1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507587 inlägg · 4105 ämnen

Hall of Fame

« · 376511 · » Till forumet

Sv: Hall of Fame
Salle: Om 3 veckor är det inget Mopperace uppe på Skyttis utan race med riktiga 500cc-maskiner.
Kommentera

Frisco: Det var minst sagt annorlunda... Likaså var moppe-racet.
Kommentera

scim:

Horava kan man lita på!
Kommentera

El Maco: Peter Westin, från och via Sollefteå.

Björn VII: Conny för böfeln, The King!!!!
Kommentera

knaskamilla:

Ja, han var bedrövlig, Horava å andra sidan, stod för två av de fyra målen, Svarten och Lantz för de övriga två.
Kommentera

scim:

Attans. Ja, isf borde Frestadius i alla fall få en rejäl utskällning!
Kommentera

knaskamilla:

Tyvärr är det förbud mot att ändra i laguppställningen.
Kommentera

ALLA: PÅ MED SVT1. SNART BLIR DET ETT FANTASTISKT BACKOHOPPNINGSHOPP!
Kommentera

scim:

Då tycker jag att Frestadius ska få testa att sitta på bänken ett par matcher eller så.
Kommentera

knaskamilla:

Han var hjälplös vid de 14 målen, 4 av dom gick föresten via Frestadius huvud och in i mål.
Kommentera

scim:

Jag kanske har fel, men är inte målvaktens huvudsakliga uppgift att hålla tätt bakåt - inte att passa framåt?
Kommentera

scim: Imponerande. Mycket imponerande.
Kommentera

Vallin:

Klart du kan, precis lika gärna som jag kan påstå att jag var ironisk vid dagens (visserligen hedersamma) förluster i den svåra första och andra omgångslottningen. 3-6 mot slutspelskandidaten Robban Tigers följdes upp med 1-8 mot regerande mästarna Team 118 (som vann sin första match med 16-0). Enda ljuspunkten var Sune Ödling som trots 14 insläppta på två matcher stod för en mycket tapper insats och assist till samtliga mål, något som ger en ledning i assistligan efter två spelade omgångar.
Kommentera

El Maco:

Oroa dig inte över att jag svarade på mitt eget inlägg, det var bara min andra personlighet som påminde mig om återtåget.
(vi delar på ett nick)

Scim:

Kan jag hävda ironi för det här misstaget?
Kommentera

Vallin:

Samt att de Ryska kamraterna också planerat ett eget återtåg i ES, för den dagen Brunflos ES-kontrakt är säkrat så kommer Krutov att få sällskap i truppen av inga mindre än; -Just det, Makarov och Larionov! När sedan Viktor Tichonov är klar för tränarsysslan och Tretjak tagit plats i kassen, ja då är det Jämtländska SM-guldet så gott som i hamn...
Kommentera

El Maco:

Rykten gör gällande att Krutov lagt Vodkan på hyllan och tränat bort 35 fyllekilon från buken för att göra en efterlängtad comeback som målspruta i Allsvenskan nästa säsong...

ES nästa för Brunflo!
Kommentera

AudibleGiraffe: är Krutov kvar i truppen? Peter Westin nötte filt i timrå en säsong eller två, har för mig att han hamnade i jamtskogarna på senare tid.

KIF har ledarna i skytteligan och bästa målvakten. Marcus Sjöberg sätter två, igenspikat hemåt och 315 lyckliga kovlänningar på läktaren firar serieledningen med parisare på kovlandskiosken. Alternativt en pizza, sedan ett par-tre år har Kovland begåvats med en pizzeria också. Sann globalisering! I postens gamla lokal på Viljansvägen.
Kommentera

El Maco: För alla intresserade av aktualiteter bifogar jag länken till den aktuella tabellen.
Kommentera

El Maco: Kovland - Brunflo: 2-8

Målskyttar:
3 mål av Wetterberg
3 mål av Mats Olsson
och 2 mål av Jens Nordin.

Kovland:
ej intressant.
Kommentera

För alla allettediggare bifogas den ouppdaterade tabellen från omgång fem
Kommentera

AudibleGiraffe: Om exakt en vecka, söndagen den tjugofemte, då är det löning och tillika the clash of the giants. Rumble in the jungle. Omgång sju Kovland-Brunflo, i Ånäshallen. Ni ska få smaka!
Kommentera

El Maco: Äh, Brunflo var i ledning innan helgen, och så spelade man 2 matcher. Nu är helgens matcher avklarade och man är fortfarande i ledning :D
Kommentera

AudibleGiraffe: Fortsatt ledning? Återtagen ledning, mighty Kovland sopade Team Kiruna borta igår medan Brunflo bara fick oavgjort mot Clemensnäs. KIF ledde serien i morse men roadtrippen till ultima thule blev för mycket, uddamålsförlust mot Asplöven alltså.
Kommentera

Björn VII: Som jag sa till dig, Brunflo ångar på som katten och är i fortsatt ledning efter att vara obesegrade. Härligt!
Kommentera

Björn VII:

Omgång 6, förvisso.
Kommentera

Björn VII:

Nåja, vi får väl ta en match när du tagit dig till Umeå.
Nej, nu gett jag ge mig iväg, sen ankomst bestraffas hårt.
Kommentera

scim:

Jag skulle ha ställt upp med Team Tyckt (och gett dig en lektion):

Forwards: Ove Söderberg- Tommy Eriksson - Tommy Pettersson
Backar: Gunder Österström - Tony Olofsson
Målvakt: Sune Strandberg

