Det är verkligen otroligt vad usla man är när man får panik.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Berka:
Fan, ja undrar hur matchbilden hade sett ut om Modo satt 1-0 efter 30 sek i första, var ju riktigt nära! De första minuterna kändes de inte som att Leksand hängde med, allting förändrades efter att Modo gick bort sig i ett byte, tänk vad små detaljer kan ändra en match.
Berka:
Enda possitiva är att vi fortfarande är med i matchen och har chans på poäng. Denna period var fan sämre än mot Växjö.
Nämen visst fan är leksand klart bäst hittils, det tråkiga är att det är inte för att leksand är nämvärt bra utanför att modo inte klarar att bjuda upp till dans, går det sjukdom i laget?
Tur att leksand inte är saik för då hade det stått 22-0, vårat hopp är att modo kan börja spela pucken till varandra, att man har en ide ist för att bara köra på, att man hittar tillbaka till sitt spel.
Tro om Anders trollar om det i formationerna?l, många som inte ens är med och kämpar utan far å glider , tappar klubban och slår bakomryggenpassningar ut i mittzon
Berka: Får hoppas de låter bli att se/lyssna på norsken och ta efter foppa istället :)
Fast hade det varit så enkelt så hade jag också varit Stanley Cup vinnare i detta skede :)
Redigerad kommentar
Berka:
Jag tycker han har inlett säsongen oerhört mediokert. Virrig i defensiven, slarvig i passningsspelet, dåliga avslut... Hoppas att det blir bättre snart.
Patrik Källstr:
Nu har jag satt ett spel att Leksand gör första målet, så snart gör Modo mål. Tänkte jag skulle påverka på något sätt.
Redigerad kommentar
Har Leksand lyckats vara en gubbe mer på isen hela andra perioden utan att nån upptäckt det? :O
Fixa detta BP nu och gör 0-1 Modo, det är ni värda!
mattias - 74: Sant, men många avslut är utifrån och inte jättefarliga, men helt klart våran bästa spelare. dock säger inte det jättemycket när alla är fullständigt under isen i modo.
Dags att fundera på en timeOut, nu spelar vi fan inte ens hockey.
Missförstånd är modos ledord idag.
sen tar vi skitutvisningar, skärpning nu gubbar
Bad_Brett: Jag förstummas över vad mycke slarv modo gör, många individuella misstag.
Sen kan ingen tala om för spina att ibland kan man lägga in pucken framför mål ist för att alltid båga runt kassen och spela upp på back, tack!
mattias - 74:
Ryno visar goda intentioner, Alsenfelt är såklart klanderfri (än så länge). De andra har jag inte lagt märke till direkt.
McFire:
Jotack. Tyvärr behöver jag inte följa honom noga för att inse att så är fallet. Det syns även på medspelarna, som ofta verkar helt förvirrade och inte har en aning om hur de ska agera när Spina har puck.
Han skulle kunna passa i en juniorkedja, men vi har inte råd att låta honom förstöra vår förstakedja.
McFire:
Håller med er angående Spina, han försöker att ta en roll han inte behärskar. Skulle han koncentrera sig på det han är bra på skulle han vara mycket farligare och producera mer.
Har är riktigt snabb, har en fin teknik och har visat att han kan hitta målet.
Bad_Brett:
Vad tycker du och ni andra om EX modoiternas insats, Hersleys behöver vi inte nämna ;)
Bad_Brett:
Som sagt första minuterna tycker jag var bra från modos sida, resterade 17 minuter var dåliga. Gäller att ta tag i detta i andra nu.
Se till att sätt press på deras backar nu i andra när det är långt till båset, speciellt när Hersley är inne, han kan ge bort en hel del puckar.
mattias - 74:
En riktig skitmatch så här långt. Slarvigt spel och rekordlågt tempo. Hoppas att det kan bli bättre i andra perioden. Svårt analysera detta.
Rytter: Modo är klart skickligare men man slarvar ju något så förbannat i uppspelsfasen och sen att man far 4 st och byter i en leksandskontring är än mer märkligt. Annars rätt okay, kan vi dra ner på misstagena så kommer inte leksand skapa direkt mycket.
Berka:
När vi kontrollerade pucken bättre i början så åkte vi ifrån leksand och spelade bort deras press. Känns som vi föll in i slarv och då kom leksand in i det också.
Berka:
Tycker dock att Leksand jobbar sig in mer och mer i matchen på slutet och får ett rättvist PP i slutet av perioden men till ingen nytta. Bäst i MoDo är Ullmark och i Leksand är det plus för Ryno och Kapstad, Hersley är katastrofal :/
Berka:
Vi inledde ju jävligt bra. Var riktigt nära 1-0 efter bara 20 sek. Nu ser det jämnare ut.
Fortsätt sätt press på leksands backar för dom ser så jävla sega ut.
Berka:
Arrrrghhhh!! Spina ska INTE ha så mycket puck. Hur i hela friden kan han hamna som spelfördelare i powerplay? Det finns 17 andra alternativ i laget som hade varit bättre.
Det jävliga är ju att han är rätt bra när han spelar på rätt sätt, som när han låg på rulle och bröt Hershleys passning. Om han bara kunde låta bli att försöka göra sådant han inte behärskar.
Redigerad kommentar