1150x200-modo-header2-kopiera.webp

J-20

« · 1240479 · » Till forumet

Sv: J-20
Fortfarande 2-1, men det börjar hetta till på isen. Efter andra perioden tog det 5 minuter innan alla spelare var av planen. Små slagsmål utbröt och AIK-spelarna har fullt upp med att skrika hånfulla kommentarer till publiken. Publiken sitter dock helt lugna. Det är möjligt att AM, frisco och jag kan ha råkat sagt något.
Kommentera

1-1 efter 18 minuter i dagens match mot AIK. Modos kvittering till 1-1 är av den snyggare skolan. Upp med pucken i luften och klappa till på volley. 2-1 nu till Modo i PP.
Kommentera

renen: Förmatch.
Kommentera

Frisco: ... och det ska inte upprepas imorgon.
Kommentera

T T: Det verkade luta mot restaurangkortsidan idag. Timrå klart bättre i första . MoDo bättre i andra och Timrå igen i tredje.
Kommentera

Frisco: Matchrapport?
Kommentera

spud: Vi tar revansch imorrn

57.51 2 - 5 EQ TIK 41. JOHANSSON, Fredrik ENG
57.41 GK out MODO 48. FORSBERG, Anton

Kommentera

Frisco: Underläge med 2-4 efter lite drygt halva matchen. Jobba ner jyckarna nu!
Kommentera

Frisco: Spelar Top8 ikväll? ;-)
Kommentera

Nedsläpp om 28 minuter. Modo - Timrå. Mot arenan.
Kommentera

Icing-Ove: Mycket fint! Kul att Vestin fick avgöra.
Kommentera

Starkt att vända mot DIF, resultat: 4-5.
Kommentera

Nikki Nine: En poäng får väl anses ok. Fast vi vann över dem i Arenan i höstas.
Kommentera

Icing-Ove: Djurgården avgör efter 4.50. Men en bra skalp att ta poäng tycker jag nog.
Kommentera

Nikki Nine:
Kan vi värva någon därifrån?
Kommentera

J20 spelar just nu förlängning nere i Stockholm mot Djurgården. 5-5 efter full tid. En ganska bra skalp va?
Kommentera

4:a domare ikväll mellan MoDo och Björklöven.

Referees:    Forsström, Thomas    
          Nilsson, Fredrik    
Linesmen:    Byström, Tomas    
          Bäckström, Fredrik   

Kommentera

Verkar som att det är färdigspelat i MoDo för Eric Persson. Lite synd att han inte tog steget upp, gillade hans tacklingar.
Kommentera

Salle: Småkottarna är oxå storebror
Kommentera

Och kottarnas kustresa söderöver i helgen måste väl anses som rätt lyckad med storsegern igår och nu detta.

Timrå IK - MODO Hockey

3 - 5
(1 - 1, 1 - 0, 1 - 4)
Final score

Kommentera

Schysst 3:e perre och match.

3 - 8
(1 - 1, 1 - 3, 1 - 4)
Final score
Kommentera

38.49 2 - 4 PP1 MODO 19. MAGNUSSON, Daniel

(25. FORSSTRÖM, Andreas

12. VESTIN, John)
Kommentera

shinzawai: Poängligorna där handlar ju lika mycket om motståndet som om det egna laget.
Kommentera

Nikki Nine: Kollar man poängligan i J18 och J20 så blir man förfärad över hur få norrlänningar det är i toppen.. Hur många av dessa får vi behålla till seniorverksamheten ens om vi vill?
Kommentera

Kan någon insatt berätta lite om Daniel Magnusson? Verkar vara rätt schysst, leder interna poängligan överlägset och är bara 18 bast. Och hur går det för Eric Persson?
Kommentera

Nikki Nine: Det där är ju gamle "Wewillwintoday" härifrån HS som tidigare hade MoDo som angivet favoritlag, jag kan väl inte säga att han har fel i något särskilt, men å andra sidan så är det många uppgifter som presenteras som fakta och väver ihop texten utan att man egentligen kan kontrollera dem.

