Har nu läst ikapp både här och på andra ställen och jag kan ärligt säga att jag inte får ihop allt detta. Någonstans far någon med osanning eller väljer att inte säga allting.
För det första, varför orkar inte Milo längre? Vad är det som gör att han väljer att stiga av? Eller är det så att Modo väljer att sparka honom, men man förskönar det hela genom att säga att Milo av personliga skäl vill hem?
För det andra, om nu Milo stiger av hur kunde Modo så snabbt få fram en ersättare? Har detta varit på väg ett tag, eller är det helt enkelt så att Modo redan snackat med Aravirta och när Milo fick reda på detta så surnade han till?
För det tredje, varför väljer vi en tränare som liknar den tränare som vi nu gör oss av med, en tränare som liknar de två tidigare som misslyckats med det här laget? Vill man inte stöta sig med de rutinerade eller har Freddan en förkärlek till mjäkiga tränare?
För det fjärde, är detta verkligen rätt läge om det nu är så att Modo är de som tagit initiativet?
Det kommer säkert fler punkter efterhand, men just nu begriper jag inte det här. Inte vad Freddan gjorde i Finland, inte hur Milo tänker som i sitt beslut och inte hur Modo tänker när de väljer tränare. Jag begriper det bara inte.
NuMo:
Känns som om de tre första punkterna stämmer in på MoDo, och utan Foppas insats så skulle nog även sista punktens placering stämma också...
Hmm....