1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506673 inlägg · 4103 ämnen

Kvalserien - Here we come

« · 1320684 · » Till forumet

Sv: Kvalserien - Here we come
McFire: En ren gissning är att det inte är många förväntade toppspelare som skulle skriva på ett kontrakt som renderar dom ersättningslös om klubben känner för att sparka dom eller hittar ett bättre alternativ.
Kommentera

Björn W: Å nu har Challe återigen börjat hänga ut spelarna - som i Timrå. Dags att gå nu Challe? Uruselt gjort av en tränare/ledare! Skämmes tamefan!
Kommentera

McFire: Nu börjar jag bli allt sämre på det och säger allt oftare istället ett snabbt "jea", men:

Schjooo.

ZZZzzzZZZ
Kommentera

Björn W: Nog lär vi fortfarande betala lönerna till Dimitrakos och Cook. Eller ska de ha haft klausuler i sina kontrakt bägge två som säger att Modo kan bryta kontraktet och sluta betala om de inte presterar? Inte en chans, tror jag.
Att Freddan själv svarade på just den frågan med "den ekonomiska biten är mellan oss och spelarna" är bara en bekräftelse. Hade han löst det på ett sätt som gör att vi är utan betalningsansvar så hade han garanterat sagt det rakt ut ( och därmed höjt sig själv gentemot supportrar och sponsorer med ca 200% i status ). Självklart betalar vi trots uppbrottet.
Kommentera

NuMo: För olika?
Kommentera

Wayne Gresky: Ja, det finns väl två förklaringar till det. Dåliga tränare eller utspätt dna.
Kommentera

NuMo: Synd bara att vi har ett juniorlag som harvar i botten, och där låg det innan hälften började lira i a-laget.
Kommentera

Björn W: Ja, det är väl kanske bara att konstatera att det verkar dyrt att binda upp pålitliga spelare. Nästan lika dyrt att chansa på någon som har potentialen.

men att sportchefen är ointresserad eller ensam i vilka spelare som passar profilen, det tror jag inte.

Alla juniorivrare får ju nu sitt lystmäte i alla fall.
Kommentera

Björn W: Nä, ut nu o kolla på Stjärnfallet i öster... Gonatt Jord, må MoDo åter resa sig likt fågeln Fenix!
www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/elitserien/modo/article8269247.ab
Kommentera

Nikki Nine: Läge för en utredning kanske?
Kommentera

NuMo: Det har säkert funnits sådana fall, men faktum är att hans riktiga "dyring" var en superflopp som faktiskt bara hade en halvbra säsong i europeisk ishockey tidigare. Vi vet ännu inte om det är så att den dyringen fortfarande knyter upp våra händer i budgivningar eller om lönecheckarna inte längre ramlar ut till honom.

I övrigt har Freddan tackat nej till erbjudna spelare pga att han, med sina egna ord, inte tyckt att de passat in i MoDos profil och i ett tiotal omgångar nu lagt ansvaret för MoDos framtida ES-status på juniorers axlar.

Rysk roulette, sävlighet eller ointresse? Jag tror tyvärr på en kombination.
Kommentera

Björn W:
När du säger jobbigt, massmedia, sportchef, 792:50 kr i budget, billig varmkorv och sportbar så tänker jag på Micke Sundlöv...vad är det med galna gamla målvakter..?

Redigerad kommentar

Kommentera

Såhär vill jag att Modo ska vara, så här hade jag arbetat varenda vaken sekund av mitt liv ifall jag hade en chans att påverka utgången...

Det kan låta som skit, men jag vill att folket i länet, och i förlängningen folket ute i Sverige, ska kunna associera sig själva med föreningen, att de ska kunna vara stolta över föreningen. De ska stötta Modo för att det är roligt, inte för att de ”måste” för att det är enda laget i länet (hihi). För att göra detta måste föreningen ha en image. Skit i ”The Heart of Hockey”.

Min bild av hur gemene man uppskattar Modo är ett lag där man släpper fram sina duktiga juniorer, ett lag där man kämpar till sista signalen, ett skridskoskickligt lag som kan bjuda på frejdig offensiv ishockey. Detta är också lämpligt nog den ishockey som spelas nu och som kommer spelas i framtiden.

