1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

505299 inlägg · 4102 ämnen

Kristianstad - MoDo 3 och 4:7

« · 2318558 · » Till forumet

Sv: Kristianstad - MoDo 3 och 4:7
Robin Ztorken L: Håller med, tror han behöver kasta om lite.
Kommentera

Dundee: Stämmer, KIK har varit starkare varje match , så långt.
Att vi ledet serien med 2-0 är något vi ska vara tacksamma för, vi har haft stor tur där.
Kommentera

Dundee: Hade vi spelat såhär mot Mora hade de haft minst en vinst redan. Problemet är dock inte valet av motståndare, utan snarare valet att själv inte vara med.
Kommentera

Vill ha en intervju med Karlin inför 3:e
Kommentera

Bad_Brett:
MoDo spelare som om det vore kvalmatch, krampaktigt som Ingman sa. Klarar de inte av favoritskapet är det oroväckande minst sagt.
Kommentera

Dundee:

Jag tror vi vinner matchen, men vi spelar som en säck potatis, ingen vet vad de ska göra längre….
Kommentera

Gavelo: håller med…det går inte att förstå…i ett slutspel. Beklämmande.
Kommentera

Nån fler än jag som får lite nostalgi känslor av Kristianstads lilla hockeyrink? Påminner mig om när man var liten och åkte friåkning i lokala rinken i Nordingrå eller Nyland.
Kommentera

Foppatofflan: Jag förstår inte hur man kollektivt kan vara så dåliga, det är ju inte bara lite heller utan man letar verkligen efter säsongens bottennotering.
Kommentera

Jag är mest brydd över vi valde Kik som motståndare. Känns som upplagt att vi ska förlora detta. Nu är det 3e matchen som vi förlorar i spelet 5 mot 5. Men det är långt kvar med kan inte se vart vi ska hämta energin ifrån totalt uddlöst och ointressant ut. Nu är det bara 1 mål upp vi är ju med fortfarande i matchen.

Och vi leder serien men spelmässigt så är vi långt långt efter.
Kommentera

Tyler Durden: Nej, jag har gnällt på det i alla matcherna. Nu är det nog inte så enkelt att det bara är backarna, utan jag tror att forwards åker för lite skridskor så backarna känner sig inte trygga utan går hem alldeles för tidigt. Svårt att säga vad som är hönan och ägget där.

Helt klart får det inte se ut såhär. Positivt att vi i alla fall har chansen fortfarande.
Kommentera

DrCox: Ingen fara vi vinner som vanligt.
Kommentera

DrCox: hade du förväntat dig 4 raka??
Kommentera

Tyler Durden: Näsén är åtminstone inblandad i nästan allt vi skapar offensivt. Bernhardt se ut att vila sig pigg till nästa arbetsgivare.
Kommentera

Heyerdal: Kan inte MoDos slutspel ta slut snart orkar inte förstöra varannan kväll med den här skiten längre.
Kommentera

Idbyn: In med Agaard i förstafemman, testa det.
Gör något!
Så bedrövligt vi spelar och ser ut på isen.
Spelet I egen zon är bara slarvigt, hafs o tappade puckar, bedrövligt var ordet!
Kommentera

J F K: Tycker backarna håller ett säkerhetsavstånd som man inte såg i serien. Blir inte bra!
Kommentera

KRB: fin liten interference på Jinesjö Karlsson vid målet
Kommentera

AddMan: 2 tacklingar och 14 skott på två perioder är ju riktigt imponerande siffror!
Kommentera

52 omg kan ju inte ha fel. lämnade vi allt i grundserien?

Ingman är lite förbannad iallafall
Kommentera

J F K:
Sanslöst lojt uppträdande utav oss!
Får fan ont i huvudet.

Tar vi oss vidare till semi så hoppas jag vi har en knapp att trycka på för att få igång maskinen igen.
Kommentera

Heyerdal: det var en bisarr utvisning på MacMaster. Gick minst 5 sekunder där kikspeöaren höll fast honom.
Kommentera

Bad_Brett: Näsen har det väldigt jobbigt nu när det går lite fortare.
Kommentera

Sir: man ser rakt hur domaren inte tänker blåsa förrän MacMaster blir sur. Så jävla dåligt av domaren.
Men så länge modo inte vill trampa på o ta i så spelar fan inte domarna nån roll
Kommentera

Gavelo: tror vi faller i kvarten ser inte alls bra ut
Kommentera

KRB: pinsamt, riktigt pinsamt!
Kommentera

J F K: Det positiva är att det helt plötsligt inte känns så omöjligt att ersätta Sam och Bernhardt.
Kommentera

Foppatofflan:

Först, domnarjävel som tog ut båda på 2 min
Sedan så står MoDo stilla som trafikkoner, bara och runda….
Kommentera

Längesen man såg MoDo så oorganiserat, dom är som inte riktigt där.
Kommentera

Randy Marsh: Men för helvete vad ska Macmaster göra då, bara stå still tills han släpper?
Kommentera

J F K: skälla ut hela högen
Kommentera

Randy Marsh: Det är ett jämställt samhälle.

Enda svaret jag kan komma på.
Kommentera

Robin Ztorken L: utvisad för att motståndaren håller fast benet kan inte vara ok
Kommentera

Randy Marsh: Haha vad ska han göra, bara stå och vänta?
Kommentera

Färdkost:

Bara instämma helt sinnesjukt
Kommentera

Gavelo:

Hahaha hur fan kan dom ta ut mcmaster där?
Kommentera

Haha, sjukt att MacM åker ut på den där
Kommentera

jonsson: Modo tappar mittzonen gång på gång och Kristianstad får transportsträcka in i våran zon, sen slår vi så jävulskt taskiga passningar att vi får inte flyt i någonting, Sam’s passningar är ju fan värre än Sylvanders och det säger väldigt mycket.

Sen begriper jag inte varför vi är så passiva i egen zon, varenda anfall för kik ser ju ut som PP där vi håller oss mellan teknings cirklarna lite avvaktande, problemet blir då förutom att kik får massa skott på mål även att när vi vinner pucken så har vi ingen att passa som inte står inne i gröten
Kommentera

Foppatofflan: Spelet i egen zon lämnar en del övrigt att önska, så djävla virrvarr.
Var befinner sig vår förstafemman???
Kommentera

Foppatofflan: Vet inte. Samtidigt. Vad ska man göra när alla är helt usla? Kanske bara säga som någon coach sa. Har ni ställt till den här skiten får ni fan fixa det också.
Kommentera

J F K: varför tas ingen time out?
Kommentera

Men herregud, timeout
Kommentera

Tyler Durden: Jo, men Styfs insats var horribel också. Backarna är ju redan fem meter inne i egen zon när deras forwards kommer. Tror fan att det är lätt att komma in i vår zon då.
Kommentera

Robin Ztorken L: Linus P känns ju mer spets än Letten!
Kommentera

Stämmer inget för Sam heller
Kommentera

Gurkan:

MoDos senaste nyförvärv speciellt har inte många rätt idag tyvärr, uppträder osäkert och allt annat än resolut…
Kommentera

Tyst det blev
Kommentera

Gurkan: Jag har aldrig trott att vi kommer spela final!
Vi kommer klara oss förbi kvarten även om det ser svårt ut men i semin tror jag inte vi kommer ha en chans, inte om vi inte höjer oss 30%

2-2
Kommentera

Tyler Durden: Den där jävla förstakedjan har inte funkat sedan man skicka iväg Modigs oh den lär knappast börja fungera igen helt plötsligt den lilla möjlighet till avancemang försvann där.
Kommentera

« · 2318558 · »