1150x200-modo-header2-kopiera.webp

Hasse J klar!!!

« · 304125 · » Till forumet

Sv: Hasse J klar!!!
Frisco:

Den som skrek, gapade och vrålade förmedlade bara vad många runt omkring honom sa. Skall man få igång vågen i Kempis så skall det göras medurs. Annars kommer man inte få till det.

Min personliga åsikt och det står jag för, till skillnad från många andra.
Kommentera

Frisco: Grattis till en kanonvärvning ni kommer gå till Final ni har en ljus framtid vilket inte vi har.Jag ser hellre att ni abonnerar på SM guldet ett tag innan vi får ordning på skutan åt rätt håll just nu ser det mörkt ut.Men hellre ni än FBK o Frölunda!!!GRATTIS!!!!!
Kommentera

Poffa: Fel med skrik. Rätt med sång.

Med ditt resongemang borde man alltså bygga en stor kortsideläktare och ha väggar på de tre andra sidorna.

Jag tror att det blir bättre stämning om fler människor sjunger med i sångerna än att man ska begränsa det hela till en klick i mitten (sm dessutom får skäll så fort det blir tyst trots att de är de enda som sjunger).

Nu en lång mening med endast en punkt:
Roligast under förra matchen i Kempis var när de i klcken med närhet misslyckats 2 ggr med att få sittplats till vänster att bli med i vågen och de skrek till varandra att vi provar åt andra hållet varvid sittplatspubliken till höger följer med bättre än de till vänster men en person på sittpltsen till höger skriker, gapar, vrålar (kalla det vad ni vill) att de gör vågen åt fel håll, sånt är humor:-)
Kommentera

modoante:

Och rutin är ju något MODO verkligen saknar på backsidan. Hasse J med massor av ES-säsonger och fyra NHL-säsonger, Haakana som spelat ett antal år i finska ligan, i NHL och i Tyskland. Jesper Damgaard som har sex eller sju säsonger i ES samt några år i tyska ligan. Dusan Milo som spelar andra året i MODO, men som har spelat en hel del år i slovakiska ligan. Lehtinen är inte heller han någon rookie direkt.

Vad Jansson saknar i fart och fysik uppvägs inte av hans rutin.
Kommentera

Poffa: Födtår inte vad vissa har emot jansson han tilför ju rutin till backbesättningen.
Kommentera

Frisco:

Folk står inte på varandra nu heller. Däremot har alla kommit lite närmare klacken vilket leder till att fler är med och skriker.
Kommentera

Poffa: Ingen arena har nånsin fått bättre tryck genom att folk får ståpå varandra.

Åklagaren har inga fler frågor för tillfället.
Kommentera

Frisco:

En sann MODO-supporter ser till lagets bästa och enligt mig är det solklart att Jansson just nu inte tillför någonting till MODO. Vi har sex eller sju backar som är bättre. Dessutom har det enligt mig blivit bättre sedan de nya sittplatserna kom till. Bättre tryck i klacken (enligt mig troligtvis tack vare att man tryckt ihop ståplats), mer pengar till MODO och bättre utnyttjande av de resurser som finns.

Sedan att jag inte applåderar Jansson vil line up är helt och hållet mitt kanske lite patetiska sätt att visa vad jag tycker om honom som hockeyspelare.
Kommentera

Poffa: En sann Modosupporter ska alltså hata egna spelare, hylla nya skymda sittplatser och strunta i att applådera Lars Jansson vid line up?
Kommentera

Hawerchuk:

Varför är det otänkbart?

A. För att han är en bra hockeyspelare?

B. För att han lever på gamla meriter och man behandlar inte en trotjänare på det viset?
Kommentera

Ja här snackar ni bara om en enda sak ser jag. -Jansson.

Visst ser det svårare ut för honom att ta en plats i laget nu, men jag säger som jag alltid har sagt. platsar Jansson så får han mer än gärna vara med i laget. Poffa har ju aldrigt tyckt att han platsar, inte ens häromåret när han var bästa back, i kamp med Hedin.

