1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511799 inlägg · 4110 ämnen

IF Björklöven - MoDo Hockey : 2023-02-10

« · 2466041 · » Till forumet

Sv: IF Björklöven - MoDo Hockey : 2023-02-10
Bad_Brett:

Du vill bli av med loosermentaliteten men samtidigt har du redan dömt ut våra chanser att gå upp och att slå ut löven.

Är inte detta loosermentalitet? Att räkna med att vi blir utslagna innan vi ens spelat om det.
Kommentera

Bad_Brett: är det vinnermetantlitet att 10 februari vara så säker att laget förlorar att man är beredd att spela 10 000 kr på det?
Kommentera

Bad_Brett: vi ska upp om 2 månader, låter väl bättre :)
Kommentera

Dexter : oj då var det här matchen som avgjorde ifall vi skulle gå upp i år? Då ber jag om ursäkt för missförståndet.
Kommentera

Gavelo:

Självklart så ligger det på spelarnas ansvar att göra mål, och lägena vi skapar där ska det bara vara mål.

Ta Halloran som gör allt rätt och bara ska vika in den, det är rätt tänkt och ett smart avslut. Men självklart går det emot när han är lite ur form.

Men man måste ju tänka som karlin och se framåt. Spelar vi såhär och skapar så kommer segrar och vinster. Det är detaljer att skruva på samt att vi behöver lite medstuds.

Ingen idé att få panik och börja ändra för mycket, håll kvar och förstärk det som är bra, skruva på detaljer och jobba med spelarna för att få de lite mer skarpa i de avgörande lägena.

Men detta var flera steg framåt jämfört med t.ex vita hästen hemma.

Jag är nöjd att vi har en stigande formkurva nu när vi närmar oss de sista matcherna i serien.
Kommentera

8225: Nej, jag vill bli av med losermentaliteten. Djurgårdsfans vet att det enda som räknas är avancemang. Liksom HV-fansen ifjol.

Det är enbart MoDo-"fans" som svamlar om "vi har inlett en resa, vi ska upp inom fem år!" etc.
Kommentera

Bad_Brett: Kan hålla med dig till en viss grad. Att vinna när man stundtals blir utspelade är en konst. Detta är något som Löven är bättre på än oss. Dom behöver inte föra matchbilden utan är bekväma med att försvara sig och sticka på kontringar då och då. Medans vi är ett lag som alltid vill föra matchbilden och överbelasta. Om man bara spelade en eliminerings match så hade jag trott på Löven, men över sju matcher så ska vårat spel vinna.
Kommentera

Bad_Brett: En serieseger ger vissa fördelar. Det vet du också, nu vill du bara vara motvalls
Kommentera

Padrone78: Ja, MoDoiter tycker att det är en enorm bragd ifall kommundopade MoDo som år efter år har en topp-3-spelarbudget lyckas ta sig upp efter snart ett decennium i Hockeyallsvenskan, samtidigt som vi kan roa oss åt att Djurgården som inte har samma ekonomiska medel ser ut att få det tufft att ta sig upp direkt.

Varenda säsong efter guldet har varit ett redigt fiasko. Finns ingenting att vara stolt över de senaste 15 åren.

Om vi vinner serien och sedan misslyckas med att gå upp, kommer jag bara bli provocerad.
Kommentera

Bad_Brett:
Det kan man naturligtvis tycka, själv tycker jag inte det.
Kommentera

Gavelo: Hårda bud i Mellerud, Haha,
men
det är värre i Kil, för där kärringar bil
Kommentera

8225: Ibland förstår jag inte allt beröm som Brickley, Halloran och Södergran får. BÖRJA göra poäng för helvete, annars är det bara att ta mjölktåget hem !! Näsen, gör en nystart i Husum ! Tänk att man ska behöva bli så djävla förbannad en fredagskväll, att det nästan gränsar till häxeri !! 😡
Kommentera

Bad_Brett:
Vad gör Wilander nu?
Kommentera

KRM: ”Spelmässigt överlägsna” och ”flera chanser att näta” som folk skriver.

Ändå blir vi nollade i en match där vi i princip kan säkra seriesegern. Ändå har Löven 3-1 i matcher i år och vi har väl knappt vunnit en match i Umeå på två säsonger. Är väl bara otur att vi gång på gång torskar mot dom.
Kommentera

KRM: Vem i helvete bryr sig om seriesegern? 100 000 kr? Det är 1/5 Vela.

Det enda som spelar roll är att gå upp. Timrå satsade 2021 - och lyckades. HV satsade 2022 - och lyckades. MoDo satsar 2023 - och...?

Lyckas vi inte gå upp i år MÅSTE vi kunna ta det för var det är - ett misslyckande av historiska mått. Vi kan inte fortsätta larva oss och fokusera på trams som att "Meeen! Bernhardt slog ju rekord för backar! Och vi vann ju serien överlägset!!!"

