1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507065 inlägg · 4104 ämnen

Kristianstad - Modo 2020-12-16

« · 2113690 · » Till forumet

Sv: Kristianstad - Modo 2020-12-16
Gavelo: Tycker inte att Styf verkar taktiskt klara det här. Det ser inte alls mycket bättre ut. Man spelar naivt och helt utan marginaler. Det saknas taktisk kompetens i båset.

Emil kanske är duktig, men har nog för liten möjlighet att påverka.
Kommentera

Vill modo komma högre upp i tabellen eller vill dom byta plats med kik? Känns som försvaret och uppspelen just nu är sämre än hockeyettan. Ledsen att man måste säg det. Men detta är nog den tråkigaste matchen jag har sett.
Kommentera

jonsson:

Det är jävligt illa att vi under alla år inte lärt oss hur man möter lag som inte vill ha något spel. KIK är ju i samma kategori som t.ex Västervik, TAIF. De har knappt något eget spel men är duktiga på att förstöra och utnyttja bjudningarna, mot sådana lag kan man inte spela så jävla slarvigt och ge dom kontring på kontring, det är ju exakt det som de går och väntar på.

Hade vi bara varit lite mer skärpta med puck så hade det inte stått 4-2.

Vi ska ju för fan inte generera chanser till KIK när vi har pucken.
Kommentera

Smurfen: 4 bjudmål, snyggt!
Att vi ligger under denna match är rätt märkligt fast ändå inte!
Kommentera

jonsson: Varför står man en passning där? Vi har missat gigantiskt många sådana passningar idag.
Vinsten med att Aagaard får pucken som ensam med fart och ett helt samlat försvar förstår jag inte.

Sjukt tydlig slashing. Andra gången de slagit klubban ur bönderna, men domarna är för kassa.
Kommentera

Från Hörnefors: SLARV !!!
Kommentera

Dåååligt
Kommentera

J F K: Jag tycker att han är den mest överskattade MoDospelaren på det här forumet.
Kommentera

J F K:
Ja anmärkningsvärt dålig idag, spelar som att han vore bakis. Men han får ha en dålig dag på jobbet, det har vi alla. Något får säga till honom ”spela enkelt”
Kommentera

wolper: lät som en väldigt onödig utvisning
Kommentera

Tarasov:
En bra sak till är att det finns ett mod i spelet trots att man legat under med 3-0
Kommentera

Smurfen: Måste man inte varna en gång först innan man tar utvisning?
Kommentera

J F K: Vi måste vara det lag som ha mest misstag och slarv i egen zon av alla lag !!
Kommentera

bengt88: Visst har Jellvert backat? Ser bedrövlig ut.
Kommentera

hk: Sån fruktansvärt bra timing, men hans passning hjälper inte att han är en totalt värdelös back i egen zon
Kommentera

Smurfen:
Gillar Aagaard växer och växer.
Kommentera

Gjort om i kedjorna va ?
Kommentera

wolper:

Före målet, totalt ofarlig situation, vi har alla med hem men bara för att vi inte sortera bättre i försvarszon blir det ett jätteläge för KIK
Kommentera

Costanza: Vägen mot 4-8 har börjat, har precis lastat in en kappsäck på resultatet😎
Kommentera

hk: fint mål! Men vi släpper till två mot en o tre mot två hela tiden
Kommentera

jonsson: Ingen idiotutvisning nu, tack
Kommentera

bengt88: haha, gnäll lite mer så Öhman får en till assist.
Kommentera

wolper: yeeeees!^^
Kommentera

bengt88:

Håller med ang Öhman.
Modo mål snyggt
Kommentera

Skeppa Öhman nu han har haft sina chanser, lika bedrövlig defensivt match ut och match in. Känner mig tryggare att spela på 5 backar än att Öhman är med
Kommentera

Costanza:

Har så dåligt tålamod på att det ”kanske” händer nått ang spelare
Kommentera

Heyerdal: Ja, alla coacher hade nog tagit timeout redan.
Kommentera

Robin Ztorken L:

Våra junior forwards är väl inte bärande spelare? De spelar i tredje och fjärdekedjan.

Wallinder får mycket istid, men du kanske inte tycker att man ska satsa på en J20 landslagsman ens i HA?

