1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507136 inlägg · 4104 ämnen

Jockes avstängning eller Disciplinnämnden silar mygg och...

« · 552420 · » Till forumet

Sv: Jockes avstängning eller Disciplinnämnden silar mygg och...
Huge: Ok. Då förstår jag varför man ger sexomanerna fördelar såom andra inte får.
Kommentera

Poffa: Ja, det var ju ett bra sakargument.
Dessutom är det tydligen inte bara jag som tycker lite annorlunda.
Du ser alltså ingen skillnad mellan de olika fallen?
Kommentera

Huge: Vad är vitsen med lite ironi när Stockholmarna inte fattar vinken utan just ;-)-vinken...
Kommentera

Huge:

Oväntat att du skulle se saken så. Du är ju inte "kärringa mot strömmen", för inte...

Kommentera

Salle: "Klart att vi är sura. Det hade ju inte blivit så här hårt straff om nån DIF:are eller nån annan "storklubbs" spelare stuckit på samma sätt."

Det finns inga belägg för att vissa s.k "storklubbar" eller att Djurgården skulle särbehandlas på ngt sätt.
Förstår inte att vissa fortfarande ser spöken så fort disciplinärenden kommer upp på tapeten.
Dessutom tycker jag att de som drar paralleller till Huselius/Lilja/Tallinder är ute och cyklar en aning. Där rörde det sig inte om ngt regelbrott i faktisk mening, utan mer om åsidosättande av förbundets mening om hur en representant för landslaget bör uppträda rent moraliskt och etiskt.
Att Lindström fått ett kännbart straff är egentligen inte så konstigt, då han medvetet brutit mot reglerna, som är solklara.
Vad är annars vitsen med att ha regler?
Kommentera

Albert Hall:

Palt, eller snarare kroppkakor är en delikatess som du inte får säga något ont om. Kroppkakor, fyllda med stekt skina och lök, skirat smör och kall mjölk till. En höjdare. Att de dessutom blir ännu godare dagen efter, då uppstekta i bitar, det gör inte saken sämre.

Kommentera

Bolivar:

Palt är äckligt. En maträtt som kräver att man vräker smör över densamma kan aldrig bli annat än det. Då har vi ännu inte ens nämnt blodpalt...

Löjrom blandad med lite rå lök på rostad bröd toppad med en rå äggula. Det är grejer det.
Kommentera

Albert Hall:

Så klantigt av dig.
Kommentera

Albert Hall: Va, hallå !!!

Kom inte och prata illa om palt, dvs pitepalt. Nån måtta får det väl vara.

Kommentera

knaskamilla:

Annars är jag imponerad över mitt sätt att smyga ihop jockelindströmsavstängningstråden med surströmmingstråden. Världsklass.
Kommentera

knaskamilla:

Nej, jag gillar inte torkat renkött. Eller egentligen vet jag inte, det ser äckligt ut, alltså har jag aldrig vågat smaka det.
Kommentera

Albert Hall:

Visserligen OT, men eftersom du började... Glömde du inte torkat renkött? (Huga, vad sugen jag blev när jag tänkte på det.)
Kommentera

Ber om ursäkt, glömde suovas bland de norrländska delikatesserna. Riktig suovas alltså. (I de allra flesta fall är den fuskgjord med bland annat tillsatt rökessens.)
Kommentera

Paddan:

Ojdå, synd att han inte blev avstängd ännu längre så det hade varit ännu mer synd om honom innan han skriva på kontraktet i tisdags nu när han blev avstängd idag. Eller hur det nu var.

För övrigt är surströmming äckligt. Liksom palt. Den enda norrländska delkatessen med finess är och förblir löjrom.
Kommentera

Paddan:

Så trevligt för honom, då slapp han ju sitta och gräma sig över att han inte får spela i MoDo.
Kommentera

Paddan: Ojdå, jag ser att Jocke redan tecknat ettårskontrakt med Syracuse, fast det kanske ni redan tagit upp i de tidigare inläggen.
Kommentera

Poffa: Funderar på om det här kunde ha någon eventuell påverkan på Alexander Steens vara eller inte vara i MoDo nästa säsong. Fast, det är klart, blir det spel i NHL sticker väl Steen ändå över till andra sidan Atlanten
Kommentera

Paddan: Ja, en väntjänst kan man kanske kalla det. Någon typ av omvänd björntjänst i alla fall. Han är välkommen att spela i Modo ändå, för mig, om han platsar. För då är han ju enligt mina ögon - en förstärkning.
Kommentera

NuMo: Hmm, så du menar alltså att egentligen så var det en väntjänst av förbundet till Jocke. Ett bättre tecken på stagnation hade han med andra ord inte kunnat få.
Tänk om vi hade vetat det innan Karlin behövde en rullator för att ta sig in på isen
Kommentera

65selander:

Nä, just därför säger jag ju att en reprimand är helt okej, det jag opponerar mig mot är straffets hårda grad och att man trots tre veckors behandlingstid kommer fram till ett annat svar än för tre andra spelare, tre spelare som knappast förtjänat det hela mer än någon annan.

