1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

505296 inlägg · 4102 ämnen

Kristianstad - MoDo 3 och 4:7

« · 2320242 · » Till forumet

Sv: Kristianstad - MoDo 3 och 4:7
Icing-Ove: Menar det!! Spara inte, full fart frammåt. Vi har ju Tex där bak??
Kommentera

Bad_Brett: Sam har faktiskt tagit ett defensivt ansvar så jag tror man förlitar sig lite på det.

Ang Max, han har varit otroligt svag senaste matcherna, men Sylle har verkligen varit endimensionell så för mig är det lite hugget som stucket där.
Kanske blir bra med Nordin som jag tycker överraskat rejält.
Kommentera

Werner: MoDo måste för faaaan visa lite vilja och griseri nu!! Sätt pucken i kryllan. Bortaklacken är ju där...
Kommentera

Blir kul att se sven i första, hoppas dom andra i den linan steppar några nivåer.. Visa att det slutspel och lite jäklar anamma!
Kommentera

Gavelo: Förvisso. Men Sveningssons drullande i kombination med Woods hemjobb... Vi får hoppas att de hinner göra mål innan de hamnar i den typen av situationer.

Förstår inte heller riktigt varför Tjernström hamnar på bänken. Nog finns det de som varit sämre?
Kommentera

Icing-Ove: Högt och hårt!!!
Skål på er nu åker vi, mot 3-1 och ett avgörande på fredag 🥳
Kommentera

Robin Ztorken L: Pucken ska in i kryllan!!!!
Kommentera

Gavelo: Jag hoppas vcerkligen vi kan få nytt liv i våra poängspelare nu, varit lite klent på den fronten.
Vill se förstafemman ta tag i taktpinnen och en helgalen Aagaard med glöd i klubba och skriller
Kommentera

Icing-Ove:
Håller med dig!

Dock så finns 2 raka torsk inte i vårt DNA så det blir vinst ikväll!
Sen stänger vi kvarten på fredag.
Kommentera

Bad_Brett: Det är det garanterat, men defensiven är nog det vi skall oroa oss minst för när vi möter Kristianstad.
Kommentera

Gavelo: Låter som en mardröm ur defensiv synvinkel.
Kommentera

puffe: Ska vara helt ärlig, jag gillar inte alls vad jag sett av MoDo i slutspelet, även om voodoobenen visar att 101-åringen går upp.
Kommentera

Icing-Ove: Man hade koll på hur man nu skulle spela mot Kik lät det efter förra matchen, vi får se om vi är ett topp2 lag som kan studsa tillbaka på vinnarspåret igen.
Kommentera

Icing-Ove: Orkar inte se Karlin vara så besviken på sina gubbar en gång till. Har dom problem med att förstå vad som gäller i slutspel? Hoppas det brinner i ögonen för Alfredshemskillarna ikväll
Kommentera

Hade varit guld värt om vi kan vinna två raka nu, o då slipper åka ner till Kristianstad igen.
Kommentera

Gavelo: Fick bara fram ÖÖHH ÄH! Sen gick de vidare. Sven kan nog passa perfekt i förstakedjan då han kan både sätta pucken i kryllan och safta på vid sargerna...
Kommentera

Gavelo:

Kör bara kör💪
Kommentera

Icing-Ove: Modoröv kanske ?!
Kommentera

Gavelo: Olle Liss med hund står utanför mitt fönster!!!!! Måste skrika nåt...Var det gips på vänsterhanden eller vit hundbajspåse tro. Jose kanske vet om han är fit for fight..
Kommentera

Icing-Ove: Jag tror det kan passa bra, alla 3 är ju ganska aviga och deras spel bygger mycket på improvisation och kreativitet, kanske kan Sven leka riktigt bra med dessa 3.
Kommentera

Gavelo: Rätt smart, då han kan gasa igång där. Lär ju inte få låna pucken dock ;-)
Kommentera

Icing-Ove: Sven i första som det verkar, spännande.
Kommentera

KB: Samtidigt blir det ännu sämre om man bara får vara positiv, skall tycka samma sak och endast skriva positiva saker om laget oavsett.
Då har vi en klubb för inbördes beundran som helt tar bort allt vad ett diskussionsforum skall vara.
Jag håller med om att några endast dyker upp när det är match och i synnerhet när det går dåligt men det kanske är just då dessa personer behöver ventilera, huvudsaken man inte kallar spelare och ledare för fula och nedvärderande saker etc så tycker jag att all form av inlägg är värda sin plats på ett forum som detta.
Kommentera

