1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

503368 inlägg · 4098 ämnen

Horava ut och in kommer...

« · 1228898 Till forumet

Sv: Horava ut och in kommer...
hellge: Spelar-wise då alltså. En finsk back torde det vara ganska låga odds på.
Kommentera

hellge: japp..Koskenkorva och Finlandia kommer oxå...
Kommentera

hellge: Selvfølgelig, herr Ugle!
Kommentera

Har nu läst ikapp både här och på andra ställen och jag kan ärligt säga att jag inte får ihop allt detta. Någonstans far någon med osanning eller väljer att inte säga allting.

För det första, varför orkar inte Milo längre? Vad är det som gör att han väljer att stiga av? Eller är det så att Modo väljer att sparka honom, men man förskönar det hela genom att säga att Milo av personliga skäl vill hem?

För det andra, om nu Milo stiger av hur kunde Modo så snabbt få fram en ersättare? Har detta varit på väg ett tag, eller är det helt enkelt så att Modo redan snackat med Aravirta och när Milo fick reda på detta så surnade han till?

För det tredje, varför väljer vi en tränare som liknar den tränare som vi nu gör oss av med, en tränare som liknar de två tidigare som misslyckats med det här laget? Vill man inte stöta sig med de rutinerade eller har Freddan en förkärlek till mjäkiga tränare?

För det fjärde, är detta verkligen rätt läge om det nu är så att Modo är de som tagit initiativet?

Det kommer säkert fler punkter efterhand, men just nu begriper jag inte det här. Inte vad Freddan gjorde i Finland, inte hur Milo tänker som i sitt beslut och inte hur Modo tänker när de väljer tränare. Jag begriper det bara inte.

Kommentera

Gidde:

Sen ryktas det vara mer på ingång...
Kommentera

Björn W:

"Öst-Sverige, ska man säga då"

Ska komma från en som bor i Öst-Danmark :)
Kommentera

NuMo:

Känns som om de tre första punkterna stämmer in på MoDo, och utan Foppas insats så skulle nog även sista punktens placering stämma också...

Hmm....

Kommentera

MODOJohan: Jag förnekar dock inte att det finns finnar, då oftast långt inne från öster, som inte vill kännas vid att de har haft obligatorisk svenskundervisning.

Öst-Sverige, ska man säga då. :-)
Kommentera

NuMo: Ja, det låter ju inte allt för upplyftande...
Kommentera

Björn W: Jag vill ändå minnas att en viss spelare vid namn förglömt inom Modo för ett par år sedan talade om detta. Men okej jag köper det du säger.
Kommentera

Björn W: Modos spelare kan ju känna igen sig i det här:

"• Spelsystemet har saknats helt. Öppningspassningarna har gått lite vart som helst, nästan aldrig åt en spelare i farten. Tränaren bär ansvaret för detta. De organiserade anfallen har lyst med sin frånvaro. Försvaret har varit fegt, svagt och dåligt organiserat."

Alltid något positivt.
Kommentera

NuMo: Jag tror nog att Aravirta behärskar finska mer än bara knaggligt...
Kommentera

Icing-Ove: Jag är också positiv, men den som vill grotta ner sig lite i vad svenskspråkiga Helsingfors-tidningen Hufvudstadsbladet bloggade om hans Jokerit-sejour kan göra det här.

Han har ju åtminstone ingen spelarbakgrund tillsammans med någon av dagens spelare.
Kommentera

Björn W: vad jag vet så gäller svenskaläsniningen enbart elever i östra delen av Finland.
Kommentera

Björn W: Han är tydligen jättebra på svenska. Jag är annars lite oroad av tiden i Jokerit där spelarna spelade väldigt oinspirerat med honom vid rodret. Hoppas flytten till Elitserien passar honom bättre. Bra att det händer något och jag hoppas på fler spelare.
Kommentera

Björn W: Aravirta pratar hyffsad svenska.
Kommentera

NuMo: Han har spelat sammanlagt 3 år i Kiruna och Södertälje, sedan läser ju alla finnar svenska i skolan, borde inte vara något problem om han inte vill det.
Kommentera

Nikki Nine: Undrar om han kan svenska? Hoppas det. Eller engelska i alla fall. Eller så får han knaggla sig fram på finska om han kan.
Kommentera

Gusse: Undrar hur långt kontrakt han har?
Kommentera

NuMo: Undrar vem han ställer i mål på Torsdag?
Kommentera

Lumber Jack: Spontant känner jag lika som föreningen.

"- Vi vill slå fast att Miloslav Horava är en mycket kompetent tränare och tillika en sympatisk person."
Kommentera

NuMo: OK, efter att ha läst den officiella pressreleasen ger jag dig rätt.
Kommentera

Det lockade över Suhonen också, hans förre tränare.
Kommentera

NuMo: Kan vara bra med ett helt nytt namn.Nu måste alla spelare kämpa och kan inte leva lika mycket på gamla meriter.
Kommentera

NuMo: Läste något om det jag med! Nu har ni lyckats locka Suhonen som nobbade oss och Aravirta som uppenbarligen nobbade Timrå. Varför vill alla jobba hos er för? Eran sportchef pungar ut stora pengar? Foppa i laget?
Kommentera

Lumber Jack: Det hänger ihop. Jag tror att Horavas oförmåga att ta timeout, vara alert i matcherna blev hans fall. Det blev lite väl mycket tomgång.
Kommentera

MarcusElving: Skulle inte han till timrå?
Kommentera

NuMo: Fast Horava sa upp sig så det vette fan.
Kommentera

Då vet vi vaf Freddan höll på med i Finland.
Kommentera

Hannu Aravirta!
Kommentera

...och in kommer Aftonbladet med en SVART förstarubrik.
Kommentera

Potentiella namn:

Leif Boork
Fredrik Andersson
Thomas Steen
Anders Melinder

...mer?
Kommentera

Horava ut och in kommer...
Gör ett trådbyte om denna nyhet.

Kommentera