1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

512378 inlägg · 4112 ämnen

IF Björklöven - MoDo Hockey : 2023-02-10

« · 2465912 · » Till forumet

Sv: IF Björklöven - MoDo Hockey : 2023-02-10
Rytter: Det värsta med Fredric Andersson är att han är precis den spelare man velat ha i MoDo.
En äkta kapten, ger allt på isen, vältalig, och verkar vara en bra person också, än om det tar emot att säga.
Sen är han en jävel på teka. Vela har ju tekat bra generellt med hade inte en jäkla suck ikväll.

Saken är väl att Löven hittat ett sätt som fu kar väldigt bra mot oss. Dom är inte spelmässigt bättre, enda positionen dom är starkare är målvaktssidan. Men dom ser till att göra tillräckligt mot oss för att vinna. Hålla sig cool, spela riktigt tråkig defensivhpckey och bara vänta på att dom får sina lägen. Har man nog bra målvakt och ett par avslutare som kan sätta den chans dom får räcker det.
Kommentera

J F K: Bad_Brett trollar uppenbarligen. Hur kan ni alla gå på det här lätta betet? Zzzzzzz
Kommentera

gizzo:
Du behöver inte vara orolig dra iväg ett hån till kom igen! Det är klass 🤣
Kommentera

Bad_Brett: Du är ganska ensam om att tycka det. Det är bara målen de är effektivare pä. Spelmässigt tycker jag att de är rätt dåliga. De sköt endast 15 skott på mål under en hel hemmamatch, och även om spelarna i intervjun säger att de vill lyfta upp spelet så är spelet nästan undantagslöst där Löven inte vill spela. De orkade inte ens följa gameplan att få ned spelet djupt, utan spelade igelkottförsvar värdigt Västervik.
Kommentera

Bad_Brett: 😆😆😆
Om EN flipperpuck gått i mål hade matchbilden ändrats helt.

Du blir verkligen som en 3-åring när MoDo torskar.
Men det gör inget jag gillar det👍😁
Kommentera

bollan123: När man ser Gudens stats saknar man Bartosak ännu mer. Där kan man snacka om en matchavgörande målvakt!
Kommentera

Bad_Brett: nu är du lite i gasen va?
Kommentera

Rytter: Kan bara hålla med..
Kommentera

gizzo: Jag är rätt enögd själv, men kvällens seger för Löven var en av de värdigaste jag har sett i hela mitt liv.

Extremt uppgiven nu, men vet i bakhuvudet att allt kan hända i ett slutspel.

Men ikväll var det pojkar mot män. Jag skäms över hur MoDo uppträdde.
Kommentera

Padrone78: Har inte ÖA, vad är planen? Vill få positiva besked :)

En nyckel att han hinner tillbaka
Kommentera

Greenwolper: hadevi satt en puck hade det varit en annan match. Ne fixa pp och vara mer effektivare får vara våran uppgift framöver.

Å mentalt coacha näsen
Kommentera

modomille: Tycker vi gör en riktigt bra bortamatch. Vi för ju spelet men löven är ju dödligt effektiva. Sen har dom ju en matchvinnare i kassen också. Oroväckande att vi är så ineffektiva.
Kommentera

gizzo: Du är nog mer enögd om du själv tycker löven gör en bra match 😭 Spelade Schilkey och Pooley ens? Ni skjuter inte ens hälften av våra skott på hemmaplan.
Kommentera

atomragnar: Hur många mål hade höstens MoDo gjort på dagens lägen. 5-6?
Men visst fan är det oroande att svackan angående effektivitet börjar bli rätt lång.
Voutilainen är riktigt bra men har aldrig sett honom som ett ”monster”.
Just nu gör vi de flesta målisar fantastiska.
Kommentera

gizzo:
Oväntat att det dyker upp en lövensupporter med störig attityd efter en seger. Kom igen kör på hur många inlägg kan du dra iväg en kväll. Fortsätt snälla🤣
Kommentera

Tarasov:

Jag är jävligt missnöjd med att vi inte tar poäng, men nöjd över spelet. Detta är inte ett lag som är i en svacka längre.

Vi har stigande form och tycker Bernhardt ska ha cred idag, han skötte sig bra.

Helt ärligt har ju inte alls löven i närheten av samma lägen som vi har. Andersson själv säger ju att deras målvakt står på huvudet idag med några sjukt bra räddningar.

