1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511314 inlägg · 4110 ämnen

Idag (3/6) blir Tommy Salo Modoit

« · 399785 · » Till forumet

Sv: Idag (3/6) blir Tommy Salo Modoit
Paddan:

Ja, det kan de säkert. Men han kommer inte att vara på plats, det var så jag menade.
Kommentera

Poffa: Äh, de kan väl kosta på ett konferenssamtal till Denver.

Hmm, nu kanske vi också kan få ett slut på problemet att hitta en huvudsponsor för laget.
Kommentera

Poffa:

Hur som helst blir det pukor och trumpeter i eftermiddag.
Kommentera

MoK:

Jag tror att han presenteras idag. Även om han är på rehabilitering i Denver.
Kommentera

MoK: Kl. 15:20
Kommentera

AudibleGiraffe: Haha ja vi som vinner det vart 38e år snackar om det ofta :) Hehe men när skall Foppa signera tror ni då?
Kommentera

MoK: Förhoppningar som man normalt sett inte har så ofta när man håller på ett landsortslag. Ni däremot snackas ju om att vinna SM-guld varje år :P
Kommentera

Poffa:
Tack.
Ja där ser man, svart på vitt, det trodde jag faktiskt inte.
Kommentera

AudibleGiraffe: Jo vissa gör nästan det när man hör dom prata men vi skall allt ge er en fajt om det :)
Kommentera

Poffa: Människor är märkliga. Tydligen går folk hellre och ser sina favoriter spöa tråk-Modo än att piskas av lattjolajbans-TIK.
Kommentera

65Kappvänadare :)

Ja, jag har faktiskt kvar skumpan sedan -99. Har lovat mig själv att den inte får öppnas förrän MODO vinner SM-guld. Oavsett hur gammal skiten blir.

Vad det gäller medgångssupportrar så är de välkommna. Mer pengar till MODO!!!
Kommentera

Poffa: Har ni kvar skumpan från -99 ;-)

Skall bli kul och se vad som händer i em ang truppen!
kan tänka mig att det dyker upp ett gäng medgångare nu i MoDo's supporterskaror.

ps/kan du skicka medlemsinbetalning :-))
Kommentera

Paddan: SM-guldet är äntligen tillbaks i Ö-Vik sen vi tappade det -99 till Brynäs.
Kommentera

Poffa: Dålig dag, först ser jag att nån har bytt till TIK utan att jag förstår varför. Sen detta.. Jag tror jag fick för mig att jag skrivit LIF också. Nåväl, hoppas jag kan vända denna trend.
Kommentera

Paddan:

hehe, okejdå. Jag har Tidningen Ångermanland så jag får väl rita en egen.
Kommentera

Kalle K:

stats.swehockey.se

Klicka sedan på Division/Elitserien/2003-2004/Elitserien

Välj sedan Attendance.

Direktlänk fungerar inte då man automatiskt hänvisas tillbaka till swehockeys startsida.
Kommentera

YaQoP: Vadå i tryckeriet. Det följde ju med en guldlöpsedel idag i Örnsköldsviks Allehanda...
Kommentera

MoK: Du behöver ju inte hitta på. Det är ingen som tror att det är klart med nåt SM-guld...
Kommentera

Paddan: Jöklar, han glömde ju J20-guldet som tydligen hamnade här uppe säsongen 2003-2004. Fast det var ju inget "riktigt" guld :)
Kommentera

Spud:

"Kul att se att 3 av de lag jag hade som exempel och trodde var icke publikdragare var lag som drog mer än MODO. Första gången nånsin som jag haft fel.. :)"

Nu har du i alla fall fel igen. För du nämnde MIF, BIF, DIF och Luleå. Jag nämnde Leksand, FBK Brynäs och Djurgården. Alltså, bara två lag som du nämnde och inte tre.
Kommentera

MoK: Hmm, jag har för mig att vi vann SM-guld -79 så guldet borde väl redan finnas i Övik. Men det vore trevligt att erövra SM-tecknet åtminstone en gång till.
Kommentera

Poffa:
Har du en länk till dessa siffror ?
Kommentera

MoK:

