1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508332 inlägg · 4106 ämnen

HV71-Modo. Repris önskas

« · 190658 · » Till forumet

Sv: HV71-Modo. Repris önskas
poffa: Sen kanske någon också kan lära Lehtinen att det inte är alldeles otroligt att man åker på utvisning om man nästan jämt crosscheckar i öronhöjd på motspelarna.

Nej, bänka den oerhört tame Wildingen och låt Martin spela istället.
Kommentera

danoj: nå det blir tufft men om wernblom fortsätter att göra mål på torsdag så får Frölunfda se upp.
Kommentera

danoj:

Kanske inte, men om vi bänkar Wilde och så slipper vi minst två numerära underlägen.
Kommentera

"I Modo var Magnus Hedlund utmärkt som back (normalt sett spelar han center). "

---
Oj då. En liten tabbe av TT. Ska väl vara tvärtom :)
Kommentera

ModoAnte: Välkommna till göteborg och scandinavium på torsdag, då lär ni inte få det lika enkelt som mot HV idag :)
Kommentera

Paddan:

Ja, står han på blå i en NHL-rink och håller ut armarna åt sidan så täcker han halva planbredden. Det är klart då kanske han gör lite nytta.
Kommentera

poffa: Karlin var ändå en supertalang i unga dagar och Boston hoppades förmodligen att det skulle lossna för han.

På tal om Boston så gör forne MODOiten Martin Samuelsson succé för Providence Bruins där han öser in mål.
Kommentera

Paddan: Jag hoppas att modo bänkar wilde mot frölunda för då kan modo inte bra på sig en massa omödiga utvisningar.
Kommentera

poffa:

Hehe det låter bra det, skulle man inte jobba imorrn så kanske man hade gjort detsamma! Men det kan väl inte vara särskilt många som tycker att Wilde är speciellt bra...
Kommentera

poffa: Antar att Wilde gör sig bra på riktigt små rinkar. Maxmått på de rinkarna är väl en sådär 1x1 meter skulle jag tro.
Kommentera

Vader:

Tjohoo, jag är inte ensam här att tycka så. Nu blev jag liksom var om hjärtat och bara därför så skall jag gå och ta mig en liten whiskey och fira.
Kommentera

poffa: Jag håller med dig, gillar inte heller Wilde. Han är verkligen inte snabb eller spelskicklig, han är bara stor men han använder inte sin storlek särskilt mycket, inte på rätt sätt iaf. Jag hade hellre sett MaJo istället...
Kommentera

MartinSedin:

Jo, han var väl ett av Brithéns triumfkort.

Vad det gäller Wilde och hans kontrakt med Boston så diskuterade vi det i TV-soffan. Vi kom fram till att endera så är Bostons scouter sämre än MODO:s eller så gör han sig bättre på små rinkar. Ingen av oss kunde förstå vad de sett hos honom som gjorde att de ville han honom. Men det är klart, de värvade Karlin också och gjorde så man stod där och såg ut som en fågelholk.
Kommentera

MartinSedin:

Han kanske tyckte att det verkade roligt att spela i NHL?
Kommentera

poffa: Var inte Wilde lite av Brittas värvning? På tal om Agu är han den första spelaren med MODO anknytning som når JVM innan han gjort debut i Elitserien?

På tal om Wilde så har jag än idag inte fattat hur han kunde skriva NHL kontrakt med Boston i somras...
Kommentera

Wewillwintoday:

Har jag någonsin hävdat att jag inte har en övertro till +/- stats? ;-)

Gonatt!
Kommentera

poffa: Jag har den för Martin är kungen=)

Wewillwintoday: Jag gillar att se Wilde på planen. Mest i spel 3 mot 5.

Dags att sova...... Dalaluften har gjort mig trött.
Z Z z z z z z zZ z zz zzz
Kommentera

Wewillwintoday:

Jag erkänner att jag skrev det men jag ångrar mig hårt nu. Jag trodde ju att han skulle bli bättre och bättre men han har blivit sämre och sämre och sämre och....
Kommentera

Frisco: haha.

PS. Var det inte förresten 2 herrar här inne som var och "scoutade" på försäsongen när Wilde spelade och tyckte, "Det är bra Hedin, skriv kontrakt med han".
Kommentera

Frisco:

Ähh, du om någon borde ju hålla med mig om MaJo. Eller har du hans tröja för att reta honom?
Kommentera

poffa: 3 poäng..... tyst nu=)
Kommentera

Wewillwintoday:

Jag är jättenöjd och glad, men nu ser jag framåt och mot ett lag som spelar bättre än vad HV gjorde idag så är Wilde inget att hålla i då det stormar.

Nää, skicka skiten till ÖSK och ta upp Agu istället. Han om någon kan gå in och spela den hockey som man vill se.
Kommentera

poffa: Va lite nöjd över segern nu :P
Kommentera

Wewillwintoday:

Wilde är inte bättre än någon av de andra backarna i BP. Snarare sämre. Visst han är stor men han gör inte speciellt mycket. Han står mest och knuffas och går ofta till överdrifter. Han är alldeles för vårdslös även i sådana situationer.