Vi saknar såklart Dick och Aagaard som vågar gå in på mål, det hade kunnat göra skillnad idag.

Nej jag är inte orolig än, vår form är stigande och får vi bara upp dickinsson och Woods i form tror jag vi slår löven i slutspelet. Har svårt att se de orka stå emot ifall matcherna ser ut såhär.

Vi är ett bättre LAG med bättre system och det tror jag kommer märkas i slutspelet.
Kommentera

Bad_Brett: Otroligt bra match av Modo ikväll, Löven fick försvara i 60 minuter och skapade nästan ingenting, 15 skott på hemmaplan säger rätt mycket om hur Modo styrde matchen.

Tror du att man sak komma till allsvenskans näst bästa lag borta och spela ut dom som ett div 2 lag så har du för höga förväntningar.

Modo dominerade denna matchen och borde ha vunnit, tyvärr är vi för usla i avsluten, har ett sönderläst PP och en dålig målvakt.

Voutilaninen prisas som Lövens bästa spelare
Kommentera

J F K: du är fan den mest enögda supportern. Även om ni skulle förlora med 20-0 skulle du hitta en ursäkt 😂
Kommentera

8225: samtidigt säger Karlin idag i ÖA att Josh följer planen?
Kommentera

Robin Ztorken L: Woods ser inte hel ut, långsam och klumpig. Att dicken ska ha en liknande långsam startsträcka känns inte troligt.
Kommentera

Modo-Målet: Såg inte hela matchen, men när målvakten var helt bortspelad var Niederbach vänlig nog att lägga den till vänster i målet när högra halvan var helt öppen.
Kommentera

Bad_Brett: Kollar men Gudlevskis senaste 5 matcher så blir man ju lite mörkrädd. 88% håller inte ens i närheten i ett slutspel.
Kommentera

J F K: Jag skiter ifall MoDo förlorar skotten med 50-1, så länge skottet vi sätter på mål går i mål och vi vinner med 1-0.

Björklöven var extremt överlägsna och trots ett par felaktiga domslut i period 1, var detta en av de mest rättvisa segrarna jag har sett på hela säsongen. Det var aldrig ens nära...
Kommentera

Bad_Brett: Nej men det är nog inte andras fel att du inte kan förstå det. Även du måste pussla ihop den gemensamma nämnaren med denna evig icke förståelse snart va.
Kommentera

Gusse: Nej, o nästa gång har vi hemmaplan. Dock oroväckande att Dickinson är borta på obestämd tid. Liksom förra året när Sam var borta dör den viktiga detaljen PP. Men vi har 10 matcher kvar innan det börjar brinna
Kommentera

Dexter : Hur många som helst, men ikväll så sätter vi inte chanserna. Så är det ibland. Sen ska man komma ihåg att vi saknar kanske våra två bästa målskyttar. Är faktiskt lite positiv trots förlusten. Vi bjuder upp till kamp vilket jag var osäker på om vi skulle göra. Kanske våran bästa insats mot Löven den här säsongen.
Kommentera

Dexter : Nej, det var klasskillnad. Enbart Bagdad-Bobs som räknar poäng från i höstas kan hävda något annat.

Alltså, ikväll var det inte ens nära. Vi hade INGENTING. Förstår inte hur någon kan tycka att det var jämnt?
Kommentera

Chamez: Man hoppas ju Sven ska få felträff så det blir mål. :-D

Klart det är.en nackdel för oss att vi saknar vår främste målskytt och främste center i kombination med att Woods inte är där han var innan skadan. Och tyvärr är han inte ens lite nära. En liten trollkarl som lever på rapphet i fötter och händer får det tungt när fötterna inte går fort längre...
Kommentera

Om det fortfarande finns någon som hävdar att MoDo är storfavoriter mot Löven i ett slutspel vill jag höra argument.

