik och elakhet.

Nu jävlar kör vi!
Låst ämne

Snipan: Ska vi nöta ner Crandall, Weigel och gänget så passar Mad Max bättre. Linus ersätter nog Kangas om han inte vaknar och kör...
Låst ämne

Costanza: Spännande att se Wahlgren idag, men jag tycker kanske att det är litet synd att Linus ska vara extraspelare.
Låst ämne

Tarasov: Apropå tomma läktare så är dom som har varit med och mött Pantern tidigare år vana med det.
Låst ämne

Goalies
35. Bartosak, Patrik
34. Hanses, Erik
31. Lundin, Linus

1st Line
6. Norlinder, Mattias
25. Nässén, Linus

89. Karlkvist, Patrik
22. Johnsson, Jonathan
15. Tambellini, Adam

2nd Line
33. Berglund, Victor
39. Enström, Tobias

20. From, Mathias
12. Olofsson, Fredrik
18. Kangasniemi, Iikka

3rd Line
32. Belov, Nikolai
41. Hedman, Oscar

14. Björklund, Henrik
40. Jellvert, Kalle
7. Wahlgren, Max

4th Line
2. Pettersson, Johan

11. Forsberg, Johan
17. Häggström, Magnus
23. Sylwander, Daniel

Extra Players
28. Pettersson, Linus (RW)
Låst ämne

Tarasov:
Apropå matchtråd så kan vi fortsätta på denna
Låst ämne

Tarasov:
Bäckman hade en bra kväll igår
Låst ämne

SMÅLAND:
Tack och lycka till ikväll, första steget på en lång väg. Jag o Modano har bestämt att vi ses i SHL till höst!!
Låst ämne

Tyvärr missade jag eran fantastiska vändning å vinst igår!!( Ja va i dimman ).
Men " STORT " Grattis i efterskott kära länsbröder 😎
Låst ämne

Gavelo:

Det känns ibland väldigt typiskt för hockeyn där konsekvensen får bära hundhuvud och upprinnelsen bortses ifrån, men i grund och botten handlar det nog om spelförståelse.

Men det vore just ironiskt om Rosdahl blev avstängd bara för att ligans "bästa" domare inte förstår vad som händer när man, på ett ben, försöker slita sig loss ifrån en bensax på skridskor. Om domaren nu var så tvärsäker över Rosdahls intention så måste han ju också sett att han blir fasthållen...? Jag menar, om han nu hade full koll på situationen?

Fick känslan av att han mest ville stå fast vid sin åsikt efter matchen.

Och har man precis fått utmärkelsen "årets domare" så kan det ju finnas anledningar till det. Å andra sidan kan man omöjligt slå fast intentionen. Men givet fasthållningen skulle jag inte jag våga bygga ett case på att det sker avsiktligt, direkt.
Låst ämne

Gavelo: Javisst är Öhman skicklig på sitt sätt. Dock syns det ganska tydligt när det går lite fortare och trafiken blir tyngre så väger han lätt. Hedman gör en stabil insats igår även Hägga. Tkr nog Hellkvist gjorde rätt igår som spelade den backuppsättning han gjorde.
Låst ämne

Linus Pettersson var verkligen tänd igår, så pass att han dratta flera gånger, han visar verkligen en kämpaglöd.
Låst ämne

Nucky: Karlström utlånad till Vvik och de spelar fortfarande
Låst ämne

hockey_21: man ser även att Rosdahl har blicken in mot planen och spelet då han tar sig loss och trampar på benet, tycker också han ska frias, domaren sa efter matchen att de gör ingen utvärdering av händelsen utan dn får titta på video och ta ett beslut, sen pratar de med Rosdahl och hör hans version
Låst ämne

hockey_21: Öhman var ju så bra när han väl fick chansen efter jul, gärna sett speltid där.
Låst ämne

Gavelo: Rätt säker på att dom är speldugliga ifall det behövs.
Låst ämne

Vad är det för status på Öhman och Mr Kalix ?
Låst ämne

Rytter: Håller med till viss del men Hedman är en av våra sämsta backar, spelar enkelt men det är det enda han behärskar, otroligt svag i vändningarna och ser riktigt vilsen ut i markeringsspelet framför eget mål, är också inne på en del ganska billiga mål.
Sen finns det fler att klaga på såklart, Toby såg ut att gå på 60% i sina vändningar tex.
Men ja Norlinder tappar en del puck, men så skall han vara annat än bara defensiv vilket såklart öppnar upp för fler misstag.
Jag anser att har man bara en uppgift så bör man klara den, Hedman må göra en av sina bättre matcher men fortfarande är han otroligt statisk och stirrar mycket puck, det är förvånande med tanke på all hans rutin.
Låst ämne