Nej. Går vi inte upp är det ett fiasko, sett till förutsättningarna.
Kommentera

Rytter: En bra prestation av Modo med tanke på hur det sett ut senaste 1,5 månaden, resultatet är såklart orättvist men samtidigt får vi skylla oss själva, avsluten kan inte hålla så låg nivå om vi ska vinna viktiga hockeymatcher.
Kommentera

KRM: Effektiviteten kommer förhoppningsvis i morgon, har också svårt att förstå det negativa fokuset. Forumet mår bäst när vi förlorar, haha. Förstår inte folk att vi är ett motgångslag, som vi är stolta över, även när vi visar brister?
Kommentera

Bad_Brett: Du lever i ett egenbyggt narrativ inte delat av andra.
Kommentera

Rytter: Har sammanställt resultaten mot topp-6. Ser vi till målskillnad i inbördes möten ser det ut såhär:

Björklöven: -7
Södertälje: -2
DIF: -1
BIK: -1
Mora: +2

Ok, fine, vi har liten plusstatistik på Mora, men å andra sidan har de kommit väldigt starkt på sistone.

Jag har helt enkelt väldigt svårt att se någon form av trend i statistiken som skulle tala för att vi kommer dominera slutspelet på samma sätt som Timrå gjorde 2021 eller HV71 2022.

Och gör vi inte det är det såklart ett gigantiskt fiasko.

Det här är coolt:

hockeysverige.se/2021/08/30/loftet-avgar-om-hv71-inte-gar-upp-i-shl
Kommentera

Bad_Brett: Get a life cry baby. Jag har hängt här sedan nedflyttningen, men följt MoDo sen 60-talet. Jag skriver sällan men förvånas, framförallt i år, över detta negativa fokus. Vi leder serien och har gjort så snudd på hela säsongen, ett år då experter här tippade oss fyra eller top sex. I år har vi ett komplett lag till skillnad från 2015 och framåt. Visst nu är vi jävligt ineffektiva, men det är ju knappast så att alla tappat alla skills. Så nyktra till och blicka framåt. Kanske en final på riktigt. I så fall första sen vi föll ned.
Kommentera

Greenwolper:

Ja de gjorde en bra match, höll en jämn nivå matchen igenom.

Högaklubban på AP är ju svår, de ser en klubba som kommer upp mot ansiktet men svårt att hinna se att det är Rahimis egen. Den kan man ändå köpa att de tar och ha förståelse för.

Tycker inte det var någon solklar som de missade, jämför t.ex matchen mot BIK så var det som natt och dag.

Tar gärna dessa i ett slutspel, tror de kan hålla en jämn nivå.
Kommentera

gizzo:
Jaha du kan annat än håna en kväll som denna kul!
Kommentera

Bad_Brett:
Har du någon gång tänkt att ett lag spelar bra och inte vinner? Av ren nyfikenhet
Kommentera

Bad_Brett: MEN, skulle jag få välja så skulle jag gärna slippa möta Löven då jag tror de ändå är vår värsta motståndare i en ev. final. Vi kan säkert förlora mot Mora, Ssk och DIF mfl, men låt oss hoppas på att vi blir seriesegrare och vinner kvarten och kan vi välja det fjärde laget så DIF och Bif får mötas i en semi. Då hoppas jag på Dif i så fall. Sedan en annan sak. Allt hänger inte på Dickinson, men tekniknar och pp gör det. Nu kör vi!
Kommentera

Bad_Brett: fast nu är du rätt historielös i din jämförelse. Vi var inte i närheten av Timrå och HVs favoritskap inför serien. Vi var tippade 3-6 i majoriteten av tipsen.
Kommentera

Bad_Brett:

För att ha skrutit om sitt iq här på forumet så är det märkligt att du inte kan skilja på resultat och prestation.

Har inte sett någon skriva att de är nöjda med resultatet men många anser att prestationen var bra.

Själv skäms du över insattsen idag.
Kommentera

Heyerdal: Då gör vi det enda anständiga. Spela som idag , men sätt lägena. Vill inte se serieledningen krympa mer
Kommentera

Greenwolper: svär i kyrkan nu. trots början tycker jag wessner och österberg börja hitta en bättre nivå.
Kommentera

Bad_Brett: Intressant kommentar. Är det för att vi har gigantiskt bättre förutsättningar att gå upp jfr. DIF som du anser att det skulle vara ett gigantiskt misslyckande om vi inte gick upp?
Kommentera

Bad_Brett: Nä men det håller jag med om, allt annat än avancemang för Modo är ett misslyckande i min bok!

Visserligen är jag själv en sådan tävlingsmänniska som aldrig skulle acceptera annat än att vara bäst/vinna och ser allt från plats 2 och nedåt som ett misslyckande oavsett motstånd och liga,
Men nu har Modo satsat så hårt så det blir oundvikligt att missat avancemang kommer nog ses som ett fiasko av fler än mig och dig.

Hårda bud i Mellerud
Kommentera

Bad_Brett: Du borde börja twittra istället
Kommentera

Ozzy: Exakt. Ni kan spöa oss i 4-0 i matcher, folk här kommer ändå vara nöjda och fokusera på hur vi trots allt var "spelmässigt överlägsna".
Kommentera

Greenwolper:

Undra om alla som nu dömmer ut våra chanser mot löven på fullaste allvar tror att vi hade slagit ut dem säsongen 20/21 när vi tog fyra raka mot dem i serien.

