1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

513147 inlägg · 4113 ämnen

IF Björklöven - Modo Hockey : 2022-10-08

« · 2387431 · » Till forumet

Sv: IF Björklöven - Modo Hockey : 2022-10-08
Tarasov: Vi leder serien även efter denna skit match !!
Kommentera

JoseGonzales:
Tycker Ingman lyft sig försöker inte så mkt och då blir det enklare
Kommentera

JoseGonzales:
Och naturligt om man skriver en lång harang om vilket skitlag Björklöven Skall man tåla ett svar i samma anda.
Kommentera

Tarasov: Vet inte om jag tycker det är någon spelare i ert lag som faller igenom utan skulle säga att ni inte satt ihop som en helhet och att laget inte fungerade. Brukar tycka Ingman är bedrövlig men tycker han var okej idag. Om någon i MoDo som var dålig var det Bernhardt tycker jag.
Kommentera

JoseGonzales:
Du Är säkerligen juste Irl som de flesta härinne även de absolut värsta trollen Sannolikt rätt ok när man lär känna dem. Sen har man lite olika anledningar till varför man är här JFK/Gäsp/klåparna samt några till kan nog tycka att det är det är rätt kul att tjafsa problemet är man samsas med så många andra som bara tycker det är störande och någonstans finns jag där som allsmäktig moderator 😂
Kommentera

Tarasov:

Lite Karlin i ÖA

Det är derby och alla vet att det är en viktig match, varför tävlar ni inte?

– Den är svår att svara på, jag vet inte. Det är inte alla som inte tävlar, men det för många.
– Spelar man med 18 gubbar och typ tolv som inte är på nivå, då får de övriga kämpa ihjäl sig och det håller ju inte, det fattar alla.

Saknar du en sheriff, försvarschef, en Rahimi-typ?

– Nej, jag tycker vi har de typerna som ska kunna spela hårt och fysiskt, men det gäller att alla gör det.
– Äh, det är svårt att svara på nu, jag är bara så jävla irriterad, säger Mattias Karlin.
Kommentera

9108: Köper din analys till 100%. Ibland känner jag själv att det jag skriver kanske var lite drygt. Men jag är generellt rätt ironisk/sarkastisk som person vilket inte alltid kommer fram online.

Jag kan absolut ta skit, men jag kommer ge tillbaka och om det tas som att man inte kan ta det så är det väl så.
Kommentera

JoseGonzales:
Varför klarar sig Folin/Wahlberg undan kritik en sån här match.... skall inte Folin vara en pest för motståndarforwards.

I övrigt så är det lätt att spelare blir sämre än vi normalt skulle tycka pga resultat tycker vi har några stycken som gör bra insatser.

Josh D tycker jag klarar sig fint skapar saker hittat luckor mm

Svenningsson/Marenis gör också mkt bra, särskilt Marenis.

Ohlsson/EJK kan man lite på i alla väder.

Även. Woods gör en bra prestation.

Berg/Ingman spelar bra defensivt och vinner mkt närkamper.

AP känns gedigen

Bernhardt måste lära sig hantera spelet dagar det inte fungerar.
Kommentera

Gavelo: Där håller jag med dig. Possler är en av våra viktigaste spelare, kämpar och sliter VARJE match. Synd bara att han i princip inte kan göra mål, hur öppet det än är.

Ikväll lyckades han dock pricka in en på något sätt.
Kommentera

Bad_Brett: Vad är en toalett? HP 150
Kommentera

JoseGonzales: Sen hur diskussioner kan leda till att man anser att en person är lite halv dryg, vilket jag har fått en känsla av dig under en längre period :p

så detta med att ge och ta , är mer att du ger men känner inte att du vill ta in något

sen kan man också tycka si och tycka så, man behöver dela samma uppfattning om saker, men med dig känns det som du vill alltid ha rätt i dina argument vilket leder till att du tar till lite dirty medel en liten Rahimi på forumet du vet
Kommentera

Rytter: För att jag skriver i gröngult.se också ibland. Är ju inga lövensupportar här inne så, iaf inte som är regelbundna.

Hade gärna diskuterat lövens matcher här på forumen med supportrar för aktuell match, är väl det dessa forum borde vara till för?
Kommentera

JoseGonzales: Härligt att höra. Är övertygad om att du, med alla dina högskolepoäng, har en god chans att bli förste diskmaskinsmockare efter Possler.
Kommentera

JoseGonzales: Posslers skitjobb hamnar lite överallt..
Kommentera

Spännande att både sopexpressen och sossebladet undviker att publicera artiklar på förstasidan när vi vinner, men så fort vi förlorar en match ligger det en stor artikel att vi är "krossade".

