1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506631 inlägg · 4103 ämnen

Länsderby 29/1.

« · 1120353 · » Till forumet

Sv: Länsderby 29/1.
spud: Visst. Men, "times they are a-changin'", som det heter.
Kommentera

RTS:

Men vi sjöng ju för Backlund... Fin ramsa.
Kommentera

Dream Team: Säger som Ove Molin dom var bättre men vi vann..
Kommentera

Ambroo: Haha, då kan jag ju säga att för 2 år sen, då var backe ingen hackkyckling från eran sida, utan snarare tvärtom, en högt uppskattad spelare från tiks supportrar.
Kommentera

Paddan: Hmm, klurigt. Är det inte det som kallas att motståndaren ger bort matchen till den för dagen inte så mycket bättre motståndaren?
Kommentera

Poffa: Själv har jag svårt att förstå hur ett lag kan vara så fruktansvärt urusla och utspelade och ändå klara av att ta hem tre poäng. Har laget tränat tillsammans mer än ett fåtal gånger under säsongen, eller tränar man med skygglappar på?
Kommentera

Simmalugnt: Jag är inte den som kaxar upp mig. Jag bara njuter och somnar in gott med tre poäng i ryggen. Tråkig derbymatch för övrigt.
Kommentera

MODOJohan:

Du får vara kaxig nu, jag bjuder på det. Men skottstatistiken talar sitt tydliga språk.

Försvar och försvar, det hjälper inte med Lidas när målisen har Modotröja som underställ.
Kommentera

Poffa: Tycker nästan ni kunnat kosta på er en sång till Backlund som tex denna: "Ooohhhh Johan Backlund calalalalaaallaaa johan Backlund".

Gör klart med Backlund nu MoDo

Grattis till segern iallafall. Om det var rättvist eller ej skiter väl förmodligen både du o jag i.
Kommentera

MODOJohan: Försvaret var iaf tillräckligt bra så länge Backe var mindre dålig.
Kommentera

Simmalugnt: Klart ni hade. Jag såg Johan Backlund flera gånger ute på isen. Aningen under isen, men vad hjälper det er? Så länge man saknar försvar så...
Kommentera

Rättvisa, typ. Eller egentligen inte, men jag njuter något fruktansvärt. Och jag förstår de Timråiter som lider. I kväll är de bättre, men med skön hjälp från Backlund så vinner vi till slut.

Nästan orgasmiskt skönt.

Kommentera

MODOJohan: TIK van matchen - Backe förlorade den.
Kommentera

MODOJohan:

Vi borde ju med rätta ha fått spela 3:e med 6 utespelare för någon målvakt hade vi ju inte på isen.
Kommentera

Ambroo: Ni skyller alltså på er själv för att ni förlorade mot det laget som gjorde fler mål?
Kommentera

spud: Du tror inte att 90% har sett det sen långt tillbaka? Vad tycker du annars att man ska skylla på då? Vid första målet så reser han på sig helt oförklarligt. Ligger han bara kvar där så är det blockerat, men han hade väl som vanligt inte nån koll på var pucken var. Vid andra målet behöver jag inte ens kommentera. Sen vid tredje så gör han dödssynden att gå ner samtidigt som han släpper första.

Att Boggen är inne i det där PP:er är inte konstigt då han hade två ass ikväll. Sen så var det även så att de "startande" killarna i första grupp gjorde ett långt byte precis innan.

Att backarna är bedrövliga (läs: RJ, Lotvo, Skogs) är heller ingen nyhet.
Kommentera

Per HApps:
Vi sätter vårt hopp till att det blir Kopriva nästa säsong...
Kommentera

Grattis.
Skulle ni vilja ha Backlund redan nu kanske???

Kommentera

spud: Däremot var nog MPS matchens stjärna, att inte challe har insett det och spelar han i 20-30 minuter. Bra där av VF att ta honom, men nubben har ju inte så svårt att locka svesses grabbar.
Kommentera

Tikinmyheart: Jag är faktiskt mer förvånad över er coachning än backe, Det är inga riktigt tavlor han gör, salles skott är rappt. Men coachingen, ni har pp och chans att göra 3-1 då är Bogg ute och lallar tillsammans med några riktiga nötter. Förstörda 40 sekunder pp där. Och era backar..
Kommentera

Tikinmyheart: Det är roligt att sånt som vi härjade med er om för 2 säsonger sen, är sånt som ni skyller er förlust på ikväll.
Kommentera

spud: Det tror jag med. Backe gör 3-4 bra matcher, sen dyker han. Nerver? Han har massor.
Kommentera

