1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507056 inlägg · 4104 ämnen

Klart för byggstart av Arenan

1323013 · » Till forumet

Sv: Klart för byggstart av Arenan
bisterfinnen:

Likheten mellan Johan Thörnberg och strandvakterna på Bondi Beach.
Kommentera

El Maco:

High stick.
Kommentera

T T: Obehag vid munsår?
Kommentera

NuMo: Läppstick, är det nån sorts piercing?
Kommentera

Lumber Jack: Fan vad svårt det är att hitta trådar här på HS. Den här får duga, för nu bygger man vidare.

Varje spottloska eller kastad trumpinne kommer i arenan att kunna övervakas i framtiden.

allehanda.se/start/harnosand/1.2599053-klartecken-for-overvakning

Redigerad kommentar

Kommentera

Paddan: Neil - ett frisyrföredöme. (Synd att det visade sig vara en peruk bara.)
Kommentera

Paddan: Skönt att någon här tänker till. Själv känner jag mig ungefär på den här nivån ikväll...
Kommentera

Salle: Nåväl, nu tror jag att jag hittat lösningen på finansieringen. Står precis och författar ett brev.

www.youtube.com/watch?v=8LBPiuq6EMU&feature=related
Kommentera

Paddan: Äh det där är ju mer Krokom Saloon i dina drömmar. Fast med mycket mer Helly-Hansen.
Kommentera

NuMo: Men nu ser jag att man gjort ett förslag på hur en utbyggnad av sportbaren skulle kunna se ut. Detta till tonerna av en gammal NHL-arenaklassiker
Kommentera

Något lugnt och stillsamt typ "Slayer - Here comes the pain" eller "Arch Enemy - We will rise"
Kommentera

shinzawai: Vad bra, då kan du ju börja med att styra upp introt med lite häftiga bildprojektioner på mediakuben och suggestiv musik.
Kommentera

Paddan: Nominerar du MIG för att styra upp verksamheten? Meeen vad trevligt. Jag ska göra mitt bästa för att inte göra dig besviken Paddan.

På tal om Paddor, denna rackare hittade jag i ett skoterspår i Köpmanholmen igår. That's right. På ett skoterspår, i början på mars.

www.hockeysnack.com/medlem/shinzawai/filarkiv.php?showfile=paddan.jpg
Kommentera

Poffa: Som så mycket annat när vi pratar om vårat hjärtelag.
Kommentera

Poffa: Äh, vaddå, vi vill ju ha lokal!!!1
Det gäller ju att ha visioner och det är ju inte säkert att de som arbetar i arenan varje dag är de rätta personerna att upptäcka såna saker. Nä, det är nog dags för Skinnkavaj att styra upp verksamheten.
Kommentera

Paddan: Om, jag säger om, de inte sett den lösningen själva så tycker jag det är skrämmande.
Kommentera

NuMo: Sånt där kan inte jag, jag vet bara såna saker som att mina elever får återta missad lektionstid mellan kl 14-15 på fredagar och det kostar väl bara i fritid förmodar jag.
Kommentera

Paddan: Fan va bra. Kom in med ett kostnadsförslag.
Kommentera

NuMo: Det här är en del av ett mail jag skrev till JH och det svar jag fick två månader senare...

Jag: "Sportbarerna på Etage 4 utnyttjas väldigt bra och det är gott om besökare till dessa, nästan lite för många skulle jag vilja säga.
Som situationen var under föregående säsong så var man tvungen att offra några minuter av perioden för att överhuvudtaget ha en möjlighet att komma in i sportbarerna speciellt på helgmatcherna.

Sportbarerna på etage 2 har inte alls samma problem, där finns det väldigt gott om utrymme och till och med sittplatser vilket det inte gör på sportbarerna på etage 4.

Finns det någon plan att bygga om eller till dessa sportbarer redan till den kommande säsongen?

Jerry H: I investeringsbudget för 2007/2008 finns inga pengar för om/tillbyggnad av sportbarer etage 4.

Jag: Det finns ju om inte annat ett stort outnyttjat område i hörnen där det skulle kunna gå att bygga på en våning till på sportbarerna, eventuellt med fönster ut mot arenan (i varje fall ovanför sportbaren bakom sektion 401)... lite grann som en skybar.

Jerry H: Vilken spännande ide'. Vi tar den med oss om framtiden innebär att vi kan/vill göra något med dessa sportbarer."
Kommentera

Paddan: Bygget går vidare. Nu är det potentaterna som skall få mingelytor som har uskänkningstillstånd. Det är viktigt tycker jag, mycket viktigt.
- Kliv ut ur garderoben som Amos Persson sa.

allehanda.se/avdelning/ornskoldsvik/22268

Men man har glömt bort den populäraste puben av de alla. Den vid 401. När skall vi få ett trevligt överetage på våran väl frekventerade pub.

