1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

509397 inlägg · 4107 ämnen

Hv71 - MoDo 2021-12-10

« · 2265240 · » Till forumet

Sv: Hv71 - MoDo 2021-12-10
wolper: sams utv är ju så jävla överdriven med.. å fasthållning på syllet i bp blir inget å den innan avgörande. eh nu ger jag upp. Spännande match iallafall trots cmore😁 fredagsmys😁 längtar efter 21 januari då jävlar å då hoppas jag vi har tbx alla spelare och en fair domare så det inte blir nå handikapp för hv😁
Kommentera

Axle San:
Ja vi kan inte möte upp i djup men tror att vi kommer det till våren.
Kommentera

wolper: de visa repris när kokonen filmar men inte när tjärna får klubban avslagen ^^ ja jag är bitter. Riktigt dålig insats idag. Kan inte riktogt smälta detta för modo gör det så jävla bra men orkar inte riktigt med när allt döms emot.
Kommentera

Rytter: Ni kan vara lugn, om matcherna ser ut somidag och det blir final mellan er och håve så kommer ni att vinna serien.
Kommentera

Nucky:

Ha ha detta var ju roligt:

"Först 1–0 i powerplay, sedan Max Tjernström olyckligt åkt och bytt då klubban gått sönder"

Iof den gick sönder, det har han rätt i, men det var ju inte direkt en olyckshändelse.
Kommentera

dunderklumpen:

Alltså att en domare missar och att man får någon mindre situation med eller emot sig är ju standard och inget att gnälla på.

Men matchen idag är ju skandal, var länge sedan jag såg en match där så många tveksamma domslut bara gick åt ett håll. Vi fick med oss den solklara trippingen på OP, en 6 man på banan samt en rejäl fasthållning, ingen av dessa var ens nära att vara tveksamma så de kunde man inte blunda för.

Problemet är att det var så många fler situationer där vi skulle haft med oss utvisningar så HV hade aldrig orkat jobba ikapp ifall man varit konsekvent.

I en match där det jämnar ut sig åt bägge håll är det inget att klaga på, men när domaren skickar 9/10 tveksamma situationer åt ena hållet blir det jobbigt att vinna.

Med det sagt gör vi ändå en riktigt jävla stark match, och vi ska ha respekt för HV i ett slutspel men vi behöver absolut inte vara rädda för dem. Med full trupp och nyförvärv tror jag vi kan ge dem en rejäl match, känns som vi har lite mindre individuell skicklighet i laget men vi har bättre karaktärer och ett mer fysiskt lag, en bättre balanserad backsida, det kommer bli viktigt i ett slutspel.
Kommentera

dunderklumpen: haha ja oj vilken solklar slashing på första målet.... å cmore visar inte den i repris. Kommentatorerna påpekar ju ju iallafall det. Han slår ju av klubban. Pinsamt. Men var ju redan uppgjort så.
Kommentera

Monno: Jag gillar överlag det fysiska spelet som spelarna visar upp idag. Tycker det har saknats en del den här säsongen. Vi behöver inte nödvändigtvis spela på det sättet varje match under serielunken, men det känns jävligt skönt med vetskapen att vi kan plocka fram ett sånt spel till våren när det gäller.
Kommentera

Monno: ja 2 Woods är ju bara din 1:a kedja😁
Kommentera

Bössa 68: Såg matchen. 1:a målet borde vara bortdömt. Ni var bättre. Hoppas att ni går upp (Så länge Timrå är i SHL). Saknar våra derbyn. Lycka till1
Kommentera

Rytter: Ja Folin saknas.
Nu tycker jag Hugo och Dahlroth ryckt upp sig men tycker Dahlroth är lite för långsam. Var väl innan 3-3 som han tar lite tid på sig och blir av med pucken?

Styf gör det ändå bra tycker jag. Man måste ju förstå att han ändå är en odraftad 19åring. Det är ju ingen supertalang vi pratar om som har en NHL peak, utan om en ung kille som axlat ett otroligt ansvar.

Sen totalt sett hade jag nog gärna sett en fw för att får 4st seniora kedjor, så ungtupparna kan spela när det är nån skada bara. Tycker nog ingen i den kedjan är jämn nog än.