Självklart, vi kommer knappt behöva ställa ut skridskorna på isen, Guld-löpsedlarna är redan i tryckeriet.
Kommentera

MoK:

Att Foppa drar mer publik till bortamatcherna är solklart. Mycket kommer han dra dessutom. Minns bara säsongen 94/95 då han kom hem och spelade ett antal matcher. Varenda bortamatch var det fullsatt, något som det inte varit om MODO spelat utan Foppa.
Kommentera

Poffa: Kul att se att 3 av de lag jag hade som exempel och trodde var icke publikdragare var lag som drog mer än MODO. Första gången nånsin som jag haft fel.. :)
Kommentera

Spud: Försök du får mer publik till Scandinavium. Vi snittar 11 000 redan och få in 2000 till blir svårt. Tror inte Foppa & Co kommer öka publiken så enormt som vissa tycks tro även om det blir kul att se dom spela inget snack om det. Kul med alla MoDoiter som tror SM guldet redan är i Övik.
Kommentera

Poffa: Med andra ord lönar det sig (ibland) att vara ett sånt opopulärt lag som MoDo!
Kommentera

Tilläggas skall väl att siffrorna gäller för säsongen 2003/2004.
Kommentera

Bragd-Birger:

Nu har du fel, igen. MODO var det lag som drog femte mest publik till sina bortamatcher. Slagna av Leksand, Färjestad, Brynäs och Djurgården.

Timrå till exempel drog 337 personer färre i snitt till sina bortamatcher.
Kommentera

Bragd-Birger: Ojoj vad MIF, BIF, DIF och Luleå för att nämna några är skyldiga övriga hockey sverige.
Kommentera

Spud: Å andra sidan kan dessa 500-2000 extra ses som en retroaktiv avbetalning. Efter att sedinarna stack har det väl inte folk sprungit man ur huse direkt när Modo kommit på besök.
Kommentera

65Selander: Så det är så här det känns att vara supporter till ett av sveriges mest hyllade och onödiga lag? Det var lite ironi, men se på UIK så fort de dyker upp nånstans har motståndarna höjjt biljett priset och verkligen kramar ur allt de kan.. nog för att det gynnar en rätt smal sport. Men elithockeyn har lite större resurser.
Kommentera

Poffa: Men vad sjutton är det här, behöver vi verkligen såna där skitspelare som Foppa och Salo för att vinna över alla de andra smått patetiska lagen? Tyckte att det spelarmaterial vi redan hade var mer än tillräckligt.
Fast, det är klart, vi måste ju vara snälla mot de andra också och se till att de får lite ökade publiksiffror.
Tänk så snälla vi är, i gengäld kräver vi bara ett SM-guld, det är väl inte för mycket begärt...
Kommentera

Spud: Ang att andra lag skall pröjsa så låter du som en leksingarna som ser sig som allsmäktiga ;-)
Kommentera

solomoniac:

Ja, du klickar på besvara för att skriva i en tråd. Vill du starta en tråd klickar du på "starta nytt ämne" uppe till höger i mittframen. Vill man bara skriva lite allmänt så tar man bara bort namnet i början precis som du gjorde.

Välkommen in i skrivandet. Hoppas du fortsätter.
Kommentera

Om modo får det lag vi alla hoppas på tycker jag vi ska skriva kontrakt med övriga lag i ES som ger oss rätt till en viss procent av deras entré intäkter. För om vi får foppa salo + andra spelare kommer dessa spelare dra minst 500-2000 extra i varje hall. Utom hv, mora och fbk som redan har fullt jämt. Men övriga tycker jag absolut MODO ska pressa på lite slantar annars ställer vi över foppa mot just de lagen och låter vår 5:e center Steen få spela :).
Kommentera

solomoniac: Absolut inte. Skriv som du vill.
Kommentera

Håller alla tummar jag kan hitta. Men är det inte lite väl tidigt?

(måste man "besvara" någon för att skriva i en tråd?)
Kommentera

Jag kan lungt påstå att jag kommer vara där, förmodligen AM också.
Kommentera

Poffa: Skulle tro att Foppa blir presenterad också med buller och bång!