Att säga att vi byggt laget och räknar med att juniorerna ska vara bärande spelare tycker jag är direkt felaktigt.
Kommentera

Costanza: ser ännu sämre ut nu i andra vad sysslar killarna med bjudning efter bjudning
Kommentera

Det går inte att skylla på truppen när klubben håller för hårt i Storplånkan. Vi har 4-5 unga spelare som ger järnet och gör det bra, men som hade ersatts om vi varit i en normal situation. Känner verkligen inte igen MoDo här, och det kanske är bra. Vi brukar lasta in spelare.. Gillar Widebro och hoppas att han och styrelsen har en smart plan, annars kan vi få rejäla problem. Hursomhelst ska jag till Fjällräven Center i mellandagarna. Låter som att det blir fullsatt...
Kommentera

Tarasov: Jo men nu finns varken 73 : or, eller Sedinare i juniorleden, det borde väl alla fatta?
Hursomhelst så är dom för många nu och inte tillräckligt bra för att agera bärande spelare på denna nivå.
Gör om gör rätt!
Kommentera

Robin Ztorken L: Tror också att man har en stor övertro på dessa juniorer varje år för att man alltid ligger i topp med junior lagen !
Kommentera

Robin Ztorken L:

Det är inte juniorerna som är problemet. Vi ska vara ett lag som släpper fram juniorer och lever upp till vårt rykte. Sådana som Wallinder och Styf känns som de förtjänar sin plats.

Lindewall och Strömgren är talanger och ska ha istid under säsong.

Problemet är att de kommer in i ett läge när vi inte har en topp-6 som leder laget. Med ett vettigt byggt lag skulle vi haft en förstakedja som leder, en andra som producerar bra och då hade vi kunna spela in juniorer i laget i deras takt.

Jag ser inte juniorerna som problemet utan istället avsaknaden av ledande spelare när Kaut, Heppo har dragit och Gagnon floppat. Det saknas alltså tre toppspelare, med dessa i laget kan man matcha in juniorer i deras takt och dom får ta en match här och där.
Kommentera

Robin Ztorken L:
Tror att det är framgångarna med 73 orna och Sedin m fö som spökar. I kombination med haveriet när vi åkte ur.
Kommentera

Rytter:
Bulvan åt Glader, KÖPFEST på g.
Kommentera

Tarasov: Den vägen man valt är "Highway to hell", i så fall.
Jag hoppas och tror att man fattat att detta är ingen lek längre.
Borde ju fattat det nu efter fem säsonger i HA, eller vad är det man inte fattar???
Kommentera

Tarasov:

Är du bulvan åt Kenttä? Har han fingrarna med i denna match också?
Kommentera

Rytter: Helt enig!
Kommentera

Rytter:
Vill ha avkastning på mina 15 mille
Kommentera

Gavelo:

Detta är inte omöjligt att vända. Känns inte som en 3-1 match sett till spelet. Det är vi som gett bort målen genom att tappa puck i helt fel lägen, KIK har ju inte behövt spela sig fram till deras lägen utan vi har bjudit på alla farligheter och kontringar.

Skärper vi bara till oss och inte försöker för svåra passningar och vågar attackera mål när vi kommer in i zon är detta helt klart möjligt att vända.

Ska vi säga 5-3 till modo med sista i öppen kasse.

Väljer vi att inte skärpa till oss med dessa pucktapp så kan detta rinna iväg åt fel håll.

Typisk förstaperiod efter att ha fått vila, kan bara bli bättre.
Kommentera

Robin Ztorken L:
Jag håller med men det vara vara den väg man bestämt sig för att hålla. Wallinder/Styf ja de är redo.... men resten.
Kommentera

Jag gillar Harju skarpt i Pp’t, med Harju på isen så blir sylwander meningslös.
Kommentera

Tarasov: Kan dom en gång för alla fatta att det inte funkar med dessa alla junisar, visst dom är inte dåliga men håller inte på denna nivå!
Man kan försiktigt matcha in dom men inte med detta ansvar och speltid.

Vet inte om Modo efter fem säsonger i HA ännu inte fattat att detta är ingen lek??
Det är ju så att vi under vår sejour i HA varit betydligt närmare att trilla ur än gå upp i SHL.
Kanske dag att börja vakna upp nu och ta detta på allvar
Kommentera

Han ni lasta in degen innan 3-1 kom?
Kommentera

dempa: Jag vet ärligt talat inte vem som räknat till 15 skott, känns som 3 och inget har varit farligt.

Alltså Kik skapar ingenting ut sitt spel, man har fått några kontringar där Modo slarvat men utöver det så är det Modo som håller i spelet, 3-1 speglar inte matchbilden.
Kommentera

dempa: Det är kreativt räknat för hemmalaget. Modo skjuter inte gärna men nog ska det vara jämnare siffror än så.

Sjukt onödig utvisning av Åhström när laget var på g efter 1-3 målet.
Kommentera

Costanza: Nej det är bara jag, är ute o lyssnar på sator I periodpausen ju..
Kommentera

dempa: Att Kristianstad ska ha 15 skott känns väldigt svårt att tro, helst när vi haft 55% puckinnehav.
Kommentera

Costanza: Måste så vara, för jag är på annat håll och tutar🥴
Kommentera

Tarasov: Hur många gånger skjuter Lindgren i ramen denna säsong innan han får göra sitt första mål...
Kommentera

« · 2113690 · »