1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511835 inlägg · 4110 ämnen

Kvartsfinaltråden

« · 846618 · » Till forumet

Sv: Kvartsfinaltråden
Poffa: Snart är då Klacklösa Productions färdiga med sin senaste produkt, lagom till slutspelet.
Kommentera

Poffa: Kallas det där försök till att mörka inlägget?
Kommentera

Poffa:

Det måste ha varit årets luftigaste inlägg. :)
Kommentera

shinzawai: Äh, Erlander kommer ju att dominera i målet i slutspelet. "Huk er i bänkera göbber å käringer för nu ladder Jonte öm"
Kommentera

Paddan: Låter lagom kul att det fortfarande är spelare som inte tränar fullt ut pga skador och att Zacke som många av oss såg verkar ha gjort illa sig igen under Mora-matchen.
Kommentera

Paddan: Lite kul att dom dopingprovar renlevnadsmänniskan Hasse och Kramforsare oftare än de andra.
Kommentera

shinzawai: Så var det då dags för Hasse att skriva införslutspelskrönika.
Kommentera

shinzawai: Fast, se bara till att ha fluorescerande kläder på er ifall ni tänkt att ta er an slutspelståget.
Kommentera

Wayne Gresky: Fråga Salle, han är bra på att förmedla skjuts åt sina vänner.
Kommentera

shinzawai: Brist på passionerade vänner är en brist! Undrar om man kan lifta med timråklacken upp till Övik och hur man i så fall tar sig hem efter storsegern...
Kommentera

Salle: Intressant att Aftonbladet påstår att match fyra kommer att avgöras mellan HV 71 och Brynäs. Må vara att de klagat på att vi vilat spelare inför slutspelet, men är inte det här att överdriva den hela en smula?
Kommentera

Paddan: Jag hade åkt från Umeå på tisdag om jag bara hade några lika passionerade vänner...
Kommentera

Salle: Intresset från medlemmarna i supporterklubben verkar ju jättestort.

"NÄSTA RESA 2007-03-06
Timrå (1:a kvarten)

Pris: 150kr

Biljetter kvar: 144/150 st"

Själv avvaktar jag nog till lördagsmatchen och försöker koncentrera mig på lektionsplanering på tisdag.
Kommentera

Aftonbladet listar fakta om MoDo-Timrå. Jämnt så det förslår på papperet men vi vet ju hur det kommer att sluta.

[bild]img.aftonbladet.se/sport/0703/04/kvart4.jpg[/bild]
Kommentera

Är det någon av er Umeå-hockeysnackare som har några planer på att åka till Timrå på tisdag eller lördag?
Kommentera

Frisco: Det kan nog bli lite bråkigt i kvarten och en del juckande med.
Kommentera

arnio: Man kan tro att det inträffar under 2 stycken 6 månadersperioder.
Kommentera

timrå_ik: Tänk på att tikar – som inte är steriliserade – löper två gånger om året. Under den här perioden kan de bli labila i humöret.
Kommentera

shinzawai: För övrigt så kan man inte se animationen alls...
Winkwinkwink!
Kommentera

arnio: och tik betyder tjej hund ;)
Kommentera

NuMo: do betydet toalett på norska
Kommentera

arnio: Modo betyder "pung" på kroatiska eller vad det var för land.
Kommentera

Bo Bly: Förstod väl att någon Sulfitraggare skulle hugga. Vill man kolla vilka som är online utan att tjuvkika skriv något om Sanny. Han gjorde väl en igår också men klarade sig från bänken ;-)
Kommentera

NuMo: Klart att Timrå är lillebrorsan och att Modo är storasystern.
Kommentera

Gääääsp!

