1150x200-modo-header2-kopiera.webp

J-20

« · 1193789 · » Till forumet

Sv: J-20
05.04 1 - 0 EQ MODO 40. ERIKSSON, Adam
(24. HÄGGSTRÖM, Magnus)
Kommentera

Salle: Du hittar nog din bonde ändå.
Kommentera

AM: Det låter ju intressant men det kolliderar ju med Bonde söker fru så jag får se om jag dyker upp... ;-)

Kommentera

Salle: Japp, 1900 är det uppkast...

Niklas Svedberg, Jens Westin och Magnus Häggström kommer att delta.
Kommentera

Frisco & AM: Visst var det match emot valparna imorrn?

[url=modo.hockeyligan.se/main.aspx?contentid=8229530625]och apropå våra kottar[/url]
Kommentera

scim: Så ska dagen fortsätta, mera flytningar!
Kommentera

Lumber Jack: Det var en ganska öppen historia, Brynäs kändes betydligt bättre första halvan av matchen men Modo lyckades på något vis hela tiden få övertaget. I andra perioden kändes det som i princip allt gick in. Det blev lite spännande i slutet men Modo hade flytet på sin sida.
Kommentera

spud: Juniorexperterna är på plats tror jag, så det blir väl ingen rapport förrän efter forbollen eller så.
Kommentera

spud: För att sätta ett hattrick,

Inte dåligt av en kille som gjorde 3 mål på 26 atcher ifjol att göra 4 idag, mot svenska mästarna.
Kommentera

spud: Anton Nykvist 4 mål, inte illa. Nån som har koll på han?
Kommentera

Skrällde lite idag

MODO Hockey - Brynäs IF 7 - 4
Kommentera

MODO Hockey - AIK IF
(J20 SuperElit Norra)   Game starts 2009-09-19 at 12.30

Äntligen!

Kommentera

MorganaLefaey: Tanken var att jag skulle skriva senior och spelat för klubben i 60år. Men ibland vill inte fingrarna dit man tänkt att de skall.

Kommentera

zigge: Är väl inget knepigt med det. KB's killar är väl seniorer i vanlig bemärkelse och spelat för klubben i 30år eller något.
Kommentera

zigge: Dumjvl, numer stavas nummer med 2 mm!! Mmmmmmmmmm
Kommentera

Frisco: Hehe, duktig kommentator, inte ett namn (elr numer), bara MoDo , men KB's lirare kunde han!
Kommentera

spud: Tufft spela i ettan. Det härdar bra.
Kommentera

Frisco: Det tyder ju på att KB inte är en lämplig klubb att låna ut spelare till.
Kommentera

Frisco: KB65 A - MoDo J20 4-7

kb65live.blogspot.com/
Kommentera

KB65 A - MoDo J20 19.00 i ladan i Bäpa.
Dags att ut och varmköra.
Kommentera

Huge: Man skulle ju kunna svara något om 1900-talet, men man låter ödmjukt bli.
Kommentera

Frisco: Ska väl isf vara det klassiska ordspråket:

"Högmod går före fall" ;-)
Kommentera

Frisco: Vad hände? 7-2... Hade vi drabbats av svininfluensan eller? Var verkligen våra bästa med? Den dubbla målskillnaden hade varit mer i sin ordning.
Kommentera

MoDo - Timrå 7-2. Behövs det sägas mer?
Kommentera

MorganaLefaey: Ikväll är det ny träningsmatch för J20-laget, denna gång mot ÖSK. Så här såg laget ut mot KB65:

MV:
Anton Pettersson (90)
Anton Forsberg (92)

Första femman:
Jesper Olofsson (92)
Patrik Ström (91)
Anton Nykvist (92)
Sebastian Åström (90)
Tobias Lundqvist (90)

Andra femman:
David Rydell (92)
Daniel Magnusson (91)
John Westin (92)
Eddie Larsson (91)
Joakim Arnmark (91)

Tredje femman:
Adam Eriksson (90)
Sondre Olden (92)
Andreas Forsström (91)
Lars Malm (91)
Isak Ahrling (92)

Fjärde femman:
Simon Hermansson (90)
Anton Byström (92)
Zebastian Possler (92)
Eric Persson (90)
Jonathan Zaar (92)

En hel del namn jag inte har någon vidare koll på, nya spelare eller upplockade från J18? Har ingen direkt koll på fjolårets J18-lag. Och hur var det med ryktet jag hört någonstans, att Hamilton Steen eventuellt ska försöka ta en plats igen? Har hört det någonstans men han var iaf inte med i J20-matchen i onsdags.
Kommentera

Petey21: Jo jag har funderat på det där då hemsidan visar 1 målvakt, 7 backar och 8 forwards. Men då man tittar på J18's så har de 3 målvakter, 9 backar och 18 forwards så chansar på att man helt enkelt använder spelare därifrån för att täcka upp luckorna.

Men man vet ju aldrig, kanske är så att de inte uppdaterat listan och det finns fler i J20 truppen.

Kommentera

J20-premiär i kväll, träningsmatch mot KB65. Plats Swedbank Arena, tid 19:00, slutresultat hittills okänt, liksom även årets trupp.
Kommentera

MorganaLefaey: Tydligen tyckte Öa att artikeln var så viktig så man kände sig tvingade att lägga ut den 3ggr på hemsidan. Kommentarerna är inte heller sammanlänkade mellan de tre så det kanske är så att de lagt ut en för de som stödjer smålagen och en för de som stödjer modo's agerande osv.
Kommentera

Salle: Nu är det väl inte så knepigt att Svedberg vill spela i en Stockholmsklubb om han blir utlånad då han väl kommer från det området.

