1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507065 inlägg · 4104 ämnen

Karlskoga - Modo 2020-11-01

« · 2095397 · » Till forumet

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
Gavelo: Nu blir det sm-guld!
Kommentera

wolper: jaaaaaaaa rättvist!!! Jerimas!!!!!
Kommentera

snowden: 3-3 men JÄVLAR
LINDEWALL
Kommentera

Silly:

Så där ja 3-3👍
Kommentera

Silly: Rättvist.
Kommentera

snowden: kom igen nu Björklund, Du brukar ju ta en onödig 2:a när det står och väger!
Kommentera

Modoitn: Kaut är bra😌
Kommentera

Backa nubben nu för helvete. Modo, vinn för hans skull.
Kommentera

Gavelo: Kaut är riktigt bra. När Heponiemi får ytorna är han riktigt bra såklart, men synd att det är så långt mellan gångerna.

Jag tycker att vi faktiskt är värda poäng nu.
Kommentera

När Ville pratar lyssnar alla.
Kommentera

snowden: 1-1 i målvaktstavlor
Kommentera

wolper: Hur många mål har Modo fått på målvaktstavlor i år?
Kommentera

wolper: fan va skönt att vi får ett skitmål med
Kommentera

Där ser man 3-2
Kaut antar jag
Kommentera

Gavelo: Exakt hur avsågade ska vi vara innan ledningen agerar, frågar åt en kompis?
Kommentera

Gavelo: Lått...
Kommentera

Modo tar en del skott ikväll iaf, synd att nästan alla sitter i plexit

Oj 3-2 den var tursam
Kommentera

Gavelo: Fy vad man blir less varje gång vi vänder hem med pucken. Pucken måste framåt. Framåt och nästan bara Framåt.

Det syns att man funderar för mycket.
Kommentera

J F K: 2 mål i hockey är inte mycket, men i denna match känns det astronomiskt!
Kommentera

J F K: Men kul att det går bra för Björklund i alla fall. Alltid något
Kommentera

Bad_Brett: Jag ser inte hur någon av tränarna kan vara kvar I sådana fall.
Kommentera

Sputnik: Exakt så.
Kommentera

Rytter: Att heppo ska ha speltid över LP tycker jag också är självklart men han skapar inte flera lägen varje match som du säger. Iallafall inte de senaste matcherna, hoppas att kaut kan få igång han.
Kommentera

Rytter: För mig är det solklart att ingen ska ha speltid i dagens Modo.
In med J20, dom gör det inte sämre, det kan jag lova!
Kommentera

Rytter: Detta är den enskilt största anledningen till att Ville måste skeppas. Det är när det går tugnt och självförtroendet är i botten, som man måste ha ett grundspel att falla tillbaka på. Det är som med allt annat livet; Har man gjort någonting tillräckligt många gånger blir man inte osäker, det sitter i ryggmärgen och muskelminnet.

I ett hockeylag ska produkten vara bättre än ingredienserna. I MoDo är det precis tvärtom. Ta PKKs pengar och köp en ny tränare.
Kommentera

Stör mig på att man redan efter två minuter in i andra perioden ser att det är påväg att bli det vanliga Modo igen och man inte kan se några tecken på att man gör någonting åt det.
Kommentera

Rytter: Nä det trodde jag framgick att jag inte var 100% seriös när jag undrade om dom grillat osv.

Jag håller med om att självförtroendet är stukat och en del av boven, men sen finns det ju ingen röd tråd i varken PP eller i spelet 5-5.
Så mycket i spelet som liknar det man kan se i j18/20, det blir ganska mycket tuta och kör och när man möter bättre motstånd så liknar det ingenting.

Ta tex PP, på 4 minuter har vi inte sökt Kaut på Björka position en enda gång, Heppo och dribblat runt och sökt samma passning till Lindgren sen dag 1
Kommentera

Gavelo:

Visst att heppo tappar puck och har jobbigt i närkamper och fysiskt spel. Men han sätter upp sina medspelare i lägen flera gånger per match.

