1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506528 inlägg · 4103 ämnen

J-20

« · 1539322 · » Till forumet

Sv: J-20
J20 är numer helt klara för spel i top 10-serien efter jul.
Kommentera

Frisco: ja sedär ja, får väl ses som ett extra styrkebesked då om de 2-3 kanske främsta spelarna inte lirade.

En sak jag undrar, nu när vi fått adrian kempe, hur är han som spelare?, samma lika som sin bror ?

Kommentera

Berka:

MODO Hockey

4th Line      

3. Runesson, Petter

3rd Line
40. Söderberg, Oskar
41. Öhman, Victor
38. Olofsson, Victor

20. Nordenberg, Nicklas
37. Backström, Gustav

2nd Line
39. Gunnarsson, Fabian
51. Kempe, Adrian
15. Nilsson, Sebastian

8. Carlson, Albin
11. Ingman, Josef

1st Line
35. Muzito-Bagenda, Daniel
26. Bengtsson, Christopher
33. Andersson, Marcus

14. Hägg, Robert
10. Åhman, Mathias

Goalies
45. Silwerfeldt Öhman, William
30. Ullmark, Linus
Kommentera

Salle: verkligen, får väl anta att juniorerna som lirar med A-laget ikväll ej medverkade i matchen
Kommentera

Dirigo: Grabbarna slog precis Timrå med 5-2 på bortaplan.

Bra jobbat!

Kommentera

Central Scoutings november ranking

Swedish skaters

1) Elias Lindholm, c, Brynäs
2) André Burakovsky, fw, Malmö
3) Jacob de la Rose, c/fw, Leksand
4) Robert Hägg, b, Modo
5) Alexander Wennberg, c/fw, Djurgården
6) Linus Arnesson, b, Djurgården
7) Lucas Wallmark, c, Skellefteå
8) Wilhelm Westlund, b, Färjestad
9) Tommy Stenqvist, b, Timrå
10) Anton Cederholm, b, Rögle
11) Viktor Crus Rydberg, c, Linköping
12) Alexander Henriksson, fw, Färjestad
13) Carl Dahlström, b, Linköping
14) Victor Öhman, c, Modo
15) Jesper Pettersson, b, Linköping
16) Fabian Gunnarsson, c, Modo
17) Rasmus Fyrpihl, fw, Örebro
18) Edgars Klavins, fw, AIK
19) Emil Djuse, b, Södertälje
20) Gustav Possler, fw, Modo
21) Tobias Liljendahl, fw, Djurgården
22) Leon Bristedt, c/fw, Linköping
23) Niklas Hansson, b, Rögle
24) Andreas Borgman, b, Timrå
25) Amil Krupic, b, Rögle
26) Viktor Arvidsson, fw, Skellefteå
27) Axel Eidstedt, b, HV71
28) Mattias Janmark Nylén, fw, AIK
29) Jeremy Boyce, c, Timrå
30) Dean Kukan, b, Luleå
31) Mads Eller, fw, Frölunda
Kommentera

Fredrik Sjödin lämnar Modo och ska försöka spela till sig ett kontrakt med Frisk Asker i GET-ligaen i Norge. Han har fått ett try-out.

Redigerad kommentar

Kommentera

Nikki Nine:

Ja, det hade kunnat vara värre....

Kommentera

Adam Johansson lämnar Modos J20 för spel med Tranås AIF i Division 1.
Kommentera

En intervju med en av de nya juniorspelarna.
Kommentera

spud: Jag hopppas att man helt frånser hockeymeriter och förhållandet tiil MoDo när man rekryterar till sälj- och marknadsfunktioner. Det är säkert ett utmaning i att rekrytera till Övik, men på dessa viktiga positioner bör mest se till track-record. Det är allt för avgörande för intjäningen hur dessa positioner är populerade. 
Kommentera

Wayne Gresky: Helt sant. Jag tror det är ganska imponerande om en så pass välkänd spelare vill prata med en junior och om han sedan säger att "hans chefer" Markus Näslund och Peter Forsberg också vill prata med killen i fråga...

Svårt att tacka nej till den pratstunden.