Plattmatcher kommer då och då. Sist jag kollade leder vi fortfarande HA med ett snitt på 4.5 mål per match. Jag är inte orolig. :)
Kommentera

modomille: Exakt. Det skulle behövas en ledare som likt #21 är den som är villig att ta (och ge) mest stryk.
Kommentera

Gavelo: Alla vet att lövens snack sköts i gröngult.se forumen. Att ni orkar fortsätta med den skiten fortfarande. Jag har sagt 100 gånger att jag hellre haft ett öppet forum för löven också så man har lite diskussioner som inte är ensidiga som det lätt blir. Älskar att ge och ta lite med andra supportrar.

Håller med om Possler, han är vår kulturbärare just nu. Älskar honom. Han sliter över hela banan och gör allt skitjobb i 60 minuter.
Kommentera

mightyquinn:
Ikväll har det varit ovanligt lugnt tror det beror på den i övrigt skrala inledningen. När ni vann semin i våras var det kring 10 nystartade konton som spammade.... var är de inläggen nu jadu det finns en sopkorg 😂. Fram till Säsongen 19/20 fanns ni knappt här.
Kommentera

Rytter: Två platt matcher i rad nu, hoppas på förändring mot Tingsryd på onsdag. Sylle lär göra ett mål iaf, kanske lill hinken också.
Kommentera

Bad_Brett: Japp. När lagets ledande spelare också är lagets mjukaste och mest nonchalanta spelare så smittar det av sig på övriga, dom sätter inte direkt ett bra exempel på hur ledande spelare ska uppträda. Hierarkin i gruppen/laget behöver förändras.
Kommentera

JoseGonzales:

Du skriver ju inte ens om matcherna i er egen bok, iaf inte när det går dåligt.

Så ja vill man kalla er som skriver här medgångssupportrar så är det förståeligt.
Kommentera

JoseGonzales: Det är positivt att ni skriver här, vad är ett forum endast för ryggdunkare?

Övrigt måste jag säga att jag är så jävla imponerad över hur ni fått ordning på Possler, en ”diva” som ung med taskig inställning om han inte fick massvis med speltid i offensiven till att ni fått honom att acceptera en mer tillbaka dragen roll och som han gör det, jag tycker han är en av era enskilt viktigaste spelare med det jobbet han lägger ner, dessutom spelar han klokt numera.
Kommentera

Bad_Brett:

Trots allt tog vi serien till 7 matcher utan vår viktigaste spelare. Sedan har vi matchen där det var spel mot ett mål men som löven lyckades vinna.

Tycker det är lite orättvist att säga att vi vek ner oss. Hade vi gjort det hade det blivit 4-0 i matcher och inte 4-3.

Jag tror laget är bättre byggt för slutspel i år, en sådan son AP kommer bli guld värd med sin erfarenhet.

De spelare som var med förra året kommer också ha nytta av slutspelet detta år.

Vill nog se mer än ett bottennapp på bortaplan innan jag tar fram sågen och säger att vi har ett mentalt vekt lag som kommer vika ner sig.

Däremot en ändring jag vill se är att Styf plockas bort. Norén får vara sjundeback eller så får vi värva in en defensivspecialitst.

Kollade på styf idag och igår och han åker och petar och placerar sig väldigt märkligt.

Får hoppas att det beror på matchovana, annars behöver vi uppgradera där.
Kommentera

Rytter:

Det va en bra sammanfattning, punkt
Kommentera

mightyquinn: Idag är ett undantag. Lövare älskar att vara här. Vi är ändå störst.
Kommentera

Rytter: Okej, vill ni att jag kommer in och diskuterar almtuna borta i er modobok eller är det logiskt att jag är här inne mest när vi möts? 🙂

Vill ni ha lövenreferat i er bok kan jag fixa det men tror intresset är litet för det från alla sidor.
Kommentera

Rytter: Om du orkar bläddra bakåt i forumet så ser du att han skrivit här även när det gick piss för oss.

Men det var som jag misstänkte, allt är påhittat i ditt huvud.
Kommentera

mightyquinn:

Tycker du han skrivit mycket under de inledande matcherna när löven gått dåligt? Har sett väldigt lite från honom.

Det är lite sött hur ni kryper er fram och visar er vid vinster för att sedan försvinna när det går dåligt.
Kommentera

Rytter: Måste bara kolla. Ni skriver att lövenfansen kommer fram så fort vi vinner, men den enda som skrivit här ikväll är Gonzales. Och han hänger alltid här. Var är den här strömmen av lövenfans som ni snackar om?

Inser att jag blir ett extra lövenfan i och med det här inlägget.
Kommentera

Rytter: Vi har dock ett problem i att vi tenderar att vara sämst när det gäller. Avgörande matchen mot Löven i semifinalen var ingen tillfällighet.

AP och Berg har varit positiva injektioner, men likväl är det för många som gömmer sig och hellre kastar iväg pucken för att slippa riskera åka på en tackling.
Kommentera

Nucky:

Alltså det är många hängskallar här inne.

Påminner nästan som lövenfansen fast tvärtom, när de förlorar skriver det inget, när de vinner och speciellt ett derby då kryper de fram. Pinsamt.