Sen är väl inte 0-1 målet enbart MaJo:s fel. Wilde drar dessutom på sig två utvisningar, blir rundad hur lätt som helst av Davidsson och är allmänt seg och definitivt farlig bakåt.

Säger så här:

MaJo hade knappast gjort det sämre...
Kommentera

poffa: Sant. Wilde är ju dock riktigt bra i BP, det måste du hålla med om.
Uppenbarligen var det iaf inte bara Brithén som tyckte att Wilde skulle få spela... Men som Pirro har sagt, "backarna är jämna" och de får vila lite och spela vart annat.
Sen var det en tabbe av MaJo 0-1 målet.
Kommentera

Tre härliga poäng och en rätt kul match att se på (såvida man inte är tränare), det firar vi med en korv! :)
Kommentera

Wewillwintoday:

Ja, i en period ja. Men sedan bänkar man honom för Milo. Varför ersäter man inte Wilde med Milo och låter MaJo vara kvar på banan?
Kommentera

poffa: MaJo spelade med Damgaard idag...
Kommentera

poffa:

När man ändå är igång, alltså: full pott på Rinksite i afton. (Det var ju helklurigt att tippa de två matcherna...) ;)
Kommentera

knaskamilla:

Ja, han om någon kan säkert bli det.

Sedan tar vi en sak till när jag ändå är igång. Hur i hela H-E kan man låta Wilde spela istället för MaJo? Wilde är ju utan tvekan elitseriens sämsta spelare.
Kommentera

Björn VII:

Inte lika stora som Hedin.
Kommentera

poffa:

Ang. Pirre så tycker jag att han varit lite så sedan ifjol. Han har väl iofs rett upp det någorlunda de flesta gångerna.
Kommentera

poffa:

Nej. Mattila kanske lyckas igen?
Kommentera

poffa:

Även Bobby Orr hade sina fläckar (tror jag). :-)
Kommentera

Jäklar, var nog de nervösaste sista nio minuterna den här säsongen. Härligt med tre nya välbehövliga poäng.

Lite synd bara att jag skulle missa på Bomben, hade spelat en tia på HV-MoDo 2-6 och VF-LHC 4-1.

Men, men, Kim Staal....jädrar vad han kämpade idag och tack vare Staal så hade ju också Warg ovanligt många fina avslut på mål.

Men, vad faan sysslade Wilde och Lehtinen med. Jädrar vad mycket onödiga utvisningar de drog på sig.
Kommentera

knaskamilla:

Förmodligen så finns det någon med bättre än mig, men man lär ju inte vara omgångens kalkon i alla fall.
Kommentera

Man vill ju inte klaga i glädjens stund men vad gör Hedin på 6-5 egentligen? Ibland blir han för kreativ och tar för stort ansvar och gör sådana däringa dumheter.
Kommentera

poffa:

Jajjemen. Fast de med Lindström i stället för Wennerberg borde ha ngt poäng mer...

Jag har räknat ut vem som är allra gladast av alla ikväll. Det börjar på W.
Kommentera

Kul att ni lyckades kämpa till er alla 3 poäng. Bra att spelarna tog till sig mitt lilla tips.

Werner, kul att titta på.
Kommentera

knaskamilla:

Klubben som rockar i poängjakten??
Kommentera

MartinSedin: Hm, så lätt kommer Ni inte att slå oss på torsdag. Ni kommer att få kämpa betydligt mer då än vad Ni gjorde idag.
Och förresten.... så vinner mina grabbar.
Kommentera

poffa:

Välkommen i klubben.
Kommentera

JAAAAAAAAAA!!!!!!!!!

Och jag rockar i poängjakten. Hedin och Hedlund som backar. Kimpa, Wennerberg och Werna som forwards. Tjohooo!!!!
Kommentera

Stort grattis till vinsten. Den behövde ni verkligen.
Kommentera

Som många varit inne på tidigare denna säsong så är Werner förmodligen inne på sin bästa säsong genom tiderna.

Med poänge idag så har Werner 18+12 för 30 poäng och hans bästa säsong poängmässigt är 96/97 då han gjorde 35 poäng.

Måste till slut erkänna att detta är klart säsongens skönaste seger. Nu tar vi Frölunda av bara farten

Äntligen fick Wennerberg och Wernblom spela powerplay tillsammans. Två mål. Need I say more?
Kommentera

scim:

Pirroeffekten. Haha. Humor.

Tänk att jag funderade på att byta in Jocke i poängjaktslaget. Kanske man skulle ha haft honom i stället för Wennerberg? Jo, antagligen. Pärsk.
Kommentera

MartinSedin:

Underbart med champagnehockey, mer sånt! ;-)
Kommentera

MartinSedin: HÄRLIGT!!!!

Härligt att Jocke fick sitt lilla genombrott för säsongen! :)))
Kommentera

6-5 I slutminuten kom grannjäveln och klagade på att vi skrek, det bjuder jag på! Seger borta, Pirroeffekten!!
Kommentera

6-4! Werner har 2+2 så här långt, två mål av Jocke och MODO har gjort tre mål i powerplay..Oj Oj oj
Kommentera

« · 190658 · »