Tänker inte ens gå in i en diskussion LP vs Heppo, för det är tydligt att Heppo är en betydligt bättre spelare och LP kommer aldrig komma upp i samma nivå, för mig är det solklart att heppo ska ha speltid före LP.
Kommentera

Hälge: Det där känner man igen för väl från våran senaste SHL säsong tyvärr. Vi kunde leda med ett par mål tom men blev panik när vi släppte 1 bakåt och raset va ett faktum..
Kommentera

Gavelo:
Man behöver kanske upp i mer än 20 bra minuter då och då. På de 3 första lyckades vi inte ens komma upp 20 bra minuter öht. Dagens match är iaf mkt bättre än tidigare. Ser gärna att man slutar med de bekväma backskotten från blå.
Kommentera

Gavelo:

Du borde varit med så länge så det handlar inte om fysisk status, det handlar om självförtroende.

Åker man runt och tänker blir man lite sen in i situationerna och det ser långsamt ut. Sitter inte spelsystemet så ser det långsamt och slött ut.

Kan lova att vi inte är sämre tränade än våra motståndare.
Kommentera

Rytter: Ja, han förstör kopiöst för laget, men framförallt för sig själv. Det är nästan omöjligt att spela en spelare som så nonchalant sätter oss i dåliga situationer hela djävla tiden, utan tillstymmelse till att bättre sig.

Hur ska man få poletten att ramla ned????? Han är sin egen värsta fiende om han vill ha speltid.
Kommentera

wolper: sämre period men fan inte rättvist. Slarv och mycket utsida tycker jag

Kvaliten på cmores sändningar är ju så jävla kassa som vanligt. Noll repriser och dålig kvalite
Kommentera

Rytter: Samma sak kan man fråga sig om Heppo, han spelar som en junior
Kommentera

J F K:

Folk hyllar LP , har själv räknat till 3-4 bakom ryggen drop som gått rakt på motståndare. Denna i PP samt ennsom ledde till farlig kontring mot oss. Sedan två som inte påverkade. Men dessa pucktapp är väldigt jobbiga för oss, varför kan han inte bara slutet med dessa? Skulle bli en bättre spelare då.
Kommentera

J F K: Det är som att bensinen är slut, många spelare ser otränade ut, orkar inte jobba klart situationerna och i det fysiska spelet är vi kraftigt underlägsna.

Jag har ingen aning vad man sysslar med under sommarfysen men man kan tro att man grillar och druckit öl
Kommentera

J F K: Man ser ganska tydligt att självförtroendet inte är det bästa. En bra första period och ändå "bara" ett likaläge, sedan ett snabbt underläge i andra och nästan allt man hade i första bara försvinner.
Kommentera

wolper: Uselt powerplay igen, usch så svagt!
Kommentera

jonsson: allt går plötsligt så mycket långsammare och de flesta beslut mycket sämre. Vi spelar fast oss själva.

Vi kan spela bra, men då måste vi våga spela ohyggligt mycket rappare. Spela safe klarar vi inte. Det måste gå fortare så vi slipper möta uppställda motståndarlag.
Vi saknar spelare som kan göra sig gubbe eller passa sig igenom ett samlat försvar.

När man ser LP slå sådana där passningar blir man knäpp.
Kommentera

Gud vilka jävla pass
Kommentera

jonsson: usel andra igen, tappat spelet helt, lär rinna iväg detta, inget självförtroende men finns bara att jobba o jobba hårt
Kommentera

wolper: äntligen grattis!! Fina hakningar och slashingar på sveningsson. Fatta nada jag. Skulle haft 5-3 där
Kommentera

Det är f_n
Kommentera

BP igen
Kommentera

wolper: puppnivå denna match igen då

Fatta inte att de tillåter äckliga bik få sprla så fult...
Kommentera

Zup:
Matchtråden
Kommentera

Men vad är det för start på andra perioden..
Kommentera

Heyerdal: vad skriker publiken?
Kommentera

Gavelo: en bortgjord o fyra andra tittade på
Kommentera

« · 2095397 · »