Salle, Salle, ge oss en sån!!!
Kommentera

Tikinmyheart: Jag tar nog fortfarande Backlund frömför Zajkowski, den senare är elitseriens i särklass sämste förstemålvakt. Ett 0,7 X 0,7 meters bollplank skulle vara en uppgradering.
Kommentera

mikenomad: Jag tror att Backe blir en bra båsöppnare till Zacke.
Kommentera

Wayne Gresky: Grattis till segern. Hoppas Modo står vid sitt önskemål och tar Backe till nästa säsong.
Kommentera

Wayne Gresky: Det här är nästan en värre torsk än den i sjunde och avgörande. Iaf så känns det så just nu. Man mår fysiskt illa.
Kommentera

spud: Nu är ni bara en pinne efter...fan vad tight det är! "Grattis" till Backlund i mål nästa säsong förresten....
Kommentera

Wayne Gresky:

Hockey är oförutsägbart. Backlund är förutsägbar till tusen.

Picasso är en nolla jämfört med Backlund.
Kommentera

Ambroo: Jo efter halva tredje hade ni full koll på allt. Jag var beredd att skriva ett inlägg och hylla er överlägsenhet, men hockey är en oförutsägbar sport, som tur är i vissa fall.
Kommentera

Ambroo: Jag tyckte också det var en bra match, båda lagen hade kunnat vinna så oavgjort hade nog inte varit orättvist. Men Laget som behövde det mest vann.
Kommentera

Ja kan bara skratta just nu.. Så jävla glad är ja helt enkelt!
Kommentera

shinzawai:

Grattis!

Det vore nästan elakt att hoppas att ni får dras med den där jävla sopan nästa säsong.
Kommentera

spud: Det är ju helt fantastiskt! Här sitter man och njuter av ett kanonbra bortaspel och bara väntar på trean också kliver den där in i handlingen återigen, fan!

Två mål på kontot, detta är helt orolig!

Grattis Modo och ja faktiskt, även till dig spud!
Kommentera

spud: Slog Hållberg huvet i sargen där? Såg illa ut...
Kommentera

källan: JAAAAAAAA SALLLLE
Kommentera

JAAA JAAA JAAA .... ALIBABA..... HÄRLIGT!!!
Kommentera

spud: FÖR VI ÄR MODOS FANOR!
Kommentera

MorganaLefaey: Men jag blir förbannad på Harri när han kör ett fys och ett ispass dagen innan en så viktig match, NÄR I HELVETE ÄR DET LÄGE ATT SLÄPPA UPP PÅ TRÄNINGEN OM INTE NU?
Kommentera

källan: Man skulle kunna radera mitt som kommer här också.

Fy fan va less man kan bli att när man skall jaga och sätta press i tredje så har man tappat all fart och man ser ut att vara så trött så man inte orkar åka och skapa något.

Kommentera

MorganaLefaey: Om vi kan sätta lite press på Backe i sista och våga gå in på kassen då vinner vi detta.

I övrigt är det sött hur tikarna gemensamt anser att alla är emot dem, allt från tidningar till domare... :)
Kommentera

Hahah vilken tur att hundarna har Styf, först slänger han sig och frigör pucken till Susse- Mål. Sen i PP har han ett kalasläge att skjuta men väljer att fippla ut pucken ur zon, varpå han vänder upp och hämtar den för att skyffla in den igen, men då blir det icing.. Och nu på slutet hade han ett kalasläge men skjuter den rakt på Zacke... hehe Tack Per!
Kommentera

MorganaLefaey: Skönt med mål. Ett som kommer av ren vilja också.

Hedman har inte någon bra dag idag. Tycker de har väldigt svårt att finna uppspel och fimlar lite hit och dit.

Kommentera

källan: Utan Per Styf inget MODO mål.
Kommentera

FÖRSTA KEDJAN ÄR TILLBAKA !!!!!
Kommentera

källan: Timrå började riktigt bra, men tycker modo tagit över lite nu. Men ska man ha klarare målchanser än vad som skapats i slutet av första för att göra mål så vet jag inte om det här kan gå vägen.
Kommentera

MorganaLefaey: Yetman skjuter stolpe och Skröder missar öppet mål!
Kommentera

källan: börjar tro att modo har såpa på klubborna. En massa puckar som rinner iväg från klubban när de redan bör ha kontroll.
Kommentera

Vill ni veta en hemlighet????

Ja hatar Timrå!!!
Kommentera

Per HApps: Japp.. Ikväll ska vi lyckas!
Kommentera

« · 1120353 · »