1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

509044 inlägg · 4107 ämnen

Hur gör Foppa?

« · 1304644 · » Till forumet

Sv: Hur gör Foppa?
Icing-Ove: Jag stör mig väldigt på att Göran Ericsson uttalar sig om detta. Låt Fredrik, Challe och AJ sköta snacket kring truppen så är det ingen risk att det blir osämja inom laget/föreningen.
Kommentera

Berka: Hade redan skrivit med Kärpät.
Kommentera

Icing-Ove: Kul du tar upp kuusela, jag har undrat det förr och gör det fortfarande, varför behöll vi han inte, han hade väl någon form av kontrakt kvar med sin finska klubb, men han gillade ju modo och var öppen för förslag.
Kommentera

EXTRA: MoDo vill värva Foppa! Tränar med MoDo J20.

Redigerad kommentar

Kommentera

Berka:
Det är aldrig för sent att göra ett sista (fot)avtryck, som: "29 januari 2007 - Kristian Kuusela klar för MoDo".
Kommentera

Icing-Ove: Ja sen hur F ska foppa hinna komma i form, vi snackar januari?
Backsidan är klart viktigast, jag skulle gärna se 2 backar, en offensiv och en defensiv.
Sen kan foppa komma
Kommentera

Berka: Usch vad tröttsamt att snacka om frågetecknet Foppa egentligen, men nog funkar det med en kedja som Dimitrakos-Svartvadet-Forsberg....Men, helt ärligt, backsidan är så mycket viktigare att förstärka känner jag.
Kommentera

Icing-Ove: ska han börja spela för sundsvall? det är väl de enda lag medelpad som har pengarna för butlern?!
Kommentera

Nikki Nine:
Det kunde ha varit värre: "Foppa har slut på pengar, kan inte betala butlern, sitter i fyllecell och funderar på att flytta till Sundsvall"
Kommentera

zigge:

Gamm-nytt
Kommentera

Icing-Ove: Gick 7:an på samma anka? Eller finns det nån substans?
Ett vet vi ju säkert, att Salo kan man inte lita på!!
Kommentera

Wayne Gresky: Vilken rolig bild! Alla lustiga ansiktsuttryck och blickar åt alla möjliga håll, ser nästan fejkad ut! :)
Kommentera

Wayne Gresky:

Tycker det är smått komiskt att tidningarna numera refererar till "ändrad Facebook-status' som källa i en hel del av sina artiklar...

Var ju något liknande när Frölunda värvade den där tysken, hans flickvän hade skrivit på Facebook att dom var på väg till Sverige eller något sådant..

Humor!

Tillägg:

Glömde ju skriva Grattis! :)

Redigerad kommentar

Kommentera

Foppa vs. Conny den 11 november?
Kommentera

NordaBoy: Jag antar att man måste passera waivers även om man spelar i allsvenskan? Kan nog vara smart om han testar foten i lugn och ro i Oskarshamn och komma till MoDo om det funkar.
Kommentera

InVinoVeritas: Ne, det gjorde han för att han kunde.
Kommentera

Salle: Det är därför han också skaffat sig en 22 åring??!!
Kommentera

Icing-Ove: Äh, han har rakat sig för att fira på samma sätt som när han var 22 och skägglös.
Kommentera

El Maco:
Förresten, varna mikenomad att det nog tyvärr kommer ytterligare en Foppa-artikel snart i kvällsblaskorna...
Kommentera

El Maco:
Snart kommer den rosa skjortan och bakåtslickat, stabilt! Haha!
Kommentera

Icing-Ove: handelsbrudar alltså.
Kommentera

EXTRA! Foppa har rakat sig...
Kommentera

T T:
Stockholmare har också vunnit TV-pucken :-)
Kommentera

Icing-Ove: Jag tror att det är en gliring till Wernblom och Näslund. Du vet ju hur stockholmare kan vara.
Kommentera

Icing-Ove: HAHAHA ASG.
Kommentera

Foppa tar citat från Hockeysnack? Måste vara Timrå-iter han nämner i sista meningen?

"De senaste åren har varit desto tyngre, på grund av skadorna.
- Men jag kan inte gå runt och tänka att jag har haft ett dåligt hockeyliv. Folk har det värre än jag. Jag fick vinna (mästerskap) under min karriär, så det var härligt."

Redigerad kommentar

hockey.expressen.se/nhl/1.2135594/foppa-ger-inte-upp-men-det-ar-nara...

Redigerad kommentar

Kommentera

I brist på annat så säger Foppa att han vill åka tillbaka till Philadelphia för att vinna Stanley Cup och käka cheesesteak. Bland annat... :)
Kommentera

"Foppa tränade för övrigt inte med Modo idag. Han har bett att få avstå både dagens och tisdagens träningar med laget."

Redigerad kommentar

Kommentera

Nikki Nine: En ökning med 4 procentenheter sedan försommaren.
Kommentera

Petey21: Utav Foppas kryptiska svar för att inte folk skall dra förhastade slutsatser så är det underligt att ingen skrivit att han tänker satsa på en säsong på Månen i en nystartad liga där.
Kommentera

Kanske NHL lockar om alla prylar håller. Den som lever får se.
Kommentera

bisterfinnen:

Vad det nu har med Foppa att göra, hahaha...
Kommentera

Wayne Gresky:

Sup-porterpolisen får sin dom...
Kommentera

spud:

Jag undrade eftersom foppa sagt att Modo är den enda klubben han skulle kunnas tänka spela för i Sverige. Därför sa jag att det var ologiskt att flytta till sthlm.

Kommentera

mattias - 74: Jag har inte läst i AB att MODO vill ha honom, eller att han pratat om vädret med freddan. Så jag tror faktiskt inte MODO vill ha honom.
Kommentera

spud:

Varför inte spela i MoDo om han nu vill spela? vill inte ni ha honom?

Verkar ju ologiskt att han skall flytta till sthlm..

Kommentera

spud: Med tanke på aktuell väderlek förstår jag att han har ett behov av att prata av sig.
Kommentera

mattias - 74: Allt talar för att han spelar i AIK om han nu spelar nånstans då ingen annan klubb anmält intresse.

Men det är nog inte så klokt av en nykomling att försöka signa upp en spelare som förmodligen inte kommer kunna spela mer än 20-30 matcher nästa säsong.
Kommentera

spud:

Finns väl ingenting som talar för att han väljer Gnaget? Stan?

Kommentera

AIK satsar på att prata väder och vind med foppa och tror att han helt plötsligt ska fråga om han får spela där.
Kommentera

Wayne Gresky: Vi hoppas på procenten.
Kommentera

Det ser ut som om slutet närmar sig, och ingen är väl särskilt förvånad över anledningen.
Kommentera

T T: Där ser man hur attraktivt det är att spela VM.....

Suck!
Kommentera

Svikare.
Kommentera

« · 1304644 · »