1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506534 inlägg · 4103 ämnen

Karlskrona - Modo 2020-02-08

« · 2032363 · » Till forumet

Sv: Karlskrona - Modo 2020-02-08
wolper: Förstakedjan är makalöst felaktigt komponerad. De får inget flyt alls i uppspelen och defensivt är de horribla. Hade inte Hellkvist kunnat ge Jellvert förtroende i förstakedjan om man vill markera mot Johnsson och grabbarna?
Kommentera

wolper:
Haha, ja eller hur! Men när de går vägen är det ju bara kul!
Blir det baklängesmål blir man förbannad..
- Små marginaler i hockey
Kommentera

wolper: tror vi är lite ovana med hans stil, han är överallt o ingenstans😀
Kommentera

wolper: fan vi skulle haft 2 sekunder till😀
Kommentera

Från Hörnefors: hah bartosak gör lite spännande utflykter^^
Kommentera

Från Hörnefors:

H-vete, Barto måste hålla sig i målet😬
Kommentera

AddMan: illa ute nu Modo mål hänger verkligen i luften för KHK , Barto ute osminkat men målet klarade sig för påhälsning huva
Kommentera

Från Hörnefors:

Ouchh vilken chans dom fick där
Kommentera

AddMan: Stål Hedman kan ingen sänka.
Kommentera

jonsson: vi behöver fler än Öhman som sätter passningarna, många felpass som ger KHK spelvändningar, ja Hedman tillbaka skönt !
Kommentera

AddMan: Mannen som aldrig skadar sig...
Kommentera

AddMan: fan va skönt med mål och johnson gör det. Ja hoppas det gick bra för hedman. Inge mer skador när vi har så lite backar och ser så otäkt när det hamnar i ögat. Hoppas han inte skadat ögat. Får flashbacks från första säsongen mot aik med edblom
Kommentera

NuMo:

Öhman gör mycket rätt nu, skönt att han är tillbaka
Kommentera

Hoppas det släpper för Johnson nu.
Kommentera

jonsson: Bra där. Rätt spelare.
Kommentera

jonsson: Hur många kilo väger Björklunds blad?
Kommentera

AddMan: Hoppas det gick bra med Hedman! Stygg klubba i ansiktet.
Kommentera

Bad_Brett:

Härligt Jonsson
Kommentera

gokar: Fan blev Hedman enögd nu..
Kommentera

Dundee: Ska det ej vara 2+2 när spelaren blöder?, tyckte det såg ut som han blödde vid ögat jag.
Kommentera

Dundee: Är det inte rätt sjukt att det där ger två minuter medan en sprucken läpp direkt ger fyra?
Kommentera

wolper: Det är ju ett steg framåt gemfört med dom 2 senaste matcherna, men det måste upp bra mycket om man ska kunna behålla andra platsen tycker vi ser otroligt tröttkörda ut jag. Men som sagt stort framsteg gemfört mot sista matcherna.
Kommentera

J F K: var väldigt passivt där. Från överaktivt. Var ju i målgården men atör väll ej målvakt och kanske var ute innan pucken kom
Kommentera

Bad_Brett: Nu får man sluta leka. Bort med Tambellini som center. Den kedjan är katastrof i egen zon och har varit så hela matchen.
Kommentera

Rytter: Det är ju det som skiljer en matchvinnarmålvakt mot en "vanlig" butterfly som bara sitter på knäna och täcker så mycket han kan. Risken finns alltid att de blir överspelade, men jag föredrar att målvakter agerar istället för reagerar.
Kommentera

Monno: håll tätt i bp nu tack, onödig icing med så lite kvar o så utv på det, KHK starka i vår zon hoppas Modo kan flytta upp spelet i andra
Kommentera

Från Hörnefors: Har blandade känslor kring LP. Älskar hans inställning och arbetsmoral, han tar väl alla tillfällen som ges att träna som jag förstått det. Inget gnäll heller.
Prestationsmässigt så når han ju tyvärr inte upp, så han lär ju petas till extraforward när From är tillbaka i truppen.
Kommentera

Rytter: ja man blir på bra humör när man ser finnen ha lekstuga, fint fotpass hade han oxå i första.

