1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508357 inlägg · 4106 ämnen

Hockey-VM

« · 279891 · » Till forumet

Sv: Hockey-VM
poffa:

Jag glömde ju skicka med en liten bild... Så klantigt.
Kommentera

Jag sitter och läser tidningarna på nätet och har nu haft konstant gåshud i hela kroppen i säkert 15 minuter. EN känsla som får en att sitta med ett fånflin som inte kan tvättas bort förrän tidigast i morgon kväll. Jag kan inte undanhålla er dessa godbitar:

Mats Wennerholm; Aftonbladet
" - Sedan kom det så, målet som får en att tro att Jesus verkligen gick på vatten. Peter Forsbergs 5-5."

Lasse Anrell; Aftonbladet
" - Avgjordes matchen när Peter Forsberg gör sitt osannolika mål?
Jag vet inte om jag sett något liknande. Han tog ju fart bakom eget mål (!) och körde med sin enhandsfattning över halva plan och tog klubban med båda handskarna först vid finnarnas blå linje. Körde vidare och körde vidare och körde oattackerad bakom mål och så sköt han det där lösa skottet mot målvaktens huvud och pucken studsade upp i nättaket.

Det är väl klassisk, antar jag, men om man tittar noga så ser man att han knappt gör en enda fint under hela åkningen. Det kanske är det som är det stora och det märkliga. För det verkade ju nästan som om ingen vågade gå emot honom. Kanske hann de tänka att den där Forsberg från NHL och Colorado i full fart gör ju de där ohyggliga finterna och jag är inte den som tänker gå på just dem.

Jag vet inte. Jag vet inte vad de tänkte. Men Foppa bara åkte och sen sköt han och det är ett historiskt mål.
Lite Lill-Strimma.
Lite Nisse Nilsson.
Mycket Foppa."

Peter Forsberg till Aftonbladet
Peter Forsbergs 5-5 mot Finland kan bli ett lika klassiskt frimärke som hans avgörande straffmål i OS i Lillehammer 1994.
Och Foppa skulle nog köpa ett häfte, för att själv se hur det gick till.
- Ja, inte vet väl jag, säger han.
- Jag var inte ens säker på att det var jag som gjort målet.

Mats Olsson; Expressen
Åtta minuter in i tredje perioden kom nästa matchavgörande.
"Foppa".
Förstås.
De får göra stora frimärken den här gången om de ska få in 5-5-målet. Ni har sett det, ni kan det utantill, ni kommer aldrig att glömma det.
Peter Forsberg med pucken bakom Tellqvists mål, Peter Forsberg med pucken över isen, över hela jävla isen, Peter Forsberg bakom Pasi Nurminens mål och Peter Forsberg, ensam och stark och obändig, gjorde 5-5.

Jag hade tänkt klistra in en massa länkar men jag skiter i det. Köp tidningarna i stället. Plasta in dem och spara dem till era barnbarn. Detta är en klassiker redan nu.
Kommentera

knaskamilla:
MAn ser att Foppa har lärt sig av mästaren, när han gjorde en Lillstrimma vid 5-5 målet.
Kommentera

Verkar som om det är någon typ av merit att vinna över knaskamilla i Alfapet. Dessutom verkar det vara praxis att man då skall lägga ut en bild på detta fenomen.

Vafasen, jag kan ju inte vara sämre.
Kommentera

Frisco:

Spelar man så illa som Ronnie Sundin gör så förtjänar man klagomål även efter en sådan här match. En av de närvarande framför TV:n idag konstaterade det jag tyckt länge om denna upplaga av Tre Kronor:

" - Vi har ju för faan inga backar. Den enda som kan tacklas är ju Norström och han gör det inte."

Jag är benägen att hålla med.
Kommentera

Frisco:

Tsk, tsk. Jag hade i alla fall en bildkommentar när jag lade ut den (som länk)... ;P
Kommentera

poffa: Sverige har vunnit med 6-5 och du klagar. Man häpnar.

Kolla denna bilden istället.

Z3
Kommentera

Lumber Jack:

Salo var väl ändå Tellan? Men han tänkte nog "Svärord!"...
Kommentera

poffa:

Det skulle vara roligt att veta vad han tänkte när Selänne skrinnade alldeles ren mot Salo.
Kommentera

Frisco:

Ja och så bra han var då han spelade fram Selänne och de övriga finnarna till ett par mål.
Kommentera

Frisco: Glömde säga att Ludvikas stolthet Ronnie Sundin är bäst när det gäller. 2 assist när det gäller som mest. Vilken passning till Foppa när han fick allt serverat vid 5-5 målet.

z2
Kommentera

Ikväll vann jag över knaskamilla igen i alfapet.