Under en tid tänkte jag att man kunde göra en liten eftergift till våra lokala konkurrenter Timrå IK. Debatten om Store/lillebror är ju duktigt tröttsam och egentligen helt oväsentlig om man i första rummet är intresserad av hockey. Ändå. Visst. Det är ju supporterkultur och nog måste det kanske finnas lite grogrund för häckling. Det berikar ju ändå upp den trista vardagen något. Eftergiften var att jag erkände Timrås lillebrorskomplex, visade empati och började kalla dem för storasystrar. Man kan ju inte bortse från genustillhörigheten. Inte nog med att en tik är en hona, honan beter sig ju allt som oftast också som man förväntar sig att en kvinna skall. Men. Nu läser jag i tikarnas gästbok och där får man plötsligt se tendenser på att man kanske har fel ändå. ”Jag hatar Modo” ”Jag hatar Modo”, ”Jag hatar Modo”. Kort och gott ”jag hatar ….” Visst känner man igen sig. Alla som har småbröder känner igen sig. ”Jag hatar storebror”. Kanske hade jag fel ändå. Syrrorna är våra småbröder. Och vi tvingas göra som storebröder alltid gör. Skrattar, har förståelse och slår tillbaks när mamma och pappa tittar bort. Bara för att visa att det är så världsordningen är.
Kommentera

65selander: Vilket lag hejar du på?Porslin Ove eller vad då? Mupp.
Kommentera

65selander: Vad skulle bero på det?
Kommentera

Frisco: Glöm inte Sannys alla "kneeing" ;-)
Kommentera

Tråkig kvartsfinal. Om Modo vinner beror det på alla skador Timrå haft (sticka i fingret, nagel i ögat osv.). Om Timrå vinner beror det på 3-5 målet som Styf satte med 3 sekunder kvar.
Kommentera

Dream Team: Jag tror att ribban höjs i slutspelet.
Kommentera

shinzawai: Orsak och verkan, konsekvenser. Rätt resultat har sitt ibland kostsamma pris. Ibland kostar det lite mer. Men utslagna tänder är givetvis inget man önskar se, inte någonstans.
Kommentera

shinzawai: För övrigt gjorde jag animationen i bannerformat av en anledning.. Winkwinkwink!
Kommentera

Dream Team: For the record så såg jag inte situationen och jag förespråkar inte direkt utslagna tänder. Men det var den mest talande bilden jag hade från matchen, förutom denna då;

82.182.235.213/straffen.gif
Kommentera

shinzawai: Ja, ribban lär väl oavsett vad domarkåren säger sänkas en aning under slutspelet. Tufft och ibland fulare spel, som den där bilden visar effekterna av, lär alldeles säkert öka i sin omfattning. Tätt, hett, jämnt! Underbart med slutspelshockey!
Kommentera

Salle: Oh rly? Ge mig 5.
Kommentera

shinzawai: En gif-animation av Justins straff vore inte fel heller.
Kommentera

Bildtext: "Modo fick Timrå på fall."

82.182.235.213/Modo-Timr%c3%a5/pages/IMG_9951.htm
Kommentera

Ut och skotta av golfbanan! Det första utslaget är om dryg en vecka.....
Kommentera

Alfred Awful: Nu är det slut på lösplugg... Nu skjuter vi skarpt!
Kommentera

Skarin:

Hallå Skarin!

Nu är det hockey!
Kommentera

Skarin: Jag säger som min gamle löjtnant när övningar med lös ammunition (också) blivit förbjudna.

Eldstöt - BRÄP!
Kommentera

Hallå. Nu är det krig.
Kommentera

Hallå. Nu är det krig.
Kommentera

Ambroo: Klart att ni vinner. Själv är jag glad om vi vinner skotten i en period i hela kvartfinalserien.
Kommentera

Wayne Gresky: Jo, men vi vinner tre hemma+en borta.
Kommentera

Wayne Gresky: Det skulle ju vara ytterst tråkigt om du blev utan biljett...
Kommentera

Ambroo: Det känns som om match ett kommer att vara viktigare än någonsin.
Kommentera

hellge: Tänk på att Rönnqvist spelade sina flesta matcher innan regeln om att spelet ska blåsas av om målvakten träffas i masken. Han har motat många slagskott med huvudet, det är uppenbart.
Kommentera

hellge: Ja, Rönnqvist har ju svaren på allt. Det bevisade han väl inte minst när han för ca. tre veckor sedan skickade Mora ner i kvalserien. Han har koll på läget. Jorå.
Kommentera

Salle: Jag har en känsla av att timrås minihall kommer att sälja slut väldigt väldigt snabbt...
Kommentera

« · 846618 · »