Kommentera

65selander: Själv tror jag faktiskt att avtängningen kommer som en lättnad för Jocke. Nu ka han lämna Modo utan dåligt samvete. Uttalandet om att han täcnkte att han skulle stanna i Modo, men att han tack vare det här inte kan, tyder på det. Jocke har stagnerat i utveckliggen i flera år nu och ett miljöombyte gör honom gott. Avstängningen är ju bara några veckor egentligen och den kommer inte att ha någon betydelse för Jockes fortsatta stagnation.
Kommentera

Poffa: Oavsett vem som har gjort fel så börjar man väl inte med någonting förrän allt är klart på pappret. Jag hade då inte gjort det iaf.

Hade tyckt samma sak om det hade varit en Brynäsare.
Kommentera

65selander:

Kontentan är väl att Disciplinnämnden skall sköta sitt jobb och de skall agera omedlebart, inte sitta och lalla på så att flera veckor går.

"- Selander, en server står."
"- Äääh, det är lugnt. Vi tar det om tre veckor. Då skall jag misslyckas med jobbet och sedan se till så att straffet för det hela hamnar på någon värnpliktig i Boden."

Kommentera

65selander: Kan säga att jag skiter fullständigt i att det är MODO som drabbas. Jag tycker synd om Jocke som är en sån fin hockeytalang - samtidigt som hockeyförbundet blir pinsammare och pinsammare för var dag som går. Det är ett gäng riktiga sopor som sitter och bestämmer vår framtid. Idioter som har valt att öka antalet lag i SuperElit t.ex till 20 lag (!), för att vara alla till lags. De skiter fullständigt i om det blir sämre utveckling för juniorerna, men hävdar bestämt att det här systemet är bättre, eftersom de får fler matcher.OJ! 6 fler matcher per säsong, men mot sämre motstånd. Jag tror det kvittar...
Kommentera

65selander: Hmm, jag tycker jag känner igen det där sista även från fallet med herr Wernblom.
Kommentera

Poffa: Slutspel men ni har ju satt en stor sk talang på pottan istället ;-)

Kontentan är väl att han skulle ha lyssnat på någon mer än sin agent som bara såg provisonen framför sig
Kommentera

65selander: Klart att vi är sura. Det hade ju inte blivit så här hårt straff om nån DIF:are eller nån annan "storklubbs" spelare stuckit på samma sätt.
Kommentera

Poffa: Äh, nu är det dags att i sann Djurgårdsanda inta försvarsställning och utbrista "Det är vi mot resten" Vi blir så orättvist behandlade jämfört alla andra klubbar som får göra vad de vill, men bara för att man inte kan göra något annat här än sitta på rummet på Hotel Focus och läsa bibeln så ska vi straffas". Ni ska veta hut, hockeysverige!

Men någon form av regler som Disciplinnämnden skall hålla sig till verkar det ju uppenbarligen inte finnas utan man litar till medlemmarnas "sunda förnuft" i bedömningarna. Något som i 11 fall av 10 verkar sig vara helt åt pipsvängen.
Kommentera

65selander:

Tja, vi gick ju till slutspel i alla fall.

Kommentera

Poffa: Ähh ni är bara sura för att MODO som förening har satt han på pottan :-)

Hade ni inte öst in massa spelare utifrån i fjol så hade allting varit frid och fröjd...
Kommentera

65selander:

Visst får han skylla sig själv, visst kan någon form av remprimand vara på sin plats. Men att Disciplinnämnden i det här fallet väljer att ge ett så strängt straff som 26 matcher gör det hela bara löjligt. Man ger trojkan från Scandic dispans och man kommer rätt så snabbt till beslut i det fallet.

här väljer man att hålla på i tre veckor och när svaret väl kommer så är det ett nej. Det handlar helt enkelt, och som vanligt, om att  det inte finns ett uns av konsekvens i deras bedömningar.

Skaffa ett reglemente som man kan följa, och som slår lika mot alla. Då och först då kan vi anses som en profesionell liga.

