Frisco: ja sedär ja, får väl ses som ett extra styrkebesked då om de 2-3 kanske främsta spelarna inte lirade.
En sak jag undrar, nu när vi fått adrian kempe, hur är han som spelare?, samma lika som sin bror ?
MODO Hockey | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
4th Line | ||||||||
3. Runesson, Petter | ||||||||
3rd Line | 40. Söderberg, Oskar | 41. Öhman, Victor | 38. Olofsson, Victor | |||||
20. Nordenberg, Nicklas | 37. Backström, Gustav | |||||||
2nd Line | 39. Gunnarsson, Fabian | 51. Kempe, Adrian | 15. Nilsson, Sebastian | |||||
8. Carlson, Albin | 11. Ingman, Josef | |||||||
1st Line | 35. Muzito-Bagenda, Daniel | 26. Bengtsson, Christopher | 33. Andersson, Marcus | |||||
14. Hägg, Robert | 10. Åhman, Mathias | |||||||
Goalies | 45. Silwerfeldt Öhman, William | |||||||
30. Ullmark, Linus |
Wayne Gresky: Helt sant. Jag tror det är ganska imponerande om en så pass välkänd spelare vill prata med en junior och om han sedan säger att "hans chefer" Markus Näslund och Peter Forsberg också vill prata med killen i fråga...
Svårt att tacka nej till den pratstunden.
Redigerad kommentar
Wayne Gresky:
Betyder det här att Näslund tar ett steg tillbaka och bara fokuserar på A-laget?
Poffa: Juniorhockey handlar ju idag mycket om att värva de mest lovande pojkspelarna till stadens hockeygymnasium och jag har en känsla av att Per kan göra ett gott jobb i det arbetet också.
J F K: Håller med dig. Sen lär väl Svarten inte ha speciellt mycket med träningarna att göra, så hans tränaregenskaper lär inte vara de viktigaste.
Nä, jag tror man värdesätter hans ledaregenskaper för att leda juniorbiten framåt istället. Och ledaregenskaper har han ju så det räcker, Kapternas Kapten.
J F K: Hur många jobb har Hinken haft, som inte Foppat fixxat åt honom? Och tror du på allvar att han inte fick välja vem han skulle träna laget med?
Svartvadet har ju den högsta stolen. Nu är det dags att han fyller upp myten om hans ledaregenskaper, för helt ärligt summan av de säsonger han var kapten får ändå tituleras som fiasko. Ett bra slutspel räddar inte upp allt.
Hade dock hellre sett honom som marknadschef, om det inte är så att det är den stolen som 21 siktar på den dag han är klar med sin utb.
spud: Tror inte på förklaringen att de skulle vara vänner, men som sagt är det ju väldigt osannolikt att de inte skulle hejat på varandra vid olika tillfällen.
Det jag ville få fram är att jag tror inte att de fått jobbet utifrån att de känner 1921, utan på egna meriter. Kanske inte Alavaara då, för hans tränarmeriter måste ju vara lite begränsade. Svartvadet tränade bara något pojklag, men hjälpte till med scouting och annat i vinter.
Jag tror att detta blir riktigt bra till slut. Svartvadet är inte bara den där vältaliga, roliga killen, utan han kan nog spänna ögonen i en junior som inte förstått hur mycket och hårt man måste träna. Han är väldigt väldigt seriös också, så han kommer inte ta detta med en klackspark, utan det är blodigt allvar!
J F K:
Man kan faktiskt bli vänner utan att spela tillsammans i ett hockeylag :)
spud:
Svartvadet känns ändå som en väldigt bra lösning. Han verkar snäll och rolig, men vet ändå hur man ställer krav.
Omark till J18? Hoppas det gör lillebror mer sugen på att komma!
Wayne Gresky:
Ja, det är killar som brinner för Modo och vet vad som krävs för att bli (minst) en duktig Elitseriespelare. Svårt att klaga.
J F K:
Jag tror mycket är en mognadsfråga, även om vissa aldrig växer upp (t.ex. Klasen). Ta Mario Kempe till exempel, han var ju en seriens största diva för några år sedan. Han var det missförstådda geniet och det var alltid synd om honom när han inte fick spela i förstakedjan.
Några år senare blev han ju Djurgårdsfansens egna lilla gullegris. Jag tror inte att jag har träffat en Djurgårdare som har klagat på honom, trots medioker poängskörd och dålig +/-. Istället har han blivit känd för att jobba stenhårt.
henkelainen, jfk: Haha, jo visst var de! :-)
Nä men surt att förlora, med så lite kvar. Detta med samspelta, att vissa kanske hoppat in o ut i A-laget spelar väl in, men så är det väl för alla? Tudelat att ha duktiga juniorer, J-lagen får sota för detta.
zigge: En kejda kan vara magisk, utan att hela laget är det.
Nu tycker jag att Modo borde vunnit hela allting sett till det spelarmaterial man har, men det verkar som om man hela säsongen haft svårt att få spelet och samspelet att fungera.
Gustafsson:Magisk? Skämtar du? Hur kunde de då tappa ledn mot Linköping?
SÅÅ nära final, o nu inte ens brons...Surt!
Wayne Gresky: Ja surt.
Dåligt att tappa 4-2 på två bp direkt efter varandra.
Men det jag störde mig lite på var att Modo var det bättre laget tills man fick ledningen, sen lät man LHC göra vad fan dom ville. Och sen när det blev 4-4 så börjar man spela igen. Måste säga att jag överlag blev lite överasskad över hur dåligt båda lag spelade. Sanslöst mkt slarv. Iofs inte sett så mkt J hockey mer än VM men va fan, är det så stor skillnad?
Aja bittert.
L.Byström ska va glad att hans indianare sekvensen innan inte avgjorde iaf:P