Bad_Brett: Ni glömmer den viktigaste detaljen, Löfven är modoit! Inte inför han nåt förbud i ett sånt här läge, han har sina prioriteringar 😉
Låst ämne

Rytter: Hade Rosdahl gjort det med flit för att han var förbannad hade Cooper inte spelat mer den matchen, kanske inte mer på hela säsongen.
Låst ämne

Tarasov:

Hmm jag får nog också krypa till korset och erkänna att jag i hettan bedömde detta fel.

Tycker nog JFK:s förklaring som kom direkt under match är korrekt.

Han sitter fast, han lyfter sitt högerben högt för att komma lös (Cooper håller fast benet), kollar man sedan på vänster skridsko så ser man hur denna glider undan och vobblar och han har inte balans i det läget, så han sätter ner höger fot och träffar då vaden på Cooper.

Hade detta varit medvetet borde vänsterbenet vara helt stabilt och han borde kollat vart han skulle stampa.

Det ser faktiskt ut som en olyckshändelse.

Mycket bra bilder på händelsen.
Låst ämne

Gavelo:

Det är fel match att klaga på Hedman. Han var en gigant i försvaret igår och gjorde nog sin bästa match för säsongen.

Letar du misstag hittar du det alltid hos spelare under en match. Men att klaga på Hedman efter denna match blir bara löjligt då han spred trygghet i försvaret och var en av de få som inte kladdade och fick stopp i spelet.

Klagar du på Norlinders pucktapp eller när han var överoffensiv och när han försökte transportera puck och ramlade och bjöd på farliga lägen?

Eller gillar du bara klaga på Hedman som tradition?
Låst ämne

Gavelo: Som väntat får man inget svar angående Hedberg, men han ska vara med på Torsdag iaf enligt Hellkvist
Låst ämne

Amitiel: Sant såklart, är ju väldigt enkelt för oss att titta på repriser från olika vinklar och göra en bättre bedömning än det randiga på isen.
Jag tycker ändå 5 min är tufft i en sådan situation, löven spelaren är själv ansvarig till varför det händer så jag kan tycka att 2 minuter hade varit acceptabelt iaf.
Men jag räknar med avstängning även om jag själv inte anser att det skall vara någon.
Låst ämne

Gavelo:
En 5 minuter hade jag tyckt varit lagomt när man har tillgång till dom här bilderna, men eftersom domarna inte har det kan jag köpa att man får kliva av matchen eftersom det inte går kräva att domarna har så bra översikt, men någon avstängning tycker jag inte det är, och absolut ingen längre avstängning som Helber skriker efter.
Låst ämne

Tarasov: Varför skall ens lövenspelaren hålla fast Rosdahl i första läget?
Sen är det som Rosdahl sa att han blir fasthållen och bara försöker ta sig därifrån, att han stämplat backen är inte direkt medvetet och jag kan tycka att det även ser så ut.

Men man måste ju ställa upprinnelsen mot konsekvensen, ser man bara på konsekvensen som i detta läge så har man ju bara tagit del av ena sidan myntet.

Fasthållning är ett regelbrott, stämpling är ett regelbrott men endast konsekvensen får represalier.

Min åsikt OM jag varit domare är att stämplingen inte är tillräckligt medveten för att enskilt straffas och att fasthållningen i första hand kvittas ut mot den efterföljande stämplingen.
Summan är att spelet borde fortgått utan utvisningar.

Men Modo spelar ovårdat och Löven har en liten tendens att få med sig mycket i sin sommarsport dykning så vi får nog räkna med fler liknande situationer framöver.
Låst ämne

Gavelo: Tror inte han blir borta länge, tycker det är uppenbart att det inte är medvetet. Eller snarare omöjligt att säga att det är medvetet, och då borde man fria.
Rosdahl har varit kall senaste tiden, men som du säger är det en spelartyp som behövs i dessa matcher. Tror det kommer lossna för honom om han får spela
Låst ämne

« · 2046422 · »