1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507063 inlägg · 4104 ämnen

Linköping - MODO Hockey 2007-10-06, kl 18:30

« · 918895 Till forumet

Linköping - MODO Hockey 2007-10-06, kl 18:30
Målvakter
30 Michal Zajkowski
60 Karol Krizan.

Backar:
3 Mattias Timander
5 Hans Jonsson
7 Per Hållberg
8 Oscar Hedman
34 Tommy Wargh
35 Pierre Hedin
41 Victor Hedman.

Forwards:
9 Magnus Wernblom
10 Per-Åge Skröder
13 Marcus Jonasén
15 Andreas Salomonsson
18 Peter Öberg
19 Jari Tolsa
20 Oscar Steen
24 Niklas Sundström
29 Andreas Molinder
33 Tobias Forsberg
39 Per Svartvadet
79 Fredrik Warg

Kommentar

Tre poäng, andra raka segern via 6-4 hemma mot Luleå gjorde att MODO- coachen Harald Lückner var mäkta nöjd vid förmiddagsträningen på fredagen.

- Det mesta var i stort sett bra, säger han. Vi sköt 44 skott, gjorde tre mål i power play, vann teken med 46-30 och gjorde kort sagt en fullödig insats.

Det är tätt på given i elitserien, definitivt ingen rast eller ro. Lördag kväll möter MODO Hockey Linköping i Cloetta Center och måndag är det hemmamatch i Swedbank Arena igen då Södertälje kommer på besök.

- Nu har vi spelat fem omgångar och är inne i seriespelet och som jag känner det blir det bara bättre nu. Det som gladde mig mest senast var trots allt den speed och fart vi hade. Anfallsspelet var stundtals briljant.

Och Magnus Wernblom gör det han ska i power play.

- Helt klart, men det visste vi. Det vi inte får glömma är Salles och Susses framspelningar, det är inte alla spelare som klarar av att slå sådana passningar.

Nu blev det ändå riktigt spännande.

- Onödigt spännande som jag ser det. Tror att killarna hade lite av övermod i sig att nu verkligen bjuda hemmapubliken på något riktigt bra efter Timråmatchen. Därför glömde vi tyvärr bort förvarsspelet alltför ofta och det duger inte. Men med facit i hand är jag ändå mycket tillfreds med vad som hände.

Kritiken mot Karol Krizan?

- Ofta helt obefogad. Han fick minimal hjälp, gjorde ändå en del närmast otroliga räddningar, framförallt då Luleå kom i två mot noll då vi spelade box play. Visst gjorde han ett par missar och det syns, men han har räddat oss två säsonger och kommer att fortsätta göra det.

Hyfsat säkert trots allt i tredje perioden?

- Starkt av grabbarna att gå u i slutperioden och spela så säkert. Till sist vann vi hur rättvist som helst.

Nu handlar det om återbesök i Cloetta Center. Ljuva minnen från 14 april väcks förstås till liv?

- Kul åka dit igen, men det som hände i våras har vi lagt bakom oss. Nu har vi fokus på nuet. Vi får räkna med en tuff fight med tanke på att LHC kommer från en förlust, men vi är beredda.

Laget?

- Tar vi ut efter matchvärmningen hemma på lördagen.

Noterbart om laget

Noterbart 1: Andreas Molinder fick en skridsko i högerknäet senast och fick sy. Han kunde inte träna på fredagen. I övrigt inga frågetecken.

Noterbart 2: MODO Hockey värmer hemma i Swedbank Area och åker sedan charter tur och retur Linköping. Matchen spelas först 18.30 och sänds direkt i Canal plus "Hockeynight".

Kommentera

Sv: Linköping - MODO Hockey 2007-10-06, kl 18:30
Stackars Molinder som "fick en skridsko i högerknäet".

Hur fick dom ut den undrar jag?
Kommentera

Ikväll så får vi förhoppningsvis ett par kommentatorer som inte sitter tyst eller har smeknamn på spelarna ..
Kommentera

Det har varit mycket skriverier om hur dåligt Modo inlett säsongen men liks förbannat så kan vi gå upp till en andra plats i tabellen ikväll....Håller vi på bli bortskämda eller är det en skitserie i år?
Kommentera

Gusse: Skiljer en hel del på hur de sköter sina uppgifter och vissa verkar leta efter namnen på spelarna samtidigt som de säger siffran, men så här långt tycker jag det varit helt ok att  se på matcherna. Inte direkt så man behöver dem för att förstå spelet eller kunna namnen på motståndarna.
Låt det gå en 4-5 matcher till så är de nog så pass bra att man inte tänker på dem. Vilket är det betyg som jag finner troligt för dem att uppnå.

Kommentera

MorganaLefaey:

Hehe...

Och LAGET?
Kommentera

bisterfinnen: Laget!

