1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 520237 inlägg · 4122 ämnen

Kristianstads IK - MoDo Hockey 2023-03-01

Sv: Kristianstads IK - MoDo Hockey 2023-03-01
Confusius: bara Kik sista 5 min, de spelar i högt tempo vi ser mest yra ut

Bössa 68: Ingen Bang for the buck i Brickley hittills, börjar på allvar lukta stor flopp

Bössa 68: Tekningarna är ju också riktigt dåligt !!

Bad_Brett: Ställ Dej själv bakom en hönsgård, Vårt försvarsspel är inte bara en målvakt.

Positivt dock, många Modoiter på plats, detta vänder vi

Gavelo: Tänk om vi hade låtit Löven värva honom. De hade fått en säkerhetsrisk, och bränt mycket pengar, kanske inte kunnat värva Lööke?!

Heyerdal: Dem skyller nog på den långa bussresan. Inte ok nånstans att låta sig bli utspelade av detta brödgäng

KIK riktigt bra i första men det här vänder vi om vi rycker upp oss.

{8225}: Tycker inte Djurgårdens backar är bättre. Vare sig Guden eller Tex är några matchvinnare i dagsläget. Att vår förstemålvakt ligger på plats 9 i målvaktsligan säger det mesta.

Rödluvan: Då hade han säkert varit årets bästa värvning.

Rödluvan: should have.. could have.. Han hade kanske passat in både socialt och i spelsystemet på ett lysande vis då de spelar ett mer rakare spel. Det får vi dock aldrig veta!

modomille: Jag tror också vi vänder detta!

Bad_Brett: Att vi har en övertro på Tex, efter en match i J20 känns mer oroligt. ska man dribbla med målvakter såhär sent på säsongen? Men, först o främst vänder vi matchen nu.

Var du hittar Gudlevskis på nionde plats får vi kolla en annan dag

Bad_Brett:Är han nia i GAA plötsligt. Ja, det låter allvarligt att vi släpper in så många mål när han står.

modomille: är du seriös om kik ?Bara MoDo överglänser tafattheten/kik

Bössa 68: Säga vad man vill Om Olle Liss men helvete vilket skott han har, faktiskt helt sjukt!

Gavelo: Ja, det är sjukt. Han är lat, skjuter oftare än han borde och har rätt dåligt spelsinne, men djävlar vilket skott. Och han har rätt funktionell teknik också.

Confusius: Är det inte påfallande ofta vi ser samma mönster?
Vi är ofta väääldigt väldigt loja, och för bekväma för att gå in på kassen och kriga lite!

Skulle vi inte gå upp i år heller, undrar jag om det inte är läge för Karlin att skruva lite på sin filosofi?!

Kanske lite färre defensivt svaga backar i uppsättningen. Och få in forwards som PÅ RIKTIGT vågar gå i tung trafik och ta skitjobbig, likt typ Alba.

Lirande lag har ju en tendens att se ut just som oss när liret inte flyter, loja och mjuka. Lirare har liksom inte det där jävlar-anammat som behövs när det andra inte flyter.

Nu är det ju 40 min kvar och vi kan naturligtvis vända på steken ikväll.
Men jag tänker mer allmänt över dom två senaste säsongerna.

Confusius: Alba tar jag gärna!

J F K: Ok, är det GAA vi går på? I sådana fall måste Anthony Peters vara den överlägset sämsta förstemålvakten vi haft under vår tid i Allsvenskan med sina horribla GAA 3.17.

Och folk använder honom som ett exempel på hur mycket jag var ute och cyklade. Eller är GAA bara relevant när man är ett topplag...?

Bad_Brett: GAA är relevant när all annan statistik pekar på att han är en medelmåttig målvakt

Modo-Målet: ”Men skjut istället då!” Hanson håller på MoDo

Kan vi värva folk som skjuter till nästa säsong? Herregud vad de gör det svårt för sig

Bad_Brett: Helvete vad vi tappar puckar runt offensiv blå!!!!!!!!

Rödluvan: i en sjunde avgörande i finalen hoppas jag att Woods skjuter i ett sådant läge! Gode gud vilket dåligt självförtroende grabben har.

Rejal: Nu har han väl ändå inte så dåligt självförtroende? Ville nog bara ge tillbaka till Aagaard för passningen tidigare. Han har 6 poäng de 5 senaste matcherna

EJK borta? Noren forward?

Modo-Målet:
Inte helt enkelt, men tänker volym och svårighetsgrad på skotten.

Confusius: det är ju lite märkligt att alla trodde att MoDo skulle gå upp efter höstens segrar när övriga lag spetsar formen till slutspelet!

Bössa 68: Fy fan vad billigt

Rödluvan: nej kanske inte, men gamla Woods I form hade aldrig passat oavsett I det läget.

Gavelo: Kan inte någon göra en bra meme över MoDos ovilja att skjuta i avgörande lägen?

Bombay-TV, kom tillbaka! Vi behöver dig.

Hmm... var inte pucken på linjen när Guden spelade den? Nåväl, det är high chaparral i domarkåren.

Bössa 68: Ingen kunde se in i framtiden i höstas, tyvärr. Då såg allt bra ut för MoDos del.

Vilken oerhört konstig utvisning på Gudlevskis?! Och vilket dåligt spel överlag.. hatar att alla lag är så bra mot Modo nu

Chamez: Har vi verkligen ingen som kan teka?!

Chamez: Det där var det längsta boxplayet jag varit med om

Gavelo: JD och Vela båda borta så våra 2 bästa tekare är borta.

3 av 4 ordinarie centrar borta nu. Snart har vi samma frånvarolista som Djurgården

Rödluvan: vi är sönderlästa, brandskattade på folk och skottovilliga spelare. Blir löven som tar shl.

{9566}: ja den va väldigt märklig! På reprisen ser man ju inte om han rör pucken ens

Chamez: Tittar man noga så ser man att han slår iväg den

Sigge: Vi måste spela Jacobsson och Norén trots prekärt läge för J20 nu

Sigge: Vi har ändå två SHL-centrar plus en jättetalang. Plus Aagaard som är värvad som center. Det ska räcka mot ett strykgäng...

Chamez: Jag är ledsen att säga det, men det är VI som är dåliga

Bad_Brett: det där såg oerhört märkligt ut. Hans självförtroende måste vara tokkört.

Confusius: Finns regeln för fasthållning kvar? Eller har man strukit den under säsongen?

Confusius: Över en TIMME i PP på bortaplan utan mål är nu avverkat. Holmström har slut på idéer

« · 2483079 · »