Undra om lövenfansen gick och var lika oroliga att vi skulle gå till slutspel och slå ut dem. Tror ni att lövenfansen är rädda för bik som de torskat 4 mot i år? Eller är det bara loosermentaliteten som talar här?

Sett till prestation tycker jag vi överglänst löven i 3 av 4 matcher och varit ett bättre lag med tryggare system.

Jag ser fram att möta dem i slutspelet och rätta till statistiken. Tror inte de kommer klara att spela detta spel genom ett helt slutspel. Dom kan lika gärna ryka innan vi behöver möta dem ssk, bik, Mora och DIF kan nog skrälla.
Kommentera

Ozzy: Fast, ni får vinna betydelselösa matcher mot oss bäst ni vill. Bara vi vinner när det spelar roll. Tappar vi seriesegern kan du återkomma, annars är ni fortfarande förlorarna.
Kommentera

Bad_Brett:
Ja helt klar större en än förlusten mot Vitryssland.
Kommentera

Bad_Brett:
Alltså grejen är att är man i final ett enstaka år kan mkt väl tur otur göra att det blir vinst förlust. Färjestad spelade flera finaler i rad innan de vann i början på 2000 talet, av 6 finaler vann Saik två. Det viktiga är man slåss i toppen varje år och förbättrar sig.
Kommentera

J F K: men huvudsaken är att ni har den bästa tränaren , bästa sportchefen och det bästa spelet så kan ju vi värdelösa bara fortsätta å vinna matcher mot er
Kommentera

Gavelo: Jag bryr mig inte så länge vi går upp. Att Löven har snubblat på mållinjen i flera år i följt är inte en ursäkt för att vi misslyckas.

Timrå klarade av favoritskapet, likaså HV71. Misslyckas vi att gå upp i år så är det inte "tillfälligheter" utan ett GIGANTISKT misslyckande.
Kommentera

Bad_Brett: MoDo var mycket mer överlägsna match 1, 3 och 5 än Brynäs var match 4. Jag har träffat många Brynäsfans som skäms över guldet 99 och Leksandsfans som skäms över att de gick upp. De tyckte att de var så utspelade att det var löjligt, men samtidigt såklart glada över att ha vunnit.

Om ska tro på dig är all statistik värdelös.

Var Schilkey med? Har han bytt från nummer 7 så att han spelade med ett annat nummer?
Kommentera

jonsson: Mora närmar sig också förlust i morrn börjar det osa ordentligt
Kommentera

Bad_Brett: både vi och ni hade gått upp 19/20 men det fanns tunga namn som såg att deras lag riskerade att åka ur och valde att stänga säsongen. Och ja jag är fortfarande bitter......
Kommentera

Bad_Brett: Skillanden var ju då att Löven blev utspelade, ikväll är Modo det bästa laget så vad ska Karlin be om ursäkt för undrar jag?!

Detta var den spelmässigt och fysiskt bästa matchen sedan mitten av december.
Kommentera

Greenwolper: Woods fick en fyra i ÖA, vem sätter betygen?
Kommentera

Bad_Brett: du är en forumets narr, gott så
Kommentera

Monno: sant. Jag inser att jag typ glömt bort hur han brukar spela. Fattar inte riktigt hur han hamnat i den här svackan. Eller tänker du att det är mentalt bara?
Kommentera

8225: karlin är bästa som hänt modo på länge ♥️ skön intervju😊 nu kämpar vi på
Kommentera

8225: Han skyller väl bort sig _varje_ gång?

"Ehhmm.. jaa... vi har ju pratat om det här till förbannelse, senast i morse pratade vi om vikten av att alltid vara på tårna... men ändå går vi ut och uppträder såhär och det är för dåligt"

Jämför med Piss-Stråhle som efter förlusten mot BIK gick ut och bad om ursäkt till alla fans, ville ge dem pengarna tillbaka och förklarade att det var han var ytterst ansvarig. Jesus christ.
Kommentera

Gavelo: Karlin är ganska skön i all sin trulighet, ändå skyller han aldrig bort sej, fast en o annan taktiktavla kan ju slinta ur händerna, men, han är bästa värvningen sedan vi åkte ur(tror jag)
Kommentera

grimiss: En bidragande orsak till det svaga PPt är ju, förutom Dickinsson, att Näsén är helt under isen.
Han visar ju tyvärr varför han gick från landslaget till HA på ett år.
Han kan ju va så fantastiskt så det är nästan smärtsamt att se hur det inte funkar just nu.
Han håller på bli denna säsongs Ingman.

PP funkar ju inte för dels då han aldrig någonsin skjuter förlitar man sig på att han ska lägga dom här avgörande superpassen, som han gjorde blundandes i höstas. Men nu är det ju knappt han träffar pucken.

Men vill skälla på honom, men på nå vis är det ju sund om han också för jag tror inte han vill spela såhär illa som han gör nu...
Kommentera

« · 2466041 · »