Huge:
Oväntat att du skulle se saken så. Du är ju inte "kärringa mot strömmen", för inte...
Albert Hall:
Palt, eller snarare kroppkakor är en delikatess som du inte får säga något ont om. Kroppkakor, fyllda med stekt skina och lök, skirat smör och kall mjölk till. En höjdare. Att de dessutom blir ännu godare dagen efter, då uppstekta i bitar, det gör inte saken sämre.
Albert Hall: Va, hallå !!!
Kom inte och prata illa om palt, dvs pitepalt. Nån måtta får det väl vara.
65selander:
Nä, just därför säger jag ju att en reprimand är helt okej, det jag opponerar mig mot är straffets hårda grad och att man trots tre veckors behandlingstid kommer fram till ett annat svar än för tre andra spelare, tre spelare som knappast förtjänat det hela mer än någon annan.
65selander:
Kontentan är väl att Disciplinnämnden skall sköta sitt jobb och de skall agera omedlebart, inte sitta och lalla på så att flera veckor går.
"- Selander, en server står."
"- Äääh, det är lugnt. Vi tar det om tre veckor. Då skall jag misslyckas med jobbet och sedan se till så att straffet för det hela hamnar på någon värnpliktig i Boden."
65selander:
Tja, vi gick ju till slutspel i alla fall.
65selander:
Visst får han skylla sig själv, visst kan någon form av remprimand vara på sin plats. Men att Disciplinnämnden i det här fallet väljer att ge ett så strängt straff som 26 matcher gör det hela bara löjligt. Man ger trojkan från Scandic dispans och man kommer rätt så snabbt till beslut i det fallet.
här väljer man att hålla på i tre veckor och när svaret väl kommer så är det ett nej. Det handlar helt enkelt, och som vanligt, om att det inte finns ett uns av konsekvens i deras bedömningar.
Skaffa ett reglemente som man kan följa, och som slår lika mot alla. Då och först då kan vi anses som en profesionell liga.