1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506673 inlägg · 4103 ämnen

Katterna - MODO

« · 109689 · » Till forumet

Sv: Katterna - MODO
Frisco:
har MODO grabbarna börjat att boxas..;0)
Kommentera

Frisco:

Jag undrar om Werna skakade hand och skrek samtidigt idag också, då...
Kommentera

knaskamilla: Han dömde visst MoDo idag också Herr?? Larsson.
Kommentera

Frisco:

Han var ju duktig på att inte stå i vägen också, den där Larsson... Eller, hur var det nu igen?
Kommentera

Björn VII: Jag vill ha en domare på hockeymatcherna. Inte nån Larsson som leker Robin Hood.
Kommentera

Frisco:

Vad är kontentan? Uppmanar du månne till ett synteststifo om han skulle få får sig att besudla Kempehallen med sin närvaro?
Kommentera

poffa: Ser att Öhman fick 29 minuter för att han fick av tröjan på motstånadaren som var helt i extas och ville slåss. Hade jag varit domare och hetat B Larsson hade jag givit mig själv befrielse från alla domaruppdrag i framtiden. Herr?? Larsson verkar ha Anders Frisk som mentor.

Godmorgon!
Kommentera

Ajajdå...stryk med 4-3 mot Sundsvall. Inte är det särkligt bra iaf. Men som tur är så är det fortfarande ett tag kvar till premiären. Dessutom så är ju junisarna och Hedin borta. Fast nog borde man kunna spöa Sundsvall utan dem?
Kommentera

knaskamilla: Jag lämnar också in handduken..

(Kan också göra massvis av Z:an:)

ZZZZzZzZZzZZZZZzzZzZzzZzZZZzZZZZzzZz
Kommentera

knaskamilla: Z
Kommentera

nikki88:

Tack, men nej tack.

Nu: ZZZZZzzzZZzzZZZzZZzz...
Kommentera

knaskamilla: Jag kan baka bröd åt dig, det är det enda jag kan..:)
Kommentera

nikki88:

Hyssj!

Det där vet jag inget om (ska jag baka bullar ska du baske mig både städa, diska och laga mat åt mig!)...
Kommentera

knaskamilla: Varför inte? Dessutom tror jag det var du som sa det..Nej, du sa du skulle baka bullar åt mig om jag kom upp och städade åt dig eller nåt sånt..Ser ni, Knas utnyttjar barn! ;)
Kommentera

westerlind:

Gör det. Jag ska kanske äta en innan jag går och lägger mig?
Kommentera

nikki88:

Tro inte på allt Åsa säger.
Kommentera

knaskamilla: Ååååh, va gott! Jag ska räkna muffins när jag gått och lagt mig...
Kommentera

knaskamilla: Var det inte du som skulle baka muffins åt mig? ;)
Kommentera

westerlind:

Ha en trevlig resa! Klockan 8:04 sover jag. Sedan ska jag nog äta lite muffins, tror jag...
Kommentera

knaskamilla: Nä nu tror jag att jag måste packa väskan. Klockan 8:04 åker jag till Sundsvall.
Kommentera

westerlind:

H Höger!
- H Höger!

...
Kommentera

knaskamilla: Ja, ibland blir man avundsjuk vilken plantskola MoDo har...
Kommentera

mike66:

Ja, det där med akustiken lade jag också märke till. Det var rätt nice att sitta och lyssna på musiken i pausen, t.ex.
Kommentera

westerlind:

Jag tror att det var efter matchen.

Han får väl slänga in poffa i stället...
Kommentera

knaskamilla:

Alla de tio i kattklacken gjorde ett bra jobb. Skrev just inne på TIK:s gb att det är en oerhört bra akustik i kattlådan!

Sen eftersom perioderna avverkades en efter en så droppade kattfansen av en efter en. Lite som de tio små negerpojkarna! Men med en rejäl bongas och rätt akustik så kan det faktiskt låta rätt rejält;)
Kommentera

knaskamilla: Jag glömde fråga: Fick Frisco skadan under matchen? Hur ska Brithén kunna ersätta honom?
Kommentera

westerlind:

Blanda inte in mig i ert förhållande!
Kommentera

knaskamilla: Hmm, knaske det.
Kommentera

westerlind:

Jag tror på tvärtom.
Kommentera

knaskamilla: Frisco måste haft en dålig invärkan på mig. Eller kan det vara tvärtom?
Kommentera

knaskamilla: Det är alltid bra drag på Sundsvallssupportrarna. :-)

SCA Cupen betyder inte så mycket mer än vanliga träningsmatcher. Naturligtvis vore det kul att vinna, speciellt när tre Elitserielag (inklusive Timrå) är med.
Kommentera

westerlind:

1.

(Frisco har också ont i knäet, efter kvällens match.)
Kommentera

Hej alla hockeyälskare eller MoDosupportrar,

SCA-cupen pågår nu för fullt och jag ser att många samlas för att se hockey och ha trevligt. Själv var jag nyligen på Mästarcupen i Norrtälje, och där hände det spännande saker. Läs och tag varning:

Jag hade oerhört kul och träffade en del profiler från Hockeysnack - t ex 65Selander. Efter matchen stannade många av oss supportrar kvar och satt och festade tillsammans. Vet inte vad riktigt vad som hände, men det måste ha varit något fel på ölen jag fick.

