1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 526471 inlägg · 4121 ämnen

Hockeyligan - the Lockout Story

Sv: Hockeyligan - the Lockout Story
Huge: Det var ju lite som att ifrågasätta baron münchaussens trovärdighet...

Jag menar bara att om man ifrågasätter om en spelare som är borta 60% av säsongen verkligen kvalificerar sig som långtidsskadad är man antingen bara ute för att provocera eller är riktigt korkad. Jag hoppas på det förstnämnda.

Nine:

Spela Steen tills Påhlsson är med i laget helt enligt vad man sagt. Ävenom Nhl har ställt in då så petar man Steen ur laguppställningen, och avvaktar vad som händer. Börjar fler lag fylla på med spelare plockar vi in Steen, Sedin x2 mfl.

Nine: Självklart kör vi på med Steen. Han är ju bra.

Berka: " I min mening så ska alla klubbar vara eniga om ett agreement ska vara gällande när det gäller dessa typer av omröstningar! "

Det får du gärna tycka, men ser inte vad det har med sakfrågan att göra.
Ni och Frölunda har brutit mot ett gentlemens agreement,annars hade väl HL knappast haft anledning att vara sura på er.
Hur svårt kan det vara?

Monno: "Du tror inte en anledningen till att inte så många frölundaiter går i "hårdnackad försvarsställning" kanske beror på det knappt hänger några här som kan försvara sig så mkt?"

Kan bero på det också.
Men i huvudsak beror det nog på att dom har vett att skämmas och därför håller en låg profil...  

Monno: "Varför ska Uffe hitta en ersättare för? Det är väl inte hans jobb?"

Om du nu vill märka ord och ta saken bokstavligt så får du väl göra det.
Uffe är väl trots allt med och bestämmer när ni ska värva spelare, eller vad tror du själv?
Min poäng var: varför värvade ni inte en ickelockoutare som ersättare för Påhlsson?
Nåt borde det ju ha funnits på marknaden tycker man.
Men sylten i burken var uppenbarligen alltför frestande för att ni skulle avstå från att doppa fingrarna däri....

Huge:

Varför skämmas?

Jag skämms inte för att Modo tar in en ersättare till en långtidsskadad nyckelspelare.

Ett beslut taget av konkurrerande företag som dessutom inte har någon faktisk beslutsmakt är inget att skämmas för att man går emot. Alla företag ska göra det dom anser är bäst för verksamheten. Som supporter är jag också nöjd då jag får se spelare av högstaklass. Tråkigt att inte fler fyllt på hade gärna sett Bäckström dominera i es t.ex

Rytter: Egoism föder mycket sällan vinnare.

Nine: Självklart ska man spela med Steen. Killen bor ju här i byn sen nästan 10 år tillbaka. Vill han spela hockey ska han väl få göra det.

Dream Team: Gäller samma devis som ursäkt när spelarlöner ska utbetalas i Timrå IK?

Dream Team:

Nej för t.ex Zlatan är ju en förlorare eller?

Huge: Du hade med lätthet kunnat sagt Näslund och vare rätt ute. Nu påstår du att tränaren ansvarar för att hitta en ersättare för en spelare mitt under säsongen. Erkänn bara att du skrev fel istället för att vara så jävla tjurig.

Vi värvade en icke lockoutare för att ersätta våra skadade spelare, han hette Thomas Marcinko han var slovak och var rätt kass. Sen hade vi en kille med hjärta för Modo som även hade tränat med laget tidigare, han heter Alexander Steen och är en topp spelare.
Vad hade du valt?

Sen frågar jag dig, varför värvat Brynäs en kille från Nhl som är RFA där man även ger killen en Nhl klausul. Fanns det ingen annan man kunnat värva?? Ja menar, det är väl onödigt att skapa såna kontroverser och hålla på mygla så jävulskt när man ju bara kunnat värvas någon annan? :-)
Killen heter för övrigt Cody Franson, och är mig veterligen inte släkt med Johan Fransson.

Dream Team: När vi vann guld klippte vi strömmen i arenan. Lite extra vila. Sen vann vi. Egoist-MoDo....

Monno: Mobilen vill verkligen inte avsluta orden på samma sätt som mig...

Monno: Det är ju helt klart aktivitet här i boken iaf. ;)

Monno: Franson är fortfarande ingen lockoutare, hur stor eller liten än sannolikheten är att han försvinner om LO upphör.
Enligt uppgift får man bara ersätta långtidsskadade nyckelspelare med spelare som står utan kontrakt.
Steen står under kontrakt.
Kommentar?

Berka: Det börjar bli långdraget och tråkigt med dessa antimodoister som passar på när chansen finns.

Får hoppas att HL och klubbrepresentanter vågar uttala sig snart. Inte ens journalisterna vågar ju sätta ut foten åt något håll än.  

Berka: Ja HS kan tacka MD att dom upphävde KKV för beslutet om HL. Var ju lika dött som en HD utan CDI innan.
Eller nått.

Huge: Haha när skrev jag att han var en lockout spelare? Jag frågade ju dig vrf ni inte kunnat värva en annan spelare som kanske skapat mindre rubriker?