Sen förstår jag inte riktigt hur man tolkar att andra klubbar är bättre på att låta juniorer få chansen. Timrå har väl inte låtit en enda junior få chansen innan de 4 de nu låter spela. Frölunda som brukar vinna juniorernas liga om och om igen skickar juniorer fram och tillbaka och varje år läser man om spelare som flyttar därifrån då de inte får chansen fastän de är topp-spelare.

Vad är det de vill få fram? Ska modo låta alla juniorer få spela med A-laget och de som inte tar chansen skall skeppas tillbaka till diverse lag i serier från Allsvenskan och neråt. Ska modo tacka för allt som de fått för länge sedan och skänka pengar och spelare till dem?

Kommentera

Salle: Det vänds på stenar och all gömd skit flyter upp. Fjolårets säsong var kanske den viktigaste på årtionden.

Jag satt idag av en ren tillfällighet och pratade med en gammal landslagstränare i en helt annan idrott, men med bra insyn i verksamheten. Han var inte nådig i sin kritik av hur ungdomshockeyn hade skötts de senaste åren. Lekstuga kan man kanske sammanfatta det hela. Han menade att Melinders återkomst till förening var mycket viktig för att åter styra in verksamheten i rätt rikting.
Kommentera

Lumber Jack: Mer ris åt småkottarna...

[url=allehanda.se/sport/1.1249949]Ledare kritiska mot Modo[/url]
Kommentera

1-0 Tobias Hysén =)
Kommentera

Petey21: Jag vädrade mitt mitt missnöje runt denna fråga tidigare i vår med anledning av att Hermansson såg det som något positivt att så många juniorer hade fått pröva på heltluften i A-laget. I själva verket vittnar det om att det inte funkar då ingen förutom underbarnet Hedman och möjligtvis Meatball Enström har tagit steget in i seniorlaget.

Något som alltid retar mig när man plockar upp juniorer är att de är åt helvete för veka. Backarna är pygméer och forwards är deras lillebröder. Mostståndarna tar helt enkelt bara och flyttar på knattarna. Väck! Väck!, som Wassberg skulle ha sagt.

Vi har haft problemet uppe till diskussion över Gålsjoskogen vid ett flertal tillfällen och kommer inte fram till något annat än att det måste vara träningen (och till viss del scoutningen) som falerar. Hårdare och smartare är vad som krävs. Vi vill se om inte större så åtminstone starkare spelare från de yngre leden, inga sillmjölkar eller svajmaster.
Kommentera

Petey21: Den där statistiken säger ingenting om vi inte kan få den jämförd med andra klubbar.

Sen att det är synd att man ibland verkar prioritera utomsocknes spelare över lokal förmågor kan jag hålla med om men det kanske är så enkelt att dom inte håller måttet redan på den nivån.
Kommentera

Plantskoleverksamheten får kritik. Kanske även berättigad sådan.
Kommentera

Lumber Jack: Till viss del beror det på ledningsfel. I A-laget.

MODO har förut varit beredda att satsa på juniorer och gett dem chansen. Numer värvar vi spelare som Snellman, Tuokko, Kristian Forsberg m fl. som tar de platserna. Det märks bl a på att lovande juniorer lämnar klubben redan innan de får chansen i A-laget.

Spelare som Joakim Mattsson och Stefan Espeland hade säkert tagit ett kliv till om de fått chansen annat än som skadereserver. Hade dessa fått kliva in i ett läge när vi stått med fullt lag hade de inte haft pressen på sig och sluppit känna känslan av att vara en nödlösning.

Kommentera

Poffa: Som jag nämnt förut, att 11 juniorspelare har spelat i A-laget under säsongen utan att ta en ordinarie plats (undataget Viktor och Enström) visar på att det plantskolan är i en liknande ressison som den isländska ekonomin. Det är förresten väldigt länge sedan det kommit någon spelare av klass från juniorleden (ja, Hedman ursäktad). Saknas det talanger? Tränar man för dåligt? Ledningsfel?
Kommentera

Poffa: Tilläggas kan att Modo hade väldigt få 89:or i J20 under säsongen.
Kommentera

Poffa: Inte tillräckligt bra för att överleva i slutspelet...
Kommentera

zigge: 11 spelare som spelade kvartsfinal för J20 har under säsongen spelat någon eller några matcher för A-laget. Det har försvagat J20 enormt under säsongen.

Dessutom har J18 spelat bra under året och där finns det en hel del bra spelare som kommer vara J20-spelare kommande säsong.

Kommentera

Salle: Hur urusla är/var J20 i år eg? Om A-laget gått till kvart/semi, hade man ju inte haft Hedman mfl o Svedda. Hur dålig är man då nästa vår. om som vanligt några junisar är med i representationslaget? Svår missväxt i plantskolan.
Kommentera

Paddan: Hedman i Tre Kronor och Espeland i Tre På Tur...

Kommer i ett A-lag nära er inom kort.
Kommentera

SM-GULD!!
Kommentera

Frisco: Nu är'e slut... :-(

Kommentera

Frisco: Verkar lite gruffigt. 2*2+2 för roughing.

Dags för ett pp-mål och reducering...

Kommentera

40.20 3 - 1 EQ MODO 11. WEBER, Tim
Kommentera

33.43 3 - 0 EQ LHF 25. MANNBERG, Daniel
Kommentera

NuMo: Vad tänkte Ecke på när fixade nytt kontrakt med Svedberg?
Kommentera

« · 1193789 · »