Fick Melinder sparken? Vad är sportutskottets geografiska begränsningar när det gäller scouting? Till att börja med tycker jag att hålla koll på mellannorrland vore en positiv utveckling. Att a-lagsspelare jublar över att en tränare försvinner säger dessutom ganska litet om hans kvalitéer som juniortränare och spelarutvecklare, om de nu har jublat.

Mycket punkter och exklamationstecken som blir tröttande i det långa loppet dessutom, men den viktigaste kritiken är väl den mot en hel del underliga värvningar till J18- och J20-lagen och jag ställer mig undrande till om den biten är en del av sportutskottets uppgifter, eller om de hittills bara är sysselsatta med scouting till a-laget? Det skulle inte förvåna.
Kommentera

spud: Medeltemperaturen har inte höjts lika mycket där och de har inte drabbats av smälta uterinkar ännu.
Kommentera

Nikki Nine: Ja han har ju rätt, vi har ingen befogenhet att utnämna oss som duktiga på att ta fram juniorer längre. Så det är ju förvisso inget nytt under solen här. Och jag tror knappast att vi är ödmjuka nog att skicka iväg folk till skellefteå för att kolla hur de lyckas så väl, vilka instrument, vilken mängd och vilka finesser som finns där.
Kommentera

Modo får sig en rejäl känga:

Redigerad kommentar

Kommentera

Viskarn:Går att se alla höjdpunkter här..

107apelsiner.se/?p=241
Kommentera

Salle: Såg tredje perioden, och därmed ovanstående gruff på plats. Det gjorde även Stephan Lundh (J18-kronornas coach) och Anders Melinder, bland ett fåtal andra. Hermanssons "kicking" var inte vacker, och "Bulan" i Lulebåset taggade igång ordentligt vid den händelsen.

I slutet började även Patrik Ström bråka med nån lulekille, vilket fortsatte efter slutsignalen och vid avtackningen.

MoDo verkade inte särskilt sugna på att ta in underläget i sista perioden. Istället körde man en typ av hockey som Wikegård skulle älska. Och kanske "Bulan" också.
Kommentera

Berka: J18 skötte sig bättre.   Suddenvinst borta emot Luleå igår och seger emot Kiruna idag.
Kommentera

Paddan: Ändrat på swehockey nu. En  MATCH och en GA-MI...
Om det är nåt specialstraff för KICK eller nåt får de som var där och brukar ha koll på reglerna berätta.

Matchen slut förresten. 1-4, 17-38 i skott och 80-33 i utv.
Kommentera

Salle: Busar ;)
Kommentera

Salle: Fick Lennarts pajken alltså dubbla matchstraff?
Kommentera

och det verkar ordentligt grinigt...

52.44 5 min MODO 23. HERMANSSON, Simon KICK
52.44 5 min MODO 23. HERMANSSON, Simon ROUGH
52.44 20 min MODO 23. HERMANSSON, Simon MATCH
52.44 20 min MODO 23. HERMANSSON, Simon MATCH
52.44 5 min LHF 2. YTTERELL, Alexander ROUGH
52.44 20 min LHF 2. YTTERELL, Alexander MATCH
45.35 10 min MODO 42. NYKVIST, Anton ABUSE
45.35 2 min MODO 12. VESTIN, John HOOK

Kommentera

Tiden verkar tyvärr rinna ut för de små.

En tjej som linjedomare i denna matchen förresten.
Linesmen: Björkman, Therese  

Kommentera

Uppförsbacke för kottarna. 1-4 efter 2 perioder emot Luleå.
Kommentera

Frisco: Vilken tur att 107 delfiner, nej jag menar 107 apelsiner, kunde räta ut eventuella frågetecken.
Kommentera

Lumber Jack: Ja. Han stjärtar in pucken i eget mål.
Kommentera

Poffa: Helt rätt av domaren att godkänna Moras självmål.

http://107apelsiner.se/?p=215

Kommentera

Poffa: Och du/ni satt tyst/a som i en kyrkbänk antar jag.  :-)
Kommentera

Salle: Den här är också ganska fin från helgens match mellan ÖSK och Kramfors-Alliansen i J18.

