1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507094 inlägg · 4104 ämnen

Karlskoga - MoDo 22-11-05!

« · 2404711 · » Till forumet

Sv: Karlskoga - MoDo 22-11-05!
Tarasov: Oraklet!
Kommentera

J F K: Japp. Vilket BIK har insett. Tycker de spelar ruskigt smart. Domarnivån är inte deras ansvar.

Såja.
Kommentera

Tarasov:

Så jjaaaaaa
Dänsken
Kommentera

Tarasov: Oraklet
Kommentera

Tarasov: Det blir utvisning på Modo strax innan!
🤷🏼‍♂️
Kommentera

J F K:
Tror vi kvitterar före vi tar ut målvakten
Kommentera

Bad_Brett: Man kommer ju inte fram när de tillåts hålla fast hela tiden. Det är ju tillbaka till 90-talet med clutch and grab.
Kommentera

KRB: Nja. Karlskoga spelar på ledning och gör det exemplariskt.
Kommentera

Bad_Brett: ett jävla säckgäng om du frågar mig
Kommentera

Bad_Brett: Stänger ner? Vi har varit parkerade i anfallszon senaste 5 minuterna lol
Kommentera

Heyerdal:

Jag tycker MoDo gör det helt ok,
Efter att ha mött fyra sämre lag innan kanske det tar en period att ”steppa upp” i tempo och intensitet , tredje perioden nu mot Karlskoga är helt ok, hoppas vi sätter en puck
Kommentera

Tarasov: Karlskoga stänger ner på ett imponerande sätt. Hatten av!
Kommentera

jonsson: utmärkt boxplay ikväll, endast ett måt o var i 3 mot 5 !
Kommentera

Förstår A.Petterssons frustration när BIK-spelarna gör allt för att sinka spelet genom att ligga ner, och gärna över pucken.
Kommentera

jonsson:
Tycker faktiskt vi är rätt grisiga och spelar rätt så hårt, tycker Ingman leder den ligan.
Kommentera

dempa:

Om man slänger sig så kan det gå vägen (BIK)
Kommentera

Hampie:

Modigs "för bra för HA", är han ens med idag? Syns inte mycket iaf.
Kommentera

Gavelo: pinsamt, är det sant!? 7-0? Helt orimligt ju. Är det en nuvarande eller en före detta bofors-spelare som dömer?
Kommentera

Bad_Brett: Problemet blir ju när du hyllar en spelare som modigs. Men kritiserar woods, hallå vakna eller. Jag är väl inte heller 100% nöjd med woods. Men beror mer på en bra kedjekamrat. Tycker woods ser starkare ut i år. Kommer att vara bättre i dessa matcher jämfört med förra året
Kommentera

Bad_Brett: The usual suspects som tar korkade utvisningar i offensiv zon, det här måste vi fan få bort!
Kommentera

Greenwolper: tröstlöst
Kommentera

Bad_Brett: det går emot oss, bra tredje hittills iaf
Kommentera

jonsson:

JohannLarsson får hålla fast hur länge han vill efter sarg trots att pucken inte är där. Sedan första bästa tillfälle åker vi på en.

Jaja det är en sådan match, dessa går inte att vinna.
Kommentera

Greenwolper: börja bli lite komiskt nu😂

Hala skridskor på alla bikspelare och oväntad löneökning på österberg
Kommentera

hk: Den... den såg jag inte.
Kommentera

J F K: 7-0 i utvisningar

Rimligt
Kommentera

Karlskoga är immuna mot utv. Wessner har givit dom evig immunitet mot Modo.
Kommentera

jonsson: Slänger sig bara, typiskt bik
Kommentera

Horribelt
Kommentera

Gavelo: Det spelar ju ingen roll hur mycket de håller fast, hakar och kör interference.
Kommentera

Ett boxplay till
Kommentera

Confusius: ICING?
Kommentera

Confusius: Jag väntar fortfarande på Karlskogas första utvisning
Kommentera

Hampie: Woods har gjort 7 av 17 poäng i spel 5-mot-5. AP har gjort 10. Det säger sig självt att Woods inte dominerar i matcher där vi inte har en enda sekund i numerärt överläge.

