Bad_Brett: Varför diskutera med Huge? Killen har ju världens största lapp för det ena ögat och dessutom har han inga vettiga åsikter utan skriver bara för att provocera. Det finns andra supporters som inte håller på modo som faktiskt kan vara värda att lägga tid på, men Huge är ju bara ute för att irritera.
Annars tycker jag att Jimmie Eriksson snart seglar upp emot Silfverbergs filmningsnivå, men jag håller nog Järnkrok som seriens vassaste än.
Det känns för övrigt inte så konstigt att lagen med de bästa pp är de som filmar mest. När HV var som vassast hade de Martin Thörnberg som ramlade hela tiden...
Snipan:
Satt faktist och funderade på det ikväll. Vi vinner i ett kokande och rött Fjällräven på tisdag. Jag har fyra raka segrar i år på plats, bara en sån sak.
Känns som att första målet på tisdag avgör vårt öde va? Vi är ju fysiskt tröttare än dem, men är fortfarande laget som dikterar villkoren på isen genom att aldrig missa en chans att störa deras cirklar. Det är ju närmast komiskt hur vi sinkar byten, kör på folk på väg ut till båsen VARJE gång och nitar spelare till höger och vänster runt kassarna. Det är tydligt att Skellefteå inte njuter av att möta Modo just nu. Tror att vi behöver rida på den psykologiska vågen för att kunna vända det här. Får de första baljan finns risken att vi får pyspunka och att vi får en ny 0-4 och det är läge att pegga upp på första tee.
Men chansen finns fortfarande. HEJA MODO!
Bad_Brett, bj21:Jag TROR det beror på nån slags konstig 'stolthet' som zebrorna har, de vill inte "konferera" allt för mycket, trots att de då har RÄTT att ta videodomare, mediakub o linjemän till hjälp. De vill inte heller "köra över" eller rätta en kollega, även om de säkert vet att domslutet blir fel. Den inställningen är ju helt förödande för sporten, borde diskuteras o tas upp o rättas till, försent i år, men till kommande säsonger.
ES är VÄRD bättre domslut!!!
bj21: Njaeeeää, jag tror INTE det är helt kört, ännu! Men visst mörknade det betydligt, vår oturs-minut, först Tolle's kryssribbeskott, sen Jimmie's enkla. MEN o andra sidan, AIK bombade ju på kopiöst, men ALLA i MoDO, o som siste man Tellan, stred ju kopiöst, all heder åt det! Jag vill nog INTE kapa domarna, såg tyvärr inte 1:a per, men sen, MoDO får inte ta så många onödiga, klantiga, som tex Nic D's armbåge, i Offensiv zon! Går inte att blunda för sånt. Det känns som AIK har lite "längre" bänk, att våra backar för köra stenhårt, orkar de 2 till i samma tempo? Jo, jag tycker tom #27 jobbar bra idag, kan han öka ytterligare? ALLA behöver toppa ännu 2 matcher, sen måste vi ha TUR med studsar o annat.
Jaja, vi är ju i vilket fall bättre än LHF ( samt LHC,VL,DIF,TIK o en hel radda till! :-)
bj21:
Ja, det är ju onekligen märkligt att de kan studera utvisningssituationer i efterhand, samtidigt som de inte kan kolla om en spelare är inne i målområdet.
Ikväll tror jag det roliga tog slut! Det känns som soppatorsk på tisdag. Tror det var ångorna från reserven de gick på mot slutet. Hoppas jag har fel. Ikväll hade vi vunnit om vi inte tagit så in h-vete många onödiga utvisningar. Våra bp var kanon men de tog ju samtidigt udden ur mycket av anfallsspelet.
En liten fundering från en som var på plats: Skröders mål kom ju till med en spelare för mycket på isen. Ingen av domarna uppmärksammade det. Sedan står de och tittar på bilderna från mediakuben och ändrar domslutet. Det går alltså att göra så? Varför inte tillämpa det oftare då?
Huge:
Jag tycker inte att en tveksam (ja, om domarna nu bedömde det som att Skröder nuddade pucken, vilket är svårt att se på TV-bilderna) utvisningsituation är anledning till att konsekvent blunda för regelöverträdelser gjorda av ena laget.
Om vi vänder på det. Om Skellefteå hade gjort mål på det numerära överläge de fick efter Gorens filmning senast, skulle det vara okej att helt plötsligt blunda för allt MoDo gör?
Jag hoppas att du inser att det du säger är i princip att det moraliska vore ifall domarna ser till att Frölunda får vinna nästa match. Och nu pratar vi inte om några utvisningar hit eller dit, utan hundraprocentig enögdhet i 60 minuter för att kompensera för det horribla misstag Morgan Johansson gjorde.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
spud: En spearing som träffar är 5+GM eller 5+MP. Du kan knappast hävda att den här var så grov att den borde innebära MP, vilket ditt svamme om avstängning antyder? (Ett försök till spearing är 2+2+10.)
Visst har vi gynnats av en lite mer tillåtande bedömning i slutspelet. Faktum kvarstår dock att det inte var en överdrivet konsekvent nivå idag.
Wayne Gresky: Vadå de kunde mycket väl? En spearing är det en 5a på varken mer eller mindre. Hade en SKAK spelare gjort den insatsen och fått en 2a hade berka fått stånd i sitt domartjafs.
Vi har haft några matcher med medflyt gällande deras bedömningar, och det tycker jag förvisso vi hade idag med. Men för er övriga borde ni kanske tycka att det finns en rättvisa i detta också.
Ny match på tisdag, bara att ladda och hoppas vi klarar det.
yngwie:
Märkligt att Anders Forsberg helt plötsligt inte vill kommentera domarinsater. Det har han inte haft något problem med tidigare.
Redigerad kommentar
spud:
Nu måste spud ha blivit HS-raped.
Redigerad kommentar
digitalbath: Fan ge er, ni som klagar på domaren är inte bara enögda ni är dessutom Hugekorkad om ni inte kan se att våra spelare kommer undan med en helvetes massa mer incidenter än SkAIK spelarna.
Om domarn hade varit så enögd som vissa här påstår då hade han haft möjlighet att sätta en modoit i båset varje minut. Men de har en hög nivå och ser till att matchen avgörs på isen, vilket är en indirekt enorm fördel för oss.
Monno:
Ericsson är en av de fegaste och fulaste spelarna i serien. Han erkände ju till och med i TV att han brukar förstärka situationer för att få med sig utvisningar.
Och att nån sorts poetisk rättvisa därmed skulle vara skipad."
Vad är så provocerande i ovanstående rader tycker du?
Anser du att domarna har missgynnat er så här långt i matchserien?
Och ditt eviga tjat om filmningar är förstås väldigt seriöst och oprovocerande?
Kom igen när du har nån vettig åsikt och har plockat bort den där lappen du har för ena ögat.
Sen återstår bara att du tar av dig cyklopet också, då har du kanske en liten chans att bli tagen på allvar....