4th Line
23. Sylwander, Daniel
34. Nordin, Oscar
12. Pettersson, Oscar
37. Styf, Hugo

3rd Line
36. Ohlsson, Sebastian
10. Macmaster, Tanner
22. Mannberg, Daniel
26. Wahlberg, Emil
27. Folin, Niklas

2nd Line
20. Jelisejevs, Nikolajs
19. Karlsson, Erik
29. Aagaard, Mikkel
2. Hasa, Filip
6. Ingman, Josef

1st Line
17. Woods, Riley
25. Vigneault, Sam
15. Sveningsson, Filip
40. Bernhardt, David
7. Näsén, Pontus

Goalies
1. Williamsson, Tex
31. Tikkanen, Henrik
30. Nygren, Marcus

Extra Players
33. Tjernström, Max (CE)
Kommentera

Icing-Ove: Tänk om vi hamnar i samma serie nästa säsong ..
Fan va roligt vi skulle ha då !
Kommentera

Gurkan: Handlar nog mer om hur slött vi uppträder som irriterar folk. Absolut att KIK är ett bra lag men nog ska vi väl kunna förlägga mer av spelet i deras zon och skapa lite hårdare tryck mot deras kasse än vi gjort de senaste 3 matcherna.
Kommentera

Gäsp: Du läste mina tankar. Ikväll vinner MoDo!
Kommentera

Gurkan: Jajamen ikväll utökar vi 3-1!
Kommentera

dempa:
Hahaha! Näärå, jag är positiv inför dagens match. Sen avslutar vi grandiost på fredag.
Har biljett & kommer stå i klacken då (äntligen, har haft ett 2årsuppehåll). Har jag röst på lördag är jag besviken....
Kommentera

KB: Förstår inte varför folk förväntar sig att vi ska svepa KIK med 4-0 i matcher. Vinna kvartsfinalen kommer vi garanterat. Har en bra känsla inför dagens match.
Kommentera

dempa: Alla surkukar och ankpsyken stormar ju sidan och slickar sig om munnen varje gång vi torskar. Riktigt trist stämning och många som endast dyker upp vid dessa tillfällen. Man tappar lite lusten av att skriva här då.
Kommentera

Saleva: BARA VINN. Kör över skåningarna.
Kommentera

dempa:

Nej jag bryr mig inte längre, behöver ändå inte se matcherna alla säger vi är så värdelösa och utspelade och kommer åka ur mot KIK. Så ingen ide att se matcherna när man vet hur det kommer att sluta.
Kommentera

dempa: Vi är rädda för galningen Gath....sen går 101-åringen upp.
Kommentera

RedNek: 21 timmar sedan senaste inlägget med snart bara 3h till matchstart, har alla blivit helt apatiska och sitter och gungar i ett hörn? 😄
Kommentera

Icing-Ove:
Tror det var svarta ljus & pentagram på golvet den gången med.
Kommentera

jonsson: intervju med Sven i ÖA, han är heltaggad men inget var ännu bestämt var han ska hoppa in, nämnde också att det sett passivt ut senast samt att de vet hur de ska matcha Kik i morrn.
Kommentera

Har Vigneault och Woods spelat med Sven, kan det va nått för imorgon,
Kommentera

J F K: Galen idé: Testa Sylwander i första. Om tredjelänken ändå inte blir inblandad i spelet kan vi lika gärna ha en stor spelare som kan skymma framför mål och bidra med tyngd.

Kanske det även kan ge honom en nytändning.
Kommentera

Nucky: Vi får väl hoppas att laget håller fast vid sitt gruppmål att inte förlora två i rad. Verkar ju varit rena VooDoo-ritualen då de satte det i blod på väggen...
Kommentera

Bad_Brett:

11-2 segern för HV behöver vi inte ta på för stort allvar.

Sagt det förut, har en kvinnlig kollega som känner och umgås med flertalet spelare i laget ( Västervik ) väldigt bra. Hon nämnde att spelarna inför den här matchen i stort sett gett upp säsongen. Alla känner sig trötta och orkeslösa, Många har tankarna någon annanstans. Deras sportchef på väg bort, många spelare på väg bort..

