1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507172 inlägg · 4104 ämnen

Kontraktera mera, tack!

« · 515301 Till forumet

Sv: Kontraktera mera, tack!

ria-ra:

Jag förstår inte riktigt. Ska Poffa lägga energi på att dissa fotbollsmålvakter nu också?

Kommentera

ria-ra: Poffas identitet som hockeykritiker är således lika säkrad. Fördelen för honom är kanske att det går att ha förebyggande felfokusering.
Kommentera

poffa:
framtiden är tryggad. på modos gymnasie går en sollefteå back som tydligen gör bra i från sig och enligt min dotter som har bra koll på dom yngre killarna här i stan så har en sollefteå målvakt varit i övik å provspelat för modos u21 lag (tror det var u21). ja som du förstår så blir det hur tätt som helst backåt i framtiden.
Kommentera

Nikki:

Något sådant, ja. Det var den intervjun jag lutade mig emot när jag skrev att jag inte tror att han blir kvar.

Kommentera

Martin S:

Hmm, sa inte Näslund att han inte var färdig "där borta" i NHL i nån intervju (Visserligen med aftonbladet tror jag...) och ifall NHL drar igång nästa säsong så var det ganska troligt att han åkte över igen?
Kommentera

Nalle Sjuh: Nån av kvällsblaskorna hade en artikel för nån vecka sen om den stora oron inför nästa säsong. Där fanns det listor på spelare utan kontrakt nästa säsong för alla lag.
Kommentera

knaskamilla: Om jag inte minns fel så ska väl Timander bli pappa under det här året, om möjligt ännu en faktor för att bli hemmakär.
Kommentera

Paddan:

Så klart att han kommer! Han har ju faktiskt sett bättre ut på sistone... Ge honom lite tid att rota sig i Sverige igen, så blir det där nog bra. Kanske.

Kommentera

knaskamilla: "Fan, jag ser fram emot att se Timander bra!" Hmm, ska du skaffa nya glasögon?

Hoppas givetvis på att Timander skall genomgå samma förvandling som Hasse, men jag är lite tveksam.

Kommentera

Martin S:

Jag tror inte att Macke stannar om NHL drar igång igen. Snyggjanne lär väl inte få så många andra erbjudanden, så vill de signa honom lär han stanna. Förmodligen kan de ju inte sänka hans lön i år igen, med tanke på hur mycket han gick ner inför den här säsongen, så atte...

Fan, jag ser fram emot att se Timander bra! För visst lär han väl bli det nästa säsong?

Kommentera

Nalle Sjuh: Jag kommer inte ihåg någon artikel i ÖA som skriver om detta. Här är mina förslag

Backar
Jesper Damgaard---->Tror han lämnar Övik och flyttar söderut
Tobias Enström------->Skriver på nytt kontrakt, förhoppningsvis långtids
Mattias Timander----->Är hemma för gott. Skriver långtidskontrakt
Jan Öberg------------->På väg bort ifjol, får han ett kontraktsförslag?

Forwards
Peter Forsberg--------->Inget guld i år=Peter stannar tror jag
Morten Green----------->Flyttar söderut
Magnus Gästrin--------->Skriver nytt kontrakt
Dan Hinote-------------->Är borta så snart NHL börjar igen
Joakim Lindström------->Förhoppningsvis nytt kontrakt. Har kapacitet
Markus Näslund--------->Hemma för att stanna. Skriver nytt kontrakt
Alexander Steen-------->Inte redo för Toronto ännu. Skriver nytt kontrakt
Fredrik Warg------------>Skriver nytt kontrakt
Mattias Weinhandl------>Stannar så länge lockouten fortsätter.
Mattias Wennerberg---->Skriver nytt kontrakt

Är ganska säker att Alexander Edler, Mattias Hellström och Tommy Enström tillhör atruppen nästa höst.
Kommentera

Kontraktera mera, tack!
Jag lyckades inte hitta någon specifik tråd som behandlade kontraktsläget i MoDo, så därför tar jag mig den friheten att pröva på en trådstart.

Jo, det var alltså så att jag satt och filade lite på min sida med kontraktsläget på arvet.tk inför nästa säsong och bara hittade fyra forwards som på något sätt deltagit i årets trupp med "riktiga" inte-lockout-kontrakt inför nästa säsong. Alltså Salomonsson, Svartvadet, Peter Öberg och junioren med oklart kontraktsläge - Mattias Hellström. Varför jag förärar denna situation med en helt ny tråd var helt enkelt pga att jag undrar om jag missat någon ÖA-notis om förnyat kontrakt med någon annan spelare?

Jag är tacksam för svar. Hela kontraktsläget, som jag ser det, finns på länken.
Kommentera

« · 515301