Varför fick vi då ersätta våra backar ifjol med en hel drös allsvenska och div1 spelare?
Jag ser vad du skriver, får bara inte ihop det med vad som skett historiskt.

Monno: en PWO till HL ist LCHF, vare sig det är utan CDI boxen eller om det var HDMI kabeln som måste bytas OMG

Som någon skrev på Twitter tidigare ikväll: Ulvö Hockey får väl skriva kontrakt med Steen, och låna ut honom till Modo. Problemet löst.

Petey21: Då skulle DM-finalen kunna bli (än) mer intressant.

Ännu en kväll och de flesta Modoiter har fortfarande inte begripit att det är just att de ersatt en långtidsskadad med en lockoutad spelare som är problemet...

Gurra88: Ännu en kväll och de flesta icke MoDoiter har fortfarande inte begripit att det är just att man ersatt en långtidsskadad med en annan spelare som är lösningen...

Gurra88: Problem skriver du. Äntligen har du förstått. Problem går ALLTID att lösa.

Gurra88:

Jag tror vi har begripit mer än de flesta. 

Gurra88:

Är det några som gjort fel så är det Hockeyligan som tackat nej till lockoutspelare i första hand. Hockeyvärlden skrattar åt oss.

yngwie: Det håller jag med om. Men det gör er knappast skuldfria.

yngwie: Om Nhl ställs in, visst borde det vara omöjligt för HL att straffa Modo då? För då har vi ju aldrig haft Steen på korttidskontrakt?

Nu trupper jag inte HL kan straffas Modo om Nhl kommer igång heller. Men om NHL ställs in har vi ju faktiskt aldrig gjort i närheten av något fel. Då kan Näslund bara hävda han var helt säker att nhl skulle ställas in så det har aldrig vare något problem ;-)

Är det någon som ens vet vad Steen har för kontrakt? Det verkar ju inte vara tids bestämt t.ex?

Gurra88: vad är de du vill förmedla, att du tycker att vi är i skuld har du sagt 153 ggr nu. Vi är inte ett dugg i skuld, vi utnyttjade ett kryphål, Lev med att vi lurade systemet!
Grattis till Oss

Berka: Haha. Sundlöv tog kryphålet.. Ni bröt mot överenskommelse. Med eran attityd hoppas jag ni straffas rikligt

Gurra88: vi tog oxå ett kryphål, lev med de

Berka: konstigt att ingen mer än ni är av den åsikten.. Men alla andra har såklart fel. Hoppas att dopade Modo åker dit.

Bara att köra på, MoDo. Jag garvar mest åt vapenskramlet, helst då jag läst vad avtalet "gentleman´s agreement" har för giltighet juridiskt. 

Grundfrågan som Modo inte håller med om är ändå.

På vilket sätt skulle förstärkningar från NHL äventyra svensk hockey?

NuMo: Det där har väl dragits ett par gånger. Släpper man lockoutspelare fri finns en överhängande risk att många lag känner sig tvungna att ta in duktiga spelare för att säkra slutspelsplats/undvika nedflyttningsserien.

Jag har full förståelse för det argumentet, även om jag samtidigt kan tycka att de som förköper sig får stå sitt kast likväl som att de som köper dyra finnar får begära driftbidrag i förtid.

J F K: Det hör väl till sakens natur.

Ligans medlemmar har väl som grund förpliktat sig att ha en häslsosam ekonomi, så jag förstår inte problemet.

Sen var det något om juniorer....

Hörrni!

Även om vi inte är överens så håll lite höjd i diskussionen och låt bli att använda nedsättande tillmälen-

Gott så!

Nine: de har redan röstat i frågan. Vad är problemet? Ni har skapat egna regler, stå för dem och ta konsekvenserna

Gurra88: Med tanke på hockeyligans svar, eller rättare dagt icke-svar, så kan man bara dra en slutsats: Det finns inga regler i frågan. Än.

Lumber Jack: Hahaha ja så kan man ju välja att tolka det. Det finns en överenskommelse. HL själva säger att vi får se om det blir konsekvenser. Vad önskar du för straff, poängavdrag, mångmiljonböter eller förhoppningsvis nedflyttning..

Gurra88: Hockeyligan kan inte bestämma över vare sig poängavdrag, böter, eller nedflyttning. Endast Ishockeyförbundet har den möjligheten.

Gurra88: som många sagt. Hockeyligan står inte för tävligabestämmelserna. Därför kan det aldrig bli frågan om poängavdrag. Västerås blev på sin tid uteslutna ur hockeyligan, men självklart kunde de inte få poängavdrag.

Det är bara så tråkigt att du inte ens förstår fakta Gurra. Ok att man kan diskutera tolkningar, men då inte fakta går in hos dig blir det tråkigt.

InVinoVeritas: Lämna det åt hjärter dam!

Gurra88: Det är inte Modos "egna regler" om de har stöd av konkurrensverkets chefsjurist...

J F K: då får vi väl vänta på degradering. Spännande!

Peja: wow och tomten också? Går ju sådär för KKV så det rör nog dem inte i ryggen. HL tog ner Bodén från hans höga hästar ganska omgående

Gurra88:Uteslutning från HL innebär inte degradering ditt troll.

« · 1543634 · »