Ja vi gjorde en dålig match idag, framförallt så fungerade inte passningsspelet alls. Funkar inte passningsspelet så ser det långsamt ut.

Nr två är att vi vann för få närkamper.

När inte detta funkar och man får jobba i uppförsbacke är det svårt att få bra PP och BP med.

Svårare än så är det inte, sitter inte dessa delar vinner man inga matcher.

Bara glömma och gå vidare, vi kommer vara i toppen i slutet av året.

Tycker vårt grundspel fortfarande är stabilare än lövens. Får inte riktigt grepp på dem, det kanske är det skickligaste laget men sett över alla matcher i starten har de svårt att föra spelet och dominera och trycka tillbaka motståndarna. De spelar mer på att försöka vara täta bakåt och ställa om fort.

Av de inledande matcherna på säsongen så har vi gjort betydligt bättre insatser än löven. T.ex så är vår insats i första mot AIK, matchen mot Västerås, delar av matchen mot VH bättre än det löven visar upp idag.

Glöm och gå vidare. Fokus på nästa träning och sedan nästa match.
Kommentera

Först och främst skall jag vara stor nog att gratulera Löven till segern, men tävlar mer ikväll och även fast man är ett sämre hockeylag så är dom mognare och smartare än vårat gäng ikväll, åter igen så faller vi enkelt i lövens psykfälla och skämmer ut oss målmässigt.

För Karlin blir årets viktigaste uppgift att lösa det mentala i gruppen och få dom att kunna tävla trots att man får skit och pannkaka emot sig, nu faller vi åter igen med 5-1, inte för att löven spelade ut oss utan för att vi helt enkelt inte är mentalt rätt kalibrerade och går i deras fällor.

Berna och Näsén kan vara allsvenskans mest ojämna backpar, lyckligtvis är det i positiv bemärkelse mer ofta än åt andra hållet, men det blir övertydligt varför tex Berna inte kommer spela i Shl. Någonsin.

Grattis Löven
Kommentera

Apelsin: Varför tekar inte Theo?
Kommentera

Förluster hit förluster dit, förluster kommer alltid. men den stora frågan är hur man tar sig vidare ifrån det, bara träna på rätt saker som verkligen behövs

sen tycker jag modo saknar en rejäl pjäs som back en stor biffig sheriff som kan boxas lite på dom som är framför mål och hjälpa målvakten mer, efter vad man har sett ikväll så har målvakten var det bästa ikväll för modo's del

men får ni i ordning på försvaret + boxplayen så tror jag det kan bli en väldigt lång säsong igen, om inte ja då lär den nog bli kort
Kommentera

Saleva: Tycker Jacobsson gjorde en bra match
Kommentera

Nucky: Gradin kommer behöva värva en hel del, frågan är om han vill riskera att förstöra saft å bulla stämningen i laget?
Kommentera

Smurfen:
Tkr det varit jämt skägg överlag
6 förluster 5 vinster förra året
Kommentera

Dexter : Tyvärr har du rätt. Vi blir fullständigt sönderstressade, klarar inte att av slå en passning på 3 meter. Man har anat att vår defensiv är bräcklig med tanke på tidigare matcher och nu får vi det svart på vitt. BP är rent pinsamt.
Kommentera

grimiss:
Nä i ishallen pass puckmottagning sen Start och stopp....
Kommentera

jonsson: Har det inte sett ut så här många matcher borta mot dom tidigare år ?
Kommentera

Tarasov: i form av en promenad hem från umeå med utrustningen på ryggen och grillor på fötterna?
Kommentera

Tråkig kväll, kan bara bli bättre. Skönt med 4 hemma nu!
Kommentera

Tyler Durden: Han får inte mycket istid, runt 11-12 minuter när jag kollade igår. Tycker ändå att han bidrar med fysik (den enda som gör det) och lyckas ofta få ner pucken i motståndarens zon.
Kommentera

Tarasov:
Hade jag varit tränare hade jag bett spelarna höra av sig till sina familjer för de blir extraträning ikväll...
Kommentera

Tyler Durden: det kan man undra. Man kan också undra vart alla andra spelare också är.

Näe. Det här var 3 steg bakåt, minst. Löven lyckas ju stressa sönder oss 3 perioder på raken. Tillåter oss aldrig att få igång ett spel. Special teams ska vi inte ens prata om.
Kommentera

Greenwolper: ingman sa det ganska bra. Laget var inte mentalt med idag
Kommentera

Gavelo: Har man frikort så har man. Den enda spelaren som lyckats ducka de nya reglerna. Fascinerande.
Kommentera

Tyler Durden:
Det enda positiva idag är Guden, Bernhardt kan fortsätta fundera varför han inte spelar i shl.
Kommentera

Tyler Durden:
Får ge honom lite tid spelade inte så mkt förra säsongen. Om man nu är så irriterade på Rahimi varför inte tackla honom när han har pucken....
Kommentera

« · 2387431 · »