1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507072 inlägg · 4104 ämnen

HV71 VS MODO

493805 · » Till forumet

Sv: HV71 VS MODO
Paddan:

1.Kamilla Andersson203p
2.Johan Holmqvist202p
2.Mattias Bylund202p
2.Pontus Westman202p
5.Maria Berggren201p
5.Pernilla Persson201p
7.Kenneth Åberg199p
7.Kristian Hägglund199p
7.Stefan Borg199p
10.Magnus Svensson190p

Kommentera

Kickan: Ni får nöja er med lite nyblivna Fransmän och annat ihopplock.
Kommentera

Paddan: Se där, det blev som jag sa. Ni lyfter utan Fisken och Macke är bättre för LAGET än honom. Jag vill också ha en Macke i laget : (
Kommentera

Salle: instämmer 2-4 målet var riktigt vackert härligt att se att macke och wenis hittar varandra vågra man hoppa på lika bra utdelning från dom herrarna hemma mot Timrå
Kommentera

Såg precis TV-sporten och OJ vad snyggt 2-4 var. Ni som missade kan se matchreportaget på [url=svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=19691&a=320993]Länken till målen finns under Video[/url]
Kommentera

Frisco: Trevligt att få se lite snygga mål på SVT-sporten. Hasse Jonssons vallning i kortsidan (för visst måste han väl missat målet med flit?) till en helt fristående Macke var väl det snyggaste målet, även om Mackes genomskärare till Weinis inte var så dum den heller.
Kommentera

Frisco: haha. läste precis foppas sågninga av Boork när han sade att foppa inte skulle komma tillbaka. "Men han brukar ha fel för det mesta"
HAHAHA
Kommentera

35.42 0 - 1 EQ MODO 22. ENSTRÖM, Tommy
(4. ÖBERG, Jan
11. MOLINDER, Andreas)
Kommentera

Frisco:

Härligt med en vinst mot HV. Härligt att se att Macke är precis så bra som han varit i NHL de senaste åren. Frågan är om inte Foppas skada kommer leda till att Macke blir en härförare på isen och att han nu får sitt STORA genombrott även på hemmaplan.

Macke har ju fått stå i skymundan för Foppa, Sudden, Lidström. Spelare som lyckats i VM medans Macke lyst som en superstjärna i NHL.

Westerlind ringde frö ett tag sedan. Han var bedrövad. Brynäs var ju sämre än Luleå. Däremot var han mycket glad för att hans äkta kärlekslag, MODO, tagit vinsten i Kinnarps.
Kommentera

Frisco: MODO är vid seger bara sju poäng bakom Frölunda som idag förlorade mot lillebror med 1-0. Mycket oväntat att man tog ner Öbergarna för att spela J20 men vart är Jocke L? Imorgon väntar Frölunda och vinst där också och vips så är det bara fyra poäng upp.

Tommy Enström gör comeback efter att ha missat några matcher pga skada. Hm..Varför spelar inte Hedman eller vilar han upp sig för Frölunda imorgon?
Kommentera

J-20

HV71 VS MODO part 2.

Jan Öberg och Peter Öberg ska spela J20-match 18.30 i Möbellagret mellan Huskvarna och Jping. Königsson ska stå i mål.

HV är 9:a i tabellen och krigar om en slutspelsplats medan de regerande Svenska mästarna Modo ligger på 2:a plats.
Kommentera

Paddan: Själv hoppas jag att Salo ska stå på tisdag. Nu måste Zakke vila.
Kommentera

Frisco: Riktigt jobbig, eller intressant om man så vill, vecka nästa vecka. Timrå, Färjestad och Frölunda i de närmaste tre matcherna blir en stor utmaning för detta lag. Intressant att se hur pass bra vi kan stå emot TIKs offensiv i Kempehallen på tisdag. Zakke verkar i varje fall, enligt kommentatorerna, ha gjort ännu en strålande insats i målet.
Kommentera

33-15 i skott till HV71 och ändå gör vi 5 mål. Effektivt så det förslår.