Redigerad kommentar

Kommentera

Wayne Gresky:

Betyder det här att Näslund tar ett steg tillbaka och bara fokuserar på A-laget?

Kommentera

Poffa: Juniorhockey handlar ju idag mycket om att värva de mest lovande pojkspelarna till stadens hockeygymnasium och jag har en känsla av att Per kan göra ett gott jobb i det arbetet också.  

Kommentera

J F K: Håller med dig. Sen lär väl Svarten inte ha speciellt mycket med träningarna att göra, så hans tränaregenskaper lär inte vara de viktigaste.

Nä, jag tror man värdesätter hans ledaregenskaper för att leda juniorbiten framåt istället. Och ledaregenskaper har han ju så det räcker, Kapternas Kapten.

Kommentera

J F K: Hur många jobb har Hinken haft, som inte Foppat fixxat åt honom? Och tror du på allvar att han inte fick välja vem han skulle träna laget med? 

Svartvadet har ju den högsta stolen. Nu är det dags att han fyller upp myten om hans ledaregenskaper, för helt ärligt summan av de säsonger han var kapten får ändå tituleras som fiasko. Ett bra slutspel räddar inte upp allt. 

Hade dock hellre sett honom som marknadschef, om det inte är så att det är den stolen som 21 siktar på den dag han är klar med sin utb.

Kommentera

spud: Tror inte på förklaringen att de skulle vara vänner, men som sagt är det ju väldigt osannolikt att de inte skulle hejat på varandra vid olika tillfällen.

Det jag ville få fram är att jag tror inte att de fått jobbet utifrån att de känner 1921, utan på egna meriter. Kanske inte Alavaara då, för hans tränarmeriter måste ju vara lite begränsade. Svartvadet tränade bara något pojklag, men hjälpte till med scouting och annat i vinter.

Jag tror att detta blir riktigt bra till slut. Svartvadet är inte bara den där vältaliga, roliga killen, utan han kan nog spänna ögonen i en junior som inte förstått hur mycket och hårt man måste träna. Han är väldigt väldigt seriös också, så han kommer inte ta detta med en klackspark, utan det är blodigt allvar!

Kommentera

J F K: Hinken och Omark lirade väl i ÖSK tillsammans, och Hinken viker ju oftast inte många tum från Foppas sida, så om Hinken och Omark någonsin umgåtts innan de blev hopkopplade kring denna syssla, vilket verkar troligt, lär Foppa känna Omark också. 
Kommentera

Nikki Nine: Jovisst, men kontaktytan är mycket mindre. Alavaara tror jag är en kille som 1921 båda två känner, men Omark är jag oerhört tveksam till att han skulle vara en vän. Sedan är det väl på sätt och vis så att alla som sysslar med hockey på en lite högre nivå inom kommunen på ett eller annat sätt känner varandra.
Kommentera

J F K:

Man kan faktiskt bli vänner utan att spela tillsammans i ett hockeylag :)

Kommentera

spud: Jag tror att det är mer tillfälligheter att det är vänner till 1921 som kommer i fråga. Alavaara spelade väl dock i Modo när varken Foppa eller Marcus var här förresten och de kan inte heller spelat Omark. Det är självklart inte omöjligt att de sprungit på varandra i samband med sommarträning, men...
Kommentera

spud:

Svartvadet känns ändå som en väldigt bra lösning. Han verkar snäll och rolig, men vet ändå hur man ställer krav.

Omark till J18? Hoppas det gör lillebror mer sugen på att komma!

Kommentera

Nikki Nine: Håller vi på att skapa en familj vi också? Känns som att det är vännerna till 19-21 som får förtroende.
Kommentera

Wayne Gresky:

Ja, det är killar som brinner för Modo och vet vad som krävs för att bli (minst) en duktig Elitseriespelare. Svårt att klaga.