Öhh. Jonsson ska visst skriva på.
Kommentera

Frisco:

Ja, kärleken till MODO är det som gör att jag inte vill se honom spela för MODO.
Kommentera

Poffa: Pinsamt är det när du snackar skit om Jansson så mycket och så ofta att man skulle kunna tro att det ligger kärlek bakom det hela:-)
Kommentera

Poffa:

Det är möjligt att det är pinsamt för vissa, men faktum kvarstår att Jansson är en tillgång och jag vill se honom frisk och kry i Modos trupp. Att han skulle få lämna laget är helt otänkbart.
Kommentera

Hawerchuk:

Åldersfacism? Det hela handlar om att jag anser Jansson vara den sämsta backen i MODO för tillfället. Att man dessutom givit honom ett treårskontrakt är ju bara pinsamt.
Kommentera

Undra om det är någon som fortfarande kräver Hedins avgång? Kari H, Salle, Svarten och Hasse på samma säsong. Bra jobbat Bengt och övriga styrelsen.

Nu väntar vi bara på att Sören Gyll ska börja jobba och presentera ett multinationellt bolag som ny huvudsponsor.
Kommentera

Poffa:

Äh, sluta upp med den här åldersfascismen nu. Klart gubben ska få ta igen sig, han kommer tillbaka bättre än någonsin, sanna mina ord.
Kommentera

Salle: Det värsta är att det inte går att rehabilitera, fördröja ett litet tag men det är kört i vilket fall till slut.
Kommentera

Poffa: Om det är reumatismen det hänger på så är ju Tik rätt adress... Dom kan nog få ett schysst paketpris på rehabilitering i så fall.
Kommentera

salle: Styfen är styv, jättestyv!

Poffa: Jotack det räcker med reumatism hos oss :))
Kommentera

rådbjer:

I Nordgren fanns det potential, i Jansson finns det på sin höjd åldersreumatism.
Kommentera

rådbjer: Glöm inte Per Styf... Sicken LIRARE ni har där... :-)
Kommentera

Fan vad stort det här är! Tre återvändande NHL-exporter som skrivit på långtidskontrakt. Blir intressant att se nu bara om det blir en rolig säsong eller om MoDo blir elitseriens mest överskattade lag...
Kommentera

Hawerchuk: Vi kan göra en lirare av honom, det har vi ju gjort med alla spelare från er :))
Nordgren tex :))
Kommentera

Hawerchuk:

Några dagar? Nä, mera. Att Jansson duger är väl för tidigt att säga. Men hittills har han ju varit bra i alla fall.
Kommentera

Poffa:

Självklart ska man avvakta, några dagar. Vi vet ju att Jansson duger, annars lånar vi ut honom till Timrå innan nästa derby. Vattentätt.
Kommentera

Hawerchuk: Jag säger behåll Milo. Han har varit bästa back hitills i MoDo. Sen är serien lång och troligtvis åker vi på några skador som vanligt och då är ju Johansson/Öberg/Jansson ypperliga reservbackar.

Om så behövs hyr ut nån av J-sönerna till nåt lag så dom får spela.
Och Öberg kör som Center. Sen om nån av dessa 3 är bättre än nån annan av backarna så skall dom självklart få lira. Om så är fallet så lär ju konkurensen inomlaget göra att ALLA skärper sig om dom vill spela.

Sen om det kostar lite deg... Låt det kosta dårå och ta ett SM-guld innan Foppa kommer hem för att ta "sitt" SM-tecken.
Kommentera

Frisco: Visst visst men en rejäl tackling är väl hockey ? Såna proppar!

Lintner fick känna på en sån igår :))
Kommentera

Hawerchuk:

Jansson skall få en ärlig chans, men innan vi sett om han håller så skall vi INTE skeppa Milo. Räknar man bort Jansson som verkar skadedrabbad, behåller Johansson och Milo så har MODO sju backar samt hjälpgumman Erlingm... förlåt, Öberg.

Bättre än så kan det väl inte bli.
Kommentera

rådbjer: [k][f][färg=#FF0000]Sanny kanske proppar honom schvopp schvopp :))[/färg][/f][/k]

Hockey Rådbjer, hockey. Inga Timråfasoner här inte, vi spelar hockey.
Kommentera

Poffa: Jarå, vet bara hur man själv skulle varit :))
Kommentera

rådbjer:

Låt mig vara kaxig en dag som denna...:)
Kommentera

Hawerchuk:

Vadå, ska man skeppa Milo och sedan kolla om Jansson duger?
Kommentera

Poffa:

"Ähh, varför skeppa Milo?"