Woods -Vigge - Woods
Sven -EJK - Dansken
Ny - Macmaster - Ohlsson
Mannberg - Sylle - OP

Skulle ge en bra bredd.
Mannberg visade upp en rejält fysiskt spel idag så kan tänka mig att en kedja med han, OP och Sylle skulle va ett helvete att möta.
Sen känns det väl tråkigt att han ska brunka 4e men. Ska vi till SHL så.
Kommentera

Gavelo: sjukt att en jönköpingsdomare dömer matchen och avgör den åxå🤑
Kommentera

wolper: är detta hvdomaren idag?

Synd tänkte köpte biljett till 21januari men fanns ej då långt fram. Nu jäklar fyller vi Hägglunds den 21a🥳🥳
Kommentera

Axle San: Vi bevisar att vi nog är ligans bästa lag idag, med flest skador av alla lag i As och ändå kan vi komma till Jönköping och spela ut Hv i 2 perioder, trots att domarna gör allt för att jämna ut oddsen, det är starkt.
Kommentera

Sir: ja hoppas man kan gå på nästa hemma mot hv för då jävlar skall det sjungas😁😁👌👍 se om de klarar cmore/shlpressen😉 skulle vara kul om vi kunde dra ihop en jävla massa folk då!
Kommentera

hockey_21: Riktig krigarinsats idag!
Syns i Övik, då jävlar
Kommentera

Hakning-Henrik: är det en gammal hvspelare som var domare? Starkt av modo ändå att ta poäng!😁 i belive in karlin och hinken❤
Kommentera

hockey_21:

In med Folin också i försvaret så få vi muskler och defensiv.

Nej det ser bra ut, tre starka spelare in så vi får 4 starka kedjor samt 3 starka backpar. Om vi sedan hittar en forward och en back så ligger vi riktigt bra till.

Positivt att vi bara släppte 1p till HV samt drog ifrån löven med 1p, nu kan inte Löven gå om även om de vinner den match de har mindre spelad.
Kommentera

Gavelo: tack för ikväll, 🥃
Kommentera

Axle SanSpetsspelare ??!
Hv var oerhört trubbiga och förtjänar inga poäng idag inte
Kommentera

wolper: Har vi flyt är både tanner och filip tillbaka på onsdag, då får vi ett betydligt bättre djup på laget och slipper spela 3 kedjor. Ser bra ut..
Kommentera

Hakning-Henrik: HV vinner många jämna matcher på att de har bättre/fler spetsspelare, så också idag. De är på intet sätt en väloljad maskin utan de har många brister i sitt spel. Det kommer att bli en spännande vår med många förändringar i trupperna också.
Modo är med i racet helt klart.
Kommentera

Rytter: syns ju att harald är obekväm i situationen efter. Är ju cmore som tvingar honom att säga det🤣 cmore❤shl❤hv71tillbakstillshl2022
Kommentera

Rytter: Kanske låta Sundström döma i slutspelet emot just hv71 =D
¨

Bra krigat ikväll vilket fall, väldigt sevärd match
Kommentera

Gavelo:

Harald tycker alltså att domarna är bra och låter spelarna göra upp. Suck såg han matchen?

Men vi får hoppas på karma och att HV får detta emot sig i slutspelet istället.
Kommentera

wolper: cmore tvinga harald och säga att det var en bra domarinsats🤣🤣🤣🤣🤣 skrattar så jag får ont i magen
Kommentera

Gäsp: Sen får vi inte glömma att vi haft timing i en del av våra möten. Vinner mot Kristiansstad dubbelmöten och några omgångar senare klättrar de och radar upp segrar.Förra veckan vann vi knappt över Troja som höjer sig ytterligare ett stag och vinner över Löven. Förra året hade vi garanterat haft missflyt och fått spelat mot dessa lag i den omgång när de toppat formen, förlorat och tappat självförtroende. Nu vinner vi och får självförtroende när helt plötsligt topplag förlorar mot dessa lag som vi vunnit mot.
Kommentera

wolper: Jag stängde, vad sade Karlin?
Kommentera

wolper: Vad sa han?
Kommentera

Monno: Vi var riktigt bra i första mötet, där vi nog borde avgjort matchen tidigt, och idag är det inget snack där vi äger 2/3 perioder, vi förtjänar många mer poäng än 1/6, men server svårt när Hv71 har det flesta avgörande domsluten med sig och vi har 3-4 spelare på skadelistan :)
Kommentera

Axle San: Varit inne på det, förstakedjan har varit loj. Även Sam har varit lite loj fram till idag där han visade sig igen. Modigs är den som alltid levererar i den kedjan samt att de blixtrar till då och då. Men just nu är Woods inte riktigt där.