Jag vill också att föreningen tar tillbaka fansen. Som det är nu så känns det som att de flesta avskyr föreningen och dess ledare, vilket naturligtvis inte är hållbart i längden. Jag tycker att man inte ska ge total öppenhet in i förenignen, men att man ska vara smart utåt. Välja vad man ska säga, och när man ska säga det. Kunna pejla av läget. Komma in i 2010/2011 när det gäller souvenirutbud.

Sedan måste det in en vilja i föreningen att alltid vilja vinna, att alltid vilja vara bäst, och att vara villig att betala det lilla extra för att bli bäst, oavsett ifall det är tid, pengar eller vad det kan tänkas vara. Självrannsakan, hur kan vi bli bättre, hur går vi vidare ifrån detta? Viljan att ständigt kunna utveckla sig själv, sina medarbetare och föreningen som helhet.

Jag vill också säga det innan ni hugger att vissa av dessa saker är det fullt möjligt att det stämmer in på föreningen redan nu.

Äh, det är sent och jag ramblar väl mest. Men det är svårt att inte vilja ordna upp allting när man blöder för föreningen.
Kommentera

Lumber Jack: Prexis.
Kommentera

NuMo: Söderbergeffekten.
Kommentera

Björn W: Det jag menar är att "nära skjuter ingen hare". Eller att, hade stolpskottet gått in så hade vi vunnit.

Det är inte mycket bättre att skjuta i stolpen i stället för att skjuta fem meter utanför.

Det är precis det som händer på värvningsfronten om jag inte missuppfattar det. Det är nästan så att kompetenta spelare skulle ha valt oss, om det inte vore för att någon annan betalar mer.

Freddan blir inte av med sina 792,50, om han inte köper grisen i säcken.

Förövrigt så ingår telefonsamtal till agenter i de där 45 millarna.

Redigerad kommentar

Kommentera

NuMo: Å, NuMo is back.

Men då säger vi så här: vi har en sportchef som utlovar oss tre nyförvärv i massmedia när han endast har 792:50 att handla för. Vad jobbigt han gör det för sig själv.

Vi bör nog hitta en korvkiosk att ställa honom i så kan han servera Lidl-korv istället för Scan-korv i de två sista perioderna när folk har tankat i sportbarerna och inte känner skillnad, samtidigt som han kan höja priserna med 2-5 kronor.
Kommentera

Björn W: Faan! De tretton nyförvärven vi skaffat oss kostade oss alltså 3,5 miljoner styck.
Kommentera

NuMo: Redan innan premiären fanns det pengar för ytterligare nyförvärv, enligt Freddan. La vi de pengarna på Olofsson, Byström, Ahrling och Forsström?

Så ditt surr om 792,50:- fungerar inte som ursäkt för Clownen Andersson.

Förresten, även om du hade rätt angående summan så hade vi lyckats bättre än Andersson, då vi svarat då Eriksson ringde och ville ha lite speltid i utbyte mot fria luncher på Victory.

Kommentera

NuMo: Eller möjligen 44-45 miljoner kronor?

(Sidan 4 av 16)
Kommentera

Berka: Om Trollsås skulle ge oss samma förutsättningar som man ger/gett Freddan, nämligen 792 kr å femtio öre att köpa kompetenta spelare för, så tror jag att även vi skulle få problem.
Kommentera

Bad_Brett: finns inte en chans i hellvetet att jag far upp till Övik för att glo på hockey förens man fått ett slagkraftigt lag, varför ska jag offra min surt fördärvade slantar och visa stöd när klubben inte ger mig en produkt som jag gillar?! Skaffa ett bra lag som vinner mer än 2 3poängare på bortais på 30försök, ett jag som kan spela annat än chase and dump hockey, ett lag som kan spela ut ibland och visa upp propagandahockey, nu är det tamefan roligare att titta på antjärns hemmamatcher än på modos patetiska försök att lira. Våran backlinje är så förbannat värdelös att jag saknar ord, och vad gör igentligen bjuhr med våra målvakter? Skulle vi så värva lunkan så skulle han spela mediokert. Revanch 2009 har lett till samma visa 2010 och sen till misär 2011, vad blir det nästa år Rövknullad 2012? Nu är det bara hoppas freddan hittar spelare som kan lyfta laget, och att våran nya sportchef till nästa säsong inser att man inte kan gå in i en säsong med så tunn och medioker trupp som modo gjort de 3 senaste åren.
Kommentera

