1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507072 inlägg · 4104 ämnen

Linköping - MODO Hockey 2007-10-06, kl 18:30

« · 918895 Till forumet

Linköping - MODO Hockey 2007-10-06, kl 18:30
Målvakter
30 Michal Zajkowski
60 Karol Krizan.

Backar:
3 Mattias Timander
5 Hans Jonsson
7 Per Hållberg
8 Oscar Hedman
34 Tommy Wargh
35 Pierre Hedin
41 Victor Hedman.

Forwards:
9 Magnus Wernblom
10 Per-Åge Skröder
13 Marcus Jonasén
15 Andreas Salomonsson
18 Peter Öberg
19 Jari Tolsa
20 Oscar Steen
24 Niklas Sundström
29 Andreas Molinder
33 Tobias Forsberg
39 Per Svartvadet
79 Fredrik Warg

Kommentar

Tre poäng, andra raka segern via 6-4 hemma mot Luleå gjorde att MODO- coachen Harald Lückner var mäkta nöjd vid förmiddagsträningen på fredagen.

- Det mesta var i stort sett bra, säger han. Vi sköt 44 skott, gjorde tre mål i power play, vann teken med 46-30 och gjorde kort sagt en fullödig insats.

Det är tätt på given i elitserien, definitivt ingen rast eller ro. Lördag kväll möter MODO Hockey Linköping i Cloetta Center och måndag är det hemmamatch i Swedbank Arena igen då Södertälje kommer på besök.

- Nu har vi spelat fem omgångar och är inne i seriespelet och som jag känner det blir det bara bättre nu. Det som gladde mig mest senast var trots allt den speed och fart vi hade. Anfallsspelet var stundtals briljant.

Och Magnus Wernblom gör det han ska i power play.

- Helt klart, men det visste vi. Det vi inte får glömma är Salles och Susses framspelningar, det är inte alla spelare som klarar av att slå sådana passningar.

Nu blev det ändå riktigt spännande.

- Onödigt spännande som jag ser det. Tror att killarna hade lite av övermod i sig att nu verkligen bjuda hemmapubliken på något riktigt bra efter Timråmatchen. Därför glömde vi tyvärr bort förvarsspelet alltför ofta och det duger inte. Men med facit i hand är jag ändå mycket tillfreds med vad som hände.

Kritiken mot Karol Krizan?

- Ofta helt obefogad. Han fick minimal hjälp, gjorde ändå en del närmast otroliga räddningar, framförallt då Luleå kom i två mot noll då vi spelade box play. Visst gjorde han ett par missar och det syns, men han har räddat oss två säsonger och kommer att fortsätta göra det.

Hyfsat säkert trots allt i tredje perioden?

- Starkt av grabbarna att gå u i slutperioden och spela så säkert. Till sist vann vi hur rättvist som helst.

Nu handlar det om återbesök i Cloetta Center. Ljuva minnen från 14 april väcks förstås till liv?

- Kul åka dit igen, men det som hände i våras har vi lagt bakom oss. Nu har vi fokus på nuet. Vi får räkna med en tuff fight med tanke på att LHC kommer från en förlust, men vi är beredda.

Laget?

- Tar vi ut efter matchvärmningen hemma på lördagen.

Noterbart om laget

Noterbart 1: Andreas Molinder fick en skridsko i högerknäet senast och fick sy. Han kunde inte träna på fredagen. I övrigt inga frågetecken.

Noterbart 2: MODO Hockey värmer hemma i Swedbank Area och åker sedan charter tur och retur Linköping. Matchen spelas först 18.30 och sänds direkt i Canal plus "Hockeynight".

Kommentera

« · 918895