[f]Allettan, omg. 5[/f]
Asplöven - Kovland 3-2
Clemensnäs - Jämtland 1-6
Kiruna - Husum 1-3
Älvsbyn - Brunflo 1-2
Kommentera

Frisco:

Dessvärre inte, alla 14 platserna är redan tillsatta och ledningen är känd för att vara väldigt hård. Därmed inte sagt att vi inte kan ta en match nästa gång jag är i närheten av Nygatan ;)
Kommentera

scim: Får man efteranmäla sig?
Kommentera

Paddan:

Verkligen, den här idén ska jag framlägga till Modos marknadschef omgående, eller senare när jag tänker efter, för nu måste jag sticka iväg och spela de två första omgångarna i den första upplagan av [url=www.uthl.net]UTHL[/url], Umeå Table Hockey League.
Laguppställningen för undertecknads lag ser ut som följer:
Forwards: Per Lundqvist - Per Svartvadet - Kent Lantz
Backar: Miloslav Horava - Robert Frestadius
Målvakt: Sune Ödling

Må bäste scim vinna.
Kommentera

scim: Ja, jäklar du, det tänkte jag inte på. Tur att det finns de som har huvudet på skaft.

Dessutom så ska vi fläska på med reklambudskap i alla de olika färgerna på färgspektrat. Drömmen vore ju att bland annat få en sån där fin lila reklam på tröjan som VIK Hockey hade på ryggen på sina matchtröjor.

Sen kanske man kan vara lite klatschig och klistra på Bergströms Rökeri på ändpartiet på byxorna och Nyhléns Falukorv på motsvarande sida på frampartiet av byxorna.
Kommentera

Paddan:

Är det inte enklare om man har loggan på handsken istället, det blir visserligen svårt att greppa klubben utan att göra "Tummen ner", men vad gör man inte för att få plats med lite ytterligare sponsorer?
Kommentera

Frisco: Ok, jag får sätta mig ner och fundera ett tag så ska jag nog kunna komma på några modifieringar som ska göra tröjan till en våt dröm för alla hockeyförståsigpåare runt om i vårt avlånga land. Men med tanke på all reklam som skall få plats på tröjan så är det väl en fördel om loggan är så liten som möjligt. Kan tänka mig en storlek på loggan på ungefär 2 gånger 2 centimeter.
Kommentera

Paddan: Jag tyckte det passade perfekt att bryta in mitt i debatten om meningslösa missförstånd och tycka Foppa är en sopadebatten med denna tröja. Du får gärna tala om exakt hur du vill ha den då detta är prototyp #1a
Kommentera

scim:

Alltså kan man dra slutsatsen att de flesta på modohockey.se är under tolv. De flesta på modohockey.se samt en massa människor på SpS, när jag tänker efter...
Kommentera

knaskamilla:

Runt 12-års ålderna har jag hört av en som läst det i en psykologibok, ibland undrar man och ibland stämmer det.
Kommentera

Frisco: Åh, tack, känns skönt att redan nu få en glimt av den tröja som kommer att användas när vi spelar hem SM-guldet nästa säsong.
Känner mig så känslosam efter denna bildsköna upplevelse att jag tror att jag måste gråta en skvätt.
Kommentera

natten:

Ja, visst är vi? Men eftersom ironi bara kan tas i anspråk sen man blivit misstolkad och retat upp folk så är det oftast bara jag som tycker det är roligt... ;)
Kommentera

knaskamilla:

I mitt fall satte ironiförståelsen in för ungefär 30 sekunder sedan.

Jag frågade dig om Sedinmålet eftersom jag trodde att det var det du syftade på när du sade att Hellström lekte Sedin idag, fast han kanske bara lekte Sedin i allmänhet?
Kommentera

Paddan: Här har du en bild på din tröja.
[bild]www.frisco.se/hs/paddan21.jpg[/bild]
Kommentera

scim:

Min bror visste inte vad ironi var. Då slog vi upp det åt honom. Sedan har han fått höra det massor av gånger (att han inte visste vad det var, alltså). Så här i efterhand undrar jag om han inte var för ung för att förstå, men frågan är: vid vilken ålder sätter ironiförståelsen in?
Kommentera

Vallin: Ni är så ironiska och roliga.
Kommentera

Vallin:

Helt korrekt, det måste iaf ses som det främsta användningsområdet.
Kommentera

scim:

Så när man skrivit nått som är jävligt korkat och ångrar sig efteråt, då kan man alltid hävda ironi?
Kommentera

Vallin:

Det är man alltid när andra personer tolkar det man skrivit till ens nackdel.

Knas:

Är du säker på 20 sekunder? Det är ju en halv evighet när det gäller att hålla puck.
Kommentera

scim:

Hur vet man om man är ironisk eller ej?
Kommentera

knaskamilla:

Berätta bara inte för Vallin att han var ironisk, det är nämligen inte säkert att han själv vet om det.
Kommentera

knaskamilla: Ja tykk att d e oskyst om man få irronisk på d här siderna, hu ska ja då kunna veta om ja ä serjös lr äj? Nä, ja vil ha 1 irroni filltärr så alla ä serjösa jämmt.
Kommentera

scim:

Ironisk? Vad är det du säger? Får man VARA det här?! Nu blir jag lite nervös. Bäst att läsa igenom alla gamla diskussioner för att kolla så att inte folk varit ironiska när jag trott att alla varit seriösa... =/
Kommentera

scim:

Absolut inte. Jag tror inte på ironi. Inte ett dugg mer än Tomten, iaf. Det är min fasta övertygelse att AS kommer att ha högre publiksnitt än ES nästa år, förutsatt att MoDo åker ur i år. ;)
Kommentera

« · 376511 · »