Surt att vi åker dit i sudden. Tex gjorde inte sin bästa insats och HV hade fördel av mycket publik på hemmaplan som gjorde att domaren inte vågade ta utvisning (är han på allvar en gammal HV spelare?) när HV gjorde flera uppenbara övertramp utan att vi fick något med oss.
Kommentera

wolper:älskar Karlin❤
Kommentera

Gavelo: Mycket bättre kanske är att ta i när vi förlorar bägge matcher? ;-)

Men helt klart så är HV på inget sätt bättre. Små marginaler.
Skulle vi vara lite mindre skadeskjuten och att domaren kollar åt båda håll så kommer segrarna.
Kommentera

MoDoNörden: Det är lite Salle över honom. Han känns som en sådan där spelare som hade lirat i NHL ifall han hade haft lite bättre mental styrka. Högstanivån är förmodligen den bästa i serien.
Kommentera

S-vikaren: Ja Tex var inte bra ikväll Hoppas på bättre målvaktsspel i matcherna nästa vecka.

Jag fattar varför Hv har vunnit så många jämna matcher när jag ser hur mycket dom får med sig från domarna.
Kommentera

Jag måste säga att de två första perioderna ikväll är säsongens bästa men tyvärr så tryter orken i tredje. Vi har en tunn trupp även då vi är ordinarie och det är väl den största svagheten så här långt in på säsongen.
Kommentera

wolper: Man har inte köpt domarna. Med normala domare skulle vi vunnit klart.
Kommentera

Här kommer några exempel på hur värdelös nivån var idag.

-Hämnd slashing av Andre efter två tuffa tacklingar - Ingen utvisning
-Hämd av Norbe med slashing över händerna på Aagaard efter gruff - Bägge åker ut
-Fasthållning på sylwander i BP, bägge armarna runt halsen - Ingen utvisning
-Tveksamt när Kokkonen går omkull - HV får med sig en billig tvåa
-Slår av klubban på modo-spelare i BP precis innan 1-0 - Ingen utvisning
-Två fasthållningssituationer i sudden på HV - Ingen utvisning

Har säkert glömt någon eftersom det var så jävla många konstiga beslut idag av före detta HV spelaren som dömde.

Vi fick väldigt lite med oss idag och HV hade jävla äckligt flyt med situationerna och fick med sig alla, helt horribelt att det är 10-10 i utvisningsminuter.
Kommentera

MoDoNörden: ja Woods, herregud
Kommentera

AddMan: En match vi borde ha vunnit, vi är ett mycket bättre hockeylag än Hv71 bevisligen efter 2 möten!
Kommentera

dempa: riktigt bra match av modo. Orken räckte inte riktigt hela matchen när det är för mycket man får spela emot. Fyfan vad underbart det skulle vara om hv71 misslyckas i år. Hejar på alla som möter hv!

Ja det är ju pinsamt att de säger att det är så synd om att hv har så många skador. Kom tbx när de hft som modo...
Kommentera

NuMo:
Våra spelare ska ha stor cred då vi i stort sett spelat med 3 kedjor i drygt 1 månads tid.

Satan vad HV kommer få stryk när vi är full trupp igen!
Kommentera

Svag insats av Tex ikväll. Än sämre var domarna..

Edit. Hv jublar så glatt ikväll. Detta håller inte för dom i kvarten.
Kommentera

MoDoNörden: nåt jävulskt. Han har varit rent dålig idag. Kanske sliten pga hårt matchande
Kommentera

S-vikaren: aja, ruskigt bra match av modo. bästa jag sett i år. Det tar vi med oss.
Kommentera

S-vikaren: Woods är så fruktansvärt svag och kass i närkamperna.
Kommentera

jonsson: Riktigt surt
Kommentera

wolper: ja nog såg det ut som hv spelaren hakade fast ha, satte klubban som en spärr o sen fastna allt i linjedomaren.
Men ska inte svära på det.
Kommentera

wolper: Det var det. Små marginaler. Men vi är där och naggar trots skadeelände och skit.
Kommentera

« · 2265240 · »