18. ÖBERG, Peter20. STEEN, Oscar34. WARGH, Tommy 
 4th Line 

19. TOLSA, Jari79. WARG, Fredrik33. FORSBERG, Tobias 
 3rd Line5. JONSSON, Hans8. HEDMAN, Oscar 

15. SALOMONSSON, Andreas39. SVARTVADET, Per9. WERNBLOM, Magnus 
 2nd Line41. HEDMAN, Victor3. TIMANDER, Mattias 

10. SKRÖDER, Per-åge24. SUNDSTRÖM, Niklas13. JONASÉN, Marcus 
 1st Line7. HÅLLBERG, Per35. HEDIN, Pierre 

Goalkeepers60. KRIZAN, Karol 
  30. ZAJKOWSKI, Mikael
Kommentera

MorganaLefaey: Visa nu Weinhandl att han valde fel lag! Jag hoppas av hela mitt hjärta att LHC är årets flopplag, vore underbart att se dem få stora darren i KS framåt vårkanten.
Kommentera

mikenomad:Vet inte riktigt varför känslan att det blir förlust fördubblades samtidigt som jag såg att Zacke skulle stå. Men han har absolut inte spelat dåligt då han fått komma in så man kanske inte skall blåsa allt för mycket i domedagstrumpeterna. Hade hellre sett Krizan göra en helt igenom bra match men då Zacke spelat som han gjort så vore det lite väl elakt att inte låta han stå.

Nu skall matchen börja och vi får väl se hur det går. Men man hoppas lite smått att nya backen i LHC inte skall gå in och stabilicera deras backspel. Som för övrig nog inte varit så dåligt på hemmaplan om jag förstår kommentatorerna korrekt.
Kommentera

Linköpings lineup-presentatör måste vara den roligaste jag hört. Hoppas matchen blir likadan, fast kanske med en smula mer allvar.
Kommentera

Hawerchuk: Werner ut och trissan in.

1-0 8.11 Håkanson, ass Mårtensson
PP mål
Kommentera

Salle: Argh. Inte en period som man blir speciellt imponerad av, men så länge LHC inte gör mål i det pp de får börja med så får man hoppas på att modo som sin vana trogen blir bättre och bättre desto längre matchen går.
Kommentera

Fartig och frejdig hockey enligt kommentatorerna.

7-7 i skott enl Swehockey.
Kommentera

MorganaLefaey: Tycker ändå inte att modo gör en jättedålig bortaperiod. Rätt rolig match att se faktiskt. V Hedman har stått för ett par riktigt fina uppåkningar i första.
Kommentera

Rytter: Är det föresten någon som saknar Micke P. Tycker att vi har en riktigt bra ersättare till honom i Tolsa. Han jobbar och river och gör samma jobb som Micke P, fast han glimtar till med fin teknik och fina pass. Där tycker jag vi har hittat en ersättare till Micke P som är bra mycket bättre.
Kommentera

Rytter: Visst verkar det som att de gått in för att köra defensivt och sedan vända snabbt och kontra in puckar. 2 chanser har man väl haft men det jag retar mig lite på är att vi även denna match lyckats va lite tafatt i defensiven och haft svårt att lirka upp en mittzonsgegga samt då att ingen lyckades ta in pucken i zon vid pp.
Tror på bättring så länge vi inte börjar med ett mål i baken nu då.
Kommentera

Salle:

Filmade Werner ännu en gång??
Kommentera

gud: Jo ungefär som Fanny!
Kommentera

Rytter: Verkar vara läge att hålla sig borta från utv.båset.

21.282 - 0 PP1LHC29. STAAL, Kim 
 (8. FRANSSON, Johan
 13. ERIKSSON, Joakim)
Kommentera

gud: Slutledningsfömåga = noll eller? Det är ju kärringen som lirar i erat lag.
Kommentera

Salle: Grattis Norsken har lyckats igen.
Kommentera

Rytter: Vad säger vi om Skröders matchstraff då? Första reaktionen var att det var hårt dömt. Men jag vill se repris innan jag uttalar mig.
Kommentera

Salle: Först Werner ut för roughing. Sen sätter Chef Skröder in en, enligt kommentatorerna, just tackling på Junland som sen blir liggande och Skröder får gå och dusch. 5 min Boarding från den gråa eminensen.

1.40 i 3-5...
Kommentera

Rytter:Då var väl matchen förlorad nu då. Skröder 5 minuter boarding. Jaja tur att det är 2 NHL matcher i natt som man kan se på.

Hoppas man har fel, men då det skett förut så lär väl han bli avstängd eller något nu och sen så har vi inte manskap till 4 formationer.

Kommentera

65selander:

Ja det var icke snyggt,
Helber o Hemlin får nog leta efter en ny back,Junlands knä såg inte ut att må så bra.
Kommentera

Salle: Armbåge i bakskallen, Skröder går upp med kroppen
Kommentera

Salle: Är ju mest otur i den siutationen, backen börjer ju ner huvudet. Ankan ville ha det till en armbågstackling vilket jag inte alls håller med om.

