1150x200-modo-header2-kopiera.webp

J18

« · 1247414 · » Till forumet

Sv: J18
Hoppla...

Kommentera

Frisco: Det klart att Alliansen ska fira när Alliansen har något att fira - minst en match i Latbergshallen nu, till exempel.

Redigerad kommentar

Kommentera

Björn W: Det blev 1-2. Intressant match där Kramfors gjorde mål på sina två första skott och sen bara försvarade sig. Skott 40-14 (10-7,9-3,24-4) Domaren en aning snäll åt Kramfors att det tog dryga 46 minuter innan han tog den första bortautvisningen. Men men, de allierade kämpade heroiskt hela matchen och MoDos 40 skott var på tok för lite.

Ny match imorgon trots att det efter slutsignalen såg ut som OS-guldet, Stanley Cup och VM-guldet var taget och säsongen slut.
Kommentera

TIKbiff: Inte bara damer - U16 (utslaget), J18 och J20 spelar som vanligt slutspel för MoDo i år.

Motståndarna i den här J18-matchen verkar hur som helst tyvärr ta lite för seriöst på det där med att piska storebror.

Modo HK     -    Kramfors-Alliansen   1  -  2 

10.59   1 - 2 EQ    MODO   44. WESTERLUND, Tony   
   (49. TRETTENES, Mathias
   3. RUNESSON, Petter)
03.45   0 - 2 EQ    KRA   18. EDMAN, Viktor   
   (15. ANDERSSON, Philip
   17. LINDÉN, Victor)
03.15   0 - 1 EQ    KRA   7. LEDIN, Victor   
   (22. EDLUND, Henrik)

Men, men - kul för distriktet.

Redigerad kommentar

Kommentera

J18 spelar hemma tisdag och onsdag.
Tisdag 16/3 19:00 MoDo - Kramfors Fjällräven Center FK
Onsdag 17/3 19:00 MoDo - Kramfors Fjällräven Center FK

Ev. avgörande match i Kramfors på fredag.

Kommentera

lasange: Sondre Olden poängbäst med 2+6 idag och totalt spelade Sondre 8 matcher i J18 Elit och gjorde 11 mål och 15 assist för 26 poäng, helt ok snitt :)
Kommentera

Icing-Ove: 25-1 i dag 7st sh mål!
Kommentera

Sundsvall 2 - MoDo 19
Kommentera

J18 i kväll 26 oktober 19.00.
MoDo - Björklöven.
Kommentera

Icing-Ove: Haha kul läsning =)
Kommentera

I brist på värvningsnyheter för A-laget kommer här en intervju från 21 juni med Mattias Trettenes om sin flytt till Ö-vik. Kul att de norska A-lagslirarna är faddrar åt honom och Sondre Olden.
Kommentera

Frisco: 8 - 2 (2 - 0, 3 - 1, 3 - 1) och 42-24 i skott.

Det var väl inte så mycket snack om saken.
Då står hoppet till att J-20 bortaslår Luleå 2 gånger om...

Kommentera

Frisco: Men jag trodde inte att MoDos A-lagsspelare fick vara med. I AIK dessutom.

4-0 Efter drygt halva matchen.

Kommentera

Salle: Det var väl nån anonym spelare.
Kommentera

Frisco: Det ser mörkt ut på... Nä i Rittorp menar jag.

2-0 efter 9 minuter.

Men samtidigt undrar jag lite...

09.00 2 - 0 SH1 AIKIF 15. DAHLSTRÖM, Andreas
(23. RAMSTEN, Joakim)
06.11 10 min AIKIF 10. ARONSSON, Robin CHE-B
06.11 2 min AIKIF 10. ARONSSON, Robin CHE-B

Vem satt utvisad???

Kommentera

audiblegiraffe: De brottades en del. Men när #3 i AIK började veva med knutnäven så kom det in ett par Modospelare in i situationen för att stoppa #3.
Kommentera

audiblegiraffe: Han var den som brottades med Patrick Nemeth, innan Nemeth bestämde sig för att gå från roughing till ren och skär misshandel. Får Nykvist MP som det står på swehockey bör Nemeth få 10 matcher.

Länge sedan jag såg något så fegt och fult. Fy faan.

Kommentera

Poffa: Hur hittade dom tre matchstraff i modo, var det inte två från vardera lag som bråkade?
Kommentera

Martin S: John Westin var den som, lite i frustration, började bråket med den andra råttan. Nyqvist och Nemeth startade kort eftreåt.
Kommentera

Martin S: Det var 42 Anton Nykvist, inte 12 John Vestin.
Kommentera

Martin S och poffa:

Anton Nykvist kan ju inte ha varit helt oskyldig i det här eftersom han också är avstängd???
Kommentera

Poffa: Visst var det Westin som fick ta emot smällarna? En hel del blod på isen efteråt i alla fall. En AIKare åkte dit och försökte skrapa undan lite efter situationen, för att dölja?
Kommentera

knaskamilla: 30x60 meter. ?
Kommentera

shinzawai: AIK missade straff i tredje, inte MODO.