Kommentera

Nikki Nine: Det tror jag blir kanon!
Kommentera

Mycket förändringar på juniorsidan. Svartvadet och Alavaara in.
Kommentera

Bad_Brett: Absolut, det är därför jag år tveksam och inte säker. Niclas Nordgren var väldigt väldigt lat tidigare, men fattade till slut att han måste jobba lika hårt på träningar som matcher. Ludvig kan ju knappast få en bättre mentor än 1921 och Samuelsson så förhoppningsvis skärper han också till sig, för då kommer han att kunna bli riktigt bra.
Kommentera

J F K:

Jag tror mycket är en mognadsfråga, även om vissa aldrig växer upp (t.ex. Klasen). Ta Mario Kempe till exempel, han var ju en seriens största diva för några år sedan. Han var det missförstådda geniet och det var alltid synd om honom när han inte fick spela i förstakedjan.

Några år senare blev han ju Djurgårdsfansens egna lilla gullegris. Jag tror inte att jag har träffat en Djurgårdare som har klagat på honom, trots medioker poängskörd och dålig +/-. Istället har han blivit känd för att jobba stenhårt.

Kommentera

zigge: Hela säsongen har man haft problem med disciplinen. Det var återigen så att man drog på sig utvisningar. Visst, en puckout är kanske mer oflyt/oskicklighet, men det är ändå utvisningar som avgör.
När det gäller Ludvig Byström så tvekar jag inte på hans talang eller fysiska status. Det är en tveksamhet inför ödmjukhet/inställning jag oroar mig för.
Kommentera

henkelainen, jfk: Haha, jo visst var de! :-)

Nä men surt att förlora, med så lite kvar. Detta med samspelta, att vissa kanske hoppat in o ut i A-laget spelar väl in, men så är det väl för alla? Tudelat att ha duktiga juniorer, J-lagen får sota för detta.

Kommentera

zigge: Med din logik så var kedjan Forsberg - Sundström - Näslund totalt värdelös. 
Kommentera

zigge: En kejda kan vara magisk, utan att hela laget är det.

Nu tycker jag att Modo borde vunnit hela allting sett till det spelarmaterial man har, men det verkar som om man hela säsongen haft svårt att få spelet och samspelet att fungera.

Kommentera

Gustafsson:Magisk? Skämtar du? Hur kunde de då tappa ledn mot Linköping?

SÅÅ nära final, o nu inte ens brons...Surt!

Kommentera

Kedjan med Nyström - Vesterberg - Hedberg var verkligen helt magisk idag.
Kommentera

Wayne Gresky: Ja surt.

Dåligt att tappa 4-2 på två bp direkt efter varandra.

Men det jag störde mig lite på var att Modo var det bättre laget tills man fick ledningen, sen lät man LHC göra vad fan dom ville. Och sen när det blev 4-4 så börjar man spela igen. Måste säga att jag överlag blev lite överasskad över hur dåligt båda lag spelade. Sanslöst mkt slarv. Iofs inte sett så mkt J hockey mer än VM men va fan, är det så stor skillnad?

Aja bittert.

L.Byström ska va glad att hans indianare sekvensen innan inte avgjorde iaf:P

Kommentera

Wayne Gresky: Två måls överläge och straff i övertid. Bättre förutsättningar än så kan man inte begära.
Kommentera

Monno: Nä, jag tror han hette Fisch... eller något sånt.
Kommentera

Wayne Gresky:

Varfär lät de inte Hari lägga straffen?

Kommentera

Monno: Bittert värre!
Kommentera

Monno:

Så kasst!

Kommentera

Monno: Fitta.
Kommentera

NuMo: Japp.

Lite målvakts match nu måste jag säga.
Kommentera

Monno: Tvärmiss!
Kommentera

Monno: Iofs måste jag säga att Kruger inte imponerat heller. Bra på hålla puck men verkar lätt.

Nu äre straff!
Kommentera

Monno: Yess! Man klarade 4-4. Nu går vi all in, med hjärta och allt. Heja Modo.
Kommentera

Monno: Bobbo Pettersson. Härligt namn:-P
Kommentera

NuMo: Ja. Ser ingen klocka jag dock:-P
Kommentera

Monno: Modo avslutar med ett eget PP verkar det som.
Kommentera

Pettan: Ja, nu får man väl nån som hoppar på en. Men A.Byström imponerar verkligen inte. På något vis.
Kommentera

« · 1539322 · »