Godnatt alla.

zzzzzzZzzzzZZzzzzZZzzzzz ZZZZzZzzzzZ (originalet)
Kommentera

poffa: Hahaha.
Kommentera

knaskamilla:

Nä. Man ser till och med hur Renberg ryggar lite för att inte bli duschad av Sundins mun.
Kommentera

knaskamilla:

Hmm...filbeskrivning på en länk?? Korkat.

poffa:

Jo, han såg väl inte ut att vara den minst berörda i arenan direkt... ;)
Kommentera

knaskamilla:

Underbarast i dagens match är trots allt Suddens ansiktsuttryck efter Pebbens 6-5. Han verkar helt hysterisk och skriker något så han drägglar och spottar på allt och alla. En ljudupptagning, tack!
Kommentera

Tre Kronor - Finska lejon: 6-5. Ja, herregud...
Kommentera

Jonsson8: Och här är länktips nummer 2, dessa borde räcka för ikväll!
Kommentera

Eftersom Danmark är aktuellt i dagarna så hittade jag lite artiklar om Foppa för att öva danskan, håll till godo!
Kommentera

Wewillwintoday:

Om inte Stalle hade blivit skadad hade Danmark vunnit matchen. ;) Nu ser mitt tips, 6-1, inte helt otroligt ut. Det kan förstås bli ännu fler svenskmål...
Kommentera

knaskamilla: Foppa ser måttligt intresserad ut av att spela hockey... Ändå leder han poängligan i Sverige och har gjort 2 poäng den här matchen utan att ha varit bra...
Kommentera

Nu snart! Det är nästan så att det är svårt att veta vilket lag man ska heja på...

"Danske Hirsch säger:
- Jag har sagt tidigare att Forsberg inte får göra med mig som han gjorde med Corey. Då skulle jag bli ledsen. Inte heller vill jag bli nåt frimärke."
Kommentera

irre: Fakta irre, fakta. Men det ska ju snart bli ett dass av det hela=)
Kommentera

Frisco: Å vad snackar man om här då..va!
Kommentera

Lumber Jack: Skithus är ett snällt ord.
Kommentera

Sahlander:

Ishall?? I Timrå??? Tillåt mig att hånflina, den var så usel att t.o.m. Bergeforsen gav upp...
Kommentera

Sahlander: I Timrå Ishall!!!!!!!!!
Kommentera

knaskamilla: Nähä.... Jag trodde han mena nån Magnus på lilla stå!!!!
Kommentera

Sahlander:

En Magnus som spelar i MoDo.
Kommentera

knaskamilla: Vilken Magnus menar han...???
Kommentera

Wewillwintoday:

TV4.
Kommentera

knaskamilla: Aha ok. Vilken kanal?
Kommentera

Wewillwintoday:

Jag tittade på TV.
Kommentera

knaskamilla: Vart har du läst det?
Kommentera

Haha, vad rolig han är, Hirsch!
- Skulle ni slå MoDo?
- Ehh...svår fråga... Det beror på Magnus.
(Okej, jag erkänner, jag förkortade lite...)
Kommentera

Sahlander: "Nu blåste domaren för något".

"Ja, det är slut på perioden Lasse"

"Jaha"

......
Kommentera

Har nu sett 2 perioder Swe-Rus och jag tror att Kincken skulle kunna fylla en hel extra bilaga med floskler och roliga formuleringar.

ex.
Boork: Foppa har 5-1 i tekningar.
Kinck: Då har han förlorat 4.
Kommentera

poffa:
Tak, tak
Ganske utroligt resultat...et endnu bedre resultat end sjren over USA i mine øjne...ærgerligt at Canada når at score lige inden 2 periode er færdig, kunne have været endnu mere utroligt med 2-1....men 2-2, det havde jeg ikke regnet med inden kampen kan jeg vist godt sige....HURRA!!!
Kommentera

Wewillwintoday:

Och fler mål blev det inte. Helt otroligt nog så slutar Kanada mot Danmark 2-2. Grattis Danmark och Aben.

Slovakien slog Finland med 5-1 efter två mål i tom bur. Ett av dem av Hlinka.
Kommentera

poffa: Alla fyra målen har varit ganska turliga i den matchen.
Kommentera

Frisco:

Kanadas andra mål är helt otroligt. Han skjuter den danske backen i ryggen och den går in i första krysset. Tyvärr så går Hirsch ner på knä, hade han stått upp hade han fått pucken på sig. Men han kan inte lastas för det målet.
Kommentera

Direkt på 3:an nu. 2-2.
Kommentera

poffa: Milo spelar för övrigt, och har varit bra. Han fick t.om beröm av Herr Bousted alldeles nyss...
Kommentera

knaskamilla: Inga gamla MODOiter.
Jensen och Molgaard heter målskyttarna. Jag har ingen aning om vilka de är..
Kommentera

Wewillwintoday:

För min del behöver du inte ta skydd. Jag håller med dig. Hirsch visar ofta upp sin oförmåga att placera sig rätt i målet. Skulle han lära sig det skulle han bli en riktigt, riktigt bra målvakt.
Kommentera

Wewillwintoday:

Hallå, du får ju faktiskt berätta vilka som gjorde målen också...
Kommentera

Hehe, Danmark leder med 2-1 nu efter två snabba mål i den femtonde minuten :)
Kommentera

poffa: Tavla av Hirsch i matchen mot Kanada. Tyvärr ganska vanligt med de där tabbarna.

*Tar skydd*
Kommentera

Vill bara påminna er om att ni klockan 15.00 kan bänka er framför TV3 och se på Finland mot Slovakien. En match där före detta MODO-iterna Hlinka och Lintner spelar. Förutom dessa två intressanta inslag så är ju matchen otroligt intressant med många bra spelare.
Kommentera

poffa: Oj. Då var nog denna match betydelslösare än vad jag trodde.
Kommentera

« · 279891 · »