Nummer 3 i AIK skall inte få spela med denna säsong. En sån jävla kärring, på ren svenska. Vid slutsignalen så blir det lite smågruff och 3:an i AIK brottas med en MODO-spelare.

När sekvensen är över och MODO-spelaren står på knä, utan hjälm, då skakar 3:an i AIK av sig handsken och slår tre upper-cuts mitt i ansiktet på MODO-spelaren. Sååå fegt, sååå fult. I NHL hade en spelare som gjorde så fått 5-10 matchers avstängning. Jag hoppas på något liknande här.

I övrigt, AIK bättre. De vinner välförtjänt. Alla straffar är korrekta.

Kommentera

Salle:

Nej, särskilt inte med tanke på att den går i Sthlm.
Kommentera

Frisco: Medans han skriver den så kan vi ju säga att MoDo var numret mindre än gnagarna i denna match. Skottstatistiken ljuger och vi lär inte ha en suck i returen.
Kommentera

shinzawai: Kaos efter slutsignalen. Snart kommer nog Poffas redogörelse om nummer 3 i AIK.
Kommentera

shinzawai: 3-5 nu... surt. Får ta dem där nere nu.
Kommentera

spud: + att vi har missat en straff i tredje. Straff-SM?
Kommentera

shinzawai: 38.17 0 min MODO T. Team MODO P-SHOT
38.17 3 - 4 PS AIKIF 21. OLSSON-TRKULJA, Daniel
37.56 0 min AIKIF T. Team AIKIF P-SHOT

2straffar inom 20 sek? 3-4.. trist
Kommentera

shinzawai:

Heja, heja!
Kommentera

spud: 37.56 3 - 3 PS MODO 27. SEGERSTEN, Petter
Kommentera

shinzawai: 2-3 nu. Jobba
Kommentera

shinzawai: 3-0 till AIK nu, Mathias Franzén har 2+1. Vi vann skotten med 14-9 i första men det betyder ju ofta ingenting alls.

GO SMÅKOTTARNA GO!
Kommentera

0-1, lill-Franzén i PP.
Kommentera

Frisco: Ok, idag får jag nog stå över. Har haft 12 lektioner på två dagar, så jag känner mig helt utpumpad just nu.
Kommentera

Paddan: Japp. 19.00 mot AIK
Kommentera

Salle: Fan, är det hockey idag? Jag trodde det var imorgon.
Kommentera

Paddan: Har du glömt nåt nu igen? Eller är det nåt kvartsamtal med rektorns dotter eller dyl ivägen?
Kommentera

Salle: Ajjemän. Ska försöka pallra mig iväg och se J18 få däng av AIK, det är ju hyffsat nära. Hade dock varit roligare att få se J20..
Kommentera

Salle: Nej, returerna går torsdag/fredag.
Kommentera

Frisco: AIK fick välja först och valde MODO. Kanske inte så konstigt då man vunnit båda matcherna mot MODO i vinter. 7-1 hemma i Rittorp och så vann man efter förlängning med 3-2 här i Örnsköldsvik.

AIK har därmed ett psykologiskt övertag på MODO, men MODO har skärpt sig rejält på slutet och kan de spela tight i försvaret och ha samma utdelning som de haft mot Malmö så är det ingen omöjlighet att vinna denna serie över tre matcher.

Kommentera

Frisco: Seriesegrarna. Där ser man.

På tisdag kl 19 var det va?

Då kan ju Shinza få se lite hockey till helgen för returen/erna går väl lör/sön.

Kommentera

Salle: MoDo - AIK
Kommentera

Frisco: Ja rödhökeungarna får prova sina vingar på nåt annat. Kanske göra som många andra hockeyspelare och börja med golf.

Eller får juniorer bara spela minigolf?!?
Kommentera

Frisco: Lite avis är man ju allt på er som fortfarande kan se hockey live i swedbank! =)
Kommentera

Martin S: Ett grymt effektivt Modo idag. På slutet slutade Malmö att spela. Men spelmässigt var det jämnt i två perioder.

Kvartsfinal 1 i Swedbank Arena på tisdag 19.00
Kommentera

Martin S: Målvaktsspelet har som vi alla vet varit MoDos adelsmärke denna vinter...
Kommentera

Martin S: Ett lag som har spelar som Patrik Ström, Sebastian Magnusson, Joakim Arnmark och Jesper Olofsson borde kanske kallas Team Pappas Pojkar?

Anmärkningsvärt att Malmö leder skotten efter två perioder men MODO leder med 7-1..
Kommentera

shinzawai: Vestin är forward, yngre bror till Jens men det hade du säkert koll på.
Kommentera

« · 1247414 · »