Med det sagt har han inlett tredje bra.
Kommentera

jonsson: Ja bra start på tredje helt klart

Vi kanske kan få med oss något ända, bara vi INTE tar det till straffar ;)
Kommentera

Rytter:

Pigg start iallafall
Kommentera

Bad_Brett: Om woods är överflödig, hur kan du sakna modigs? Så mycket konstiga åsikter och dubbelmoral.
Modigs är nog den sämsta spelaren att ha i ett lag om man vill gå långt, slutspel/ gå upp i shl. Dålig i omklädningsrummet, dålig när det "bränner till".
Kommentera

Gusse:
Det är väl så här matcherna brukar se ut mot Karlskoga, de matcher jag har sett är mest uteblivet skönspel, slitvargshockey efter sargerna..
Jag tänker att vi vinner efter straffläggningen senare i kväll (y)
Kommentera

Confusius: Ja, nu tycker jag vi hanterat utvisningarna hyfsat ändå, men ska vi fortsätta ta korkade utvisningar bör vi träna mer på tekningar. Där är vi inte med idag.

Men med tanke på hur det sett ut, finns det fortfarande hopp, bara vi får spela med 5 man på isen
Kommentera

Rytter: Tyvärr är det lite Patrick Yetman över Woods. Han är fröjdig som tusan när matcherna öppnar upp sig och i powerplay, men är helt överflödig i denna typ av matcher. När vi dessutom saknar en bra tredjelänk så blir det inte mycket till förstakedja kvar förutom Dickinson som klarar av att spela med lite tyngd.
Kommentera

Monno: tycker det var dumt låna ut Nordin innan uppehållet, vi åker på två bortamatcher utan extraspelare, forward vs
Kommentera

Confusius: usla domare är svårt att hantera. Fråga bara #21. Finns inget värre än värdelösa domare.
Kommentera

Monno:

2-1 BIK inför tredje är ett bra läge med tanke på att vi haft 13 utvisningsminuter mer än BIK första 40.

Se till att få ett snabbt PP och måla där så vänder vi detta.

Årets bik är sämre än tidigare, känns inte alls lika spetsiga utan t.ex björka. Har snarare blivit mindre oroliga för dem oavsett resultat i denna match.
Kommentera

Hakning-Henrik: tycker vi ändå gör det bra trots underläge. Vi ligger ändå bara under med ett och känns som vi hänger med i matchen. Vi visar fysik idag. Trots lite onödiga utvisningar i första. Tyckte domarna dömde helt rätt i första men bevisar att de inte håller samma nivå åt vårat håll i andra. Vi skulle minst haft med oss ett par inom den nivån de körde i första för bik. Förstår ingmans frustration. Vill fortsätta se att vi går mer rakt på mål. Nu krigar vi in oss i tredje. Vi bör få med oss något pp i tredje. Sällan fördelaktiga matcher med alexander österberg dock😉.
Kommentera

Hakning-Henrik: Inte för att den var bra, men det här måste varit vår minst dåliga andra period på länge.

I övrigt håller jag med Josh, vi måste sluta ta korkade utvisningar och sluta fokusera på domarna. Men det verkar tyvärr vara ett tema med det här laget, tyder på svag mentalitet tyvärr.

Vi kommer aldrig ta oss tillbaka till SHL om vi har den mentaliteten. Provocerande motståndare och usla domare måste man kunna hantera på elitnivå.
Kommentera

Nästa utvisning borde vara BIKs, mot alla andra lag hade det varit så men mot detta lag undrar man.
Poäng i denna match så får vi vara nöjda.
Kommentera

SKiLMY: BIK har gjort så sjuuukt många interference så man blir ju galen.

Men jag tror att håller vi oss bara kall ska vi kunna ta poäng åtminstone. Svenne är ju borta så en säkerhetsrisk är avverkad, bara Aagard och O.P kvar då...
Kommentera

Ah vi är fortfarande med i matchen trots att vi spelat nästan en period i BP, om vi kan lira lite 5-5 här i tredje så tar vi det här.
Kommentera

Alltså jag är så frustrerad här hemma. Bil kan göra vad fan de vill? Vi har alltså inte ens fått en ända utvisning med oss, det är heeeeelt sinnesjukt
Kommentera

19MoDo21:
OP sticker ut verkligen, om vi tar poäng i kväll så är det väl honom vi ska förlita oss på
Kommentera

« · 2404711 · »