Tycker vi uppträtt lojt mot Kik och det ser jävligt illa ut men,
MoDo kommer steppa upp!
Helt övertygad om det!
Kommentera

Heyerdal: Kan också vara av press som det låser sig lite. Alla spelare fattar(även utländska) att det vore ett jävla fiasko att åka ur i kvarten mot KIK.
Man gömmer sig och vill gärna att någon annan gör jobbet.
Kommentera

J F K: Jag gillar idén med Ohlsson i första. Dels de anledningar du ger, dels för att Woods är en katastrof i egen zon. Jag tror att det kan vara en viktig tillskott med Ohlsson i den kedjan - inte minst inför stundande semifinalspel, då vi möter bättre motstånd.
MoDos insats igår var rent usel, ändå är det nära att matchen går till förlängning. Det måste naturligtvis till en uppryckning från igår, men det ska trots allt mycket till om MoDo inte ska vinna denna serie.
Gillar f.ö. att Karlin tar Tex ganska tidigt - 3:37 min kvar. Många coacher vågar inte det förrän det är mindre än 2 min kvar att spela.
Kommentera

Heyerdal: Sidan verkar inte kunna hantera specialtecken när man kommenterar via ”(Snabbt)”. Använda ”Kommentera” då istället.
Kommentera

J F K: kan vara så men märkligt ändå då man hört i intervjuer från flera av spelarna-det är det här man sett fram emot hela säsongen, det är nu det roliga börjar mm mm- tycker de ser mer ut som de är måttligt intresserade. En annan sak nån som vet varför det blir ett ? när man skriver citationstecken ..
Kommentera

Heyerdal: Det värsta är ju att det där hade inte varit i närheten av godkänt i serielunken, så jag tror att det är ett sätt att skydda spelarna lite.
Kommentera

J F K: det som är lite svårt att förstå är att Karlin återigen säger att ?vi måste lära oss att det är slutspel och en annan typ av hockey? , har inte spelarna fattat eller insett det än så blir man orolig.
Kommentera

Rytter: För övrigt tror jag att spelarna skäms så mycket själva att man inte skulle behöva göra ett dugg för att ändå få en effekt.
Därmed inte sagt att det inte kan vara bra att göra förändringarna. Jag tycker att Ohlsson är riktigt bra i första. När de varit påslagna får man en annan dimension med Ohlsson som forecheckar hårt, åker kopiöst mycket skridskor och är en extra säkerhet defensivt.

Letten hade mycket väl kunnat fungera i andra, men andra är oavsett väldigt beroende av Aagaard oavsett tredjelänk. Jag har dock aldrig sett Svenningsson fungera i någon annan kedja, så jag köper även den.
Kommentera

J F K:

Vi måste kasta om i kedjorna så att vi får lite ny energi.

Woods-Sam-Ohlsson

Sam kan åka runt och leta pass till Woods. Ohlsson får uppgiften att bara åka skridskor och sätta press, dessutom jobbar han alltid snabbt och hårt hemåt och kan täcka upp i defensiven när Woods/Sam fastnar djupt. Den konstellation som fungerat bäst efter Modigs lämnade.

Svenningsson-EJK-Aagaard

Den enda konstellation som fungerat som andrakedja. In med Sveningsson för att få fart på EJK/Aagaard igen så de hittar upp till sin normala nivå.

Jelly-Nordin/MacMaster-MacMaster/Mannberg

Jelly får gå ner i tredje eftersom han varken har klickat i första eller andra riktigt, han har inte varit dålig mer att det inte lossnat för honom men han skapar en del och sätter upp sina medspelare. Nordin tycker jag har många bra egenskaper, spelar smart och kan hålla i puck och leverera vidare. Kanske kan han få Jelly att komma mer till sin rätt. Sedan är frågan ifall man ska köra Nordin eller MacMaster som center i tredje. Kör man MacMaster som center så tycker jag Mannberg får gå på kanten och Nordin centra fjärde istället för Tjärnström.

Sylle-Tjärnström/Nordin-OP/Mannberg

Där har vi den vinnande forwardsuppställningen.

Sedan är frågan hur man ska göra med backparen är det dags att sära på Bernhard/Näsen för att få bättre balans och en back i varje backpar som sätter defensiven främst?

Bernhardt - Ingman
Wahlberg - Näsen
Folin - Hasa
Styf
Kommentera

« · 2320242 · »