#13 2+1
#19 2+1
#39 0+2

Dags för Lumberjack att uppsöka Telia för nummerbyte om denna 1:a kine fortsätter så här.
Kommentera

Hela Kungsholmen jublar!!!!

Hoppas att Westerlinds hemresa från Luleå blir lång och tråkigt;-)
Kommentera

Salle: Kul med en sådan fin (poäng)start för Markus. Vad hade han idag? 2 mål och 1 assist. Helt ok för en matchotränad lirare i sin andra match.
Kommentera

Ett enda litet misstag av Zakke och det blev spännande på slutet men MoDo redde upp det och hade gjort 4-6 i öppen om klockan haft en sekund till att visa.

Gött med vinst.
Kommentera

AM: Efter två verkligt nervpirrande slutminuter och efter otaliga buffringar så blev slutresultatet till slut 4-5. Macke tydligen nära att få bli tremålsskytt i slutsekunderna.

Kommentera

AM:

Sådärja, 4-5 och äntligen slut. Det såg väldigt klart ut ett tag men blev onödigt spännande i slutet. Förstalinen verkar oförskämt heta, 4 mål!
Kommentera

Salle: Jo jag såg det och blev lite fundersam. Om man byter för sent brukar ju spelarna bara få åka tillbaka ut på isen. Men om det hade hänt förut så kanske han lessnade o tog utvisning.
Kommentera

AM: Jag är inte hundra hur det gick till men kommentatorerna sa att dom gjorde ett felaktigt (för långsamt) byte i slutet av 2:a. 

På Swehockeys onlinetjänst så står det
39.472 minMODOT. Team MODODELAY
Kommentera

Salle: Jag har inte lyssnat hela tiden, kan du förklara utvisningen för felaktigt byte?
Kommentera

Osså har båset gjort det 2ggr denna match. Först en utvisning för felaktigt byte och nu sex man på banan. I PP dessutom. Så j-a onödigt.
Kommentera

Paddan: Jo det är ju strid på kniven mellan Hinote och Muir... NOT!!!

Kommentera

Vi har ju berömmt webkommentatorerna tidigare men här kommer lite ris...

Först Bon Jovis "Livin´ On A Prayer" och nu Twisted Sisters "Were not gonna take it" i Eurotechno-versioner. Hata Tyskland och alla dess anhängare för denna avart inom musiken.
Precis när jag skrivit detta så kommer väl ändå droppen. AC/DCs Thunderstruck i dylik tappning. Som tur var tonade dom ut den snabbt.
Kommentera

Salle: Jo, det är klart, så som han har spelat så är det ju väldigt tveksamt om han får någon plats i laget...
Kommentera

Paddan: Hinote gjorde sitt 2:a träningspass den 3/1 så det borde väl fortfarande vara så att han "försöker" slå sig in i laget.
Kommentera

Lumber Jack: Jag antar att Hinote nu bör spela med vanligt kontrakt, för try-out kontraktet bör väl ha gått ut redan om jag inte helt missminner mig.
Kommentera

Salle: Hinote är GRYM. Snacka om mr 100 %.
Kommentera

Dan Hinote returnerar in 5-3 för MoDo efter egen styrning. Blev det en hionnör emot Sydarna tro?
JA JA JA JA JA
Kommentera

Salle: Hinote visar vägen!
Kommentera

Salle: Tja, när det blåser snålt så verkar vi ha lika lätt att förvalta ledningar som kraftbolagen i södra Sverige. Men jag tycker att MoDo det känns som en "fin" tradition att vi inte klarar av att spela på ledning. Har för mig att vi i kvalserien bland annat ledde mot VIK med 4-0 och till slut lyckades att förlora med 4-5 i Kempis.

