1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507763 inlägg · 4105 ämnen

HV 71 - MODO Hockey 2009-12-08

« · 1214569 · » Till forumet

Sv: HV 71 - MODO Hockey 2009-12-08
Frisco: Idag var alla bra. Det är bra det, då blir jag glad!
Kommentera

NuMo:

Det var alltså det inslaget du pratade om.

Nu hyllar t.o.m den där snubben i New York times Markus för hans osjälviska inställning där han spelar för sitt lag gratis. Men Wikegård han går i taket av dunkla orsaker.

En av de saker som iriterar mig mest är folk som i media får utrymme att tycka om saker utan att veta varför de tycker som de gör. Wikegård må vara kunnig i delar som har med själva spelet att göra, där får han gärna vara en aktoritet. Men det är när han börjar yttra sig om saker som han inte har någon kunskap om, då spårar det ofta ur. Han vill bara få uppmärksamhet.

Jag tror det är den fula avundsjukan som dyker upp, helt enkelt bara. Wiken står inte ut med att Modo får alla rubriker. Han drivs Jante. Modo får överlägset mest utrymme i media och han, liksom många andra missunnar oss det.

Jag menar, vi ligger sist, näst sist eller trea sist och får mer medialt utrymme än HV, LHC och FBK tillsammans. Wikegård och många andra kan nog inte stå ut med det.
Kommentera

hellge: Jag r inte så lugn. Macke fick onödigt mycket negativ kritik för sin produktion och sin insats sist det begav sig. Själv tycker jag att han var lysande. Otur att skada sattes stopp för ännu bättre insats då.
Kommentera

hellge: Hmm? Jag kommenterade hans blogg (just den och av den anledningen.) aningen i affekt, men så gjorde de om sidan så kommentaren föll bort. Lika bra är väl det. ,o)

Wikegård förstår inte varför Modoiter blev upprörda för att han öppet hånar oss. - Konstigt.

Barn och alkoholister förstår inte ironi. Wikegård måste alltså vara infantil eller alkoholist. Hans invändningar grundade sig ju i att Trollsås var stöddig, men egentligen hörde han inte att han egentligen var ödmjuk, med ironiskt tonfall.
Kommentera

Lugn NuMo, lugn.

Macke kommer att få sin upprättelse till våren.
Kommentera

NuMo:

På tal om Wikegård, såg du hans videoblogg härom veckan där han påstod att Foppa egentligen ville spela HV.

Som jag sa på Röglematchen, Wikegård är nog manodepresiv, ena dagen sitter han i studion och hummar och vill vara dödspolare med Foppa, nästa dag dömmer han ut alla inom Modo.

Foppa i HV - Huskvarna, ja han är rolig han, det är ju för klåen en motorsåg
Kommentera

hellge:

I vilket fall. Magnus Nyström vill i sin blogg ge Marcus sin beskärda del av ära för Modos poängskörd sen återkomsten.

Och visst är det väl så. Macke får inte riktigt det kred han är värd. På ett subtilare sätt är Foppa så gör han nästan samma skillnad.

Jag hoppas att vi, Modopubliken, verkligen lyckas ge honom den support han är värd. Marcus skulle ju kunna spela flera år till så skadefri som han verkar.
Kommentera

hellge: Nu tycker Wikegård att du är dryg.
Kommentera

Poffa:

Ja, ja, ja. Jag tar ändå Horava före dig som coach :)

Vi vann! tjoho, och vi lämnar dyngträsket.

RÄTTVISA
Kommentera

NuMoan!
Kommentera

hellge: Poffa! (Seinfeld-uttryck)
Kommentera

hellge: Vänta här nu, jag sa att Zacke var ett bättre alternativ som avlastningsmålis än Malek. Ingenting annat.
Kommentera

Jag fick plötsligt ett "jagälskarMoDo"-skov.

Ojojoj! Vad det kändes bra.
Kommentera

Salle:

Sen får man tacka MODO att de inte valde Poffa eller mig som coach. Jag ville ha Malek i målet och Poffa Zacke...
Kommentera

spud: Macke är obeskrivlig. Det är så häftigt att få vara med om detta!
Kommentera

Laban: Brutal vårta du har på näsan pysen! Lite kutrygg också!
Kommentera

spud: Du kan kolla hur j-a vältränad då han står barbröstad i bakgrunden på MTV's intervju med Madsen från häromdagen.
Kommentera

Det är svårt att se att Macke är -73a, han flyger fram och ser ut att vara 23. Den killen har om han vill många säsonger kvar på banan, men han vill ju inte den tokstollen.
Kommentera

Laban: HV var mest liggande på isen än under faktiskt. Ser du som supporter era filmningar?
Kommentera

Laban:

Fin tomteluva :-)
Kommentera

Laban: Som vanligt gör HV sin sämsta match när de förlorar, i alla fall om man ska tro dig.