Verkar som det var knäet som gick sönder på Junland, enligt kommentatorerna.
Kommentera

65selander: Ja visst tar den olyckligt men det var ju inte så att han siktade in sig med armbågen i huvudet på honom. Backen går ju ner med kroppen när tacklingen kommer, hade han stått upp och mött den hade det aldrig hänt nått.
Kommentera

Bissett19 & 65Selander:
Höjden av vatten i knäna är vågor i håret har man ju hört men...
Armbåge i huvudet och killens knä gär sönder???
Kommentera

gud: "Med tanke på att spelare i ditt lag har fått Oskars nomineringar och att ni har en tränare som inte kan 1 + 1 så kanske en som du ska gå över till Fotbollsboken..För hockey kan du inte.."

Ha Ha kommer från en som har Challe i båset. Hut många gånger har han varit ute och grinat i media denna säsong? Lätt 1+1 = 2 och det har bara gått ett par omgångar än, vart ska detta sluta.
Kommentera

4-0 nu alla mål i PP.

Kanske man skall kika på James Bond eller nåt istället.
Kommentera

Susse en onödig tripping och guess what...

5-0. LHC får ju upp sin PP-procent i alla fall.
Kommentera

åsiktstjafset bryr jag mig inte om för det är ju vad det här går ut på, men personangreppen kommer inte att tolereras.
Kommentera

Salle: Jo denna match, såg jämn ut i 5 mot 5 men det är i utvisningsbåset vi förlorar denna.
Kommentera

Salle: Tacklingen tar ju i skallen och då kan det bli att kroppen blir lealös så att när benet tar i sargen eller isen så fins det ingen muskel som tar upp smällen.

Kommentera

Rytter: Kan ju även säga så här att hade inte Skröder halvlyft från isen så hade det heller inte hänt något, nu ser man ju klart och tydligt att han reser på sig och lyfter upp armen för att få en högre träff.

Men Skröder kanske är lika missuppfattad som Fanny ;-)
Kommentera

Tror man ger upp det här nu. Finns roligare saker att titta på än ett lag som inte orkar ta i något mer i den här matchen.
Warg skjuter sönder plexit. Är väl det närmaste skjuta hål på LHC modo kommer i kväll.
Kommentera

Enligt experterna i C+ studion är det en helt schyst tackling. Frysta bilder, armbågen är nere, och bägge föttrna nere i isen i tacklingsögonblicket. Helt ren tackling enligt Calle och Arto. Och jag håller med nu när jag sett det.
Kommentera

65selander: Har du sett samma match eller? ..
Kommentera

Rytter: Skörder fick till och med lite berömm för att han undviker att sätta in den i ryggen. Men tacklingen tar olyckligt på Junlands knä och därför blir han skadad.
Kommentera

Rytter:

Jo jag håller oxå med efter att ha sett den situationen några gånger.

Första anblicken av situationen såg ju helt annan ut,reprisbilder är riktigt bra;)
Kommentera

MorganaLefaey: Wargs skott är helt klart matchens höjdpunkt så här långt tillsammans med wernbloms vänsterkrok.

14 insläppta i BP hittills under säsongen. Det känns inte helt stabilt. Linköping har släppt in 10 i den spelformen. Inget annat lag har annars släppt in fler än 7.
Kommentera

Bissett19: Om det är sant det Skröder säger att det är ny bedömmning och man ska få matchstraff för att spelaren blir skadad är det ju helt sjukt. Skröder gör en bra tackling och Junland har otur.
Kommentera

Gusse: Som Bissett skriver så ser man bättre när C+ visar upp sekvensen i paus. Jag har fel helt enkelt. Svårare än så är det inte att erkänna ett fel.
Kommentera

Som de säger... Han har armbågen rakt ner efter kroppen och båda grillorna i isen. Men kan det verkligen stämma som de säger att man får Game om en spelare blir skadad vid en utvisningssituation? Låter knepigt värre.
Kommentera

65selander: Nej fel kan man alltid ha, och det är större att kunna erkänna det än envist hävda motsattsen. Var inte helt säker jag heller innan C+ körde sina frysta bilder. Tråkigt med Junlands skada i situationen dock.
Kommentera

Rytter: Håller med om det. Hoppas att Skröder sa det lite ironiskt.

Otur för honom och MoDo med den där utvisningen. Ja, Junland hade otur även han.
Kommentera

Vem är det som dömmer matchen?
Kommentera

MoDoFille: Tydligen en mindre än brukligt nu.

En linjeman nere för räkning av nån orsak? Fast han kunde visst fortsätta trots allt.
Kommentera

Rytter: dagens glädjeämnen,

Timrå sköt ett skott på en hel period hemma.

Noterbart, 4 av 5 LHc mål av gamla modoiter.

I övrigt svart.
Kommentera

Salle: Fick en puck på knäet/benet
Kommentera

« · 918895