Ojdå, där blev det tydligen 3-5 genom världens bästa Hinote!
Kommentera

Salle: Den i Jönköping så berömda "korvköparfajten".
Kommentera

Paddan: Prosit så hade Atchoo lurat zakke till 3-4. MoDo spelade säkert och bevakade och det bet dom i arschlet igen. Varför kan vi inte förvalta ledningar bättre.

Ante vs Wennerberg i fight.
Kommentera

Dream Team: Haha, ja alla sätt är ju bra, utom dom dåliga...
Kommentera

Audrian Aucoin
2 min idag
vad snackar du om "paddan"
Kommentera

Salle: Auj, Auj, Auj, Audrian Aucoin...hmm, tycker det låter som att en modoit nästan hela tiden sitter i utvisningsbåset.
Kommentera

Paddan: Ja mycket buffer bliré.

Sen håller jag nog med Emma. Sluta kladda med Mika!
Kommentera

Paddan: Ta för guds skull inte på dig tröjan nåt mer då ;)
Kommentera

Lumber Jack: Låter som en riktigt sagolik underhållning. Jag tror förresten att jag har upptäckt orsaken till vårt plötsliga underläge i första perioden. Testade Lehtinentröjan och vips stod det 2-0 till HV. Direkt efter att jag tagit av mig den tröjan så reducerade Weinis.

Han den där som sköter buffringen tycker jag annars får alldeles för stort utrymme på webradion.
Kommentera

Lumber Jack: Japp. Eftersom TIKarna var rätt givmilda att tillåta ett avgörande mål i slutminuterna mot FBK senast ska vi fr.o.m nu tråka ihjäl våra motståndare på bästa Lasse Falk-vis. Välkommen till sorgens högborg, Sydkraft Arena.. ;)
Kommentera

Lumber Jack: Blandar man skit och skit så förväntar man sig inte att få nått annat heller.

Dags för den så, för MoDo i alla fall, förrädiska 2:e perioden. Hoppas dom insett att HV kommer att försöka bättra på sitt spel i denna period och är förberredda på det.
Kommentera

Paddan: Köpelagskampen mellan Honhund - Nordtyskland verkar vara en munter tillställning om man ser till statistiken. 1-0 och 4-3 i skott.
Kommentera

Jäkligt skoj för Macke att han får börja göra mål. Och snacka om att man kan lita på Weinis. Grymt Modo!
Nu håller jag alla tummar jag har för att dom ska hålla i det här (oxå håller jag en tumme för Malmö) och att det inte ska bli som vanligt när Modo leder med ett par mål...

HEJA MODO OCH MACKE!
Kommentera

näslund 2+1, weinis 2+0, svarten 0+2

4 mål på 7 skott!!

MARKUS NÄSLUND ÄR VÅRAN KUNG!!
Kommentera

Salle: Vilken otrolig scenförändring i den första perioden, det lät ju på kommentatorerna som att det var HV för hela slanten i varje fall de första åtta minuterna av matchen, men efter Weinis reduceringsmål verkar luften helt ha gått ur HV-spelarna. Turligt nog för HVarna så är det snart dags för andra perioden och där brukar vi ju tyvärr underprestera å det grövsta även om jag tycker att vi i matchen mot LHC höll uppe spelet bra i tre perioder.

Hmm, var det förresten nu man borde ha insett att det hade varit smart att byta in Macke i laget i Poängjakten innan denna omgång?
Kommentera

7 skott och 4 mål. :-) Vi har ju klagat på att MoDo skjute för lite men det kanske bara har varit effektiviteten som felat för fortsätter dom så här och skjuter de normala 30 skotten per match så kan vi ju "passiva in" en 4-5 puckar bakom Zakke med och ändå vinna.
Kommentera

Och vips så har vi 4-2... Svarten till Macke till Weinis. JA JA JA JA
Kommentera

Salle: ...och där blev det 2-4, Weinis och Macke två mål vardera hittills i matchen.
Kommentera

Och Näslund gör 3-2 på ett missat jätteskott av Hasse. JA JA JA.

Kommentera

493805 · »