Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
J18 spelar hemma tisdag och onsdag.
Tisdag 16/3 19:00 MoDo - Kramfors Fjällräven Center FK
Onsdag 17/3 19:00 MoDo - Kramfors Fjällräven Center FK
Ev. avgörande match i Kramfors på fredag.
Frisco: Men jag trodde inte att MoDos A-lagsspelare fick vara med. I AIK dessutom.
4-0 Efter drygt halva matchen.
Frisco: Det ser mörkt ut på... Nä i Rittorp menar jag.
2-0 efter 9 minuter.
Men samtidigt undrar jag lite...
09.00 | 2 - 0 SH1 | AIKIF | 15. DAHLSTRÖM, Andreas | |
(23. RAMSTEN, Joakim) | ||||
06.11 | 10 min | AIKIF | 10. ARONSSON, Robin | CHE-B |
06.11 | 2 min | AIKIF | 10. ARONSSON, Robin | CHE-B |
Vem satt utvisad???
audiblegiraffe: Han var den som brottades med Patrick Nemeth, innan Nemeth bestämde sig för att gå från roughing till ren och skär misshandel. Får Nykvist MP som det står på swehockey bör Nemeth få 10 matcher.
Länge sedan jag såg något så fegt och fult. Fy faan.
shinzawai: AIK missade straff i tredje, inte MODO.
Nummer 3 i AIK skall inte få spela med denna säsong. En sån jävla kärring, på ren svenska. Vid slutsignalen så blir det lite smågruff och 3:an i AIK brottas med en MODO-spelare.
När sekvensen är över och MODO-spelaren står på knä, utan hjälm, då skakar 3:an i AIK av sig handsken och slår tre upper-cuts mitt i ansiktet på MODO-spelaren. Sååå fegt, sååå fult. I NHL hade en spelare som gjorde så fått 5-10 matchers avstängning. Jag hoppas på något liknande här.
I övrigt, AIK bättre. De vinner välförtjänt. Alla straffar är korrekta.
Frisco: AIK fick välja först och valde MODO. Kanske inte så konstigt då man vunnit båda matcherna mot MODO i vinter. 7-1 hemma i Rittorp och så vann man efter förlängning med 3-2 här i Örnsköldsvik.
AIK har därmed ett psykologiskt övertag på MODO, men MODO har skärpt sig rejält på slutet och kan de spela tight i försvaret och ha samma utdelning som de haft mot Malmö så är det ingen omöjlighet att vinna denna serie över tre matcher.
Frisco: Seriesegrarna. Där ser man.
På tisdag kl 19 var det va?
Då kan ju Shinza få se lite hockey till helgen för returen/erna går väl lör/sön.