59.58 5 min KRA 28. RÖDÉN, Joakim ROUGH
59.58 20 min KRA 28. RÖDÉN, Joakim GA-MI
59.58 5 min ÖSK 24. NORDIN, Alexander ROUGH
59.58 20 min ÖSK 24. NORDIN, Alexander GA-MI
59.58 5 min ÖSK 23. MALMÉN, Nicklas ROUGH
59.58 20 min ÖSK 23. MALMÉN, Nicklas GA-MI
59.58 5 min KRA 12. NÄSLUND, Jonas ROUGH
59.58 20 min KRA 12. NÄSLUND, Jonas GA-MI
59.58 5 min KRA 4. FRÖLÉN, Robin ROUGH
59.58 20 min KRA 4. FRÖLÉN, Robin GA-MI
59.58 5 min ÖSK 3. PORSHAGE, Kevin ROUGH
59.58 20 min ÖSK 3. PORSHAGE, Kevin GA-MI
58.20 GK out ÖSK 25. LAGERQVIST, Alexander
57.20 2 min ÖSK 24. NORDIN, Alexander SLASH
57.20 2 min KRA 18. EDMAN, Viktor ROUGH
55.46 20 min ÖSK 11. JONSSON, Nils GA-MI
52.56 2 min ÖSK 16. DOMEIJ, Christoffer HOOK
49.05 2 min ÖSK 22. WALLMARK, Dennis ROUGH
49.05 2 min KRA 20. ARKENSTEDT, Zackarias ROUGH
44.28 2 min KRA 18. EDMAN, Viktor ELBOW
Kommentera

Salle: För det första, det blev 5-3.

För det andra, den där statistiken ljuger in en tvåa för mycket på 38 Erik Lindström.

Sekvensen är så att Persson kommer ut ur båset, han och Arnmark vinner pucken vid defensiva blå och Persson kommer fri. Han skjuter, målvakten räddar och Persson forcerar målvakt, puck och sig själv in i målet. Domarna tvärsäkra på mål, vilket det också var, men Mora blir irriterade och anser att det var allt från offside i målgården till blockerad puck via Modoutvisning i en annan zon.

Kommentera

MoDo-Mora slut 5-2.

Nedanstående sekvens skulle man nog viljat sett.

52.30 2 min MIK 38. LINDSTRÖM, Erik ABUSE
52.30 10 min MIK 38. LINDSTRÖM, Erik ABUSE
52.30 20 min MIK 38. LINDSTRÖM, Erik GA-MI
52.30 10 min MIK 20. OLSÉN, Henrik ABUSE
52.30 2 min MIK T. Team MIK ABUSE
52.30 5 - 3 EQ MODO 5. PERSSON, Eric
50.19 2 min MODO 5. PERSSON, Eric TRIP

Persson lär ju göra målet direkt efter han kommit ut ur båset och pga utan ass så snor han pucken av en Moring. Och med tanke på Moras reaktioner på nåt, enl dom, felaktigt sätt.   Fast nu tillkom det en ass (Arnmark) så min tolkning föll pladask.

Skall bli kul att få rapport... ändå

Redigerad kommentar

Kommentera

man lyckades reducera men inte kvittera. 3-4 slutresultat.
Kommentera

Motlut för kottarna hemma mot Leksand.

2-4 med mindre än 10min kvar att spela.
Kommentera

spud: Torsk i sudden, 2-3. Malek gjorde en ok match förutom vid 1-2 då han var bakom målburen och krockade med en lagkamrat.
Kommentera

Icing-Ove: Malek släppte 1/10. Vi torskade skotten med 10-5, synd! Vinst är ju ett måste idag
Kommentera

Frisco:
Kan inte Blue Jackets visa nytt intresse för Roman, jag lider med killen...
Kommentera

« · 1240479 · »