Nu kräver jag ljud och ljus i toppklass i två vångar i vår pub där stämningen går över taket.
Kommentera

65selander:

Samma kranar som fixade i Falun ?
Kommentera

65selander: Hahaha, där ser man. Kanske till och med var herr Simons som satt vid spakarna. ;)
Kommentera

Paddan: Ang flaggans så lär väl Leksand redan fått ent dåligt omen över sig eftersom det var kranar från Mora som lyfte tvärbalkarna till deras nya. ;-)
Kommentera

Modoante: För att Jens Karlsson skaffat spegelvisir?
Kommentera

Paddan: Om frölunda spöar oss i nya arenan så vet vi varför
Kommentera

Modoante: Den har väl vajat där ända sedan dagarna innan jul, fast denna gång under en MoDo-flagga.
Kommentera

AM: Nu är det en frölunda flagga som vajar i en kranarna igen.
Kommentera

NuMo: Enligt vad jag erfar så är det göteborgare som jobbar med pålningen och dom hade jobbat in tid så vid nio i morse drog dom söderut mot hemmet.
Natuligtvis blev flaggan hängande kvar.
Den person jag pratade med gav mig intrycket att det inom några dagar kommer att hängas upp en "riktig" flagga där i stället.
Kommentera

65selander:

Ööööh..Vad är det mer du ställer upp på..;)
Kommentera

slashpuppie: DEn brukar ha krångel med lysena har jag hört och eftersom Westerlind inte kunde hjälpa honom sist så får väl jag ställa upp.
Kommentera

65selander: vad gör han med merzan i periodpauserna?.. :/...
Kommentera

NuMo: Se till att ha en kalla färdiga till 6/1 för nu är resan bokad och allting inkl 3p till Brynäs. E v så kan jag hjälpa dig med Merzan om den krånglar i periodpauserna ;-)
Kommentera

Dream Team: Själv börjar jag kunna utkristallisera byggnadens alla rum och vrår. Funderar på att hyra ett säsongsövernattningsrum endast några meter från en av arenans pubar.
Kommentera

Dream Team: The heroic Battle of the glorious Front-Foreland-Point.
Kommentera

NuMo: Området ser dock ut som en krigsskådeplats, just nu. Late World War two, liksom.. ;)
Kommentera

Då är äntligen den malplacerade flaggan nedtagen och jag missade att se hur det gick till. Det måste ha skett senaste halvtimmen. Jag antar att byggledaren tog ned den av naturliga orsaker. Känner mig lite blåst på en flaggbränning.
Kommentera

Salle: Själv börjar jag bli ordentligt besviken att ingen har varit där och ställt till ordning redan. Hur länge skall man behöva vänta egentligen?
Kommentera

NuMo: Det finns säkert nån klättrig unge i Friscos klass som man kan övertala. Jag kan fixa en STOOOR påse godis till honom om han inte gör det för den goda sakens skull.
Kommentera

Frisco: Det kanske var någon av hans gamla "butterflies" som hjälpte till.
Kommentera

Salle: Frisco behöver nog stå på någons axlar.
Kommentera

NuMo: Frisco bor väl närmast.
Kommentera

Lumber Jack: Bara de inte tar in killen som tände elden i os för nåt år sen. Han missade ju med eldpilen. Men det tog eld i alla fall.
Kommentera

Frisco: Halv stång är ganska precis en halv stång över den lerhögsnivå den kunde (och borde) ligga på. Hoppas den trasslas in i pålkranen och bankas ner 6m i blåleran.
Kanske borde man göra så med alla ES-flaggor (och AS också bara för säkerhets skull) för god lycka i framtiden.
Kommentera

Lumber Jack: Intressant att live se vem som blir vår hjälte.
Kommentera

Salle: Hörde jag ordet "eldpil" ljuda genom de norrländska skogarna, eller var det bara ett önskehörande...
Kommentera

Salle: Jag ser en Frölundaflagga på halv stång.
Kommentera

Modoante: Ja visst F-N är det en Frölunda-flagga. Kommando Nolaskogs borde rycka ut omedelbums. Nån som kan tända ljussignalen på MammaMias tak.
Kommentera

Modoante: Vilket jädra plockepinn.
Undrar förresten om de kommer att flytta in webkameran i arenan när de kommit så långt att de lagt tak på byggnaden.
Kommentera

När jag kollar på webbkameran från arena bygget så sewr det ut som on nån har hängt upp en Fröundaflagga på en av kranarna eller är det bara jag som ser i syne
Kommentera

Paddan: Blä, ja inte för att jag ska se någon match från TV-soffan, men ändå.
Kommentera

1323013 · »