Synd bara att man inte kommer att få se dessa lirare på Mästarcupen i år eftersom WC förberedelserna pågår väl för fullt då!
Kommentera

Men usch vad sugen man blir på att åka ut till Kempis idag vid 15.00. "Presentation av återvändande NHL-spelare" låter som om de talar i pluralis. Eftermiddagen kan bli en fiesta för oss MODO Hockey-lovers...
Kommentera

Kalle K: Du har väl inte börjat få panik?
Det är ju som du skriver tänk bara på Madrid, MFF ifs så har mitt kära MFF chansen ännu!

Som jag tidigare har skrivit så är man nästan dödsdömd när man får stämpeln "Real" före klubbnamnet.
Kommentera

Kalle K: Jag tänkte medan jag skrev. Så varje mening som skrivits är min betänketid för varje mening.
Kommentera

MODO Hockey kallar till presskonferens klockan 15.00 idag.
Ärende: "Presentation av återvändande NHL -spelare"

Det meddelar klubben i ett kort pressmeddelande nu på morgonen.

Är det kanske inte bara Salo? Kanske en stor pressträff idag där det kommer smälla rejält?
Kommentera

NuMo:
Nu har du tänkt till länge va?
Spelar ingen roll hur många proffs ni får, det är INTE bara att kliva ut på isen och tänka att nu jävlar blir det guld, då lever man farligt.
MED ett sånt lag så kommer kraven ifrån alla att nu är det dags för guld, men tänk vilken press på laget det blir, som du säger så är det fiasko om ni missar.
MoDo skulle säkert vinna ES om man får i hop det hela till ett LAG.
Efter det så väntar ett slutspel där alla borde lärt sig att allt kan hända.
Sverige kunde inte förlora mot vitryssland,,,Tampa och Calgary borde inte spela Stanleycup final sett till spelare material. (ok tampa var bra hela säsongen)

I sport kan allt hända, jag förstår att ni talar om SM guld, det skulle jag göra med en sådan laguppställning som ni kan få,,men kom ihåg att säsongen är lång och i ett slutspel kan ALLT hända.
Kommentera

Vilken intressant omröstning. Verkligen!

Själv tror jag att Salo har lockats till Modo av Foppa, självklart. Det är tom. möjligt att han skriver ett lika långt kontrakt som honom, men då hoppas jag inte att Foppa skriver ett korttidskontrakt. Jag vill att Foppa kommer till Ö-Vik för att avsluta sin karriär i Modo.

Foppa skriver kanske 1+1 för att han vill avsluta karriären i NHL, den möjligheten finns. Fast det verkar lite vanskligt, för han vill ju ha SM-guldet. Skriver han så kort så är det positivt ur en aspekt. Han vet något vi andra inte kan veta än. Att hemvändare i mssor kommer hem i år. Då blir det SM-guld, troligtvis. Om inte så har vi ett av de största fiaskona på halsen. Eller så kommer det inte så många och då blir det hårt att ta det där förb.. guldet liks...

Foppa skriver 2 år, minst. Ja då tror jag Salo skriver två år.

Tänk om inte Foppa avlutar i Sverige i år? Då faller kopplingen Foppa helt, går det att tro på det? Ja, om Salo skriver två år.

Salo är här för att avsluta karriären? Jo, det är möjligt, men jag tror inte att Salo är så les på hockey att han endast vill hålla på i ett år till. Modo är beredd att skriva två år, sen har vi en målvakt som faktiskt skall ta över. Endera lägger Salo av inom två år, eller så avslutar han i Västerås.
Kommentera

Poffa: Man får gratulera till erat nyförvärv och kommande!

Skall bli intressant att se hur dom andra storklubbarna reagerar nu, typ HV, FBK, VF.

Brynäs gör en -99 igen! (jo jag har slagit i huvudet)
Kommentera

Kalle K:

Ni skall komma ur egen zon först. :)
Kommentera

Frisco:

TACK,, det var glada nyheter, nu är det bara för TIK att skjuta högt ifrån halva plan så kommer vi fortsättningsvis att behålla första platsen som storbror i Norrland ;-)
Kommentera

« · 399785 · »