Felfri insats av Löven. Hur många farliga chanser hade egentligen MoDo? Vi saknar uppenbarligen målgörare av rang. Woods försvinner i dessa matcher. Och givetvis avgör Rahimi.
Kommentera

J F K: Tänk då hur Josh ska se ut om han kommer tillbaka.
Kommet nog inte se så mycket bättre ut.
Woods är bedrövligt dålig och har väl ändå spelar 10 matcher nu.
Ser inte så lovande ut när ingen annan vågar kliva fram
Kommentera

7639: De har femton skott på mål på hemmaplan under en hel match. Har vi ens varit nära att skjuta så lite någon enda hemmamatch i vinter?
Kommentera

Modo-Målet: Haha vem fan är diskmaskins-bajsaren?
Kommentera

Bad_Brett: en av seriens sämre förstamålvakter? Vem åsyftar du då?
Kommentera

J F K: Hatten av för Voutilainen det är han som är läskig i lövens lag, känns ärligt som om vi kommer först kan vi nog slippa dem i finalen. Fattar inte varför de är så hypade här bara modo som har skrattretande svårt mot dem och hade bara någon av puckarna hittat in hade de sett annorlunda ut. Så inte direkt mkt anledning till oro, spelet var bättre igen idag så kändes gött. Löven kommer inte kunna ta tillräckligt med poäng för att komma ikapp på 8 matcher.
Kommentera

Gavelo: Det spelar ingen roll att vi spelar bra om man inte ens kan göra mål på 3-5 helt öppna lägen. Vårt U16 lag hade satt alla dessa chanser.
Kommentera

Gusse:
Jag tycker man kan ta ett steg i taget nu är det grundserien som det gäller att vinna.
Kommentera

Gusse: Modo visar äntligen att vi är bättre än löven, faktiskt ganska rejält mycket bättre OCH då saknar vi några av våra bästa spelare.

Jag trodde vi skulle vika ner oss med tanke på vilka typer av utvisningar vi tog i första, men Modo reste sig och spelade ut Löven i Umeå sist 40.

Med lite rättvisa i målskyttet hade detta varit en storseger.
Kommentera

Greenwolper: ne måste vara viss del mentalt detta för modo är bra! Nu jäklar stöttar vi dem till tusen imorgon. Imorgon skall jag upp och se modo krossa mora!

Löven har match på söndag å vi imorgon. Vi får spara oss lite. Löven har haft det lättare alla dubbelmöten. Det tar jag med mig.
Kommentera

Bad_Brett: Det säger också Vilken jäkla bredd vi har..
Kommentera

Chamez: Han gör två/tre bra räddningar ikväll, resten går i bröstet eller solklart på benskydd när det bara är att lobba över. Alla farliga lägen skjuter vi utanför, otroligt trubbigt.
Men bra spelat, löven har ingenting.
Kommentera

Hakning-Henrik: Tyvärr är vi lite för mjuka och runda, Tycker löven har ganska fin kontroll på varifrån vi får ta skotten och när vi väl tar skott så har finn-gubben i målet fri sikt eller så står skägg-fläskot eller diskmaskins-bajsaren i vägen.
Kommentera

Robin Ztorken L: Jo, det faktum att Södergran och Jacobsson är de som skapar de vassaste chanserna framåt säger en del.
Kommentera

JoseGonzales:

Woods var lika synlig som schilkey och Pooley.

Dock kan ju Woods försvara sig med att han varit borta länge med skada, vad har schilkey och Pooley för ursäkt att inte komma till jobbet idag?
Kommentera

Är det nu det kommer att spy galla över allt å alla !

Alla skall avgå typ
Kommentera

Kan inte moderaterna göra sitt jobb för en gångs skull och slänga ut dessa löven supportrar som bara trollar?
Kommentera

Ni som gett upp säsongen och säger att det är kört.
Varför ser ni fortfarande matcherna? Är ni bara på forumet för att kunna säga ” Vad var det jag sa”?

Tror vi vinner serien och ser matcherna ut så här i ett play off då kan vi knappast ha sån här studs emot varje match. Tror inte Modo känner på något sätt att Björklöven är omöjliga efter den här matchen..
Kommentera

gizzo: Ja, fyra poäng och två matcher mer spelade. är lite skämmigt faktiskt.

Sveningsson har ett ohyggligt dåligt spelsinne. Tar som så ofta förut när han har dåligt självförtroende bara felbeslut. Han måste rannsaka sig själv och inse att lösningen är att göra allting enklare. Inte att göra allt svårare.
Kommentera

gizzo: Uppförsbacke, hade vi varit dåliga så hade jag hållit med dig, men så bra som vi spelar så är jag nöjd.
Vi var sjukt bra idag
Kommentera

« · 2465912 · »