Kommer ihåg Björklunds fotpass ifjol, det var bland det snyggaste jag sett...
Kommentera

Rytter: Riktigt bra period med snabba pass på bladet och vunna närkamper.

Öhman har sjukt mycket hockey i sig och hans karaktär är nog varför Björn tog hit honom. Fin blick för spelet.

Exakt vad jag tänkte om Bartosak! Ser dock jävligt spelsugen ut :) Snabb i sidled. Hoppas försvaret står upp bättre för honom ikväll. Toby och Berglund tycker jag ser lite slarviga ut men vafan, de lyfter sig också :)
Kommentera

Rytter: Har tänkt på det angående LP också faktiskt. Att han får en bra kille att studera nu och lära sig av.
Det blir ju onekligen så att t.ex. Sylwander och LP inte kan spela hockey på samma sätt.
Kommentera

modomille: Jag vet att många här gillar Linus Pettersson men jag tycker inte han tillför särskilt mycket, han lyckas ibland göra snygga dragningar men han det blir oftast inget av dom situationerna.
Kommentera

AddMan:

En fröjd att se han vända bort försvarare, är så liten så när han böjer ihop sig måste det vara svårt att få grepp om honom.

Där ska LP studera och lära hur små spelare ska spela för att lyckas.

Bra period av oss tycker jag, detta är inte i närheten av mora och ssk. Men finns mer att jobba med speciellt i försvaret.

Gud vad Öhman varit saknad, nu har vi vettiga och fina uppspel från egenzon. Från att ha varit bänkad har han gått till att vara en back som sticker ut. Bra karaktär på honom.

Bartosak har gjort några fina räddningar, men satan vad aggresiv han är jämfört med våra andra målisar, gäller att försvaret tar sin markering och håller undan på returer, annars blir han lätt överspelad.
Kommentera

modomille:

Ja, det känns bra, hoppas vi kan fortsätta i 2:a likadant.
Bättre fart på benen idag.
Kommentera

modomille: La märke till att Bartosak inte har någon vattenflaska, även Krizan var utan.
Kommentera

AddMan: Överlag en fin period av oss.

Tambellini ser mycket bättre ut idag. Nu spelar han så där kraftfullt och skickligt som han gjorde innan jul.
Kommentera

Rytter: haha, ja den liraren kan aldrig ha sett Iikka på is.
Kommentera

AddMan:

Enligt Expressen reportern var han temposvag och långsam. Undra om det är löven bloggaren som frilansat. Dom verkar ju ha samma hockeyöga.
Kommentera

Rytter: fin skridskoåkning !
Kommentera

Ben Perrault:

Alltså iikka, vilken jävla lirare. Det man ser i hans byten är njutning, han är verkligen grym i de offensiva lägena.
Kommentera

Ben Perrault: Tror själv att Hellkvist har satt Tambellini som center så att han blir "tvingad" att jobba hårdare och därmed komma igång igen.
Kommentera

Nieminen: tamberlini o belov, bra HA-klass på dom:)
Kommentera

Belov briljerar, vilket skottpass! :D
Kommentera

J F K: håller med dig där, ser förvirrad ut o där 2-0, tambe:)
Kommentera

AddMan: Hann knappt trycka på skicka så svarade han :)
Kommentera

J F K: Länge sen han spelade center så kan vara en anledning varför han är lite förvirrad.
Kommentera

AddMan:

Snyggt😀
Kommentera

Ben Perrault: Tänk om domarna kunde plocka för fler interference. Den på Hedberg är solklar, men jag tycker de ofta släpper sådana.
Kommentera

J F K: Hans defensiva kunskaper sätts på prov som center. Hoppas han kommer igång
Kommentera

J F K:

Verkligen. Bra räddning av barto. Nästan räknat in 1-1 Där. Starkt att hinna över och hålla upp kroppen.
Kommentera

« · 2032363 · »