80 tal, lindans och Super Mario.
Kommentera

ÖstrandsNisse: Personligen har jag inget emot Trollsås som VD, han har trots allt LAS att fightas mot när det gäller kompetenshöjningar i övrigt på kontoret. :)
Kommentera

Björn W: Näslund som dirre, Foppa som sportchef och Svartvadet som assisterande. Känns aningen "hetare" än nuvarande. Här är jag enormt avundsjuk på er. Vilket kapital ni har att förvalta.
Kommentera

Lumber Jack: Om jag tänker efter så var jag först på puben efter avgörande. Mackan bjöd mig på en tillbringare, så Brynäsare han är. Sen råkade jag ju dra igång hela den fyllda puben på hejarramsor när jag druckit ur tillbringaren, trots min blyghet.

Fan! Det skulle vara skoj att ta ett guld till.

Redigerad kommentar

Kommentera

Petey21: MoDo är inget problem att älska, man kan ju alltid fokusera på något annat än nutid, exempelvis - men det blir en klia-sig-i-det-akademiska-skägget-kärlek och inget direkt, här och nu - rakt på munnen.

Yrvakenheten och tron på att man ska kunna lösa det här med en värvningskampanj efter 30 omgångar tar jag mest som ett hån mot min intelligens, inte mot mitt supporterskap. En eventuell värvningskampanj i det läget kan bara ha som målsättning att överleva en kvalserie. Säger man det rakt ut så blir det lite mer sympatiskt, åtminstone, men den sportsliga ledningen håller inte på sikt och måste bytas ut.
Kommentera

Bad_Brett: My point exactly.
Kommentera

NuMo: Du var den ende som gick ut när vi spelade sudden, som den motgångare du är. Men segerpilsner tackade du inte nej till, allt enligt konsekvenskvinkelteorin.
Kommentera

Petey21:

"Det är ju när det går tungt som supportrarna behövs som mest."

Den här kommentaren får jag höra väldigt ofta och ärligt talat så gör den mig illamående. Givetvis ska man stötta spelarna och försöka ge dem energi, men att gå på ishockey som någon form av välgörenhetsaktion för en klubb som pissar på sina supportrar, tycker jag känns oerhört förnedrande.

MoDo förtjänar ingen kärlek i dagsläget. De har tagit kärleken från supportrarna för givet alldeles för länge och då går det som det går. När inaveln och inkompetensen i ledningen upphör och då man lär sig vad ödmjukhet innebär, då kommer jag stå där och heja på klubben i vått och torrt, oavsett om de så lirar i div 3.

...Och som Lumber Jack säger så skall ingen skugga kastas över spelarnas kämparinsatser, utan kritiken riktar jag helt och hållet mot ledningen.

Redigerad kommentar

Kommentera

Lumber Jack: Korrekt!
Kommentera

Modoante: Nu är du ute och cyklar. Laget sliter som de inte gjort på många många år. Match efter match. Inga gamnackar och slöhögar som glider runt. Däremot är truppen för tunn, man ser igenom den. Det måste åtgärdas.

Helst för tre veckor sedan.

Kommentera

Petey21: Du är precis som jag, en motgångssupporter. Senaste SM-guldet nästan gäspade jag åt.
Kommentera

h o c k e y : Är det bara jag som kommer att stå kvar med flaggan i topp framöver? Det är ju när det går tungt som supportrarna behövs som mest. Att älska ett lag i medvind kan alla göra men det kanske tar emot att göra det i motvind, eller som de säger på utrikiska: "Love me when I deserve it the least because that's when I need it the most".