Själv är jag jävligt glad över de rapporter man fick. Att sitta i ett garage i Karlskoga och jobba är så mycket lättare när masn får SMS om att Modo vinner. Tack Frisco, du gjorde min dag.

Kommentera

Laban: Det är lugnt. Vi har väl mött tio lag i rad nu som spelat sin sämsta match för säsongen just mot oss, så varför skulle ni vara sämre?
Kommentera

Årets sämsta match i Kinnarps Arena.

All heder till Modo som gör vad man kan begära av ett bottenlag.

Modo kämpade bäst och hade en aningen flax med studsarna i kväll.
men man kanske förtjände lite tur när man jobbade hårdare än Hv.

Hv är riktigt under isen för tillfället..
Kommentera

shinzawai: Då var det ju skönt att Freddan slutade vara förhandlingsförlamad och lyckades förlänga med dansken. Helt rätt enligt min mening.
Kommentera

berghult: Jag får inga Mickepee-vibbar från Häggström, däremot av Madsen..
Kommentera

Nikki Nine: Häggström börjar ge mig en del "Micke P vibbar", river och sliter och är förb. jobbig att möta. Precis som jag vill ha det.
Kommentera

shinzawai: Japp.
Kommentera

Salle: "One game doesn't make the christmas" var det väl.
Kommentera

Paddan: Och det gamla ordspråket "En svala gör ingen sommar" fick även en hockeysläkting i "One game doesnt make a playoff"  :-)
Kommentera

Nikki Nine:

Tom. Tuokko har ju lite grepp på sina blankslitna sommardäck i forecheckingen.
Kommentera

Paddan: Känns inte som att intervjuarn förstår vad playoff betyder på engelska.
Kommentera

Oj, imponerande! Riktigt bra laginsats.

Tycker Häggström är riktigt bra och han har växt in i kostymen ordentligt. Tycker även K Forsberg är på väg dit. Det blir svårt att sära på Madsen-Steen-Häggström.

Även impad av Macke. Jag hade oro över att han skulle vara rätt loj och bara glida lite med polarn Peter. Men han har motbevisat mig med råge.

Grym seger!
Kommentera

spud: Fin kommentar av Milo: "It is stupid to say that you played according to your game plan just because you win." 
Kommentera

qwertas: Jag håller nog med dig.
Stabil seger dock.

Jag tog mig en grogg ;)
Kommentera

qwertas: Ska han ha betong i flaskorna eller hur menar du att dem ska stå emot en puck?
Kommentera

NuMo: Vet inte om någon har kommenterat det redan men jag tycker nog att det ser ut som att Beech skott går i stolpen sedan i flaskorna och ut.
Kommentera

NuMo: Klinisk bortamatch.
Kommentera

NuMo: Japp. Där är vi. Molinder i tom.

Fan vad bra.
Kommentera

Paddan: Nu hamnar vi i ajsingbajsinghelv....
Kommentera

Björn W: Kryss +ribba.

Tur förtjänar man. Fast nu käns det småtungt. Dags för en konting igen.
Kommentera

Björn W: Och kvällens pris från Filminstitutet tilldelas Mattias Tedenby!
Kommentera

NuMo: Så vann vi idag. Bra, då går jag och gymmar.
Kommentera

Paddan: SUG PÅ DEN MOOOOOVIESTARS
Kommentera

Björn W: Green målar hela världen .
Kommentera

NuMo: Jooooooooosh Greeeen!
Kommentera

hellge: Precis som alla minnesvärda 2-pinnsflaggor i tifo-historien, i så fall. ;-)
Kommentera

Nu går jag ned i tvättstugan. Håll tätt!
Kommentera

Björn W:

Svarten satte pricken över jönseriet i PP.
Kommentera

Björn W:

75 procent skulle inte förstå, fast de resterande 25 skulle nicka med ett leende på läpparna, killarna i varje fall.
Kommentera

« · 1214569 · »