När jag skulle åka hem, frågade jag en tonårstjej efter vägen ner till Norrtälje centrum. Hon gav mig tipset att man kunde gå rakt genom skogen istället för den asfalterade gångvägen, så jag tog den.

Det skulle jag inte ha gjort.

Tyvärr glömde hon berätta att det antagligen var Norrtäljes forna plats för ättestupan: När jag gått ca 100 m hamnade jag i en idiotbrant ravin, möjligen något mindre än Grand Canyon. Naturligtvis trampade jag snett och ramlade handlöst nerför berget - rakt in i en stenj-vel med knät före. Slutligen landade jag graciöst på ryggen i en lortig bergsskreva.

Jag låg och asgarvade en stund, sen reste jag mig upp och åkte hem. Sen tänkte jag inte mer på det. Men på natten hände otäcka saker! Knät svällde upp till en handboll, och jag fick djävulskt ont! Ännu när jag sitter här vid brasan och skriver ner mina äventyr känns det fortfarande som jag har ett spännband runt knät.

Frågan är vad som gick fel?
1. Det är farligt med hockey.
X. Gå aldrig längre än mellan läktaren och puben.
2. Lita aldrig på tjejer.
Kommentera

Kan förresten rapportera att det var ett jäkla liv på Sundsvallsfansen. Man kunde tro att det handlade om en SM-slutspelsmatch. Kändes som att de tar väldans seriöst på den där turneringen...
Kommentera

Alla:

Vad håller ni på med?? Huu...hur mkt inlägg som helst att läsa när man kommer hem och är trött, ju!

Så har man varit på hockey igen, då. I arenan i Sundsvall för första gången i sitt liv (lite kaffevarning på den, btw).

I målet: Riksam. Vem fanken är Riksam? Var Lonken full när han pysslade med finnens tröja, eller är det den finska översättningen av Riksman?

Wennerberg var inte sådär jättepoppis bland hemmapubliken...
Kommentera

poffa: MoDo var inte överlägset och straffen var inte tveksam.
Kommentera

Wewillwintoday:Har en kompis som hävdar att det lag som slår första icingen i matchen i Kempis nästan alltid är det lag som vinner. Kan inte själv säga ifall det överhuvudtaget är sant eller ej.
Kommentera

Paddan: Ja, det är viktigt sånt där... :)
Jag tog alltid på mig det högra benskyddet först(det klassiska), när jag höll på med sporten... Fast där spelade det dock ju inte speciellt stor roll. Vi förlorade ändå :
Kommentera

Wewillwintoday: Kan ju fortsätta med de nojor vi har: Inte sitta på Arkenpuben och titta på hockey och hinka öl för vi har bara förlorat då. (Tur att puben bytt namn nu då :-)) Samme kille som inte fick hålla i matchprogrammet skall vi heller inte se hockey hemma hos, såg två av matcherna i fjol hos honom och självklart förlorade vi. En annan kompis farsa får vi heller inte se matcherna hos för då har de också bara förlorat.
Kommentera

Paddan: Jag brukar alltid få tvångstankar om att jag måste dricka mycket om det går bra för laget. Under fotbolls VM drack jag en 3-4 liter Coca Cola per match :)
Det gäller att man bunkrar upp med Cola för vintern ^_^
Kommentera

nikki88:Skrockfullhet är inte att leka med så därför bör jag i fortsättningen hålla mig härifrån under pågående modomatcher, precis som att en av mina kompisar alltid måste gå på först på bussen för att MODO skall vinna, eller att en annan av kompisarna inte får hålla i matchprogrammet under första perioden för att MODO skall vinna.
Dessutom så har vi en busschaufför som bara kört när MODO vunnit, synd bara att han kört så sällan.
Kommentera

Wewillwintoday: Jo, Colt är ett automatgevär..En k-pist ungefär
Kommentera

Paddan: Jag ber om ursäkt om du tog det hårt, det var menat som ett skämt.
Kommentera

Paddan: hehe, ta det inte så hårt :-)
Det måste finnas mycket annat att göra på nätet förrutom MODO...
Kommentera

Wewillwintoday:Självklart, skulle till att börja med bara skriva ut en sak från nätet ikväll och råkade fastna här i Bussiga klubben!
Kommentera

nikki88: hehe, jag antar att Colt är ngn sorts pickadoll...
det enda märke jag känner till är magnum som clintan använder :)
Kommentera

Wewillwintoday: *Är tyst* *Skjuter lite med en Colt* ;)
Kommentera

Paddan: Nu är det för övrigt Sopranos; får jag be om största möjliga tyssssssstnad..
Kommentera

Paddan: Kan du inte göra nåt brottsligt så du inte kan använda datorn under säsongen ;)
Kommentera

Paddan: Ja, det här är till 100 procent ditt fel...
Du borde vetat bättre eller hur...??
Kommentera

« · 109689 · »