Kommentera

65selander: Förutsättningarna för dispens verkar vara tämligen godtyckliga.
Kommentera

65selander: Äh, det är väl inte hans fel att det tar 1 år för hockeyfröbundet att få tummen ur arslet. Amatörer.
Kommentera

Salle: Håller nog med Birger om att han får skylla sig själv eftersom han visste förutsättningarna.
Kommentera

Bragd-Birger: Han stack över för att han fick chansen att träna och spelar
Att det sedan tog 3 veckor innan han skulle få ett svar trodde nog ingen. Att dom skulle neka dispensen trodde nog ingen heller, så när chansen att få spela dök upp så tog han den.
Kommentera

Man undrar ju varför han drog med bara en ansökan om dispens inlämnad. Givetvis måste han ha kalkylerat med någon form av reprissalier om svaret blev nekande.
Att det blev 26 matcher är naturligtvis löjligt, men hans snörvlande 'nu tvingas jag iväg till AHL innan jag är färdigutbildad, buhu' känns faktiskt lika fjompigt. Vad faen skulle du dra för då? Det är ju faktiskt lite udda, och knappast något som talanger brukar göra.
Kommentera

audiblegiraffe: I så fall skjuter man bara upp avstängningen tills dess han kommer hem igen, likadant de har gjort med djurgårdsdoparen som for över...
Kommentera

Det hela kvittar förvisso om han hade redan bestämt sig för att spela nästa säsong i AHL. Men enligt äckeblaskan, så står det att han ville spela för modo nästa säsong. Tillförlitligheten är dock inte på så värst många promille.
Kommentera

Salle: Vad ska man säga? Disciplinnämdämden har lyckats.Igen!
Kommentera

Paddan: Saxat från åfficiella...

Hårt straff för Joakim Lindström

Joakim Lindström som efter slutspelet ifjol åkte över till AHL för att spela hockey fick idag sin dom av Svenska Ishockeyförbundets disciplinnämd. Eftersom inga övergångar får ske efter 31 januari och Joakim inte fick dispens så har de beslutat att han är avstängd från allt spel i Europa till och med den 7 november 2005.

Via sin agent Peter Wallén hälsar Joakim att han är nedstämd och besviken på förbundet. Spelarfacket är på Joakims sida och kommer att överklaga beslutet till Riksidrottsnämnden.

Kommentera

audiblegiraffe: Nejdå, jag tycker inte alls att avstängningens längd är ok speciellt inte med tanke på den dispens som Lilja och grabbarna fick från förbundshåll. Nu förväntar jag mig bara att höra en kommentar från Rickard Fagerlund... underligt nog... som säger att ishockeyförbundet hädanefter kommer att bli strängare i bedömningen. Hmm, någon knepig Bak-Axel flash-back kom plötsligt över mig.

Hade dessutom Disciplinnämnden varit snabbare med att komma till ett beslut så borde det här väl aldrig ha hänt, eller de tänkte sig kanske att Jocke skulle vänta ett antal veckor på hemmaplan på förbundets välsignelse.
Kommentera

Paddan: Oj då, jag förmodar en viss sarkasm. Men du tycker det är ok med en avstängning på 26 (!) matcher, för att man vill förlänga säsongen lite. Det är en väldigt liten förseelse - och straffet borde vara minimalt.
Kommentera

audiblegiraffe: Tja, med tanke på att han inte alls ville spela utanför Sveriges gränser... så var det ju ett väldigt hårt straff. Tänk att tvingas spela i AHL, på andra sidan Atlanten. Å hemska öde. Hur ska Jocke kunna överleva en sån chock och förödmjukelse.
Kommentera

Salle: Det blir ju Sverige får gå miste om hans utveckling. Och istället kommer han säkert att spela AHL.

Men det är ju totalt uppåt väggarna. Att idioterna ser allvarligt på den här mindre förseelsen rä ju bedrövligt. Man bör värna om största svenska talangerna - och i det här fallet - drog han ju över för att få spela lite matcher.

Men svenska hockeyförbundet skiter på sig som de gjort precis hela vintern. Amatörer.
Kommentera

Salle: man kan ju undra om de tar sina beslut på förfesterna innan de går på krogen, eller är det efterfesterna??
Kommentera

Paddan: Med tanke på hur osannolika strafflängder dom lyckas få fram så tror jag att det bara var 4 tärningar nu.
Kommentera

willysson: De använde nog fem tärningar den här gången, tror jag...
Kommentera

Audiblegiraffe: Jag flyttar dig till "rätt" tråd.

Inte nog med det. Vad tror du händer med Jocke. Inte f-n kommer han att spela här hemma nästa säsong (kanske han inte gjort ändå men det hör inte hit). Han kommer ju att flytta och spela AHL-hockey utan all tvivel. Han missar ju halva säsongen annars.

Jämför detta med Scandic-trojkan som fick dispens för flytt, under stängt transferfönster" i en grisblink för att "hockeyn är deras yrke" och andra dåliga ursäkter.

Kommentera

Salle: jag kan inte förstå hur de kom fram till 26 matcher, det är ju fan synd om grabben...
Kommentera

« · 552420 · »