Men jo, det blir bäst så.

Tycker det bara känns onödigt att pumpa in pengar i någon som inte levt upp till förväntningarna. Johansson gör ett bra jobb just nu och pangar in mer valuta för stålarna än Milo. Jansson ska få en ärlig chans först!
Kommentera

Poffa: Höörududu, ska inte vara så kaxig! Vi har inte mött varann i serien än!
O vem vet, Jonsson kanske är passé?

Sanny kanske proppar honom schvopp schvopp :))
Kommentera

rådbjer:

Det är ju bara att beklaga att ni inte kommer få uppleva den känslan denna säsong. Eller vad då? Beklaga? Nä, jag är lyckig...:)
Kommentera

Salle: Klart vi (jag) är avundsjuk! Det är väl alla lag men spec. lillebror! Därför blir det ju så skönare att spöa er :))
Kommentera

matsby: Låt MoDos styrelse bry sig om pengarna räcker eller inte.
Du låter mest avundsjuk som du håller på.

Dessa spelare lär ju göra sponsorsökandet lättare för övrigt.
Kommentera

matsby:

Är det avundsjukan som lyser igenom i dina inlägg? Varför tro att MODO skulle hamna i ekonomiska bekymmer för att man tar hem återvändande spelare?

MODO har en stabil ekonomi och ett antal fd NHL-proffs i laget som kommer dra mer folk, förstärka laget och förbättra läget rent sponsormässigt. De kommer snarare att förbättra den ekonomiska sidan än att försämra den.
Kommentera

Björn VII: Avundsjuka kallar jag det för.
Kommentera

Lumber Jack:
men nu räcker det kanske inte med en per säsong,,med tanke på ekonomin..
Kommentera

Björn VII: Utdöende? Vad säger du? :)
De kanske suger men de är inte utdöende. Mycket ung talang...
Kommentera

Hawerchuk:

Ähh, varför skeppa Milo? Jansson kan de skeppa. Han kommer aldrig att ta en plats i dagens MODO. Johansson kan man behålla genom utlåning till någon allsvensk klubb. Han kan gå in och var kanonback i Skellefteå eller Löven samtidigt som MODO ändå har han i närheten. Eller så bänkar man honom och låter han vara sjunde back. Milo har ju visat upp ett mycket bra spel hittills i år och kan säker utvecklas ännu mer under säsongen.

Nä, så här skall det se ut:

Haakana - Lehtinen
Enström - Jonsson
Damgaard - Milo

Johansson, Jansson, Wästlund (utlånade/bänken)
Kommentera

Nikki: Hmm, ska det fortsätta att droppa in NHL-förvärv i den här takten så måste man nog ta och anställa några såna där "korvstoppare" som jobbar vid japanska järnvägen om allt folk som vill se laget ska få plats på läktarna.

Känns väldigt skönt just nu att man valde att fortsätta nöta på sittfläsket ännu en säsong.
Kommentera

Björn VII: Bah, du är helt klart ur slag nu Björn :P
Kommentera

Nikki:

Nejdå, en alldeles übercool industristad med fina historiska minnen och ett halvhyfsat football-lag. ;-P
Kommentera

Björn VII: Dissar du Pittsburgh framför ögonen på mig? Nu jäklar... ;-P
Kommentera

matsby:

Timrås filosofi är ett plagiat på Erkéns gamla filosofi. Något MoDo har anamat sedan urminnes tider. Jag har svårt att tro att Timrå har något att lära MoDo rent organisatoriskt.
Kommentera

Lumber Jack:

Det kallas för terapi, låt han hållas :-)
Kommentera

Nikki:

Och för mig räcker det att han var en av backarna med mest istid i det elitserielag som säsongen 1998-99 presterade det då näst bästa defensiva resultatet av ett lag i elitseriens historia.

Men sen är jag ju alldeles för ignorant när det gäller dels NHL, och speciellt dödsdömda NHL-lag ;-P
Kommentera

« · 304125 · »