1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507056 inlägg · 4104 ämnen

IF Björklöven - MODO Hockey 2010-08-20

1272530 · » Till forumet

Sv: IF Björklöven - MODO Hockey 2010-08-20
Poffa: Jag dömer inte ut Josefsson, tvärtom. Jag har gillat honom sen någon kvalserie jag såg för något år sedan. Däremot så tyckte jag att det var motiverat att påpeka att vi mötte ett "brögäng" igår och att man inte ska dra för stora växlar efter en sådan match.
Kommentera

Poffa:
Blir buss tillbaka då kl. 22.30...
Kommentera

Frisco: Som sagt, inga tåg från Övik till Umeå efter matcherna.
Kommentera

shinzawai: Josefsson blir nog årets flopp, ska du se. Lex Pikka, helt enkelt.
Kommentera

Icing-Ove: Det går väl inte ens några tåg hem efter matchslut på vardagar? Eller har de ändrat?
Kommentera

Paddan: Kommentaren avsåg reflektioner från gårdagens möte, Luleåmatchen var inte inkluderad, därav en motiverad kommentar.
Kommentera

Martin S:
Ja, det var en sevärd match. D.J. och Olden flög fram. Hållberg får nog träna skott framöver. Snygga pass av Magnusson. Som sagt, det finns ny publik att hämta upp längs Botniabanan om MoDo lägger in lite marknadsföring häruppe...
Kommentera

Poffa: Jag håller med i denna analys. Josefsson bäst på banan. Dock också härligt att se ungtupparna och sedan gillar jag Hedmans attityd att alltid driva mot mål, det var så han gjorde sitt mål tex.
Kommentera

shinzawai: Äh, Josefsson var också en av de tongivande spelarna mot Luleå. Med god fart under skridskorna och ett jävlar anamma. Fast du kanske iofs räknar Luleå som ett division-1 gäng.
Kommentera

Poffa: ...mot Division 1-motstånd..
Kommentera

Har intervjuat några som var på plats och såg matchen mot Löven. Samtliga framhåller en specifik spelare som den bäste i matchen. Alla hävdar att Daniel Josefsson kommer bli en strålande tillgång för Modo den här säsongen.

Han åker skridskor, han följer med i offensiven, han tar avslut (och träffar mål) och han viker inte ner sig någon enda gång, trots att det bara är träningsmatcher.

Kommentera

Hahl Bundy: Stackars löven och deras supportrar.
Kommentera

Lumber Jack: Vad roligt att Challe kanske får sin första vinst med Modo.
Men det betyder ju ingenting.... ijentligen!
Kommentera

Nikki Nine: MoDo öser på mot Div 1-laget, 1-5  efter drygt halva matchen.

Kommentera

Följa matchen kan man göra på Björklövens hemsida.

Grattis Paddan.
Kommentera

Nikki Nine: Ingen som kommenterat att Susse centrar 4e formationen och Rosén första. Har hört att Challe gillar och testa och prova rejält under försäsongen, men chansen att han kommer spela med Sundström i 4e när serien drar igång är väl ganska liten. Ja om inte Skröder och Richie är tänkt att få en chans att spela med Sundström istället för Olden och Magnusson.

Något som skall åka upp till Umeå och tänkte köra någon form av Modoistisk rapport ifrån matchen.
Kommentera

IF Björklöven - MODO Hockey 2010-08-20
"Nu handlar det om att bygga vidare för Challe. Fortsätta jobba med de bitar som man i det här skedet av säsongen lägger mycket fokus på.
- Mycket just nu handlar om spelet utan puck, hitta rätt i positionerna. Vi lägger också mycket fokus på spelet i mitt- och anfallszonen, samt att komma till snabba och bra spelvändningar."
Kommentera

1272530 · »