Men för egen del skulle jag aldrig sluta engagera mig i laget som jag följt sedan lågstadiet, genom otaliga kvalserier, division 1-spel, lindansande, några slutspel, SM-silver och till slut ett efterlängtat guld. Det var allt väntande i 80-talets kvalseriemisär värt, och det är helt klart värt att vänta på något liknande även i framtiden. Fast förhoppningen är ju så klart att inte behöva vänta fullt så länge på att åtminstone gå till slutspel igen...
Kommentera

Poffa: jag har åkt från Härnösand till övik fler gånger än jag kan räkna för att följa Modo laget som jag älskar och jag har liksom ni andra lagt ner mycket tid och pengar på detta lag jag har inte missat många matcher dom senaste säsongerna

.Detta man tvingas bevittna nu får mig att må riktigt dåligt jag tappar lusten att spenderar tid och pengar på ett lag som inte verkar bry sig.varför ska jag bry mig varför ska jag stå och heja varje jävla match utan att nått för det när välbetalda hockeyproffs åker runt på isen och fullkomligt skiter i allt bara dom får sina feta löner.

jag har tappat lusten iaf tack för det Freddan och gänget.

Och en sak till är Freddan så jävla dum att han sparkar tränaren bara för att rädda sitt eget jobb så kommer jag att bojkotta detta lag och hoppas att det går åt helvete för dom då.

ursäkta om inte allt i detta inlägg inte är helt genomtänkt men nu är jag så arg och besviken.
Kommentera

El Maco: Det var nog HOIF-fans som ville se er olycka...
Kommentera

57.57 20 min LHC 2. PIHL, Andreas GA-MI
57.44 20 min MODO 25. HEDMAN, Anton MATCH
57.44 20 min LHC 20. HOLMQVIST, Michael MATCH
Kommentera

Björn W: Passion? Vilka är det som räknar in över 11000 innan vändkorsen rycks loss när det går bra. Va? Va? Va? Kom inte här och snacka passion.
Kommentera

El Maco: Men å tredje sidan så behöver vi ju bara se till att inte gå under 53 åskådare i en match i andradivisionen, när vi eventuellt blir nedflyttade, för att fortsatt vara mest passionerade i länet.

Redigerad kommentar

Kommentera

El Maco: Absolut, men ingenting blir bättre av att man går omkring och är sur och sover illa. Däremot kan man ju försöka heja fram killarna även när det går dåligt för laget.
Kommentera

El Maco: Äh, det är ju bara lite motvind.
Kommentera

Wayne Gresky: OK, fjärmet. Köper det. Freddans eventuella flopp är däremot en dålig ursäkt, det får man ta. Tar du glatt del av glädjen efter Grin-Haralds flyt-guld med seriens-allt-annat-än-bästa-trupp får du ta att Tarkki inte var så bra som väntat också ett annat år.
Kommentera

Poffa: Du är inte ensam att känna så. Själv har man lagt ner en jäkla massa tid på att försöka förbättra matchtröjor och souvenirutbudet i föreningen. Det är knappast något jag kommer lägga mer energi på i framtiden då man får usel respons från föreningen. Noll tillbaka.

Jag känner inget driv alls längre.

Det har gått så långt att jag planerar att köpa längdskidor för att sysselsätta mig med annat =)
Kommentera

El Maco: Jo fast jag har varit med i tunga perioder förr. När man präglades som modoit så var varje säsong som avslutades med att man överlevde en kvalserie en lyckad säsong. Guldet blev på något sätt ett klimax. När nu föreningen fjärmat sig från fansen så går det inte att få samma känsla.
Kommentera

Wayne Gresky: Klart det är lättare och roligare att hålla på Modo när laget vinner SM-guld än när det går tungt.
Kommentera

El Maco: Ja det känns som om jag redan nått det stadiet. Passionen är borta, nu är det mer ett intresse. Det känns befriande att slippa somna med ångest efter en sån här match.
Kommentera

Poffa: De har gett dig världen! Klart du ska vara tacksam.
Kommentera

Poffa:

Egentligen hade jag inte tänkt att köpa säsongskortet i år, men sedan slog det mig: Det här kan vara den sista säsongen på mycket länge som MoDo kommer att spela i Elitserien. Det var, sorgligt nog, det som fick mig att köpa kortet till sist.

Det är därför som nedläggningar av forum och dylikt irriterar mig extra mycket. I sådant här prekärt läge är det förstås jätteviktigt att ha supportrar som fortfarande brinner för klubben, men på något konstigt sätt verkar det som att man skiter i allt.
Kommentera

« · 1320684 · »