1150x200-modo-header2-kopiera.webp

Linköping HC - MoDo 140110

« · 1606663 Till forumet

Sv: Linköping HC - MoDo 140110
NuMo: Tycker Påhlsson börjar bli ordning på. Visar gång på gång hur brutalt stark han är.

Sockan Sockan Sockan...
Kommentera

Bad_Brett:

Det är ju otroligt klantigt. Snubbel, och så dålig räddning, som man ändå inte kan lasta målvakten för.

Vilken back var det?

Stek. Japp. Med ungstekta rotfruker och klyftpärer.

Redigerad kommentar

Kommentera

Bad_Brett: Har vi en målvakt? 
Kommentera

NuMo:

Nu är han inne igen. Skönt.

Jösses så gott. Blir det stek?

...Bra där Forsberg + Torp. Bra där.

Redigerad kommentar

Kommentera

Bad_Brett: Haha! Jag har hållit på att göra rödvinssås senaste halvtimmen. Man kan säga att jag skumläst matchbilden.

Du har nog rätt.

Kommentera

Jag gillar verkligen Cumiskey, men har ofta lusta att säga "söl" efter hans räder. En psykolog, eller ev. en tränare måste få han att bli hängiven hela vägen ut.

Kommentera

NuMo:

Är det Nordgren som har klivit av?

Kommentera

Bad_Brett:

Önerud blir ju bättre och bättre. Fantastiskt kyligt, men det blev inte mål. Men med hjälp av Skröder så fixade det sig.

Nära nu igen.

Kommentera

Monno:

Inget av målen är någon direkt tavla. Problemet är att Sockan ytterst sällan gör några matchavgörande räddningar.

Ullmark påminner lite om Viktor Fasth. Han är aggressiv, gör idioträddningar och kan vinna matcher i princip på egen hand.

Kommentera

Bad_Brett: Lät på Magnus Johansson som att pucken tog på benen på modo backen? Om så är fallet är det ju inte lika farligt tavla.
Skulle dock ändå hellre haft Ullmark i mål. Sockan känns inte lika självsäker alls.
Kommentera

NuMo: Alltså Regehr.. jag vill ju inte ogilla dig men du gör det inte bättre precis. 

Nu verkade ju hela Modo haft som plan att stöta högt upp i banan så vi får hoppas på ändrad taktik inför andra. 

Första målet var ju bara en följd av medstudsar för Linköping som tillslut får näta väldigt enkelt. 

En fråga som väcks dock är ifall svenska domarkåren har gått ihop för att verkligen hata Cumiskey? Finns det ens domare på planen ikväll? Någon som sett någon? 

Kommentera

NuMo:

Jag tycker att det är trist att man inte låter Ullmark spela mer. I dagsläget är han klasser bättre än Sockan. Skulle gärna se att man lånade ut Sockan 3-4 matcher till något allsvenskt lag så han fick bygga lite självförtroende. Det är går inte att vinna matcher med såhär svagt målvatksspel.

Kommentera

NuMo:

Det visar sig att Ankan håller med mig. Man ligger inte tillräckligt tätt för att hålla på att stöta som man gör. (Han kan hockey han. ;) )

Det är i så fall laget, snarare än Torp.

Kommentera

Monno: När Torp gör ingen bra match hittills. Småmissar pucken och har sig.

Å andra sidan när han stöter kanske det är han som gör rätt och alla andra som gör fel.

Kommentera

Monno: Jag lastar inte Sockan för 2-0. Men han såg inte ens ut att försöka. Jag tror han känner sig som 2:a nu och har problem med det
Kommentera

Domaren ser alltså inte de där som en utvisning. Då kan han fa gå av isen direkt och börja köra glassbil eller nåt! Din lilla jävla fitta!
Kommentera

supertr?tt: Torp måste lugna ner sig med att stöta upp. Går bort sig gång på gång nu.
Kommentera

Jag förstår mig inte riktigt på filosofin att en back skall stöta på 50/50 puckar utan att ha någon som kan ta ansvar bakåt.

Kommentera

Monno: Inte jättebilligt det andra, men Sockan har inte räddat ett skott. Han är inte alls bra för tillfället:(
Kommentera

Monno:2-0 Byt målis nu direkt om detta ska gå vägen.
Kommentera

J F K: Jo tycker tyvärr den var lite billig jag a..
Kommentera

Blake: Varför står Forsberg? Väldigt billigt mål på deras första riktiga skott.
Kommentera

Salle: Har en bra känsla inför ikväll, 0-7 i baken senast för Linköping mot Växjö och vi har inte gett LHC en enda poäng från våra senaste två möten. 

Heja Modo! 

Kommentera

Kvällens hjältar:

12. Spina, Dave
18. Ritola, Mattias
10. Skröder, Per-Åge

3. Lehtivuori, Joonas

44. Hedberg, Edwin
36. Kempe, Adrian
34. Bengtsson, Christopher

41. Hedman, Oscar